8 اشتباه رایج در فرآیند پخت یک ماکارونی لذیذ

ماکارونی غذای بسیار خوشمزه‌ای است اما ممکن است آماده کردن آن پرزحمت باشد. آب را نمک زده و روی حرارت بگذاریم، رشته را آماده کنیم و کارهای دیگر. به همین دلیل در اینجا از دو آشپز سرشناس ماکارونی استفاده کرده‌ایم: کارمین جیووانی از نیویورک و گلن رولنیک آشپز اصلی او. آن‌ها بهترین ماکارونی‌های نیویورک و لاس‌وگاس را تهیه می‌کنند بنابراین بهتر است برای طبخ ماکارونی لذیذ خود از آن‌ها کمک بگیرید. پس با ما همراه باشید:

در آب نمک نمی‌ریزید

این دو آشپز معتقدند که باید در آب نمک بریزید. بنابراین به ازای هر گالن آب یک قاشق غذاخوری آب بریزید. این نمک می‌تواند طعم ماکارونی را بهتر کند اما اگر یکی از اعضای خانواده باید کمتر نمک بخورد بگذارید هر کس هنگام سرو کردن غذا نمک را اضافه نماید.

کمی روغن‌زیتون به آب اضافه می‌کنید

این آشپزها معتقدند که نباید روغن اضافه کنید زیرا ماکارونی را چسبنده می‌کند. برخلاف تصور شما تمام آشپزها معتقدند که اصلاً نباید به ماکارونی روغن اضافه کنید.

ماکارونی را کاملاً آبکشی می‌کنید

کمی آب می‌تواند ماکارونی شما را کمی نرم کند. بنابراین به‌جای استفاده از آبکش‌های ریز از آبکش‌های درشت‌تر استفاده کنید.

ماکارونی پخته را خیس می‌کنید

پاسخ به این سؤال همیشه خیر است. خیس کردن ماکارونی پخته یک اشتباه است. نشاسته موجود در ماکارونی می‌تواند به آن حالت خامه‌ای ببخشد. زیرا با خیس کردن ماکارونی نشاسته آن را از بین برده و حالت خامه‌ای آن از بین می‌رود.

برای سس کمی آب ماکارونی را کنار بگذارید

اگر سس شما بیش‌ازاندازه غلیظ است اشکالی ندارد اما در غیر این صورت آب ماکارونی آبکشی شده برای سس کافی است. زیرا سس باید طعم خودش را حفظ کند و اضافه کردن آب اضافی بی‌فایده است.

بااین‌حال برخی از آشپزها معتقدند که برای رقیق نمودن سس می‌توانید کمی از آب آبکشی شده را به سس اضافه نمایید. بنابراین با توجه به این توصیه‌ها روش خوبی را انتخاب کنید.

تنها از ماکارونی خشک استفاده می‌کنید

ماکارونی‌های خشک بسته‌ای برای سالاد ماکارونی مناسب است اما برای طبخ ماکارونی بهتر است از ماکارونی تازه استفاده نمایید. این کار تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. در صورت دسترسی به ماکارونی تازه از آن استفاده کنید اما پس از آماده شدن سریعاً سرو کنید. ماکارونی خشک ماندگاری بیشتری دارد.

ماکارونی مانده را در فریزر می‌گذارید

ماکارونی تازه به‌خوبی یخ می‌زند اما هرگز برای استفاده دوباره آن را نپزید. اگر آن را در آب داغ بگذارید بهتر است. اما اگر پس از بیرون آوردن از فریزر در فضای اتاق قرار دهید تا یخ آن آب شود بهتر است آن را دور بیندازید. کریستال‌های آب ماکارونی را سس مانند می‌کنند.

یک دانه ماکارونی را روی دیوار پرت می‌کنید تا ببینید آماده است یا خیر

به‌جای این کار بهتر است آن را در دهان گذاشته و طعم آن را بچشید تا ببینید آماده است یا نه.

ترفند آشپز رولنیک برای طبخ ماکارونی این است:

  • از مقدار زیادی آب سرد استفاده کنید. بهتر است به ازای هر پیمانه ماکارونی از یک گالن آب استفاده کنید.
  • بگذارید آب بجوشد سپس به ازای هر گالن آب یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.
  • ماکارونی را اضافه کنید اما روی آن درب نگذارید.
  • بگذارید ماکارونی بپزد تا نرم و پخته شود.
  • ماکارونی را در آبکش بریزید تا آب آن خارج شود اما آن را خیس نکنید. آن را سریع سرو کنید. ماکارونی تازه هرگز نباید بماند.
  • برای تزئین ماکارونی هرگز از سس بیش‌ازحد استفاده نکنید زیرا باید بتوانید طعم ماکارونی را بچشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم