19 دلیل عمده معروفیت ایتالیا و جاذبه‌های آن برای گردشگران

ایتالیا یک کشور زیبا و پهناور است که توسط دریای مدیترانه احاطه شده است. این کشور پنجمین کشور گردشگری جهان است که در سال بیش از 50 میلیون گردشگر دارد. غذای محبوب پیتزا اختراع این کشور محسوب می‌شود که به یک هنر تبدیل شده است. در این کشور برای هر سلیقه یک جاذبه وجود دارد از سواحل زیبا گرفته تا کوه‌ها، آثار هنری، مجسمه‌ها، هنر و معماری. در این کشور 47 میراث یونسکو قرار دارد.

با ما همراه باشید تا با 19 علت معروفیت این کشور آشنا شوید.


1. کرانه آمالفی (Amalfi)

سواحل آمالفی یک کرانه کوهستانی در جنوب ناپل است که شلوغ‌ترین و گران‌ترین قسمت ایتالیا و بهشت گردشگران محسوب می‌شود. در این منطقه معابر کهن دیده می‌شود که به کوه‌ها ختم می‌شوند. با پیاده‌روی در این شهر از مناظر زیبا، کوه‌های بلند، صخره‌ها و آب‌وهوای بسیار خوب بهره خواهید برد. یکی از برترین معابر این شهر مسیر خدایان است که از بومرانو تا نوکل امتداد داشته و 550 متر است.


2. دریاچه کومو (Como)

این دریاچه که در اصل یخچال طبیعی بوده در لمباردی ایتالیا قرار دارد و با 145 کیلومترمربع وسعت، سومین دریاچه بزرگ کشور محسوب می‌شود. این دریاچه با شکل Y عمیق‌ترین دریاچه اروپاست که به دلیل هوای تازه، آب شفاف، کوه‌ها، حیات‌وحش و آب‌وهوای خوب شهرت دارد. افراد مشهوری بر کوهستان بالای این دریاچه ویلا دارند مانند سیلوستر استالونه، مدونا و جرج کلونی. گردشگران و دوچرخه‌سواران سراسر جهان به این منطقه آمده و در ویلاهای لوکس خود استراحت می‌کنند.


3. دره آکوستا (Acosta)

دره آکوستا یک منطقه کوهستانیست که از غرب به مرز فرانسه و از شمال به سوئیس منتهی می‌شود. این منطقه در امتداد کوه‌های آلپ دارای قله‌های بلند مانند کروینو، روزا، رگان پارادیسو، مونت بلانک و دره آلپ است. در این میان مونت بلانک بلندترین قله آلپ است که می‌توان در آنجا اسکی، پیاده‌روی و صخره‌نوردی انجام داد. در این منطقه چشمه‌های آب گرم طبیعی هم وجود دارد. همچنین در اطراف آن چندین قلعه هم وجود دارد که به دوران امپراتوری روم بازمی‌گردند. سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند تا از زیباییان دیدن کنند.


4. اپرای ایتالیایی در ورونا

سالن ورونا یک آمفی‌تئاتر است که در قرن اول پس از میلاد ساخته شد و مبارزات گلادیاتورهای رومی و دوئل آن‌ها با حیوانات در اینجا برگزار می‌شد. این مکان به شکل بیضی و به رنگ‌های صورتی و سفید ساخته شده بود. حالا در اینجا نمایش اپرا برگزار می‌شود. گروه‌های بین‌المللی مانند Pink Floyd, One Direction, 5 seconds of summer و غیره در آنجا اجرا داشته‌اند. 15000 تماشاگر می‌توانند در آنجا حضور داشته و سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.


5. غار Blue Grotto

بلو گرتو یک غار دریایی در کرانه کاپری و در جنوب ایتالیاست که 60 متر طول و 25 متر عرض دارد. نور خورشید از طریق ورودی غار وارد آن شده و نورهای آبی رنک منعکس می‌کند. در امپراتوری روم این غار استخر شنای اختصاصی اپراتور تیبریوس بود. همچنین یک معبد دریایی بود که مجسمه‌های کهن رومی در آن قرار داشتند. سال‌های بعد ماهیگیران و کشتی رانان از آن می‌ترسیدند زیرا آنجا را محل ارواح می‌دانستند. در سال 1826 دو محقق به نام‌های آنجلو فرارو و آگوستس کوپیچ آن‌ها را دوباره کشف نموده و به یک جاذبه مدرن تبدیل نمودند. این مکان سالانه حدود 1 میلیون گردشگر دارد.


6. کوه وزوو

کوه وزوو بزرگ‌ترین کوه اروپا و تنها آتش‌فشان فعال آن است. همچنین یکی از آتش‌فشان‌های مشهور جهان‌ محسوب می‌شود که در خلیج ناپل قرار دارد. این آتش‌فشان حدوداً 17000 ساله 1.2 کیلومتر ارتفاع دارد که در سال 79 پس از میلاد فعال شد و پومپی را کاملاً از بین برد. در اثر این انفجار بیش از 1000 نفر مردند. ازآنجایی‌که بیش از 3000000 نفر در اطراف /آن زندگی می‌کنند یکی از خطرناک‌ترین آتش‌فشان‌های جهان محسوب می‌شود.


7. سواحل ساردینیا

سواحل ماسه‌ای ساردینیا و آب‌های شفاف آن در غرب مدیترانه واقع شده و یک منطقه مستقل در ایتالیا محسوب می‌شود. این منطقه کوهستانی جمعیت کمی داشته و بیش از 1800 کیلومتر کرانه کشف نشده دارد. کرانه امرالد یکی از سواحل معروف ساردینیا است که 55 کیلومتر وسعت داشته و دارای چندین غار است. ساحل دیگر ساردینیا کالا براندیچی است که 700 متر وسعت داشته و آب آن بسیار شفاف است. سواحل ماسه‌ای، درخت‌های کاج و زنبق از جاذبه‌های آن هستند. ساحل کالا لونا یک غار دریایی بزرگ دارد که دارای صخره‌های حکاکی شده است. سواحل ساردینیا سالانه 7 میلیون گردشگر دارد.


8. برج کج پیزا

برج کج پیزا برج ساعت کلیسای پیزا بود که به دلیل کج بودن اش شهرت دارد. این برج 56 متری در سال 1372 ساخته شد و به علت زیرساخت نامناسب و خاک نرم در همان زمان ساخت کج شد. این برج 295 پله و هشت طبقه دارد. کج شدن این برج باعث شده که سالانه حدود یک میلیون گردشگر دارد.


9. کولوسئوم

این کولوسئوم که در سال 80 پس از میلاد ساخته شد شاهد جشن‌ها، ورزش‌ها و خونریزی‌ها بوده است. این مکان یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که سالانه 4 میلیون گردشگر دارد و آمفی‌تئاتر فلاویآن‌هم نامیده می‌شود که در شرق روم ایتالیا قرار دارد و حدود 50000 تا 80000 تماشاگر را در خود جای می‌دهد. رویدادها و مسابقاتی نظیر مبارزات دریایی، شکار حیوانات، اعدام‌ها، نمایش‌ها و غیره در آنجا برگزار می‌شود. اگرچه بخش‌هایی از آن تخریب شده اما هنوز جز عجایب هفتگانه جهان و نماد فرهنگی ایتالیا محسوب می‌شود.


10. پانتئون

کلمه پانتئون به معنای “به‌افتخار خدایان” بوده و معبد خدایان محسوب می‌شد اما حالا یک کلیسا است. این مکان در زمان سلطنت شاه آگوستوس به سفارش مارکوس آگریپا ساخته شد. کتیبه مقابل ساختمان این نوشته را دارد “مارکوس آگریپا، فرزند لوسیوس، در سومین کنسول ساخته شد”. گفته می‌شود که این مکان سالانه 6 میلیون گردشگر دارد.


11. اتومبیل‌های ایتالیایی

برترین کمپانی‌های خودروسازی مانند لامبورگینی، فراری، فیات، مازراتی و غیره در ایتالیا ساخته شده و حدود 90% خودروهای جهان در ایتالیا تولید می‌شود. خودروهای ایتالیایی تابه‌حال چندین بار جایزه برترین خودروهای جهان را دریافت کرده‌اند.


12. فواره تروی (Trevi)

فواره تروی در روم ایتالیا در سال 1762 و به طراحی نیکولا سالوی ساخته شد. این فواره یکی از برترین فواره‌های جهان است. پس از آهنگ برنده جایزه اسکار “Three Coins in the Fountain”، رسم شد که افراد در این فواره سکه انداخته و آرزو کنند. سالانه 5000 یورو به این فواره انداخته می‌شود. مقامات شهر این پول را جمع کرده و برای امور خیریه استفاده می‌کنند. سالانه 15 میلیون گردشگر به آنجا رفته، زیباییان را تحسین کرده و با انداختن سکه آرزو می‌کنند.


13. نجیب‌زاده‌ها و پدرخوانده‌ها

اگرچه ایتالیا کشور زیبایی است اما مشکلات دولتی دارد. سال‌هاست که بی‌عدالتی، فساد، جرائم و مشکلات سیاسی در این کشور دیده می‌شود که دلیل آن مافیا است. برخی از آن‌ها مافیای سیسیل، مافیای کالابریان و مافیای آپولیان هستند. نجیب‌زاده‌ها و پدرخوانده‌های این کشور هم بر فرهنگ جهان تأثیر می‌گذارند. این وقایع الهام‌بخش رمان معروف “پدرخوانده” از ماریو پوزو بودند.

14. زبان ایتالیایی

حدود 85 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند. ایتالیایی زبان رسمی ایتالیا، سوئیس، سان مارینو، شهر واتیکان، کرواسی و اسلوونی است. این زبان یک زبان رومی است و لهجه آن به دلیل تأثیر و شدتی که القا می‌کند موردتوجه واقع شده است. این زبان یکی از جذاب‌ترین زبان‌های جهان است.


15. سالن‌های مد میلان

شهر میلان به‌عنوان پایتخت مد شناخته می‌شود که برندهای معروفی مانند پرادا، گوچی، آرمانی، دولس اندگبانا و ورساچی، از شهر میلان کار خود را آغاز نمودند. در این شهر سالانه هفته مد میلان برگزار می‌شود که یکی از برترین فستیوال‌های مد جهان است.


16. مزارع شراب توسکانی

ایتالیا بزرگ‌ترین تولیدکننده شراب و پنجمین مصرف‌کننده شراب جهان است که شراب‌های معروف و باکیفیت را به سراسر جهان صادر می‌کند که بهترین ان ها شراب توسکانی، Chianti Classico, Brunello di Montalcino و Nobile di Montepulciano هستند. مزرعه‌داران توسکانی نه‌تنها شراب خوش‌طعم ارائه می‌دهند بلکه درباره تاریخچه شراب منطقه هم اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد.


17. هنر و معماری

شخصیت‌های افسانه‌ای مانند لئوناردو داوینچی، دوناتلو، میکل‌آنژ، رافائل و برنینی، در این سرزمین متولد شدند. هنرمندان و نقاشان این کشور از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند تا از آثار هنرمندان، نقاشان، مجسمه‌سازان و معماران معروف الهام بگیرند. کلیسای سانتا ماریا دل فیور، کلیسای سن مارک و پانتئون، ازجمله بهترین آثار معماری ایتالیا هستند. مجسمه‌هایی مانند داوود، آپولو و دافنه، پیه تا، تجاوز به پروسرپینا و باکره محجبه ازجمله آثار مهم مجسمه‌سازان ایتالیا است. نقاشی‌هایی مانند شام آخر و مونالیزای داوینچی، تولد ونوس بوتچلی، ازجمله نقاشی‌های مهم جهان هستند.


18. کانال بزرگ ونیز

کانال بزرگ ونیز شاهراه ونیز است که وسایل نقلیه عمومی در آن رفت‌وآمد می‌کنند. این کانال 3.8 کیلومتر طول و 30.90 متر عرض دارد و عمق آن‌هم 5 متر است. این کانال مارپیچی حوضچه سن مارک را به راه‌آهن سانتا لوسیا وصل می‌کند. در هر طرف آن حدود 10 ساختمان مهم وجود دارد که به قرن‌های 13 تا 18 بازمی‌گردند. سالانه حدود 15 میلیون نفر به ونیز سفر می‌کنند تا روی کانال ونیز گردش کنند.


19. غذای ایتالیایی

ایتالیا غذاهای معروفی دارد از پیتزا گرفته تا پاستا، اما این‌ها تنها برخی از غذاهای مهم ایتالیا محسوب می‌شوند. غذاهای ایتالیایی بسیار خوش‌طعم و رنگارنگ هستند. برخی از غذاهای مهم ایتالیا عبارت‌اند از لازانیا، پاستا، پیتزا مارگریتا، ژامبون، گلاتو، تیرامیسو و غیره.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای سفر ارزان به ایتالیا

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم