بیت کوین ماینینگ: 8 مرحله کلی در فرآیند استخراج بیت کوین

اگر درباره بیت کوین چیزهایی شنیده‌اید و می‌خواهید ثروت دیجیتال را امتحان کنید می‌توانید بیت کوین خریده و تجارت نمایید یا اینکه ان ها را استخراج کنید. بیت کوین ماینینگ به معنای فرایند شناسایی تراکنش‌های بیت کوین است که کاربران دیگر انجام داده‌اند. اقتصاد بیت کوین بر این سیستم استوار است و تراکنش‌ها را امن و قابل‌اطمینان می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم بیت کوین ماینینگ را به شما آموزش دهیم تا کمی اندوخته به دست آورید.

مراحل

برای بیت کوین ماینینگ به سخت افزار نیاز دارید

1. سخت‌افزار بیت کوین ماینینگ را خریداری کنید. در ابتدای آغاز بیت کوین می‌توانستید از CPU یا GPU کامپیوتر خود عمل استخراج را انجام دهید. اگرچه هنوز هم این کار امکان‌پذیر است اما کمی مشکل و غیرکاربردی می‌باشد. در این روش میزان مصرف برق از بیت کوین دریافتی بیشتر است. به‌جای این کار می‌توانید از سخت‌افزارهای معمول استفاده کنید که نتیجه بهتری دارد.

  • سخت‌افزارهای کاستوم همانند کارت گرافیک هستند و داخل کامپیوتر قرار می‌گیرند.
  • برندهای معروف بیت کوین ماینینگ عبارت‌اند از Butterfly Labs، Bitcoin Ultra، CoinTerra و غیره.
  • دستگاه مخصوص بیت کوین ماینینگ می‌تواند با توجه به عملکردش قیمت‌های مختلف داشته باشد.

برای ذخیره بیت کوین خود به کیف پول لوکال یا آنلاین نیاز دارید

2. کیف پول بیت کوین تهیه کنید. بیت کوین در کیف‌های دیجیتال ذخیره می‌شوند که کدگذاری شده‌اند تا امینت اندوخته شما حفظ شود. این کیف پول‌ها می‌توانند لوکال یا آنلاین باشند. کیف پول‌های آنلاین امنیت کمتری دارند زیرا به آن‌ها دسترسی نداشته و اگر اتفاقی بیفتد همه بیت کوین خود را از دست خواهید داد.

  • بیشتر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از کیف پول لوکال استفاده کنند زیرا امنیت بیشتری دارد.
  • برای داشتن بیت کوین لوکال باید کل بلوک چین، یعنی تاریخچه تمام تراکنش‌های بیت کوین را بشناسید. داشتن بلوک چین به معنای حفظ بیت کوین و امنیت آن است. همگام‌سازی این بلوک چین برای اولین بار می‌تواند یک روز یا بیشتر طول بکشد.
  • کیف پول‌های لوکال رایج عبارت‌اند از BitcoinQT, Armory, Multibit. Multibit به دانلود کل بلوک چین نیاز ندارد.
  • همچنین می‌توانید برای تلفن همراه خود اپلیکیشن کیف پول تهیه کنید. برای این روش هم نباید کل بلوک چین را دانلود کنید. اپلیکیشن های محبوب عبارت‌اند از Blockchain و CoinJar.
  • اگر کیف پول خود را از دست بدهید پول خود را از دست داده‌اید.

برای امنیت کیف پول خود ان را رمزگذاری کنید

3. از کیف پول خود محافظت کنید. ازآنجایی‌که قانون مالکیت وجود ندارد هرکس که به کیف پول شما دسترسی داشته باشد می‌تواند از آن استفاده نماید. برای پیشگیری از این کار اپلیکیشن خود را رمزگذاری کنید، همچنین آن را روی کامپیوتری بگذارید که به اینترنت دسترسی نداشته باشد. همچنین می‌توانید آن را روی کارت حافظه قرار داده و بعداً روی سیستم بگذارید.

برای بیت کوین ماینینگ به تنهایی فعالیت کرده یا به استخر وارد شوید

4. استفاده از استخر یا استخراج به‌تنهایی. در هنگام بیت کوین ماینینگ دو گزینه پیش روی شماست: اینکه به یک استخر بیت کوین بپیوندید یا اینکه خودتان به‌تنهایی فرایند استخراج را انجام دهید. استخر به شما اجازه می‌دهد که منابع را به اشتراک گذاشته و یافته‌هایتان را تقسیم کنید. در این صورت سریع‌تر به نتیجه می‌رسید. استخراج به‌تنهایی دشوار است زیرا رقابت زیادی وجود دارد اما می‌توانید همه‌چیز را تحت کنترل خود داشته باشید.

  • در استخر ممکن است یکی دو سال اول بیت کوین نداشته باشید زیرا بیت کوین به استخری تعلق می‌گیرد که آن را به دست آورده است.
  • اغلب استخرها حدود 2% از درآمد شما را دریافت می‌کنند.
  • در زمان ملحق شدن به یک استخر یک کارگر دریافت خواهید کرد که فعالیت شما را در استخر پیگیری می‌کند. می‌توانید در یک زمان چندین کارگر داشته باشید. هر استخر برای ایجاد کارگر دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

برنامه های رایج بیت کوین ماینینگ را دانلود کنید

5. دانلود برنامه ماینینگ. برنامه‌های بیت کوین ماینینگ رایگان و با منبع باز هستند. بر اساس سخت‌افزار شما برنامه‌های مختلف وجود دارد. برنامه‌های ماینینگ در یک مسیر حرکت کرده و برای شروع ممکن است به فایل دسته‌ای نیاز داشته باشند، مخصوصاً اگر به استخر ملحق شده باشید.

  • محبوب‌ترین برنامه‌های ماینینگ عبارت‌اند از CGminer و BFGminer. EasyMiner برخلاف برنامه‌های دیگر طبق دستورالعمل‌های گرافیکی فعالیت می‌کند.
  • برای اتصال به استخر توسط برنامه ماینینگ جزئیات و دستورالعمل‌های استخر را مطالعه کنید.
  • اگر به‌تنهایی بیت کوین ماینینگ را انجام می‌دهیم برنامه ماینینگ خود را به کیف پول شخصی‌تان متصل کنید تا هر چه که به دست می‌آورید به‌صورت خودکار ذخیره شود. اگر با استخر فعالیت می‌کنید باید کیف پول خود را به حساب کاربری استخر متصل کنید. کوین‌ها پس از به دست آمدن منتقل خواهند شد.

بیت کوین ماینینگ خود را آغاز کنید

6. برنامه خود را اجرا کنید. پس از نصب برنامه می‌توانید آن را اجرا کنید. اگر فایل دسته‌ای را وارد کرده‌اید آن را اجرا نموده و منتظر باشید تا برنامه متصل شود، سپس استخراج را آغاز نمایید. سپس سیستم شما به‌تدریج فرایند را آغاز می‌کند.

بیت کوین ماینینگ دمای سخت افزار را افزایش می دهد

7. به دما توجه کنید. برنامه‌های ماینینگ دمای سخت‌افزار را افزایش می‌دهند، مخصوصاً زمانی که این سخت‌افزار برای ماینینگ طراحی نشده باشد. برای اطمینان از عدم افزایش بیش‌ازحد دما از برنامه‌هایی مانند SpeedFan استفاده کنید. کارت گرافیک هرگز نباید از دمای 80 درجه بیشتر شود.

آیا بیت کوین ماینینگ به نفع تان است؟

8. به سوددهی خود توجه کنید. پس از استخراج بیت کوین ببینید آیا برایتان منفعت دارد یا خیر. در طی چند روز چقدر بیت کوین به دست آوردید؟ سپس میزان بیت کوین به‌دست‌آمده را با میزان الکتریسیته مصرف‌شده مقایسه کنید، زیرا اغلب کارت‌های ویدیو حدود 300 الی 500 وات برق مصرف می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم