10 موجود افسانه‌ای که ممکن است واقعاً وجود داشته باشند

در دوران کودکی درباره موجودات خیالی داستان‌های مختلفی شنیده‌ایم. اما هرچه بزرگ‌تر شدیم به ساختگی بودن این داستان‌ها پی بردیم. بسیاری از موجودات خیالی بودند اما آیا خیالی بودن آن‌ها به ما ثابت می‌کند که تمام موجودات داستان‌ها خیالی هستند؟ به همین دلیل در این مقاله 10 موجود خیالی داستان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.


10. اژدها (Dragon)

گفته می‌شود که بزمجه ماژلان از نسل اژدها است

درباره اژدها داستان‌های مختلفی گفته می‌شود. ماموت‌های بزرگ و غول‌پیکر که در کودکی از آن‌ها می‌ترسیدیم حقیقت داشتند. درباره اژدها هم داستان‌های مختلفی وجود دارد. نظریه‌های علمی معتقدند که کروکدیل و سایر خزندگان از نسل اژدها هستند. طبق نظریه دیگر، بزمجه ماژلان باعث شده که درباره اژدها هم چیزهایی بنویسند. بزمجه ماژلان یک موجود ماقبل تاریخ است که در دوره پلیستوسن در استرالیا زندگی می‌کرد. این موجود به‌وسیله بزاق سمی خود طعمه را اسیر نموده و فوراً باعث مرگ او می‌شد. بزمجه ماژلان از اجداد اژدهای کومودو است.


9. هابیت (Hobbit)

هابیت یا کوتوله‌هایی که در فیلم هابیت دیده‌اید

کاوش‌ها و یافته‌های اخیر در غارهای اندونزی درباره هابیت ها نظریه‌هایی ارائه داده است. اگرچه هابیت نامی است که در آثار جی جی تولکین به کار برده شده است اما برای این دسته از موجودات استفاده می‌شود. اخیراً طی یک کاوش در جزیره فلورس اندونزی اسکلت 91 سانتی‌متری یافت شده که جمجمه آن یک‌سوم انسان است. آزمایشات کربنی این اسکلت را به 12000 سال پیش متعلق می‌دانند. برخی معتقدند این اسکلت به فردی تعلق دارد که به مشکلات هورمونی مانند میکروفلی دچار بود، برخی دیگر هم آن را به گونه نئاندرتال ها متعلق می‌دانند.


8. کراکن (Kraken)

یک هیولای عظیم‌الجثه که کشتی‌ها را از بین می‌برد

کراکن یک هیولای دریایی افسانه‌ای است که گفته می‌شود در دریای بین نروژ و گرینلند زندگی می‌کند. درباره کراکن ها کتاب‌های مختلفی نوشته شده است. ژول ورن در اثر کلاسیک “بیست هزار فرسنگ زیر دریا” کراکن را یک موجود دریایی غول‌پیکر می‌داند. اما موجودات دریایی مانند کراکن وحشی نیستند. برخی از دریانوردان ادعا کرده‌اند که کراکن را دیده‌اند اما دراین‌باره منبع موثقی وجود ندارد. اما اخیراً در اقیانوس جنوبی یک موجود دریایی غول‌پیکر دیده شده است. گفته می‌شود که این موجود 14 متری شبیه کراکن بوده است. چشم‌ها و پوزه او از ماهی دریایی بزرگ‌تر است. نکته جالب درباره این موجود دریایی این بود که علاوه بر داشتن مکنده‌ها دست‌های چنگال مانندی دارد که می‌توانند خطرساز باشند.


7. آمازونی‌ها (Amazons)

زنان آمازون که در مقابل هرکول جنگیدند

همه ما درباره زنان آمازون چیزهایی شنیده‌ایم. در اساطیر یونان گفته می‌شود که زنان آمازون در مقابل هرکول قرار می‌گرفتند. تاریخ‌دان یونانی یعنی هرودت درباره سرنوشت زنان آمازون چیزهایی نوشت و با آوردن مدارک باستان‌شناسی ثابت کرد که این موجودات واقعی بودند. هرودت معتقد بود که زنان آمازون دستگیر شده و سپس از دست زندان بآن‌های خود رها شده و به مناطق اوراسیا گریختند. سپس در مناطق اوراسیا با سکاها جنگیدند. سکاها که نمی‌توانستند در نبرد فیزیکی آن‌ها را شکست دهند به نبرد عشق روی آوردند. زنان آمازون قبول کردند که با آن‌ها ازدواج کنند اما دختران آن‌ها هم باید مانند خودشان پرورش یابند. هرودت از یافته‌های باستان‌شناسی استفاده نمود. این یافته‌ها نشان داده که بقایای زنان تپه‌های اوراسیا دارای کوفتگی‌هایی هستند که در میدان نبرد ایجاد شده، آن‌ها همچنین با سلاح‌های خود به خاک سپرده شده‌اند.


6. گرگ وحشت (Direwolf)

یک گرگ ترسناک که رقیب سرسخت ببر سیبری بود

احتمالاً همه ما سریال بازی تاج‌وتخت را دیده‌ایم. اما داستان گرگ وحشت بیشتر از افسانه است. این سگ به‌عنوان رقیب ببر سیبری حدود 10000 سال پیش در آمریکایی شمالی زندگی می‌کرد. این گرگ‌ها از گرگ‌های خاکستری معمولی کمی بزرگ‌تر بوده و دندان و فک تیزتری دارند. اما پس از دوره پلیستوسن و انقراض جانوران بزرگ، این موجودات به علت نبود طعمه از بین رفتند. گرگ وحشت نمی‌توانست موجودات کوچک‌تر را به دام بیندازد زیرا آن‌ها بیش‌ازحد کند بودند و در این صورت به لاشخور تبدیل می‌شدند.


5. سکولا و خاروبدیس (Scylla and Charybdis)

موجودات دریایی که کشتی‌ها و ملوان‌ها را نابود می‌کردند

سکولا و خاروبدیس دو هیولا هستند که در دره‌ای بین سیسیل و ایتالیا زندگی می‌کردند. ادیسه در مسیر سفر خود از مسینا عبور کرد که سکولا و خاروبدیس در کرانه دو طرفان بودند. سکولا یک هیولای دریایی بود که ملوان‌ها را از کشتی خارج می‌کرد، درحالی‌که خاروبدیس گردابی را به وجود می‌آورد که کشتی‌ها را در خود غرق می‌کرد. اودیسه سکولا را انتخاب نمود زیرا از دست دادن چند ملوان از دست دادن کل کشتی راحت‌تر است. در زندگی واقعی هم در مسینا گردابی وجود دارد اما از گرداب افسانه‌ای ضعیف‌تر است. در طرف دیگر هم صخره‌های سنگی وجود دارد که شاید سر سکولا باشند.


4. برزکر (Berseker)

جنگجویانی که با خوردن ماده مخدر به جنگجویان نترس و آسیب‌ناپدیر تبدیل می‌شدند

افرادی که بازی اسکایرم را انجام می‌دهند با برزکرها آشنا هستند. برزکرها افراد جنگجویی بودند که قدرت‌های فراطبیعت داشته و آسیب‌ناپذیر بودند. اما این موجودات از دل بازی بیرون نیامده‌اند. برزکرها اولین بار در اشعار قدیمی نورس ظاهر شده و داستان‌های واقعی است. آن‌ها به دلیل تعقیب اژدها رفتارهای وحشیانه به دست آورده‌اند. همچنین پیش از هر نبرد از ماده خاصی استفاده می‌کردند که آن‌ها را نترس و آسیب‌ناپذیر می‌کرد. این ماده مخدر آن‌ها را قوی‌تر نمود و ترس و درد در آن‌ها را از بین برد. دانشمندان کشف کرده‌اند که شاید ماده استفاده‌شده توسط آن‌ها بوفوتنین باشد.


3. دوارکا (Dwarka)

یک شهر افسانه‌ای که خدای کریشنا حاکم ان بود

کریشنا یک خدای هندوست که گفته می‌شود تجسم دوباره ویشنو است. همچنین گفته می‌شود که بهگادا گیتا توسط کریشنا نوشته شده است. کریشنا نسخه هندی مسیح است. در ابتدا کریشنا حاکم دوارکا بود و تا زمانی که این شهر زیر آب رفت بر آنجا سلطنت می‌کرد. تا قرن بیستم تصور می‌شد که دوارکا یک شهر افسانه‌ای است. اما اخیراً یافته‌های باستان‌شناسی نشان داده که شهر باستانی زیر آب دوارکا بود. همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که این شهر توسط یک حاکم واقعی اداره می‌شد که نامش کریشنا بود.


2. موبی دیک (Moby Dick)

یک نهنگ سفید که کشتی‌ها را از بین می‌برد

انیمیشن اقتباسی موبی دیک به نام “در قلب دریا” این موجود افسانه‌ای را بهتر به ما شناساند. شاید بسیاری باور نکنند اما در حقیقت یک نهنگ سفید بزرگ وجود داشت که بسیاری از کشتی‌ها و قایق‌ها را از بین می‌برد. نهنگ حقیقی که در آن زمان وجود داشت موکا دیک نام داشت. موکا دیک در یک آن سه کشتی را از بین می‌برد و آن‌ها را به هلاکت می‌رساند.

کاپیتان اهب هم یک انسان واقعی بود. او توسط کاپیتان پولارد استخدام شده بود اما کاپیتان پولارد به دنبال انتقام نرفت. او یک‌بار دیگر با یک کشتی جدید به دنبال صید نهنگ رفت که طوفانان را از بین برد. سپس کاپیتان پولارد بقیه زندگی خود را به‌عنوان نگهبان شب گذراند.


1. ایموگی (Imoogi)

یک موجود افسانه‌ای کره‌ای که در غارها زندگی می‌کرد

ایموگی موجودی است که در افسانه‌های کره‌ای از آن نام برده می‌شد. ایموگی یک پپتون عظیم‌الجثه است که گفته می‌شود از اژدها کمی کوچک‌تر می‌باشد. گفته شده است که ایموگی در آب‌ها یا غارها زندگی می‌کرده است و هزاران سال برای تبدیل‌شدن به اژدهای کامل زمان لازم داشته‌اند. اخیراً در آمریکای جنوبی و نه کره، اسکلت یک پپتون عظیم‌الجثه یافت شده که به توصیف‌های ایموگی شباهت دارد. این‌گونه که تیتانوببوا نام دارد طول آن ۱۴ متر و وزنی بیش‌تر از یک تن داشته است. اگرچه آن‌ها مدت‌ها پیش منقرض شده‌اند اما دانشمندان معتقدند که ممکن است با تغییرات زمین‌شناسی یک روز به حیات بازگردند.

                               

دیدگاه‌ها (59)

بستن فرم

  1. Luna

    مرداد 21, 1401

    ایموجی دیدم یاد نه دم افتادم
    خیلی وقته که منتظر فصل دومشم هستم 🥺🍃

    پاسخ

    • پندار در پاسخ به Luna

      خرداد 13, 1402

      ۲ قسمت فصل دوم تو فیلیمو هست

      پاسخ

    • AISANA در پاسخ به Luna

      تیر 24, 1402

      واییییییییییی منم

      پاسخ

  2. علی

    مرداد 13, 1401

    سلام. عالی بود. مرسی. به نظر من که اکثر افسانه ها واقعی اند یا حداقل وجود داشته اند اما توشون اقراق شده. نمیدونم… .

    پاسخ

  3. حسین

    اردیبهشت 17, 1401

    من میدونم ایموگی خطرناک تز از گودزیلا یا هرچی که فکر شو میکنید اون بگه من میخوام بمیرم همه میمیرند

    پاسخ

  4. Han

    بهمن 4, 1400

    😂🤣به جای ایموگی روباه نه دم رو میزاشتید😂🤣

    پاسخ

    • Luna در پاسخ به Han

      مرداد 21, 1401

      دقیقا😂😂💙

      پاسخ

  5. یه کسی

    دی 14, 1400

    دوستان گرامي کیدرامر تو هم نزنيد ايموگی نمی ره تو جلد انسان😂

    پاسخ