10 مزیت شگفت‌انگیز رابطه زناشویی برای روح و جسم افراد

10 مزیت شگفت‌انگیز رابطه زناشویی برای روح و جسم افراد
1. سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کند

افرادی که رابطه جنسی بیشتری دارند سالم‌تر هستند. رابطه جنسی در بدنتان ماده‌ای ترشح می‌کند که باعث می‌شود در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها مقاوم‌تر شوید. محققان دانشگاهی در پنسیلوانیا دریافتند آن دسته از دانشجویانی که هفته‌ای یک یا دور بار رابطه جنسی دارند نسبت به بقیه سالم‌تر هستند.

برای تقویت سیستم ایمنی می‌توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید، مانند:

  • تغذیه خوبی داشته باشید.
  • فعال باشید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • به‌طور مرتب واکسن بزنید.
  • برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی از کاندوم استفاده کنید.

2. قوای جنسی‌تان را تقویت می‌کند

اگر می‌خواهید زندگی جنسی فعالی داشته باشید رابطه جنسی خود را افزایش دهید. رابطه جنسی در زنان رطوبت واژن، جریان خون و خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهد، درنتیجه رابطه جنسی بهتری داشته و بیشتر از رابطه جنسی لذت می‌برید.

3. کنترل ادرار را در زنان افزایش می‌دهد

ماهیچه‌های قوی لگن مانع بی‌اختیاری ادرار خواهند شد، مشکلی که در 30% زنان مشاهده می‌شود. رابطه جنسی خوب همانند ورزش ماهیچه‌های لگن را تقویت می‌کند. در زمان ارگاسم این ماهیچه‌ها منقبض شده و قوی‌تر می‌شوند.

4. فشارخون کاهش می‌یابد

محققان معتقدند میان رابطه جنسی و کاهش فشارخون رابطه مستقیم وجود دارد. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که رابطه جنسی فشارخون را کاهش می‌دهد.

5. یک ورزش محسوب می‌شود

رابطه جنسی نوعی ورزش است که اگرچه نمی‌تواند جایگزین آن باشد اما مکمل خوبی است. در رابطه جنسی در هر دقیقه پنج کالری سوزانده می‌شود، چهار کالری بیشتر از تماشای تلویزیون. با این کار ضربان قلبتان افزایش یافته و از ماهیچه‌های مختلف استفاده می‌کنید. رابطه جنسی مداوم فواید آن را افزایش می‌دهد.

6. احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهد

یک رابطه جنسی سالم به نفع قلب است. این کار علاوه بر افزایش ضربان قلب، استروژن و پروژسترون را متعادل می‌کند. درصورتی‌که یکی از این‌ها پایین باشد مشکلاتی نظیر پ.کی استخوان و حمله قلبی رخ می‌دهد. طی یک تحقیق مشخص شد مردانی که در هفته حداقل دو بار رابطه جنسی دارند میزان بیماری‌های قلبی در آن‌ها یک‌دوم کمتر از مردان دیگر است.

7. درد را کاهش می‌دهد

پیش از استفاده از آسپرین رابطه جنسی داشته باشید. دانشمندان معتقدند ارگاسم درد را کاهش می‌دهد. زیرا با ترشح یک هورمون درد را آرام می‌کند. حتی انقباض بدون ارگاسم هم همین تأثیر را دارد. تحریکات واژنی درد کمر و پا را کاهش می‌دهد. به گفته بسیاری از تحریک واژن دردهای قاعدگی، درد آرتروز و حتی سردرد را کاهش می‌دهد.

8. احتمال سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

مردانی که انزال بیشتر دارند (حداقل 21 بار در ماه) کمتر از مردان دیگر به سرطان پروستات دچار می‌شوند. بنابراین حتی بدون رابطه جنسی و تنها با انزال می‌توان از این فایده بهره برد. البته عوامل دیگری نیز در کاهش سرطان پروستات دخیل هستند اما رابطه جنسی یکی از آن‌هاست.

9. کیفیت خواب را افزایش می‌دهد

پس از رابطه جنسی بهتر به خواب می‌روید. زیرا پس از ارگاسم هورمون پرولاکتین آزاد می‌شود و احساس آرامش و خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.

10. استرس را کاهش می‌دهد

نزدیک بودن به شریکتان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. بغل کردن و در آغوش کشیدن هورمون‌هایی که احساس خوبی را ایجاد می‌کنند ترشح می‌کند. پس از رابطه جنسی یک ماده شیمیایی در مغز ترشح می‌شود که قسمت لذت و پاداش مغز را فعال می‌کند

رابطه جنسی و نزدیکی می‌تواند شادی و خودباوری‌تان را افزایش دهد. بنابراین رابطه جنسی نه‌تنها زندگی سالمی را برایتان به ارمغان آورده بلکه زندگی‌تان را شادتر می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم