12 برند برتر و لاکچری پوشاک در جهان

 12 برند برتر و لاکچری پوشاک در جهان

همه افراد دوست دارند زندگی لوکسی داشته باشند اما تنها عده کمی می‌توانند از این امکان بهره ببرند. زندگی لوکس یا لاکچری به معنای داشتن بهترین کالای بازار است، گران‌ترین و باکیفیت‌ترین. حتی در شرایط بد بازار هم قیمت کالای لوکس بالا و بالاتر می‌شود و به‌ندرت به حراج می‌افتد. رشد قیمت کالای لوکس در بازار متخصصین تجاری را مجاب نموده که تجارت کالای لوکس یک تجارت امن به شمار می‌رود زیرا در شرایط بد اقتصادی هم ایمن است.

گفته می‌شود که بازار کالای لاکچری 274 میلیارد دلار قیمت دارد. اگرچه مالک بازار لاکچری لوئیز ویتان (که باارزش‌ترین برند لوکس محسوب می‌شود)، برندهای لاکچری دیگری هم وجود دارند، مانند گوچی، هرمس و پرادا. گفته می‌شود که افزایش ارزش برندهای پرادا و گوچی به دلیل افزایش استقبال شهروندان آسیا، آمریکای شمالی و اروپای شرقی، از این برندها است.

باوجود برندهای لاکچری مختلف تنها برندهای معدودی بر بازار سلطه دارند که توانسته‌اند سلیقه لاکچری پوشان را پیش‌بینی کنند. البته رسانه اجتماعی و بازار دیجیتال هم در محبوبیت آن‌ها نقش بسزایی داشته است. با ما همراه باشید تا با 12 برند برتر و لاکچری پوشاک در جهان آشنا شده و با حقایق آن‌ها آشنا شوید.

رالف لورن

برند رالف لورن (Ralph Lauren) یکی از برندهای لاکچری جهان است که در سال 1967 توسط طراح مد میلیاردر رالف لورن راه‌اندازی شد. این شرکت که در ابتدا یک شرکت کوچک بود در حال حاضر مجموعه شرکت‌های مختلف را شامل می‌شود. برند رالف لورن شامل پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم تزئینی، عطر و لوازم‌خانگی است. مجموعه رالف لورن برندهای دیگری را نیز شامل می‌شود مانند Ralph Lauren Black Label, Ralph Lauren Purple Label, Ralph Lauren Blue Label, Lauren Ralph Lauren, Club Monaco, Chaps. خط تولید Polo Sport در سال 1993 راه‌اندازی شد و مجموعه رالف لورن پولو نامیده شد. سپس عنوان پولو حذف شد تا نام اصلی این برند را بیشتر نشان دهد. اما خط تولید همچنان باقی ماند. این شرکت که در نیویورک فعالیت می‌کند، پوشاک، کفش، عطر، لوازم خانه و جواهر، طراحی می‌کند.

ورساچه

ورساچه (Versace) که در سال 1978 توسط جیانی ورساچه راه‌اندازی شد امروزه برند لاکچری پیشرو در حوزه بین‌الملل و یکی از خانه‌های مد برتر جهان است. جیانی ورساچه در 2 دسامبر 1946 در ایتالیا به دنیا آمد و در سال 1978 در میلان ایتالیا اولین خط پوشاک خود را راه‌اندازی نمود. او سپس خط تولید خود را ادامه دارد و پوشاک، عطر و لوازم خانه تولید نمود. چهره‌های شاخصی همانند مدونا، دایانا، التون جان و اعضای خانواده سلطنتی مانند پرنسس دایانا و تینا ترنر، ازجمله مشتری‌های پیشین او محسوب می‌شوند. لباس‌های زنانه این برند جز نماد این برند محسوب می‌شود. یکی از معروف‌ترین طرح‌های این برند یک لباس زنانه مشکی است که توسط سنجاق‌های طلا محکم شده که الیزابت هرلی در سال 1994 آن را به تن کرد و او را به یک ستاره تبدیل نمود. ورساچه در سال 1997 در حالی از دنیا رفت که ارزش کمپانی او 800 میلیون دلار بود. پس از مرگ ناگهانی او در سال 1997 توسط یک قاتل، خواهرش دوناتلا ورساچه به‌عنوان مدیر جدید این برند اداره آن را بر عهده گرفت. این برند پوشاک و پارچه تولید می‌کند.

1. آرمانی

آرمانی

جورجیو آرمانی و سرجیو گالئوتی در سال 1975 این برند را راه‌اندازی کردند. این خانه مد ایتالیایی پارچه، پوشاک، جواهر و لوازم خانه تولید می‌کند. آرمانی یکی از گران‌ترین برندهای پوشاک جهان است که پوشاک زنانه و مردانه، لوازم تزئینی، عینک، لوازم‌آرایشی و عطر، تولید می‌کند. برندهای فرعی دیگر نیز جز این مجموعه به شمار می‌روند، مانند Giorgio Armani, Armani Collezioni, Emporio Armani, AJ | Armani Jeans, AX | Armani Exchange, Armani Junior,.Armani/Casa جورجیو آرمانی در 11 جولای 1934 در پیاسنزا، ایتالیا به دنیا آمد و با طراحی پوشاک به یکی از نام‌های مطرح جهان در زمینه مد تبدیل شد.

این مجموعه در سال‌های 1970 آغاز به کار کرد و در عرض چند سال با رشد بسیار زیادی مواجه شد. آرمانی و گائوتی به‌عنوان شرکای تجاری فعالیت کردند و جورجیو آرمانی در جولای 1975 راه‌اندازی شد. اولین خط تولید پوشاک مردانه همان سال راه‌اندازی شد. خط تولید زنانه هم در سال 1976 راه‌اندازی شد. بازیگر فیلم American Gigolo (1980)، ریچارد گر، در این فیلم از پوشاک او استفاده نمود و شهرت آرمانی را دوچندان کرد، چهره‌های شاخص هالیوود مانند میشل فایفر، جدی فاستر و جان تراولتا، جز مشتری‌های او محسوب می‌شدند. آرمانی مجموعه خود را گسترش داد، و در سال 1989 اولین رستوران خود را راه‌اندازی نمود. در پایان سال‌های 1990 آرمانی در سراسر جهان بیش از 2000 فروشگاه داشت. در سال 2005 آرامی اولین خط تولید پوشاک لوکس خود را راه‌اندازی نمود. محصولات این برند عبارت‌اند از لوازم‌آرایش، لوازم خانه، کتاب و هتل.

9. دولس اند گبانا

دولس اند گبانا

خانه مد دولس اند گبانا (Dolce & Gabbana) در سال 1985 توسط دامنیکو دولس و استفانو گبانا راه‌اندازی شد. استعداد خارق‌العاده آن‌ها در طراحی لباس باعث شهرت آن‌ها در هالیوود شده است. در حقیقت مهارت طراحی و کیفیت پارچه باعث برتری این برند شده است و باعث تمایز آن شده است. بنابراین دو طراح برترین پوشاک جهان را تولید می‌کنند. محصولات آن‌ها عبارت‌اند از پوشاک، کفش، کیف، عینک، ساعت، جواهر، عطر و لوازم‌آرایشی.

8. دیور

دیور

این کمپانی لاکچری فرانسوی در سال 1946 توسط طراح مشهور کریستین دیور راه‌اندازی شد. امروزه این کمپانی پیشرو پوشاک لاکچری است. کریستین دیور افسانه‌ای در سال 1905 در فرانسه به دنیا آمد. پوشاک طراحی‌شده خود را به‌تدریج فروخت و سپس به‌عنوان طراح دستیار در پاریس توسط رابرت پیگه استخدام شد. در سال 1940 به آلمان رفت و به استخدام لوسیان لیلانگ درآمد. خانه مد لیلانگ پوشاک زنان آلمانی و فرانسوی را طراحی می‌کرد. محصولات دیور عبارت‌اند از پوشاک، پارچه، محصولات چرم، لوازم تزئینی لاکچری، کفش، جواهر، ساعت، عطر، لوازم‌آرایشی و محصولات مراقبت از پوست. اگرچه عمده محصولات دیور مخصوص زنان است اما این کمپانی خط تولید مردانه و بچگانه خود را هم راه‌اندازی نموده است.

7. فندی

فندی

طراح شنل، کارل لاجرفیلد کلکسیون فندی (Fendi) را نیز طراحی می‌کند اما محصولات این برند شامل لوازم تزئینی و لوازم لاکچری به شمار می‌روند. این کمپانی لاکچری تنها خانه مد است که آتلیه مخصوص خود را دارد و می‌تواند کالای مدرن و جدید طراحی کند. ادل کاساگرانده مؤسس خانه فندی در سال 1918 در رم فروشگاه چرم و خز راه‌اندازی نمود. او در سال 1925 با ادواردو فندی ازدواج کرد و نام فروشگاه خود را تغییر داد تا نام جدید خود را ثابت کند. این کمپانی مشتری‌های سلطنتی شخصی خود را داشت. در سال 1965 زمانی که طراح آلمانی کارل لاجرفیلد به فندی ملحق شد، لوگوی Zucca یا FF را طراحی نمود که به یک نماد جهانی تبدیل شد. فندی و لاجرفیلد در کنار هم طرح‌های جدید و مدرن خز طراحی نمودند و مدل‌های لاکچری آن را خلق کردند. کیف‌های باگوت که در سریال‌های سکس و شهر استفاده شده بود در سال 2009 موردتوجه قرار گرفت. محصولات اصلی فندی عبارت‌اند از خز، چرم و پوشاک و لوازم لاکچری.

6. بربری

بربری

توماس بربری در سال 1856 در باسینگ استوک همپشایر خط تولید بربری را راه‌اندازی نمود که در ابتدا یک فروشگاه تولید پوشاک بود. بربری در سال 1891 اولین فروشگاه پوشاک خود را راه‌اندازی کرد تا استعدادهای طراحی‌اش را نشان دهد. برندهای فرعی دیگر مانند Burberry London, Burberry Brit و Burberry Prorsum نیز شامل این برند هستند. محصولات بربری لندن عبارت‌اند از پوشاک، لوازم تزئینی، عطر و لوازم‌آرایشی. عمده محصولات این کمپانی لاکچری هستند و جنبه تجاری دارند. این کمپانی دارای 500 فروشگاه در بیش از 50 کشور جهان است. کت معروف بربری با پر حدود 35000 دلار قیمت دارد. در حال حاضر طبق گزارش فوربس ارزش برند بربری 45% افزایش یافته و حدود 4.34 میلیارد دلار است.

5. شنل

شنل

این برند در تمام لیست‌های برندهای لاکچری قید می‌شود. نام این برند از طراح کد کوکو شنل گرفته شده است. کوکو شنل در سال 1883 در سامور فرانسه به دنیا آمد. او در سال‌های 1920 اولین عطر، لباس رسمی شنل و پیراهن مشکی خود را تولید نمود. شعار کمپانی شنل این است: “لوازم لوکس باید راحت باشد، در غیر این صورت لوکس نیست”، که گفته خود کوکو شنل است. او در سال 1910 اولین فروشگاه کلاه‌فروشی خود را در پاریس راه‌اندازی نمود و سپس شعبه‌های دیگر آن را در ددویل و بیاریتز افتتاح نمود، سپس به تولید پوشاک روی آورد. او در سال‌های 1920 اولین عطر خود شنل شماره 5 را تولید نمود که برای اولین بار از نام او استفاده کرد. در سال 1925 با معرفی پوشاک رسمی شنل که شامل کت بدون جیب و دامن خوش‌دوخت بود، دنیای مد را شگفت‌زده کرد. پس از مرگ او در سال 1971 طراح معروف کارل لاجرفیلد جانشین او شد تا این کمپانی را همچنان سرپا نگه دارد. امروزه این کمپانی لوازم لاکچری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با لذت از آن‌ها استفاده کنید. محصولات کمپانی شنل در پاریس عبارت‌اند از پوشاک لوکس، پارچه، عطر، جواهر و لوازم جانبی. محصولات این کمپانی با عنوان شنل به فروش می‌رسند. کمپانی شنل معنای واژه لاکچری را تغییر داد: “برخی از مردم تصور می‌کنند لوکس بودن در مقابل فقر قرار دارد. درحالی‌که این‌طور نیست. لوکس بودن در مقابل بی‌سلیقگی قرار دارد. ارزش کمپانی شنل 7 میلیارد دلار است.

4. پرادا

پرادا

کمپانی پرادا (Prada) با مدیریت میوچا پرادا در عرصه تولید پوشاک لوکس زنانه و مردانه فعالیت می‌کند. میوچا پرادا یا ماریا بیانچی پردادا در میلان ایتالیا به دنیا آمد و نوه ماریو پرادا بود، کسی که در سال 1913 خط تولید پوشاک باکیفیت، کیف و لوازم جانبی مخصوص افراد ثروتمند را راه‌اندازی نمود. او حرفه خانوادگی را ادامه داد و با کمک همسرش پاتریزیو برتلی و طراحی‌های خویش کمپانی خانوادگی را ادامه داد. او در سال 1989 خط تولید پوشاک مقرون‌به‌صرفه زنانه را راه‌اندازی نمود که آن را “پوشاک قشر بدون حق رأی” نامید. در سال 2012 آثار پرادا به همراه آثار پیشرو مد، السا شیاپارلی، در موزه هنر نیویورک به نمایش درآمد. برند پرادا با خلاقیت و نوآوری توجه قشر جوان را هم به خود جلب می‌کند. در سال 2007 کمپانی پرادا با همکاری شرکت آل جی اولین تلفن همراه خود را تولید نمود که بسیار موردتوجه واقع شد. محصولات پرادا عبارت‌اند از چرم‌های آماده، لوازم جانبی، کفش، ساک، عطر، ساعت و لوازم لوکس دیگر. ارزش این کمپانی 9.4 میلیارد دلار است.

3. گوچی

گوچی

این برند هم پیشرو کالای لاکچری است. گوچیو چوگی در سال 1920 کمپانی گوچی (Gucci) را در فلورانس ایتالیا راه‌اندازی نمود. اولین فروشگاه گوچی در سال 1921 افتتاح شد که کالا و لوازم چرمی باکیفیت و گران‌قیمت به فروش می‌رساند. این کمپانی نه‌تنها در امور خیریه فعالیت دارد بلکه بخشی از درآمد خود را به یونیسف اختصاص می‌دهد تا برای سازمان حمایت از کودکان، هزینه‌های تحصیل، سلامت، درمان و بیمه‌های حمایت از کودکان و ایتام، خرج شود. محصولات گوچی فلورانس عبارت‌اند از پوشاک، ساعت، جواهر، کفش، کالای چرم و لوازم جانبی دیگر. ارزش کمپانی گوچی 7 میلیارد دلار است.

2. هرمس

هرمس

این برند دیرینه که در سال 1837 توسط تیری هرمس راه‌اندازی شد 176 سال است که در عرصه مد فعالیت دارد. گفته می‌شود هر محصول هرمس (Hermès) از ابتدا تا انتها تنها توسط یک طراح تولید و نظارت می‌شود تا کیفیت آن حفظ شود. یکی از محصولاتی که امضای هرمس است یک کیف نارنجی می‌باشد که در سال 2011 به قیمت حدود 4420 دلار به فروش می‌رسید. یکی از رکوردهای جهانی این کمپانی یک کیف معروف به نام Hermès Birkin Bag بود که در یک حراجی به قیمت 203150 دلار فروخته شد و گران‌ترین کیف فروخته‌شده در یک حراجی تا آن تاریخ بود. محصولات هرمس عبارت‌اند از چرم، لوازم جانبی، عطر، لوازم لاکچری و پوشاک. لوگوی مخصوصان که از سال‌های 1950 استفاده می‌شود یک کالسکه و اسب را نشان می‌دهد. این کمپانی در پاریس فرانسه واقع شده است.

1. لوئیز ویتان

لوئیز ویتان

لوئیز ویتان (Louis Vuitton) برندی است که هیچ برندی نمی‌تواند به شهرت و موفقیت آن برسد. این برند، برند موردعلاقه سلبریتی هایی چون مایکل فلپس، آنجلینا جولی، سارا جسیکا پارکر، کیم کارداشیان و لیدی گاگا محسوب می‌شود. کمپانی لوئیز ویتانی ایده فردی به نام لوئیز ویتان مالیته، یک کارآفرین و طراح بود، زمانی که ناپلئون در سال 1852 امپراتور فرانسه شد، همسرش یوجین دی مانتیوجو، یک کنتس اسپانیایی، لوئیز ویتان را به‌عنوان دستیار و طراح شخصی‌اش استخدام نمود زیرا او چمدان و وسایل را به شکل فوق‌العاده‌ای مرتب می‌کرد. این فرصت برای ویتان یک فرصت طلایی بود. او در سال 1872 اولین پارچه زرد با خطوط قرمز را طراحی نمود که نظر بسیاری از منتقدان مد پاریس را جلب کرد و نام او را به‌عنوان یک طراح لاکچری بر سر زبان‌ها انداخت. اخیراً مدیر هنری این مجموعه، مارک جیکوب، پوشاک، لوازم جانبی و لوازم هنری را به این مجموعه افزود، درحالی‌که در گذشته تنها کیف و چمدان چرمی تولید می‌شد. این برند در همه جای دنیا شناخته شده است و بیش از 200 فروشگاه دارد. محصولات این کمپانی عبارت‌اند از کالای لوکس و لوازم چرم، تا پوشاک، کفش، ساعت، جواهر، لوازم جانبی، عینک و کتاب. لوئیز ویتان محصولات خود را از طریق بوتیک، فروشگاه‌های بزرگ و وب‌سایت‌های رسمی به فروش می‌رساند. اما یادتان باشد این برند مخصوص افراد ثروتمند است. ارزش این کمپانی 28 میلیارد دلار است.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مبینا رجبیانی

    اسفند 22, 1397

    بسیار عالی بود

    پاسخ