ناسا برای تولید ماشین‌های پرنده به شرکت Uber ملحق می‌شود

شرکت Uber تلاش می‌کند با استخدام کارمندان قدیمی ناسا، ماشین‌های پرنده تولید نماید. هدف این شرکت این است که با تولید این ماشین‌ها، عبور مرور را آسان‌تر و سریع‌تر کند. اکنون مارک مور، یکی از مهندسین پیشین ناسا در آمریکا استخدام‌شده، تا بر این کار نظارت داشته باشد. وظیفه او این است که در فناوری فرازوفرود این خودرو فعالیت داشته باشد. نحوه بلند شدن این خودروها از زمین، به‌صورت عمودی است و در هنگام پرواز بال‌های ثابتی دارند که از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

سرویس مسافربری آنلاین اوبر که صنعت تاکسی‌رانی را تحت تأثیر قرار داده، برنامه‌های دیگری نیز در نظر دارد. این شرکت در آزمایشی که در سان‌فرانسیسکو انجام داد، تاکسی‌های بدون سرنشین را آزمایش نمود، البته این کار غیرقانونی اعلام شد و اکنون این شرکت اهداف دیگری در سر دارد.

جف هالدون، سرپرست تولیدات این شرکت در سال گذشته اعلام نمود “این فناوری شهرها و نحوه زندگی و کارمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هدف ما این است که برای سهل نمودن رفت‌وآمد مردم گزینه‌های بسیاری ارائه دهیم.” همچنین هدف آن ها تولید خودروهایی است که درعین‌حال چندین مسافر را حمل کند.

طبق گفته آن‌ها، یک سفر 57 مایلی از سن خوزه به سان‌فرانسیسکو که با یکی از خودروهای اوبر 1 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد و 111 دلار هزینه دارد، توسط ماشین‌های پرنده در عرض 15 دقیقه انجام می‌شود. این سفر 129 دلار هزینه دارد، اما به‌تدریج هزینه آن به 20 دلار تبدیل می‌شود.

در این تصویر، وسیله الکتریکی را می‌بینید که آقای مور زمانی که در ناسا بود طراحی کرده بود، این وسیله فقط می‌تواند یک نفر را جابه‌جا کند.

طراحی آقای مور با نام Puffin

بااین‌حال انتظار می‌رود که درسال های نه‌چندان نزدیک از این فناوری استفاده کرد، زیرا استفاده از آن نیازمند مقررات جدید، فناوری پیشرفته و خلبان‌های آموزش‌دیده است، مگر اینکه خودروهایی تولید شوند که به خلبان نیازی نداشته باشند.

بااین‌حال شرکت‌های تولیدکننده دست از تلاش برنمی‌دارند. شرکت ایرباس اعلام نموده که تا پایان سال نمونه‌هایی معرفی می‌کند، درحالی‌که یک شرکت چینی ادعا می‌کند که مجوز آزمایش یک نمونه از این خودروها در نوادا را دریافت نموده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم