معرفی 10 فیلم که به ما درس زندگی می‌دهند

معرفی 10 فیلم که به ما درس زندگی می‌دهند

فیلم‌ها می‌توانند الهام‌بخش شما باشند و افق علم و دانش شما از زندگی را افزایش دهند. هر فیلم درش مشخصی دارد و برخی از فیلم‌ها باعث می‌شوند که درباره زندگی خود چیزهایی بدانیم. گاهی اوقات تأثیر آن‌ها از آنچه فکر می‌کنیم بیشتر است. فیلم‌ها شما را با جنبه‌های مختلف زندگی نظیر چالش‌های جزئی تا عشق به خانواده، آشنا می‌کند. هر فیلم داستان مشخصی دارد که با تماشای آن پاسخ سؤالات خود را دریافت می‌کنید. این فیلم‌ها باعث می‌شوند که به زندگی خود فکر کرده و بیشتر رشد کنید. بنابراین برای یادگیری درس‌های جدید در زندگی با این فیلم‌ها آشنا شوید.

1. در جستجوی خوشبختی – THE PURSUIT OF HAPPINESS

در جستجوی خوشبختی – THE PURSUIT OF HAPPINESS

“اگر رؤیایی داری باید از آن محافظت کنی. زمانی که مردم نمی‌توانند کاری انجام دهند به توهم می‌گویند نمی‌توانی به خواسته‌ات برسی.”

پدیده رشد یک پدیده پیچیده است و طی آن با نرسیدن به اهدافمان سرخورده می‌شویم. بیشتر اوقات زمانی که تلاش‌هایمان نتیجه نمی‌دهد یا دیگران تلاش‌هایمان را نمی‌بینند سرخورده و ناامید می‌شویم. اما چیزی که نمی‌دانیم این است که افرادی که ما را انتقاد می‌کنند خودشان به آرزوهایشان نرسیده‌اند. این مسئله را باید همیشه در ذهن داشته باشید زیرا درنهایت باید کاری انجام دهید که دیگران تصور می‌کردند از پس آن برنمی‌آیید.

2. در جستجوی نمو – FINDING NEMO

در جستجوی نمو – FINDING NEMO

“به شنا کردن ادامه بده”

گاهی اوقات به تنها چیزی که نیاز دارید کمی انگیزه است تا کارتان را متوقف نکنید. شکست به معنای نرسیدن به اهداف نیست بلکه به معنای جا زدن پیش از حرکت به سمت اهداف است. با وجود مشکلات باید به حرکت خود ادامه دهید زیرا زندگی درهرصورت ادامه دارد.

3. بربادرفته – GONE WITH THE WIND

بربادرفته – GONE WITH THE WIND

“فرانکلی عزیزم برایم اهمیتی ندارد”

اگرچه همیشه به دنبال درس‌های زندگی و شنیدن نصیحت هستیم اما گاهی یادمان می‌رود که راوی داستان خود قهرمان است. اشکالی ندارد اگر می‌ترسید کسی صدایتان را نشوند اما همه این‌گونه هستند. چیزی که ما را کور می‌کند عشق به دوست داشته شدن و پذیرفته شدن است. این عشق به پذیرفته شدن و دوست داشته شدن باعث می‌شود که همیشه نگران تفکر دیگران باشیم. هیچ‌کس نمی‌تواند از همه تأیید بگیرد. گاهی اوقات زندگی شما در مقابل نظریات دیگران قرار دارد و در آن صورت است که باید اهمیتی ندهید زیرا این زندگی خودتان است.

4. تایتانیک – TITANIC

تایتانیک – TITANIC

“زندگی یک غنیمت است بنابراین آن را به هدر نمی‌دهم. باید قدر زندگی را بدانی و از هرروز آن استفاده کنی.”

ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و باید قدران را بدانیم. حتی نباید یک روز را با تنبلی تلف کنید. هرروز یک کار مثبت انجام دهید و زندگی را به همان‌گونه که به سراغتان آمده بپذیرید و بهترین استفاده را از آن داشته باشید. یادتان باشد که هرکسی شانس زندگی را ندارد، حالا که شما این شانس را دارید باید از آن استفاده کنید. باید از زندگی بهترین استفاده را کنید.

5. مزایای گوشه‌گیر بودن – THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER

مزایای گوشه‌گیر بودن – THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER

“و قسم می‌خورم که در آن لحظه بی‌نهایت بودیم.”

مهم‌ترین نکته که باعث داشتن یک زندگی شاد می‌شود این است که یاد بگیریم تمام نگرانی‌ها را فراموش کنیم و در لحظه زندگی کنیم زیرا تنها زندگی در لحظه است که احساس بی‌نهایت بودن را به شما می‌دهد زیرا زندگی با تعداد نفس‌هایی که بیرون می‌دهیم اندازه‌گیری نمی‌شود بلکه با لحظه‌هایی که نفس کشیده‌اید بررسی می‌شود. درنهایت تعداد سال‌های زندگی‌تان شمرده نمی‌شود بلکه اینکه در آن سال‌ها زندگی کرده باشید یا نه اهمیت پیدا می‌کند.

6. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز – THE AMAZING SPIDERMAN

مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز – THE AMAZING SPIDERMAN

” قدرت زیاد مسئولیت‌پذیری زیادی به همراه دارد”

زمانی که به جایگاه بالایی رسیده و به بقیه تسلط دارید باید بدانید که نسبت به همه‌چیز مسئولیت دارید. از قدرت خود برای چیزهای خوب استفاده کنید و از مسئولیت‌های خود فرار نکنید. زیرا مسئولیت به قیمت گزافی به دست می‌آید.

7. دختران بدجنس – MEAN GIRLS

دختران بدجنس – MEAN GIRLS

“اگر فرد دیگری را چاق بنامید خودتان لاغرتر نخواهید شد. اگر فردی را احمق بنامید خودتان باهوش‌تر نخواهید شد. تنها چیزی که در زندگی می‌توانید انجام دهید این است که مشکلات خود را حل کنید.”

این جمله خود گویای همه‌چیز است. خراب کردن زندگی یک فرد دیگر زندگی شما را بهتر نمی‌کند. اگر به خاطر یک نفر دیگر خود را عصبی و ناراحت کنید فایده‌ای ندارد پس آن را فراموش کنید و هرگز آن را سال‌ها با خود به همراه نداشته باشید. عصبانیت بی‌مورد می‌توانند به زندگی‌تان صدمه بزنند، گاهی اوقات بزرگ‌ترین دعواها به دلایل احمقانه روی می‌دهند و گاهی اوقات در شرایط بد بهتر است همه‌چیز را فراموش کرده، ببخشید و به زندگی ادامه دهید.

8. فقط شانس من – JUST MY LUCK

فقط شانس من – JUST MY LUCK

“اگر در زندگی فقط به چیزهای بد فکر کنید همه‌چیزهای خوب را از دست می‌دهی.”

اگر می‌خواهید در زندگی خود پیشرفت کنید باید همه‌چیزهای بد را که باعث توقفتان شده پشت سر بگذارید زیرا تمرکز بر چیزهای منفی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. گاهی اوقات تنها کاری که می‌توانید انجام دهید فراموش کردن است. تا زمانی که نتوانید رفتارهای قدیمی را کنار بگذارید نخواهید توانست خود را بهتر کنید. گاهی اوقات زندگی برای درس دادن شما را در شرایط بد قرار می‌دهد تا درنهایت به چیزهای خوب برسید.

9. پیاده‌روی به‌یادماندنی – A WALK TO REMEMBER

پیاده‌روی به‌یادماندنی – A WALK TO REMEMBER

“شبیه باد است، نمی‌توانم ببینم اش اما می‌توانم حسش کنم.”

عشق فراتر از کلمات است، عشق یک توافق مشترک میان دو فرد است که باعث می‌شود یکدیگر را خوب بشناسند. عشق حتی در چیزهای کوچک هم پیداست. عشق تنها به گفته‌های بین دو فرد و یا تعداد “دوست دارم ها” خلاصه نمی‌شود. زیرا عشق هرگز تنها از طریق کلمات بیان نمی‌شود بلکه پیوندی است که بین دو نفر شکل می‌گیرد.

10. مزایای گوشه‌گیر بودن – THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER

مزایای گوشه‌گیر بودن – THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER

“ما عشقی را می‌پذیریم که تصور می‌کنیم لایق آن هستیم.”

همه ما در زندگی‌مان گاهی اشتباه کرده و به افراد اشتباه اعتماد کرده و عاشق آن‌ها شده‌ایم. اشکالی ندارد اگر گاهی عاشق افراد اشتباه شوید زیرا این کار باعث می‌شود که افراد درست را بهتر بشناسید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم