بهترین فیلم های موزیکال که باید دوباره تماشا کنید و لذت ببرید

1. گریس (1978)
Grease – 1978

در این فیلم موزیکال ستارگانی مانند جان تراولتا، الیویا نیوتن جان، جف کانووی، دُدی گودمن و استوکارد چنینگ، شرکت داشتند. داستان این فیلم همانند داستان عاشقانه رومئو و ژولیت است. دنی و سندی از دودنیای متفاوت آمده اما درنهایت عاشق هم می‌شوند. دنی جز دارو دسته‌های خلاف‌کار است که به‌راحتی با خانم‌ها خوش‌وبش می‌کند. اما سندی یک دختر ساده و پاک است که کاملاً با دنی فرق می‌کند.


2. الیور (1968)

Oliver! – 1968

این فیلم موزیکال کلاسیک که بر اساس رمان “الیور توییست” چارلز دیکنز ساخته‌شده است، فیلم بسیار موفقی بود که در ۱۱ بخش نامزد جایزه اسکار شد و توانست پنج جایزه ازجمله بهترین فیلم را به دست آورد. در این فیلم الیور به دنبال خانواده‌اش می‌گردد و در این مسیر با گروهی جیب‌بر آشنا می‌شود و شعر و آهنگ‌هایی می‌خوانند.


3. دختران رؤیایی (2006)

Dreamgirls – 2006

بیانسه، آنیکا نونی رز و جنیفر هادسون یک گروه خواننده هستند که می‌خواهند در کار خود موفق شوند. جمی فاکس وادی مورفی مردانی هستند که عاشق این خانم‌ها شده‌اند و در این مسیر کمکشان می‌کنند. جنیفر هادسون جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را برد، که البته مستحق آن بود، زیرا یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های این فیلم صحنه‌ای است که آهنگ “به تو می‌گویم که ترکت نمی‌کنم” را می‌خواند. هنگام پخش این فیلم، تماشاگران این صحنه را به‌شدت تشویق می‌کردند. بیانسه هم مانند همیشه در آهنگ “گوش کن” می‌درخشد.


4. اشک‌ها و لبخندها (1965)

The Sound of Music – 1965

این فیلم یکی از آن فیلم‌هایی است که همه تقریباً چندین بار تماشا کرده‌اند. این فیلم به‌عنوان چهارمین فیلم برتر موزیکال شناخته‌شده است. این فیلم داستان ماریا دختر جوانی است که در صومعه زندگی می‌کند اما عاشق رقص و آواز است. بااینکه نقش‌آفرینی کریستوفر پلامر بسیار خوب است، اما جولی اندرو با بازی فوق‌العاده و آهنگ‌های زیبایش، توجه همه را به خود معطوف کرده است.


5. شیکاگو (2002)

Chicago – 2002

شیکاگو نام یک فیلم موزیکال آمریکایی با بازی رنه زلوگر، ریچارد گی‌یر و کاترین زتا جونز است. شیکاگو نامزد دریافت ۱۳ جایزه اسکار شد و درمجموع توانست ۶ جایزه اسکار را به خود تعلق دهد. این فیلم داستان شهرت، حسادت و عشق کشنده است.


6. آواز در باران (1952)

Singin’ in the Rain – 1952

آواز در باران  فیلمی موزیکال با نقش‌آفرینی جین کلی، دانالد اوکانر، دبی رینولدز، جین هیگن و میلارد میچل است. این فیلم نخستین فیلم موزیکال برتر جهان شناخته می‌شود. دبی رینولدز نقش یک دختر سرزنده با صدای جادویی را ایفا می‌کند. این فیلم به خاطر آهنگ‌های فوق‌العاده و رقص و آوازش، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینماست.


7. داستان وست ساید (1961)

West Side Story – 1961

داستان وست ساید یا داستان کنارهٔ غربی، فیلمی است رمانتیک، درام و موزیکال که فیلم‌نامهٔ این فیلم بر پایهٔ داستان رومئو و ژولیت از شکسپیر نوشته‌شده است. داستان وست ساید در ۱۰ رشته جایزه اسکار گرفته است. این فیلم داستان عشق ماریا (ناتالی وود) و تونی (ریچارد بیمر) است اما درعین‌حال جامعه آمریکا را نقد می‌کند. همچنین عمده شهرت این فیلم به دلیل استفاده از رنگ، موسیقی، هنر و معماری و زندگی مدرن است.


8. خیابان 42 (1933)

42nd Street – 1933

خیابان ۴۲ یک فیلم در سبک موزیکال به کارگردانی لوید بیکن است که در سال ۱۹۳۳ منتشر شد. این فیلم پر از صحنه‌های رقص و آواز است و فیلم‌بردار آن‌هم به‌خوبی این صحنه‌های رقص را از زوایای مختلف فیلم‌برداری نموده است. نقش‌آفرینی رابی کیلر و دیک پوول، فیلمی را به وجود آورده که از بسیاری جهات از زمان خود جلوتر است.


 9. آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند (1953)

Gentlemen Prefer Blondes – 1953

مریلین مونرو و جین راسل یک فیلم موزیکال رمانتیک به وجود آورده‌اند که باعث می‌شود در تمام مدت تماشای فیلم لبخند برلب داشته باشید. صحنه‌های رقص و آواز این دو فضای شادی به وجود آورده و یک گروه رقص هم با آن‌ها همراهی می‌کنند.


10. بی‌نوایان (2012)

Les Misérables – 2012

این فیلم برگرفته از رمان مشهور بی‌نوایان اثر ویکتور هوگو است. در این فیلم راسل کرو به دنبال هیو جکمن است تا او را دستگیر کند. آن هاتاوی هم نقش فانتین را ایفا می‌کند و برای این نقش جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل زن را به خانه برد. صحنه آواز خواندن او درباره رویاهایش واقعاً به‌یادماندنی است.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مصطفی

    بهمن 14, 1396

    پس LaLa Land کو ؟

    پاسخ