20 حقیقت جالب درباره زندگی لیونل مسی

لیونل مسی برای بسیاری از بچه‌ها یک افسانه است. او بازیکن بسیار خوبی است و در بازی‌ها همانند یک ستاره می‌درخشد. او بازیکن کلیدی بارسلونا است و در بسیاری از مسابقات دلیل اصلی پیروزی آن‌ها می‌باشد.

1. نام کامل او

نام کامل او

لیونل مسی خلاصه نام کامل اوست: لوئیز لیونل آندره مسی.

2. خانواده

خانواده

اگرچه مسی در آرژانتین به دنیا آمد اما خانواده او ریشه ایتالیایی دارند. پدر او یک کارگر و همچنین مربی تیم محلی بود. بنابراین می‌توان حدس زد که استعداد او از کجا نشاءت می‌گیرد.

3. موفقیت‌ها

موفقیت‌ها

موفقیت‌های او بر کسی پوشیده نیست اما بیایید به گذشته او بازگردیم، زمانی که تنها 17 سال داشت. او در این سن سومین بازیکن جوان بارسلون در تاریخ این تیم بود. اولین بازی او مقابل اسپانیول بود که او به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ برای این تیم امتیاز کسب نمود.

4. وضعیت سلامتی

او از کودکی چندان سالم نبود. در سن 11 سالگی مشخص شد که هورمون رشد او مشکل دارد و بر قدش تأثیر گذاشت. والدین او نمی‌توانستند از پس هزینه‌های درمان آن برآیند زیرا ماهانه 900 دلار بود. اما بارسلون آن‌قدر به مهارت‌های فوتبالی او ایمان داشت که هزینه‌ها را تقبل کرد. او در سن 13 سالگی به این تیم فراخوانده شد و به عضویت این باشگاه درآمد.

5. قرارداد دستمال‌کاغذی

قرارداد دستمال‌کاغذی

باشگاه بارسلونا آن‌قدر به همکاری با مسی علاقه داشت که از روی عجله اولین قرارداد او روی یک دستمال‌کاغذی توسط کارلس ریزاچ، مدیر ورزشی آن زمان، نوشته شد. در آن موقعیت کاغذ در دسترس نبود و مجبور بود قرارداد را روی کاغذ بنویسد.

6. شهروندی

لیونل مسی در سال 2005 شهروند اسپانیا شد. او دارای 2 پاسپورت است، یکی پاسپورت آرژانتینی و دیگری اسپانیایی.

7. جرزی

شماره 10 لباس او چندان بی‌دلیل نیست و داستان جالبی دارد. او این شماره را از بازیکن برتری به نام رونالدینیو در سال 2008 به دست آورد.

8. موفقیت بین‌المللی

او در سال 2005 به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد و در یک بازی بین‌المللی شرکت کرد. او در نیمه دوم بازی آرژانتین مقابل مجارستان وارد میدان شد اما تنها 47 ثانیه بازی کرد. اما به دلیل زدن یک ضربه آرنج کارت قرمز گرفت. بنابراین موفقیت او که همانند یک رؤیا بود به کابوس بدل شد.

9. بازی در المپیک

بازی در المپیک

مسی به همراه تیم فوتبال آرژانتین در المپیک بیجینگ سال 2008 بازی کرد و مدال طلا کسب نمود. آخرین مسابقه در استادیوم برد نست مقابل نیجریه انجام شد و آرژانتین 1-0 برد. گل بازی با پاس مسی و توسط آنجل دماریا به دروازه نشست.

10. کلکسیون جوایز

مسی در سال 2009 برنده جایزه توپ طلای اروپا شد و بهترین بازیکن جهان توسط فیفا نام گرفت. او توپ طلا را از کریستیانو رونالدو که در سال 2008 برنده این جایزه بود دریافت کرد. سپس او در سال‌های 2010، 2011 و 2012 جوایز بهترین بازیکن جهان را نیز دریافت کرد. علاوه بر این او تنها بازی کنی است که سه جایزه کفش طلای بهترین بازیکن را دریافت نموده است.

11. مشارکت در پیروزی‌های تیم

سراسر جهان بازی او را ستایش می‌کنند. بازی او باعث موفقیت‌های زیادی شده است مانند 3 بار قهرمانی لالیگا، 2 قهرمانی در کوپا دل ری، 5 قهرمانی در سوپر جام فوتبال اسپانیا، 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی سوپر جام اروپا و 2 قهرمانی جام باشگاه‌های جهان.

12. موفقیت‌های بیشتر

یکی از موفقیت‌های او این است که او تنها بازیکنی است که، به همراه ویویان وودوارد در انگلستان، در یک سال 86 گل زده است. این رکورد قبلاً به گرد مولر تعلق داشت که در سال 1972 85 گل زده داشت. او 66 بازی داشت و 86 گل زد، 56 گل در لالیگا، 3 گل در کوپا دل ری، 13 گل در لیگ قهرمانان و 2 گل در سوپر جام اسپانیا.

13. نام مستعار

مسی ششمین بازیکن جوان که در جام باشگاه‌های جهان گل زده است. به دلیل سرعت و چابکی نام “شپش” را روی او گذاشته‌اند.

14. بازی برای کشورش

بازی برای کشورش

اسپانیا به دلیل استعدادهای مسی از او دعوت کرد تا در تیم ملی بازی کند اما او نپذیرفت. بااینکه بیشتر زندگی خود را در اسپانیا سپری کرده اما در تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند، بااین‌حال در این کشور شهرت خوبی ندارد. آرژانتینی‌ها او را اسپانیایی می‌نامیدند بااین‌حال او یک توپ طلا برایشان به ارمغان آورد.

15. پای طلا

پای طلا

یک مجسمه طلا از پای او ساخته شد که 5.25 میلیون دلار ارزش دارد. این مجسمه توسط جواهرساز توکیویی گینزا تاناکا و به وزن 25 کیلوگرم ساخته شد. این مجسمه به مناسبت چهارمین توپ طلای او و برای جمع‌آوری اعانه برای قربانیان زلزله توهوکو و سونامی سال 2011 ساخته شد.

16. خرید 250 میلیون یورویی

استعدادهای مسی همیشه توجه باشگاه ای دیگر فوتبال را به خود جلب نموده است. ازآنجایی‌که بارسلونا نمی‌خواست به هیچ قیمتی او را از دست بدهد قرارداد او را به 250 میلیون یورو افزایش داد. بنابراین حتی باشگاه‌های گران‌قیمتی مانند منچستر و رئال مادرید هم نمی‌توانند به‌آسانی او را به دست آورند.

17. کوتاهی قد برایش اهمیت ندارد

مسی با 169 سانتی‌متر قد یکی از کوتاه‌قامت ترین فوتبالیست‌های جهان است اما این مسئله در مهارت‌های فوتبالی او تداخل ایجاد نمی‌کند. چست و چابکی و سرعت او، باعث شده که به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود.

18. خانواده او

آنتونلا روکوزو همسر مسی و مادر فرزندانش دوست دوران کودکی‌اش است. مسی از زمانی که تنها 5 سال داشت آنتونلا را از طریق خانواده‌اش می‌شناخت. حتی زمانی که مسی به اسپانیا رفت ارتباط آن دو قطع نشد. آن‌ها در سال 2009 رابطه‌شان را آغاز کرده و در سال 2012 پسرشان تیاگو و در سال 2015 ماتئو به دنیا آمد. آنتونلا یک مدل است و آن دو یک رابطه عاشقانه دارند.

19. مسی یک خیر است

مسی یک خیر است

سازمان خیریه لئو توسط خودش در سال 2007 افتتاح شد و هزینه تحصیلات و بیماری کودکان را تأمین می‌کند. او همچنین سفیر نیکوکاری یونیسف است. او به دلیل استفاده از نام و ثروت خویش در امور خیریه و کمک به کودکان فقیر شهرت یافته است.

20. عشق ابدی

عشق ابدی

مسی با تتو کردن نام پسرش تیاگو بر روی ساق پای سمت چپ عشق خود به او را نشان داده است. او در تولد پسرش تصمیم گرفت با این تتو عشق خود به او را ابدی کند. اگر جوراب‌های او اجازه دهند می‌توان این تتو را دید.

مسی در سن 29 سالگی به چیزهای مهمی مانند شهرت، ثروت و یک خانواده شاد دست یافته است. به عقیده بسیاری او بهترین بازیکن نسل خویش است و رقیب سرسخت کریستیانو رونالدو که او هم به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ شناخته می‌شود. او با بازی خود توانسته به قلب بسیاری دست بیابد. او با وجود موانع سر راه خویش همچنان در حال پیشرفت است و مهارت‌هایش را ثابت می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ramezani

    تیر 9, 1397

    MESSI IS BEST PLAYER IN THE WORLD

    پاسخ

  2. Eli

    دی 29, 1396

    کیه که به رونالدو بگه بهترین بازیکن تاریخ و مسی رو بهترین دوران خودش خطاب کنه؛ البته ممکنه رئالی باشه!
    کی به شما گفته از دیدگاه خودتون در مورد بازیکن به این بزرگی چیزی بنویسید؟؟؟

    پاسخ