15 تاثیر منفی استفاده روزانه از مواد آرایشی برای پوست و بدن شما

همه ما دوست داریم در هر جمعی بهترین ظاهر ممکن را داشته باشیم. فرقی نمی‌کند که به مجلس عروسی می‌رویم, تولد یا یک مهمانی ساده, درهرصورت ظاهرمان باید کامل باشد. یک ظاهر کامل به معنای بهترین مدل مو, بهترین لاک ناخن, خط چشم, کرم پودر, برق لب و غیره است. اگر از این‌ها بیشتر نباشد کمتر نیست. هنگام ترک خانه مراقبیم که هیچ‌کدام از این موارد از قلم نیفتد. نتیجه کار یک مدل موی عالی و یک صورت بی‌عیب و نقص است.

اما در باطن یک پوست چروکیده و موهای خشک خواهید داشت. به همین دلیل با ما باشید تا با 15 عوارض مخرب مواد آرایشی آشنا شوید.

15. از بین بردن سلامت پوست

استفاده زیاد از پودر ممکن از پوستتان را زیبا کند تا جایی که از دیدن چهره خود در آینه سیر نشوید, اما در باطن پوستتان را خراب خواهد کرد. تأثیر مثبت پودر تنها یک شب باقی مانده درحالی‌که تأثیر مخرب آن سال‌ها با شما همراه خواهد بود. سموم موجود در مواد آرایشی پوستتان را بیمار خواهد کرد. بنابراین برای زیبایی موقتی پوست خود را برای همیشه بیمار نکنید.

14. ایجاد چین‌وچروک

مواد آرایشی به درون منافذ پوست رفته و ویتامین, مواد معدنی و چربی پوست را از بین می‌برند. درنتیجه چین‌وچروک ایجادشده و پوست پیرتر می‌شود. از بین بردن پیری پوست بسیار مشکل‌تر از پیشگیری آن است. بنابراین برای جوان‌سازی پوست با آرایش روزانه خداحافظی کنید.

13. ایجاد جوش و آکنه

یکی از عوارض آرایش روزانه ایجاد جوش و آکنه است که اگرچه خطرناک نیست اما کسی دوست ندارد در صورت خود جوش ببیند. مواد آرایشی جوش و آکنه ایجاد نموده و ممکن است جای لک آن‌ها تا ابد روی پوستتان بماند. پس در این زمینه دقت کنید.

12. خشک‌کردن لب‌ها

همه دوست دارند لب‌های صورتی و نرم داشته باشند و لب‌های خشک و تیره برای همه کابوس است. برای زیباتر شدن لب‌ها معمولاً به آن رژلب زده و تا ساعت‌ها روی پوست خود نگه می‌داریم. اما این کار مضر است زیرا چربی پوست را از بین می‌برد و آن را خشک می‌کند. مواد شیمیایی موجود در رژلب می‌تواند عملکرد مغز را مختل کند زیرا ما هرروز از این ماده استفاده می‌کنیم. علاوه بر این رژلب ممکن است عملکرد ماهیچه را مختل کرده, فشارخون را افزایش داده و مشکلاتی به بار آورد.

11. شکننده شدن ناخن‌ها

امروزه طراحی ناخن بسیار رایج است و بدون لاک زدن تصور می‌کنیم ناخن‌هایمان زشت شده‌اند. جالب است بدانید زمانی که برای کوتاه‌مدت ناخن‌هایمان را نقاشی می‌کنیم در بلندمدت زشت و شکننده خواهند شد. مواد شیمیایی مانیکور و پدیکور و همچنین لاک زدن ناخن‌ها را نرم و شکننده می‌کند. از سوی دیگر آستون پاک‌کننده لاک هم شکنندگی ناخن را افزایش می‌دهد.

10. کاهش کیفیت و کمیت مو

همه مردان و زنان به زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند. عوارض صاف و رنگ کردن مو بر کسی پوشیده نیست. اما شاید ندانید نرم‌کننده, ژل و سرم های مو بااینکه ظاهر مو را بهتر می‌کنند در اصل برای مو مضر هستند. عوارض دیگر عبارت‌اند از خارش, ریزش و شوره مو. برای داشتن موهای سالم از این مواد آرایشی کمتر استفاده کنید.

9. عفونت چشم

چشم‌های ما براثر آرایش در معرض عفونت قرار دارند. ریمل باوجود زیباتر کردن مژه‌ها باعث ریزش آن می‌شود. خط چشم زیبایی چشم را دو برابر می‌کند اما می‌تواند خارش, قرمزی و سوزش ایجاد کند. سایه چشم هم همین تأثیر را داشته و با ورود به چشم آن را به عفونت دچار می‌کند.

8. پف زیر چشم

پوست اطراف چشم سریع‌تر از نقاط دیگر تحت تأثیر مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی قرار می‌گیرد. هیچ‌کس دوست ندارد در اطراف چشم خود پف و سیاهی داشته باشد اما تحقیقات نشان داده که علاوه بر برنامه خواب مواد آرایشی نیز می‌توانند در ایجاد این حالت دخیل باشند. به‌سختی می‌توان از شر آن‌ها رها شد اما مواد آرایشی به‌جای پنهان نمودن آن‌ها شرایط را بدتر می‌کند. کاهش مواد آرایشی باعث کاهش این مشکل می‌شود.

7. تغییر رنگ پوست

همه ما برای داشتن پوست خوش‌رنگ از کرم, پنکک و کانسیلر استفاده می‌کنیم. اما استفاده بیش‌ازحد از آن‌ها پوست را بدرنگ و رنگ‌پریده می‌کند. از کرم‌ها و مواد برنزه کننده استفاده نکنید زیرا تغییر رنگ موقت پوست مکن است رنگ پوستتان را برای همیشه تغییر دهد.

6. مشکلات پوستی

اگر همیشه از مواد آرایشی استفاده می‌کنید پس این نکته را در نظر بگیرید. سدیم لوریل سولفات یکی از ترکیبات مواد آرایشی است که حداقل 10 درصد پوست خارجی را از بین می‌برد. درصورتی‌که در پوست خود قرمزی, خارش, التهاب یا پوسته‌پوسته شدن می‌بینید پس در معرض خطر قرار دارید. پس باید مصرف آن را متوقف کنید.

5. عود کردن آلرژی

مواد آرایشی می‌توانند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شوند. ترکیباتی مانند پارابن ریشه اصلی حساسیت و آلرژی می‌باشند. حتی برخی از عطرها در معرض نور آفتاب واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند و باعث بروز لکه‌های قهوه‌ای‌رنگ روی پوست می‌شوند.

4. سردرد

تحقیقات ثابت کرده‌اند که میان مواد آرایشی و سردرد رابطه مستقیم وجود دارد. پوشاندن لایه‌های پوست صورت و پیشانی با مواد غلیظ آرایشی احتمال سردردهای میگرنی, تهوع و گیجی را افزایش می‌دهند. حتی ممکن است ضعف و بی‌حالی ایجاد کند. حتی بوی عطر و مواد آرایشی ممکن است سردرد ایجاد کنند.

3. افزایش افسردگی

تحقیقات نشان داده که مواد آرایشی افسردگی را تحریک می‌کند. بنابراین آرایش روزانه می‌تواند افسردگی را افزایش دهد. تریکلوسان, پارابن و ترکیبات دیگر مواد آرایشی می‌تواند تعادل هورمون‌ها را برهم بزند. درنتیجه این عدم تعادل افسردگی, اضطراب, بدبینی و ناراحتی به وجود می‌آید.

2. مشکلات تنفسی

این مورد شاید عجیب باشد اما صحت دارد. ترکیبات سالسیلیک اسید موجود در مواد آرایشی می‌توانند مشکلات تنفسی نظیر حملات آسم ایجاد کنند. ترکیبات آلکیلاریل سولفات هم همین تأثیر را دارند. بنابراین می‌دانیم که ترکیبات آرایشی بر ریه و تنفس ما هم تأثیر می‌گذارد. بنابراین دیگر باید درباره آرایش کردن خوب فکر کنید.

1. ایجاد سرطان

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و عوارض مواد آرایشی بروز بیماری سهمگین سرطان است. بله درست خوانده‌اید. مواد آرایشی ضد آب برای اینکه رو پوست بمانند از ترکیباتی استفاده می‌کنند که حاوی سموم هستند. درنتیجه آن‌ها احتمال سرطان پوست, سرطان سینه و سرطان خون افزایش می‌یابد. مواد آرایشی, لاک ناخن و سایر مواد آرایشی حاوی فتالات, بنزن و سایر مواد شیمیایی هستند.

زیباتر شدن اشکالی ندارد و همه دوست دارند ظاهر خوب و بی‌نقصی داشته باشند. اما بهتر است به‌جای استفاده از مواد آرایشی شیمیایی از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده نمایید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم