معرفی 17 مکان ترسناک و غیرعادی در جهان

تابه‌حال پیش آمده در مکان‌هایی قرار بگیرید که از ترس بلرزید؟ مکانی که سایه تاریک و سکوت وحشتناکی را حس کنید و از مغز استخوان بترسید؟ اگر نه پس باید با ترسناک‌ترین مکان‌های جهان آشنا شوید. در جهان مکان‌های مختلفی وجود دارد که ناشناخته باقی مانده است. جهان پر از نقاط سرسبز، اقیانوس و انسان است. اگرچه همه این‌ها زیبا هستند اما برخی از مکان‌ها می‌توانند ترسناک و پراز رمز و راز باشند. مکان‌هایی وجود دارد که بسیار ترسناک هستند و حتی شجاع‌ترین افراد را هم می‌ترسانند. بنابراین با ما همراه باشید تا با 17 مکان ترسناک جهان آشنا شوید.


17. شهر معدن ماتسوئو، ژاپن

شهری که همیشه توسط مه احاطه شده است

شهر ماتسو (Matsuo) یا شهر ارواح یک شهر متروک در ژاپن است. در سال‌های 70 این مکان بزرگ‌ترین معدن سولفور شرق بود تا اینکه ساکنان آن ناگهان منطقه را ترک کردند. دلیل این ترک ناگهانی مشخص نیست اما چیزی که معلوم بود این است که این مکان برای زندگی نیست. قسمت ترسناک ماجرا این است که این شهر پوشیده از مه است و سکوت ترسناکی سراسر شهر را پوشانده است. دانشمندان زیادی تلاش کرده‌اند دلیل موجود مه در این منطقه را کشف کنند اما هنوز نتوانستند. علاوه بر این مه اطراف شهر تشخیص آن را دشوار می‌کند.


16. آکودسوا، توگو

یک بازار مکاره که در آنجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد دیده می شود

آیا به چیزهای عجیب‌وغریب علاقه دارید؟ پس به بازار آکودسوا (Akodessewa) بروید. در این بازار انواع مومیایی، طلسم، زهر، جادوی سیاه و غیره وجود دارد. فروشنده‌های دوره‌گرد بقایای مومیایی‌شده حیوانات، پرندگان، ماهی و غیره و اسکلت آن‌ها را به فروش می‌رسانند. این بازار آن‌قدر ترسناک است که به برخی از گردشگران توصیه می‌شود که اگر به زندگی خود اهمیت می‌دهند به این مکان نروند زیرا جادوی سیاه یا زهرها ممکن است به آن‌ها آسیب برساند. ممکن است در آنجا با چندین جادوگر مواجه شوید.


15. دخمه مردگان پاریس، فرانسه

مردم پاریس مردگان خود را زیر خیابان دفن می کردند

فرانسه یک کشور پر از رمز و راز است که می‌توان گفت آینده تیره‌وتاری دارد. دخمه مردگان پاریس که یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های جهان است در این کشور وجود دارد. در زیر خیابان‌های سنگ‌فرش پاریس دخمه و کانال‌های مختلف دیده می‌شود. قسمت ترسناک ماجرا این است که در این تونل‌ها حدود 6 میلیون جسد مرده وجود دارد. البته این اجساد بقایای قتل و خونریزی نیستند بلکه به دلیل کمبود مکان برای خاک‌سپاری اجساد خود را در دخمه‌های زیر خیابان دفن کرده‌اند. این مکان اکنون به یک مکان توریستی تبدیل شده و با دیدن از آن می‌بینید که اسکلت‌ها به شما زل زده‌اند.


14. پارک گرینلند تاکاکونوما، ژاپن

یک پارک کتروک و مه آلود که در آنجا وحشت را تجربه خواهید کرد

به دنیای زامبی‌ها خوش آمدید. این مکان را به مکان زامبی‌ها نام‌گذاری کرده‌اند. پارک گرینلند تاکاکونوما (Takakonuma) یک پارک تفریحی است که در آنجا وحشت را تجربه خواهید نمود. این مکان به دلیل مرگ‌های مختلف و مه غلیظ دهه‌هاست که متروک شده است. این پارک بسیار محبوب بود اما حالا یک جای متروک است. این مکان آن‌قدر ترسناک بود که نه‌تنها خود پارک بلکه مکان‌های اطراف آن‌هم متروک شده‌اند که احتمالاً دلیل آن منطقه هسته‌ای فوکوشیما است. غم‌انگیز است که این مکان سرگرم‌کننده به دلیل مرگ‌های متعدد متروک شده است.


13. بیمارستان هلینگلی، ساسکس

بیمارستانی که بیماران روانی در آن شکنجه می شدند

یک مکان متروک ترسناک که عده کمی جرئت می‌کنند به آنجا بروند. بیمارستان هلینگلی (Hellingly) در ساسکس انگلستان یک بیمارستان معمولی نیست بلکه تکه‌ای از جهنم است. حدود بیش از 90 سال در قرن بیستم این بیمارستان یک تیمارستان بود که بیماران را در آنجا شوک الکتریکی یا لوبوتومی می‌کردند. در سال 1994 این مکان پس از حدود یک قرن شکنجه و آزار بسته شد و امروز یک منطقه متروک است. این مکان توریستی نیست و حتی برای افراد بومی هم ترسناک است. دلیلش هر چه که باشد این مکان بسیار ترسناک است.


12. جزیره عروسک‌ها، مکزیک

جزیره ای ر از عروسک که از همه طرف به شما نگاه می کنند

تصویر کاملاً گویاست. مکزیک کشوری پر از فرهنگ و رسوم مختلف است بااین‌حال برخی از آن‌ها بسیار ترسناک هستند. جزیره عروسک‌ها چنین مکان ترسناکی است که بیماران قلبی اجازه ورود به آن را ندارند. در این مکان صدها عروسک روی درخت و زمین قرار دارند. این عروسک‌ها توسط مردی به نام جولین سانتانا باررا و به یاد دخترش که در این مکان غرق شد ساخته شده است. بدتر اینکه او چند سال بعد دیوانه شد و خودکشی کرد. در این جزیره احساس می‌کنید کسی شما را نگاه می‌کند و این حس واقعاً وحشتناک است.


11. کابایان، فیلیپین

در این غارها می توانید مومیایی های زیبا را تماشا کنید

اگر تصور می‌کنید اولین بار مصری‌ها مردگان خود را مومیایی می‌کردند اشتباه کرده‌اید. ملت‌های مختلفی به مومیایی کردن پرداخته بودند که یکی از آن‌ها فیلیپینی‌ها بودند. اگر می‌خواهید مومیایی‌های واقعی را ببینید به کابایان (Kabayan) بروید. در اینجا غارهای ساخته شده دست بشر وجود دارد که ممکن است در آن‌ها گم شوید و هر کدام از آن‌ها پر از مومیایی است. بدترین قسمت این است که این مومیایی‌ها به‌خوبی نگهداری شده‌اند واقعاً زیبا هستند.


10. لانوریا و هامبرستون، شیلی

شهری که مردگان آن در شب بیدار می شوند

اینجا شهر مردگان است! یکی از ترسناک‌ترین نقاط کره زمین در شیلی قرار دارد. در این شهر ترسناک در شب‌ها ارواح دیده می‌شوند و به همین دلیل مردم از بردن نام آن می‌ترسند. شب‌ها مردگان از قبرها بیرون آمده و ارواح کودک بازی می‌کنند، گویی ساکنان قدیمی شهر نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند. گورستان لانوریا (Lanoria) از همه ترسناک‌تر است زیرا گورها باز بوده و اسکلت مردگان در اطراف آن دیده می‌شوند. بنابراین پس مشخص است که چرا کسی در آنجا نمی‌ماند.


9. جنگل هویا، ترانسیلوانیا

با رفتن به این جنگل اتفاقات شوم برایتان رخ می دهد

این مکان از هرجای دیگر ترسناک‌تر است. این مکان در قرون‌وسطی جنگل دراکولا نامیده می‌شد،، پس چه انتظاری می‌توان از آن داشت؟ این جنگل (Hoia) را بدشوم می‌دانند و با رفتن به آنجا اتفاقات بد برایشان رخ می‌دهد و احساس می‌کنند کسی در حال نگاه کردن به آن‌هاست. همچنین درختان به شکل عجیبی رشد می‌کنند و هیچ‌چیزی در خاک آن نمی‌روید. آیا جرئت دارید به این جنگل قدم بگذارید؟


8. هتل ریوگ یانگ، کره شمالی

در این هتل متروک صدای گریه و فریاد شنیده می شود

این هتل بیشتر از اینکه ترسناک باشد عجیب است. این هتل بزرگ 105 طبقه‌ای به دلیل کمبود بودجه افتتاح نشد و مقامات ان را نادیده گرفتند. همچنین گفته می‌شود که از این ساختمان صداهای ترسناک و صدای گریه شنیده می‌شود. اگرچه در حال حاضر ساخت‌وساز آن ادامه یافته اما هنوز هم درباره آن شایعاتی شنیده می‌شود.


7. شهر زیر آب شیچنگ، چین

یک شهر باستانی در زیر آب که از آن نور ساتع می شود

این شهر بزرگ (Shicheng) 1341 ساله است و ساخت سد رودخانه زینان این شهر را زیر آب برد. ظاهر ترسناک آن زیر آب باعث شده که این شهر را یک شهر فرازمینی بدانند. قسمت ترسناک ماجرا این است که بسیاری از غواصان از این شهر نورهای عجیبی دیده‌اند. اگرچه این گفته‌ها موثق نیست اما برخی دانشمندان دلیل آن را وجود نوعی گل‌ولای می‌دانند که در زیر آب می‌درخشد.


6. گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند

رسوبات گدازه های اتشفشانی اشکال چندضلعی به وجود آورده است

این مکان زیبا در اثر انجماد گدازه‌های آتش‌فشانی به وجود آمدند. سنگ‌های منجمد شده به شکل چندضلعی درآمده‌اند به‌طوری‌که حدود 37000 عدد از این سنگ‌ها وجود دارد. اما گدازه‌های آتش‌فشانی چگونه توانسته‌اند چنین اشکال دقیقی ایجاد کنند؟ دانشمندان دراین‌باره نظری ندارند اما طبق افسانه‌ها غول‌ها این مکان را ساختند.


5. خطوط نازکا، پرو

باورکردنی نیست که انسان های اولیه بتوانند چنین خطوطی را رسم کنند

شاید چند خط نتوانند شما را بترسانند اما اگر به تصویر این خطوط نگاه کنید خودتان متوجه خواهید شد. این خطوط چند کیلومتری که وسعت زیادی دارند روی زمین رسم شده‌اند. چگونه ممکن است انسان‌های اولیه این خطوط را بدون اشکال رسم کرده باشند؟ قسمت ترسناک ماجرا این است که برای اینکه بتوانید این خطوط را رسم کنید باید 30 کیلومتر باشید.


4. مثلث برمودا، اقیانوس اطلس شمالی

در زیر مثلث برمودا اهرام کریستالی وجود دارد

شاید همه شما درباره مثلث برمودا چیزهایی شنیده باشید اما آیا می‌دانستید در زیر اقیانوس مثلث برمودا هرم‌های کریستالی وجود دارد؟ یافته‌های اخیر نشان داده که در کرانه کوبا و در عمق 2000 متری زیر اقیانوس اهرام کریستالی وجود دارد. این اهرام شبیه اهرام مصر هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی‌شان توسط دانشمندان نادیده گرفته شده‌اند.


3. پل اورتون، اسکاتلند

پلی که سگ ها از آنجا خودکشی می کنند

این پل که محل خودکشی سگ‌ها نیز نامیده می‌شود یک پل قدیمی با عمق 15.5 متر است. سگ‌هایی که از دست اربابشان خسته شده‌اند برای خودکشی به این نقطه می‌آیند، به صورتی که تابه‌حال بیش از 600 سگ در این نقطه خودکشی کرده‌اند. ترسناک‌تر این برخی از سگ‌ها که از این سقوط زنده مانده‌اند بازهم از پل بالا رفته و خود را پرت کرده‌اند.


2. جنگل آئوکیگاهارا، ژاپن

جنگلی که ژاپنی ها برای خودکشی به آنجا می روند

تنها جنگل جهان که بیشتری آمار خودکشی در آنجا رخ می‌دهد. این جنگل در ژاپن واقع شده و عده کمی جرئت می‌کنند که به آنجا قدم بگذارند. به دلیل نبود نور خورشید این جنگل کاملاً تاریک است و هیچ نوری در آن مشاهده نمی‌شود. در حقیقت این جنگل یک گورستان است که بیش از 500 خودکشی در آنجا رخ داده است. همچنین در این جنگل اجساد مختلفی دیده می‌شوند که داوطلب‌ها می‌توانند آن‌ها را کنار بزنند.


1. میناق، ازبکستان

این مکان در گذشته یک بندر بزرگ بوده است

گورستان کشتی‌ها؟ واقعاً؟ بله و جالب است بدانید که این مکان در دل صحرا قرار دارد. در این هیچ پدیده عجیبی رخ نداد بلکه مقصر روسیه بود. میناق در گذشته یک بندر بزرگ در دریای آرال بود که در حال حاضر تنها 10% از حجم آب این دریا باقی مانده است. دلیلش این است که روسیه از سال‌های 1960 آب این دریا را برای آبیاری تصرف کرده‌اند. در حال حاضر کشتی‌های پهلو گرفته تنها چیزی هستند که از این بندر به یادگار مانده‌اند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم