10 پرنسس محبوب دخترها در دنیای انیمیشن های دیزنی

دیزنی در سال‌های گذشته فیلم‌های انیمیشن مختلف تولید نموده که شخصیت‌های آن با لباس‌های رنگارنگ و جذاب نه فقط توجه کودکان بلکه بزرگ‌سالان را نیز به خود جلب می‌کرد. پرنسس‌های این فیلم‌ها همگی جذاب، زیبا، مهربان و البته فروتن بودند و درس شجاعت و وفاداری را به ما می‌آموختند. اگرچه هرکدام از آن‌ها داستان جداگانه‌ای داشتند اما همگی آن‌ها چند نقطه مشترک داشتند: قوی بودن، استقلال و شجاعت. برای اینکه بدانید دختران جوان به کدام پرنسس‌های دیزنی علاقه داشتند، مقاله زیر را بخوانید.

10. سفیدبرفی

سفیدبرفی با موهایی به سیاهی شبق، لب های سرخ و پوست سفید، اولین پرنسس دیزنی است

سفیدبرفی اولین پرنسس دیزنی است. این پرنسس با موهایی به سیاهی شب، لب‌هایی به سرخی رز و پوستی به سفیدی برف که در آینه جادویی دیده می‌شد، دوست‌داشتنی‌ترین و بخشنده‌ترین پرنسس دیزنی نامیده می‌شود. او با وجود پرنسس بودن فروتن و خاکی است. او با صدای زیبا و لبخند شیرینش به دیگران کمک می‌کند. عشق او به حیوانات، آشپزی و نظافت و شوخ‌طبعی‌اش هم قابل‌توجه هستند. او ذاتاً خوب است و به غم‌هایش اجازه نمی‌دهد که بر او چیره شوند، او از زندگی لذت می‌برد و دوست دارد دیگران را خوشحال کند.

9. سیندرلا

دختران جوان به دلیل مهربانی، بزرگی و خوش‌بینی سیندرلا، او را دوست داشتند

سیندرلا یک دختر 19 ساله بود که به همراه نامادری بدجنس و دو خواهر ناتنی‌اش زندگی می‌کرد. او پس از مرگ پدرش مجبور شد در اتاق زیرشیروانی خانه زندگی کند و آن‌ها با او همچون خدمتکار رفتار می‌کردند، اما با وجود مشکلات شخصیت خوب و مهربان اش هرگز تغییر نکرد. او باوجوداین مشکلات شخصیت قوی خود را حفظ می‌کرد و با مهربانی‌اش با حیوانات خانه دوست شده بود. تنها آرزوی او در زندگی این بود که ازآنجا فرار کند. دختران جوان به دلیل مهربانی، بزرگی و خوش‌بینی سیندرلا، او را دوست داشتند. شخصیت فروتن و خاکی او نیز بر جذابیت اش می‌افزاید.

8. اورورا – زیبای خفته

عشق ابدی او را بیدار کرد

او توسط سه پری بزرگ شد و به مدت 16 سال در جنگل زندگی می‌کرد. ازآنجایی‌که همیشه کسی مراقب او بود بی‌خیال و ساده است. او علاوه بر مهربانی و وقار، بسیار مطیع است و به سه عمه‌اش احترام می‌گذارد.

7. راپونزل – گیسو کمند

او مصمم و با اعتمادبه‌نفس است. او معتقد است که برای رسیدن به خواسته‌ات باید تمام موانع را پشت سر بگذاری

این پرنسس زیبا با موهای بلند طلایی تنها هدفش در زندگی این است که از برجی که در آن زندانی است فرار کرده و جهان اطراف خود را ببیند. او زمانی که یک نوزاد بود توسط مادر گاتل دزدیده شد و به مدت 18 سال در یک برج زندانی شد. او در تولد 18 سالگی‌اش توسط فلین ریدر نجات پیدا کرد. ممنوعیت خروج از آن برج باعث شد که کنجکاوی‌اش برای دیدن جهان اطراف بیشتر شود. او مصمم و با اعتمادبه‌نفس است. او معتقد است که برای رسیدن به خواسته‌ات باید تمام موانع را پشت سر بگذاری. با دیدن این انیمیشن این سؤال در ذهنتان ایجاد می‌شود، “اگر می‌توانید بلند شوید چرا باید تسلیم شوید؟”

6. تیانا – شاهدخت و قورباغه

او اولین شاهزاده آفریقایی آمریکایی دیزنی است

تیانا یا پرنسس کارگر نمونه بارز یک زن مدرن از طبقه کارگر است که می‌خواهد روی پای خودش بایستد. او اولین پرنسس آفریقایی آمریکایی دیزنی است که همانند پرنسس‌های دیگر ثروتمند نیست اما اراده او مانع از نرسیدن به رؤیاهایش می‌شود. او بسیار کاری است و دوست دارد رستوران خودش را باز کند. او معتقد است که تنها راه رسیدن به رؤیاها تلاش و پشتکار است.

5. آریل – پری دریایی

او تنها پرنسس غیر انسان دیزنی است

آریل یا پری دریایی نشان‌دهنده علاقه انسان به دنیای زیر آب است و به دوره‌ای تعلق دارد که انسان درباره زندگی زیرآب بسیار تحقیق می‌کرد. او به این مسئله که همه انسان‌ها وحشی خو و خودخواه هستند اعتقاد ندارد. علاقه او به کشف دنیای روی آب باعث شد که از جادوگری به نام اورسلا بخواهد تا او را به یک انسان تبدیل نماید. این موضوع قوی بودن و نترس بودن او را نشان می‌دهد. علاوه بر این، او تنها پرنسس غیر انسان دیزنی است و این بر جذابیت او نزد تماشاگر می‌افزاید. اگرچه او حق انتخاب ندارد اما همیشه در مقابل آن می‌جنگد و تسلیم نمی‌شود. نوجوانان می‌توانند با او همزادپنداری کنند زیرا در آن سن عصیان کرد و برای یادگیری چیزهای جدید یک ماجراجویی را آغاز نمود.

4. مریدا – شجاع

او در اسب‌سواری، شمشیربازی و تیراندازی با کمان بسیار ماهر است

مریدا، فرزند ملکه الینور و شاه فرگوس اسکاتلند، یک دختر 16 ساله سرسخت، بااراده، آزاد و البته با روحیه پسرانه است. برخلاف مادرش که می‌خواهد از او یک پرنسس باوقار بسازد او ترجیح می‌دهد خودش سرنوشتش را کنترل کند و ذاتا سرکش است. او در اسب‌سواری، شمشیربازی و تیراندازی با کمان بسیار ماهر است. وجه تمایز او این است که نمی‌خواهد شبیه دیگران باشد و متفاوت است. او روحیه پسرانه دارد و علیه رسم و رسوم و قواعد اجتماعی مخصوص پرنسس‌ها، عصیان می‌کند. این دختر آزاد روی پاهای خود می‌ایستد.

3. جاسمین – علائه الدین

پرنسس جاسمین پوست تیره داشته و اهل خاورمیانه است

باوجوداینکه پرنسس‌های دیزنی سفیدپوست هستند، پرنسس جاسمین پوست تیره داشته و اهل خاورمیانه است. او نشان می‌دهد که زیبایی به رنگ پوست نیست و زیبایی باطنی اهمیت دارد. پدر او هرگز اجازه خروج از قصر را به او نمی‌داد اما او تصمیم گرفت جهان اطراف خود را بشناسد. او عقاید خود را دارد و علیه پدرش عصیان می‌کند. ظاهر او با شلوار سمبادی، نیم‌تنه زیبا و تل منحصربه‌فردش، بسیار جذاب است. او نشان می‌دهد که برای زیباتر شدن نباید لباس‌های زیبا بپوشد بلکه باید لباسی به تن کند که در آن راحت است. بااینکه حیوانات خانگی پرنسس‌های دیگر موش، پرنده و خرگوش است، پرنسس جاسمین یک ببر دارد. بنابراین متوجه می‌شوید که او چقدر شجاع است.

2. بل – دیو و دلبر

بل به‌عنوان یک چهره فمینیست قوی‌ترین پرنسس دیزنی است

بل به‌عنوان یک چهره فمینیست قوی‌ترین پرنسس دیزنی است. او به تمام قوانین جامعه که زن را در خانه و آشپزخانه محصور می‌کند، پشت کرده است. علاقه او به کتاب و ادبیات باعث شده که در طی سال‌ها هوش، گفتار و خلاقیت اش افزایش بیابد. او ذهن فعالی دارد و درباره همه‌چیز اظهارنظر می‌کند. یکی از ویژگی‌های او این است که بر اساس ظاهر کسی را قضاوت نمی‌کند. او دوست دارد ویژگی‌های خوب دیگران را ببیند. به همین دلیل به‌جای ترسیدن از دیو به او احترام می‌گذارد. او به ماجراجویی علاقه دارد و نقد و انتقاد را قبول می‌کند. شخصیت او بسیار قوی و شوخ‌طبع است. او می‌تواند برای دختران جوان یک الگوی تمام‌عیار باشد.

1. آنا – پرنسس یخی

شاهزاده آنا جدیدترین پرنسس دیزنی است

پرنسس آنا جدیدترین شاهزاده دیزنی است که بسیار پرانرژی بوده و خوش‌طبع و مهربان است. او همانند دختران معمولی رفتار می‌کند و از کمک خواستن از دیگران هراسی ندارد. او بازیکن یک تیم است و شخصیت اش به‌عنوان یک پرنسس مانع دوستی او با کریستف و الیو و یا کمک خواستن از آن‌ها نمی‌شود. عشق او به خواهرش السا باعث شد که در بدترین شرایط آب و هوایی به دنبال خواهرش بگردد. زمانی که همه از السا می‌ترسند او به خواهرش ایمان دارد و می‌خواهد او را بازگرداند. او بسیار خاکی است و با روحیه شوخ‌طبع اش حتی به اشتباهات خودش هم می‌خندد. او بسیار شجاع است و می‌تواند الگوی کسانی باشد که عشق به خانواده را به همه‌چیز ترجیح می‌دهند.

                               

دیدگاه‌ها (203)

بستن فرم

  1. یه بنده خدا

    مرداد 3, 1401

    به غیر از مولان و جاسمین بقیه بهترین پرنسس های دیزنی هستن من که خیلی از این دو تا بدم میاد ولی عاشق آریل،آرورا،سیندرلا و …. هستم🤩🤩

    پاسخ

  2. نیکا

    خرداد 29, 1401

    به نظر من همشون عالی هستند ولی من به ترتیب این سه تا را بیشتر دوست دارم
    ۱- گیسو کمند
    ۲- السا
    ۳- جاسمین

    پاسخ

  3. بنده خدا

    اردیبهشت 15, 1401

    سلام من همه شأن را دوست دارم غیر از جاسمین و تیانا و بیشتر از همه راپونزل و بل و سیندرلا رو دوست دارم

    پاسخ

  4. نورا

    اسفند 26, 1400

    من از یکی از اینا خوشم نمیاد اونم تیانا

    پاسخ

  5. samin

    بهمن 30, 1400

    خوب منم آریل رو از همه بیشتر دوست دارم ئلی از سفید برفی و سیندرلا و بل اصلا خوشم نمیاد

    پاسخ

  6. از نظر من موانا از بین پرنسس های دیزنی بهترین هستش
    و همچنین مریدا

    وقتی بچه بودم عاشق سیندرلا و سفید برفی و… بودم ولی الان درنظرم این انیمیشن های سیندرلا و سفید برفی و… دختران را خیلی وابسته و آسیب پذیر نشون میداد

    پاسخ

  7. هستی

    دی 17, 1400

    چرا السا نیست آنا که که یخی نیستش همه السا دوست دارن

    پاسخ

  8. سایه

    آذر 14, 1400

    محبوبیت و وقاری که ملکه السا داره واقعا هیچ کدوم از پرنسس های دیزنی ندارن ، من به شدت جذب السا شدم

    پاسخ

    • باران در پاسخ به سایه

      دی 5, 1400

      بابا السا خیلی خوشگلههه نمی دونم چرا نذاشتیدش. و تازه اگه السا پرنسس نیست آنا هم نیست(فروزن ۲)

      پاسخ

  9. ….

    آذر 4, 1400

    من همشون رو دوست دارم کاش همشونو میذاشتی

    پاسخ

  10. مرینت

    شهریور 9, 1400

    من از سفید برفی و بل و آریل و سیندرلا خیلی خوشم میاد اما لیدی باگ(دختر کفشدوزکی) یا مرینت رو به همه‌ی شخصیت های کارتونی دختر ترجیح میدم و کت نوار(گربه‌ی سیاه)یا آدرین رو به شخصیت های کارتونی پسر ترجیح میدم.
    شوخ طبع فقط گربه‌ی سیاه🐾🐞😀

    پاسخ

  11. میشل

    مرداد 15, 1400

    من از بل و السا و سفید برفی و زیبای خفته خوشم میاد و عاشق بل هستم
    و از قورباغه بدم میاد اصلا خوشگل نیس
    السا هم‌ ملکه هست نه پرنسس
    بهترین الگو برای بانوان و دختران بانوان مذهبی و کسانی هستند که قرآن معرفی کرده
    سپاس از لطفتون

    پاسخ

  12. سارینا…

    مرداد 9, 1400

    خیلی خوب بودن تمام پرنسس ها من از بچگی عاشق سفید برفی بودم و از سیندرلا زیاد خوشم نمی‌اومد چون تو کلاس ما تقریبا همه سیندرلا رو دوست داشتن التبه الان تمام پرنسس های دیزنی رو دوست دارم ولی بیشتر انیمه رو ترجیح میدم راستی بنظرم باید السا رو هم میزاشتید چون اون هم پرنسس واقعا محبوبیه

    پاسخ

  13. پرنسس

    تیر 28, 1400

    من همه پرننسسس ها رو دوست دارم جز قورباغه

    پاسخ

  14. VRoNica

    تیر 26, 1400

    منکه ۱۳سالمه همشو دوس دارم به این سن

    پاسخ

  15. pranses lovely

    تیر 23, 1400

    شاید باورش براتون سخت باشه ولی من از همه شما بیشتر پرنسس هارو دوست دارم
    هیچکس بجز من نمیتونه عاشق پرنسس ها باشه. من بدون اونا میمیرم. من واقعا منتظر روزی هستم که باهاشون ملاقات کنم. چون باور دارم که زنده هستن و توی دنیا دارن با سختی هاشون همین الان مبارزه میکنن.
    اون ها واقعا درس عبرتی برای مرد ها هستن که بفهمن چه شکلی دخترا رو تو هر نوعی شیفته خودشون کنن

    پاسخ

    • هستی در پاسخ به pranses lovely

      بهمن 1, 1400

      همه ی ما دوست داریم، ولی وجود ندارند

      پاسخ

    • هستی در پاسخ به pranses lovely

      بهمن 1, 1400

      اکثر پرنسس ها همش منتظرن کسی نجاتشان بده گفتم اکثر
      ما دخترا مگه چقدر بی عرضه هستیم؟ اصلا بی عرضه نیستیم و خودمون از پس همچین بر میایم

      پاسخ

    • رعنا نصیری در پاسخ به pranses lovely

      اردیبهشت 19, 1401

      منم باورشون دارم
      واقعا عالی هستن

      پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به pranses lovely

      فروردین 11, 1402

      منم پرنسسارو دوست دارم ولی دیگه انقدرا خرافاتی نیستم

      پاسخ

  16. نازنین زهرا

    تیر 4, 1400

    من تو پرنسس های والت دیزلی مریدا،راپونزل ومولان رو فقط وفقط دوست دارم هرکسی هم نظر خودشو داره

    پاسخ

  17. یه نفری

    خرداد 3, 1400

    من از سفید برفی و سیندرلا و بل
    خوشم میاد و عشقم سفید برفیه خودمم شبیه سفید برفیم

    پاسخ

  18. نگار

    خرداد 2, 1400

    من از السا و آنا خیلی بدم میاد
    من پرنسس هایی را دوست دارم که با قدرت کم موفق شدند و با عشق و محبت بسیار به خواسته خود رسیدند…مثل پرنسس سیندرلا یا گیسو کمند، البته گیسو کمند با قدرت و کمک و عشق موفق شد….نگار هستم ۹ ساله و عاشق سیندرلا ، گیسو کمند و سفید برفی هستم

    پاسخ

    • ތުތި ުތނބ در پاسخ به نگار

      شهریور 12, 1400

      الان مثلا سیندرلا با تلاش خودش به جایی رسید اون که یه بدبخت بود که فرشته مهربون کمکش کرد
      اون حتی از موش ها هم کمک گرفت
      اون فقط تو خونه نشسته بود که شاهزاده بیاد و با اون ازدواج کنه تا خوش بخت شه خودش یاد نداشت خودش رو خوشبخت کنه و منتظر کمک دیگران بود

      پاسخ

    • محمد کرمانی در پاسخ به نگار

      بهمن 20, 1400

      اتفاقا السا و آنا با عرضه تر هستند و سیندرلا و سفیدبرفی همش منتظر بودن یکی بیاد بهشون کمک کنه

      پاسخ

  19. Negar

    خرداد 2, 1400

    من بر خلاف همه ی نظر ها از السا و آنا متنفرم
    من عاشق پرنسس

    پاسخ

    • باران در پاسخ به Negar

      دی 5, 1400

      🙁🙁وای!!! السا خیلی عشقهههههه
      چطور دوسش نداری
      😕😕😕😕😕😕😕😕😕
      ولی مهم نیست
      😏😏😏😏😏😏😏

      پاسخ

      • نورا در پاسخ به باران

        اسفند 26, 1400

        بله السا آنا خیلی خوبن

        پاسخ

      • بنده خدا در پاسخ به باران

        اردیبهشت 15, 1401

        از آنا متفرم ولی عاشق السا هستم که

        پاسخ