25 پستاندار آبی شگفت‌انگیز

پستانداران آبی چه همیشه در آب شنا کنند چه هرازگاهی به درون آب بروند، درهرحال بسیار زیاد هستند و در سراسر جهان دیده می‌شوند. ممکن است سگ آبی را با یک پستاندار آبزی اشتباه گرفته و یا با دیدن نهنگ کوهان‌دار تصور کنید نوعی ماهی دیده‌اید. پستانداران آبی در اکوسیستم خود نقش حیاتی به عهده داشته و بسیار باهوش هستند، همچنین شناگران بسیار خوبی نیز می‌باشند. اما پستانداران آبی دیگر چه موجوداتی هستند؟ در اینجا 25 پستاندار آبی شگفت‌انگیز را به شما معرفی خواهیم نمود.

25. دلفین رودخانه آمازون

دلفین رودخانه آمازون

این دلفین که دلفین صورتی هم نامیده می‌شود در آب‌های روان آمازون و اورینوکو دیده می‌شود. این پستاندار بسیار زیاد بود اما اخیراً به دلیل شکارهای بی‌رویه تعدادش کاهش یافته است.

24. فک لوداگا

فک لوداگا

فک لوگادا یا فک حلقه‌دار رایج‌ترین و کوچک‌ترین فک قطب شمال محسوب می‌شود.

23. اسب آبی شمال آمریکا

اسب آبی شمال آمریکا

اسب آبی شمال آمریکا پلک‌های متحرک دارد که به کمک آن می‌تواند دنیای زیر آب را ببیند، همچنین به کمک دندان‌های تیزش می‌تواند چوب را تراشیده و برای خود سد بسازد. این پستاندار در محیط‌زیست نقش مهمی داشته و به حفظ آن کمک می‌کنند.

22. گاو دریایی تن‌مویی آمازونی

گاو دریایی تن‌مویی آمازونی

گاو دریایی تن‌مویی آمازونی با ظاهر عجیب اش دو اندام جلویی داشته اما اندام عقبی ندارد. این موجود کوچک‌ترین گونه گاو دریایی تن‌مویی است.

21. شنگ

شنگ

شنگ در آب‌های اروپا زیست کرده و از ماهی، قورباغه و حتی پرندگان تغذیه می‌کنند.

20. برگچه خوار

برگچه خوار

برگچه خواران همانند کرگدن‌های آفریقایی همیشه دوست دارند در آب مانده و در سواحل اندس و آمریکای جنوبی جست‌وخیز کنند. همچنین همانند کرگدن، چشم، گوش و دهان آن‌ها در بالای سر بوده و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا در زیر آب مانده و حوادث بالای آب را نظاره کنند.

19. سمور رودخانه‌ای آمریکای شمالی

سمور رودخانه‌ای آمریکای شمالی

سمور رودخانه‌ای آمریکای شمالی با خز ضدآب، پاهای پره دار و بدن کشیده می‌تواند در زیستگاه آبی خود زندگی کند. آن‌ها می‌توانند به مدت هشت دقیقه در زیر آب تنفس خود را نگه دارند.

18. نوک اردکی

نوک اردکی

اولین دانشمندانی که نوک اردکی را کشف کردند تصور می‌کردند این موجودات جنبه تزئینی دارند. موجودی با ترکیب اردک، اسب آبی و سمور دریایی، یکی از دو پستانداری است که تخم می‌گذارد. گونه نر آن سمی است.

17. اسب آبی

اسب آبی

این موجودات آن‌قدر به آب علاقه دارند که یونانی‌ها آن را اسب آبی می‌نامند. اسب آبی شناگر خوبی است و می‌تواند تنفس اش را به مدت پنج دقیقه نگه دارد.

16. کرگدن هندی

کرگدن هندی

این ‌گونه در معرض انقراض در شمال هند و نپال ریست می‌کند. این‌گونه از خویشان آفریقایی خود متفاوت هستند و وجه تمایزشان شاخ آن‌هاست.

15. صاریغ آبزی

صاریغ آبزی

صاریغ آب زی تنها گونه‌ای است که نوع نر و ماده آن دارای کیسه هستند. آن‌ها زندگی انفرادی داشته و تا سه سال عمر می‌کنند.

14. حشره‌خوار آبی آمریکایی

حشره‌خوار آبی آمریکایی

حشره‌خوار آبی آمریکایی به‌عنوان کوچک‌ترین گونه خونگرم جهان دارای پاهایی مودار است که آن را ضدآب می‌کند. این موجود با توجه به اندازه‌اش حشره‌خوار بزرگی محسوب می‌شود.

13. موش آبی اروپایی

موش آبی اروپایی

موش آبی اروپایی که اغلب با موش اشتباه گرفته می‌شود در رودخانه‌ها و نهرهای آرام زیست می‌کنند. متأسفانه این طعمه برای شکارچیان یک طعمه سهل و آسان است.

12. موس

موس

موس بزرگ‌ترین گونه گوزن محسوب شده و اغلب در آب زندگی می‌کند. آن‌ها حتی می‌توانند کاملاً زیر آب بروند.

11. موش بیور

موش بیور

یکی از جونده‌های بزرگ که به آمریکای جنوبی تعلق دارد. آن‌ها اغلب گیاه می‌خورند اما گفته می‌شود که از صدف هم تغذیه می‌کنند.

10. گراز دریایی

گراز دریایی

گراز دریایی که در دریایی قطب شمال زیست می‌کند بسیار اجتماعی بوده و دندان‌های عاج مانند بلند و موهای ریزی دارند که شبیه سبیل است. اگرچه این موجود بیشتر وقت خود را روی خشکی است اما می‌تواند برای یافتن غذا به عمق 55 متری شنا کند.

9. فیل دریایی

فیل دریایی

فیل دریایی که در ظاهر همانند گاو دریایی است می‌تواند در شرق آفریقا تا استرالیا دیده شود. آن‌ها می‌توانند تا شش ماه زیر آب بمانند و سپس به روی آب بیایند.

8. فک پلنگی

فک پلنگی

فک پلنگی هم همانند پلنگ یک شکارچی ماهر است و تنها فکی محسوب می‌شود که طعمه خونگرم می‌خورد.

7. نهنگ غاز منقار

نهنگ غاز منقار

نهنگ غاز منقار در اقیانوس‌ها و برخی از دریاهای جهان یافت می‌شوند. آن‌ها در زمان شکار می‌توانند به عمق 2000 متری سطح آب شنا کنند.

6. گراز ماهی کالیفرنیا

گراز ماهی کالیفرنیا

گراز ماهی کالیفرنیا که در معرض انقراض قرار دارد یکی از گونه‌های نادر است که تا سال 1958 کشف نشد. آن‌ها در خلیج مکزیک در کالیفرنیا یافت می‌شود. در سال‌های اخیر شکار بی‌رویه این موجود را در معرض انقراض قرار داده است.

5. نهنگ کوهان‌دار

نهنگ کوهان‌دار

نهنگ کوهان‌دار برای ارتباط از آواز خاصی استفاده می‌کند و به همین دلیل شهرت دارد. وزن آن‌ها حدود 40 تن بوده و 14 تا 19 متر اندازه دارند. آن‌ها برخلاف اندازه‌شان شناگرهای ماهری بوده و می‌توانند سالانه مسافت‌های طولانی مهاجرت کنند.

4. خرس قطبی

خرس قطبی

چه باور کنید چه نکنید خرس قطبی هم پستاندار آبزی محسوب می‌شود. لایه ضخیم چربی و خز ضدآب آن‌ها را در برابر هوای سرد و آب ایمن می‌کند. این موجودات شناگرهای خوبی هستند و در ساعت 9 کیلومتر شنا می‌کنند.

3. فک چنگی

فک چنگی

فک چنگی دوست دارد در اقیانوس‌های قطب شمال و اطلس شنا کند و 15 دقیقه زیر آب می‌ماند. آن‌ها شکار را دوست دارند و از ماهی و خرچنگ تغذیه می‌کنند.

2. نهنگ قاتل

نهنگ قاتل

نهنگ قاتل که ارکا نیز نامیده می‌شود بزرگ‌ترین گونه دلفین سانان است که شکارچی خوبی بوده و از پستانداران دریایی دیگر تغذیه می‌کند. آن‌ها می‌توانند فک‌ها را مستقیماً از روی یخ بردارند.

1. دلفین پوزه بطری معمولی

دلفین پوزه بطری معمولی

همه این دلفین‌ها را دوست دارند. آن‌ها با آواهای مخصوص می‌توانند طعمه خود را ردیابی کنند. همچنین گفته می‌شود که این موجودات بسیار باهوش هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم