10 کشوری که مردمشان بهترین سبک زندگی را دارند

اخیراً تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه پنسیلوانیا بهترین کشورهای جهان بر اساس طول عمر ساکنین آن را معرفی نمود اما ما در اینجا می‌خواهیم به کیفیت زندگی توجه کنیم نه کمیت آن، به همین دلیل 10 کشور جهان را به شما معرفی می‌کنیم که مردم آن بهترین سبک زندگی را دارند.

اما پیش از معرفی این کشورها باید به شما توضیح دهیم که کیفیت زندگی به معنای آسایش اقتصادی و داشتن سیستم اقتصادی روبه رشد، بهداشت پیشرفته، ثبات اقتصادی، امنیت شغلی و حقوق مناسب است که می‌تواند انتظارات زندگی را برآورده کند.

10. ژاپن

امکاناتی نظیر شبکه مدرن جاده‌ای، قطارهای پرسرعت و سیستم پیشرفته ارتباطات، حسادت کشورهای دیگر را جلب می‌کند

ژاپن علاوه بر داشتن شهروندانی که طول عمر طولانی 85 سال دارند سبک زندگی بسیار خوبی هم در اختیار مردمانش قرار می‌دهد. ژاپنی‌ها از زمان جنگ جهانی دوم زندگی پرتلاشی داشته‌اند. زندگی آن‌ها همیشه تعادل داشته، فعالیت‌های سالم انجام داده‌اند، ورزش کرده‌اند، غذای سالم خورده‌اند و همیشه زندگی متوسطی داشته‌اند. آن‌ها پشتکار خوبی داشته و به‌عنوان یکی از سخت‌کوش‌ترین مردم جهان شناخته می‌شوند. اقتصاد آن‌ها ثبات داشته، سطح سواد و تحصیلات در آن بالا بوده و دولت و سازمان‌های خیریه از تحصیلات حمایت می‌کنند، به همین دلیل برخی از دانشگاه‌های آن جز بهترین دانشگاه‌های جهان هستند. همچنین سطح بهداشت در آنجا بسیار بالا بوده و دولت حدود 70% هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند، بیمه درمانی این کشور هم نیازهای درمانی را تأمین نموده و به همین دلیل مردم این کشور طول عمر بالایی دارند. امکاناتی نظیر شبکه مدرن جاده‌ای، قطارهای پرسرعت و سیستم پیشرفته ارتباطات، حسادت کشورهای دیگر را جلب می‌کند. ضرب‌المثل معروف ژاپن “در لحظه زندگی کن و دیروز را فراموش کن” نشان‌دهنده طرز فکر آن‌هاست و به همین دلیل است که پیشرفت کرده‌اند.

9. اتریش

اتریش سبک زندگی خوبی را ارائه می‌دهد که ثبات اقتصادی، زیرساخت عمومی عالی و قدرت خرید بالا به دلیل ارزش بالای ارز این کشور، را شامل می‌شود

زمانی که نام اتریش را می‌شنویم ناخودآگاه به یاد زیبایی کوه‌های آلپ و شهر مدرن وین که پایتخت اتریش است و شهر فرهنگ نیز نامیده می‌شود، می‌افتیم. در سال 2005 شهر وین در بین 127 شهر جهان بهترین کیفیت زندگی را ارائه می‌داد. گذشته از وین کشور اتریش سبک زندگی خوبی را ارائه می‌دهد که ثبات اقتصادی، زیرساخت عمومی عالی و قدرت خرید بالا به دلیل ارزش بالای ارز این کشور، را شامل می‌شود. سیستم بهداشتی این کشور نهمین سیستم بهداشت و درمان در جهان است که امکانات بسیار خوب درمانی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل این کشور به عهده دولت است و مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دانشگاهی را شامل می‌شود، تحصیلات دانشجویی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و که در کمترین زمان ممکن تحصیلاتشان را خاتمه دهند رایگان است. همچنین این کشور یک کشور آرام است و خشونت و باورهای افراطی در آن وجود ندارد.

8. بریتانیا

سیستم بهداشتی و درمانی این کشور در جهان جایگاه اول را دارد

بریتانیا از مناطق مستقل انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل می‌شود. انقلاب صنعتی از این امپراتوری به وجود آمد و اقتصاد قدرتمند آن پنجمین اقتصاد جهان است و ثبات بسیار زیادی دارد. کمپانی Pearson بریتانیا را به دلیل سیستم آموزشی هدفمند و منظم آن را در جایگاه دوم جهان قرار داده است. سیستم بهداشتی و درمانی این کشور در جهان جایگاه اول را دارد. به‌طورکلی شهروندان بریتانیا از سیستم بهداشتی درمانی و آموزشی بسیار خوبی بهره می‌برند. پل برج تنها یکی از سازه‌های زیبای این امپراتوری است که از زیرساخت‌های قدرتمند آن ناشی می‌شود. در این کشورها فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و سرگرمی‌های مختلف مانند نمایش‌ها و موزه‌های هنری وجود دارد، به همین دلیل مهاجران بسیار زیادی به این کشورها سفر می‌کنند تا از امکانات آن‌ها بهره ببرند. مردم زیادی به بریتانیا سفر کرده و هرگز آنجا را ترک نمی‌کنند.

7. آلمان

اگر می‌خواهید برای تحصیلات به یک کشور امن بروید و از پرداخت هزینه‌ها هم برمی‌آیید به این کشور سفر کنید.

اگرچه این کشور در لیست بهترین کشورهای جهان در جایگاه اول قرار دارد اما در لیست کشورهایی با بهترین سبک زندگی در جایگاه هفتم قرار دارد. این کشور باثبات‌ترین اقتصاد جهان را داشته و فستیوال‌ها ها و مراسم‌های مختلف در آنجا برگزار می‌شود و یک کشور توریستی محسوب می‌شود. تحصیلات در این کشور رایگان بوده و امکانات مختلف ارائه می‌شود. همچنین به دانشجویان برتر بورس تحصیلی داده می‌شود، مدارس و دانشگاه‌های این کشور ازجمله بهترین مراکز آموزشی جهان هستند. هزینه زندگی در این کشور به سبک زندگی‌تان بستگی دارد و اگر زندگی متوسط داشته باشید می‌توانید از پس هزینه‌ها بربیاید. سیستم بهداشتی و درمانی این کشور بسیار پیشرفته است و 89% جمعیت آلمان از بیمه دولتی استفاده می‌کنند درحالی‌که بقیه از بیمه‌های خصوصی بهره می‌برند. ثبات دموکراسی 60 ساله، ثبات سیاسی و اعمال درست سیاست‌ها ازجمله مزایای این کشور است. اگر می‌خواهید برای تحصیلات به یک کشور امن بروید و از پرداخت هزینه‌ها هم برمی‌آیید به این کشور سفر کنید.

6. نیوزلند

یک کشور آرام و منظم با سواحل و مناطق کوهستانی بسیار زیبا که زندگی لذت بخشی در اختیارتان قرار می دهد

نیوزلند یک الگوی خوب در زمینه اقتصاد، زندگی امن، محیط دوستانه و نظافت و بهداشت است. این کشور در زمینه تعادل کار و زندگی در رتبه دوم قرار داشته و یک محیط تمیز و بدون استرس را ارائه می‌دهد. دولت این کشور بیمه بهداشت و درمان ارائه می‌دهد که بر اساس شرایط یا هزینه دریافت نمی‌کند و یا هزینه کم دریافت می‌کند. مراکز آموزشی این کشور بسیار با کیفیت هستند، دانشگاه‌های این کشور ازجمله بهترین دانشگاه‌ها در جهان هستند و مدارک آن در تمام کشورها پذیرفته می‌شود. سیستم آموزشی این کشور مراقب است که یک جامعه بدون استرس و انعطاف‌پذیر داشته باشد که ازلحاظ فرهنگی، محیطی و مالی دارای تعادل باشد.

مناظر زیبای طبیعی، سواحل آرام و مناطق کوهستانی ازجمله چندین جاذبه این کشور هستند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و ریلکس کنید.

5. هلند

مردم هلند به داشتن زندگی منظم و برنامه ریزی شده شهرت دارند

هلندی یک ضرب‌المثل دارند که می‌گویند “هیچ کجا خانه آدم نمی‌شود” که از آن می‌توان فهمید این کشور چه اندازه زیباست. هلندی‌ها مردم مهربان، سالم و صبوری هستند که یاد گرفته‌اند با صلح و صفا کنار هم زندگی کنند. یکی از مشخصه‌های هلندی‌ها دوچرخه‌سوار بودن آن‌هاست به‌طور یکه تعداد دوچرخه‌ها دو برابر مردم است. درنتیجه مردم سالمی هستند و تناسب‌اندام دارند. همچنین این مردم به زندگی خانوادگی هم اهمیت می‌دهند و روابط نزدیک دارند. در هلند می‌توانید با هزینه پایین یک زندگی آرام داشته و در محیطی زندگی کنید که جرم و جنایت دران رخ ندهد. سیستم بهداشتی این کشور هم بسیار پیشرفته بوده و پزشکان همیشه برای موارد اورژانسی آماده هستند. سیستم آموزشی تا سن 16 سالگی اجباری بوده و از 16 تا 18 سالگی هم نیمه اجباری است، همچنین زیرساخت‌های آن بسیار قدرتمند بوده و شرایط زندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین هلندی‌ها به زندگی منظم و برنامه‌ریزی‌شده شهرت دارند البته نه به شکلی که زندگی‌شان را خسته‌کننده کند.

4. استرالیا

مردم استرالیا عاشق سفر، خرید و طبیعت و محیط زیست خود هستند

کشور استرالیا سبک زندگی بسیار خوبی دارد که به دلیل ثبات اقتصادی، امنیت شغلی و یافتن مشاغل مختلف، ایجاد شده است. این اقتصاد باثبات به معنای هزینه بالای زندگی است اما امنیت شغلی باعث می‌شود که بتوانید از پرداخت هزینه‌ها بربیایید. بیمه دولتی این کشور هزینه‌های درمانی بهداشتی شهروندان را پرداخت می‌کند. به همین دلیل استرالیا در زمینه بهداشت و درمان جز بهترین کشورهای جهان است. همانند هلند در کشور استرالیا هم تحصیلات تا سن 17 سالگی اجباری بوده و 16 دانشگاه آن جز 100 دانشگاه 50 ساله برتر جهان هستند. استرالیایی‌ها افراد شوخ و رقابت‌طلب هستند. آن‌ها عاشق خرید کردن بوده و در تعطیلات در نقاط مختلف ساحل‌ها استراحت می‌کنند. آن‌ها سبک راحتی داشته و حتی در محل کار هم لباس‌های غیررسمی می‌پوشند. توجه آن‌ها به محیط‌زیست باعث شده که محیط‌زیست تمیز، سواحل پاکیزه و سیستم بازیافت خوبی داشته باشند که سلامتشان را افزایش می‌دهد.

3. دانمارک

مردم دانمارک از لحاظ سفر با دوچرخه مقام اول را در جهان دارند

یک دانمارکی سالم یک دانمارکی شاد است. مردم دانمارک دوست دارند در محیط آرام زندگی کرده و زندگی سالم داشته باشند. مردم دانمارک دوست دارند با دوچرخه سفر کنند و ازاین‌جهت در جهان رتبه اول را دارد. دانمارکی‌ها شادترین مردمان جهان هستند و از زندگی خود بسیار رضایت دارند، به همین دلیل این کشور بهترین نقطه جهان برای زندگی محسوب می‌شود. ثبات اقتصادی و امنیت شغلی از اقتصاد خوب این کشور ریشه می‌گیرد. سیستم بهداشت و درمان این کشور گزارش‌های پزشکی بیماران را به‌صورت دیجیتالی ثبت می‌کند تا پزشکان بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. سیستم آموزشی این کشور به‌گونه‌ای است که دانشجویان هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده بلکه کمک مالی هم دریافت می‌کنند. اگر می‌خواهید از وام‌های آموزشی بهره ببرید به این کشور بروید.

2. سوئد

48% انرژی این کشور از منابع تجدیدپذیر حاصل می شود که نشان دهنده توجه آن ها به محیط زیست است

مردم سوئد از فرهنگ‌های مختلف بوده، سخت تلاش هستند و باهم برابرند. به همین دلیل آن‌ها را شادترین مردم جهان می‌دانند. کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور به شهروندان سوئدی تحصیل رایگان ارائه می‌دهند. همچنین برای تحصیلات تمام‌وقت کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. سیستم بهداشت و درمان این کشور باعث شده که طول عمر آن‌ها به 80 سال برسد و درصورتی‌که هزینه‌های درمان از مبلغ خاصی فراتر برود رایگان خواهد شد. هزینه‌های دندان‌پزشکی تا سن 19 سالگی رایگان بوده و از سن 19 سالگی به بعد هم بیمه هزینه آن را تقبل می‌کند. تابستان زمان تعطیلات آن‌هاست و در این زمان با دوستان و خانواده خود خوش می‌گذرانند. همچنین سوئدی‌ها در یک محیط آزاد و بدون تنش زندگی می‌کنند. مردم سوئد هم همانند استرالیایی‌ها به طبیعت و محیط‌زیست اهمیت می‌دهند و سیستم زباله و بازیافت پیشرفته دارند به‌طوری‌که 48% نیروی آن‌ها از این منبع حاصل می‌شود. همچنین برنامه اسکایپ توسط سوئدی‌ها توسعه یافته است.

1. کانادا

کانادا به عنوان یک کشور چند ملیتی بهترین سبک زندگی را ارائه می دهد

کانادا یک کشور چندملیتی، آرام و شاد است. اگر سریال‌های کانادایی یا فیلم‌های آن‌ها را در یوتیوب ببینید متوجه می‌شوید که مردم آن‌ها چقدر راحت و حمایتگر هستند. مردم کانادا بسیار باسواد هستند زیرا تحصیلات در این کشور تا سن 16 یا 18 سالگی اجباری می‌باشد، البته بسته به هر ایالت. با توجه به سن و وضعیت تحصیلی، به مردم تحصیلات رایگان ارائه می‌شود. بیمه دولتی این کشور هزینه‌های درمان را با کیفیت بالا ارائه داده و از استاندارد فدرال برخوردار است. آمار جرم و جنایت در این کشور پایین بوده و مردم آن از امنیت بالایی برخوردار هستند. مردم کانادا به کشور خود، به محیط‌زیست خود و دولت خود می‌بالند. همچنین ثبات اقتصادی باعث می‌شود فرصت‌های شغلی بهتر و امنیت شغلی برایشان فراهم باشد. علاوه بر این، این کشور یک کشور چندملیتی می‌باشد. امکانات مختلف زندگی باعث می‌شود که کانادا ازلحاظ سبک زندگی در رتبه اول باشد.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. جعفری مقدم

    اسفند 16, 1401

    سبک زندگی کشورها دارای آرامش ثبات خوب است اما هیجا مثل ایران نمیشود ممنون

    پاسخ