10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی

10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی

دوستان بخش مهمی از زندگی ما هستند. آن‌ها در پستی‌وبلندی ما را راهنمایی می‌کنند، در مواقع لازم حمایتمان می‌کنند و کنارمان می‌مانند. ارزش دوستی قابل وصف نیست. شاید حتی جدایی از دوست از جدایی از معشوق دشوارتر باشد. اگرچه فیلم‌های عاشقانه زیادی ساخته می‌شوند اما درباره دوستی هم فیلم‌هایی وجود دارد. در اینجا 10 فیلم برتر درباره دوستی و مهربانی را به شما معرفی می‌کنیم. تمام آن‌ها را با دوستان خود تماشا کنید.

10. ساقدوش‌ها – Bridesmaids

این فیلم محصول سال 2011 (1390) درباره دوستی‌های دخترانه است و اینکه اگر دوست صمیمی‌تان یک دوست دیگر پیدا کند شما به او حسادت خواهید نمود. عروس این فیلم دو دوست صمیمی دارد که هرکدام می‌خواهند دیگری را کنار بزنند. لیلیان نامزد می‌کند و از بهترین دوستش آنی می‌خواهد که ساقدوش مخصوص او باشد. هلن هم یکی از ساقدوش‌هاست که او هم بهترین دوست لیلیان است. قضیه زمانی به هم می‌ریزد که آنی و هلن تلاش می‌کنند خود را بهترین دوست لیلیان نشان دهند اما درنهایت معنای واقعی دوستی را درک می‌کنند.


9. بی سرنخ – Clueless

این کمدی محصول سال 2011 (1390) از رمان “اما” از جین استون محصول سال 1815 اقتباس شده است. این فیلم برای مخاطبین نوجوان ساخته شده اما هرکس که از آن خوشش بیاید می‌تواند مخاطب این فیلم باشد. تای به‌تازگی به دبیرستان بورلی هیلز رفته و در آنجا با شر و دیون که دختران مد روز دبیرستان هستند دوست می‌شود. از انجاییکه تای در مد سررشته‌ای ندارد آن‌ها سعی می‌کنند او را تغییر دهند. آن‌ها پستی‌وبلندی‌های زیادی را تحمل می‌کنند و درنهایت قبول می‌کنند که باید همانجورکه هستند یکدیگر را قبول کنند.


8. مثل بکهام شوت بزن – Bend It Like Beckham

این فیلم درام کمدی متفاوت محصول سال 2002 (1381) دوستی استوار دخترانه را نشان می‌دهد. جس (با نقش‌آفرینی بازیگر بریتانیایی-هندی پارمیندر ناگرا) عاشق فوتبال است اما والدین اش معتقدند که دخترها نباید ورزش کنند. اما جس والدین اش را گول زده و به یک تیم محلی می‌رود و با جولز (کیرا نایتلی) دوست می‌شود. این دو با کمک هم سعی می‌کنند بر مشکلات غلبه کرده و معنای دوستی را به همه نشان دهند.


7. خواهری از سفر آرزوها – The Sisterhood of the Traveling Pants

یک فیلم درام آمریکایی محصول سال 2005 (1384) درباره چهار دختر نوجوان، کارمن، تیبی، بریجت و لنا که کل زندگی‌شان دوستان صمیمی یکدیگر بودند. اما در تابستان مجبورند از هم دور شوند و جدا از هم زندگی کنند. با یافتن یک جفت جین اتفاقات جادویی رخ می‌دهد اما آن‌ها درس‌های زیادی یاد می‌گیرند و متوجه می‌شوند که دوستی واقعی چیست. این فیلم به ما یاد می‌دهد که دوستی واقعی می‌تواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد، یافتن دوستان جدید به معنای فراموش کردن دوستان قدیمی نیست و در دوستی واقعی فاصله معنا ندارد.


6. مارلی و من – Marley and Me

چه کسی گفته که دوستی واقعی تنها بین انسان‌هاست؟ اگر این فیلم را ببینید متوجه می‌شوید حیوانات هم می‌توانند دوست خوب انسان باشند. “حیوانات بهترین دوست انسان هستند” و مارلی، یک سگ بدجنس این جمله را ثابت می‌کند. این فیلم محصول سال 2008 (1387) که بر اساس خاطراتی به همین نام از جان گروگان اقتباس شده داستان رابطه صاحبان مارلی (اون ویلسون و جنیفر آنیستون) را نشان می‌دهد. هرکس که می‌خواهد یک حیوان خانگی داشته باشد باید این فیلم را ببیند.


5. در جستجوی دوری – Finding Dory

یکی از دلایل تماشای فیلم‌های انیمیشن این است که درس‌های زیادی به ما می‌آموزد. فیلم “در جستجوی نمو” محصول سال 2003 یک فیلم موفق و تأثیرگذار بود. مارلین یک دلقک ماهیست که از گم‌شدن پسرش نمو ناراحت است. در این شرایط دشوار دوری یک ماهی تنگ ریگال است که حافظه کوتاه‌مدت دارد و مارلین متوجه می‌شود که زندگی در کنار دوری برایش راحت‌تر است. مارلین و دوری برای یافتن نمو سفر اقیانوسی خود را آغاز نموده و دراین‌بین چیزهای زیادی می‌آموزند. یکی از بهترین لحظات فیلم زمانی است که دوری به مارلین می‌گوید، “من در کنار تو همه‌چیز را بهتر به یاد می‌آوردم. به تو نگاه می‌کنم… و خود را در خانه می‌بینم.”


4. تجدیددیدار دبیرستانی رومی و میشل – Romy And Michele’s High School Reunion

این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که نشان می‌دهد دوستی برتر از عشق است. این فیلم محصول سال 1997 (1376) درباره دو دوست به نام‌های رومی (میرا سوروینو) و میشل (لیزا کودرو) است که در زندگی خود چندان موفق نبودند. آن‌ها پس از 10 سال تجدیددیدار برای تحت تأثیر قرار دادن همکلاسی‌های قدیمی خود درباره شغل و زندگی خود داستان‌های دروغین به هم می‌بافند و از هم تعریف و تمجید می‌کنند. اگرچه این فیلم عاشقانه است اما بازهم دوستی را به عشق ارجحیت می‌دهد.


3. حال و آینده – Now And Then

هیچ‌کس بهتر از دوستان دوران بچگی‌تان شما را نمی‌شناسد. اگر تابه‌حال دوست صمیمی داشته باشید می‌توانید این فیلم را درک کنید. این فیلم محصول سال 1995 (1374) درباره چهار دوست به نام‌های روبرتا، تینی، سامانتا و کریسی است که به هم قول می‌دهند تا آخر عمر دوست بمانند. زمانی که پس از چند دهه همدیگر را می‌بینند بهترین تابستان‌های زندگی خود را یادآوری نموده و متوجه می‌شوند که برخی از روابط هرگز از بین نمی‌روند و دوستی می‌تواند تا ابد پایدار باشد. حتی شاید متوجه شوید که این فیلم بهترین فیلم درباره دوستی باشد.


2. سواحل – Beaches

این فیلم محصول سال 1998 (1377) از رمان اریس راینر دارت به همین نام است. دو دوست با سوابق متفاوت – سی‌سی یک مجری کودک و هیلاری، که یک کودک ثروتمند است باهم آشنا شده و طی سال‌ها رابطه خود را حفظ می‌کنند. آن‌ها دهه‌ها بعد یکدیگر را دیده و ما را با خود به یک ماجراجویی پر از دل شکستن، درام، بحث و عشق می‌برند و یاد می‌گیریم که دوستی ابدی است. مطمئن باشید که با دیدن این فیلم اشک خواهید ریخت.


1. کنار من بمان – Stand By Me

این فیلم یک فیلم کامل است زیرا لذت، اشک، خنده و همه‌چیز را باهم دارد. کنار من بمان محصول سال 1986 (1365) که بر پایه رمان استفان کینگ ساخته شد درباره چهار پسر جوان بود که برای یافتن جسد یک نوجوان محلی یک ماجراجویی را آغاز نمودند. همه ما در رابطه با دوستان صمیمی خود به این فکر می‌کنیم که دیگر هیچ دوستی مانند او پیدا نخواهیم کرد. همانطورکه از نام فیلم پیداست این چند دوست تمام مدت کنار هم می‌مانند، باهم رشد می‌کنند و به دوستی معنی جدیدی می‌بخشند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم