پاسخ به 10 سؤال سینمایی که همیشه دلتان می‌خواست بدانید

برخی از افراد فیلم‌هایی را دوست دارند که در پایان آن تمام گره‌ها بازشده و هیچ سؤالی باقی نمی‌ماند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند فیلم‌هایی را تماشا کنند که آن‌ها را به فکر کردن وادار کند. در این لیست سوالاتی را می‌بینید که توجه سینما دوستان را به خود جلب نموده است.


 10. دلیل زخم‌های صورت جوکر چه بود؟

طبق گفته‌های جوکر در فیلم شوالیه تاریکی، بعدازاینکه پدرش او را زخمی نمود، جوکر با تیغ دهانش را پاره کرد و آن زخم‌ها ایجاد شد. شاید طرفدارانش تصور کنند او دیوانه است اما در حقیقت، جوکر می‌خواهد طرفدارانش را تحت تأثیر قرار دهد. تا بقیه تصور کنند او از فشار مشکلات عاطفی عقلش را ازدست‌داده است. بر اساس این تئوری جوکر هیچ گذشته‌ای ندارد و مشخص نیست که از کجا آمده است. به همین دلیل از گذشته دیگران استفاده می‌کند، حتی خود بتمن، و اطرافیانش را فریب می‌دهد. درنتیجه او یک شیاد نابغه است که نمی‌خواهد رازهایش را آشکار کند.

9. والدین بو تصور می‌کردند بو کجا بوده؟

در “شرکت هیولاها”، دختر کوچکی از در اتاقش به دنبال هیولایی به نام سالی راه می‌افتد، اما وقتی ترسیده و می‌خواهد به اتاقش بازگردد نمی‌تواند، و در دنیای هیولا گیرکرده است. سالی از آن کودک می‌ترسد زیرا دخترک می‌خواهد نظم دنیای آن‌ها را برهم بزند. اما بعد از مدتی سالی موفق می‌شود دخترک را، که نامش را بو گذاشته، به دنیایش بازگرداند. سپس همه‌چیز به‌خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما مشکل طرفداران این است که نمی دانند واکنش والدین بو چگونه بوده است؟ چون دخترشان حداقل 24 ساعت را خارج از خانه گذرانده، بنابراین باید خیلی ترسیده باشند.

8. آیا جیسون غرق‌شده بود؟

در نسخه اصلی جمعه ۱۳ ام، به نظر می‌رسد که جیسون وقتی در اردو بوده غرق‌شده و سرپرست اردو هم‌زمانی متوجه غیبت او می‌شوند که دیگر دیر شده است. مادر جیسون هم برای گرفتن انتقام مرگ پسرش، سرپرستان اردو را به قتل می‌رساند. اما در قسمت دوم فیلم، جیسون زنده است و در جنگلی زندگی می‌کند. اما متوجه نمی‌شویم که جیسون چگونه به جنگل آمده است. آیا واقعاً غرق‌شده بود؟ آیا دوباره زنده شده است؟ اگر غرق نشده بود چگونه مرگ او را باور کردند؟

7. چرا جک هم به روی آن تخته چوب نرفت؟

هنوز هم بسیاری از طرفداران و بینندگان فیلم تایتانیک متوجه نشده‌اند که چرا رز به‌تنهایی روی آن تخته چوب قرار گرفت؟ چرا جک هم بر روی تخته چوب و برکنار رز قرار نگرفت؟ زیرا اگر رز فقط چند سانتی‌متر کنار می‌رفت، جک هم در کنارش قرار می‌گرفت و غرق نمی‌شد. اما او تلاشی نکرد و در آب ماند تا یخ بزند. شاید واقعاً جک روی آن جا نمی‌شد، یا اینکه اگر هردو درروی چوب قرار می‌گرفتند، آن تخته به زیرآب می‌رفت و هردو یخ می‌زدند.

 6. در فیلم ددپول چه بر سر آن راننده تاکسی آمد؟

رایان رینولدز در فیلم انیمیشنی 2016 خود، شخصیت ددپول را به یک ضدقهرمان تبدیل نموده است. درصحنه‌ای که ددپول در تاکسی راننده‌ای به نام داپیندر قرار دارد، او را متقاعد می‌کند که به دنبال دختر رویاهایش برود، اگرچه آن دختر عاشق مردی جذاب به نام بانتو شده است، اما داپیندر نباید خود را عقب بکشد و دست از تلاش بردارد. اما بعد متوجه می‌شود که داپیندر بانتو را در عقب ماشین حبس نموده و می‌خواهد او را به قتل برساند. اما بعد صحنه عوض می‌شود و متوجه نمی‌شویم که چه بر سر داپیندر و بانتو می‌آید.

 5. امی دان چگونه حامله شد؟

درواقع فیلم دختر گمشده بیننده را با چندین سؤال مواجه می‌کند. مثلاً کسی درباره زخم‌های سر امی چیزی متوجه نمی‌شود. بااین‌حال مهم‌ترین سؤال این فیلم درباره حاملگی‌امی است. تنها چیزی که متوجه می‌شویم این است که نمونه اسپرم نیک در آزمایشگاه بود و هرگز از بین نرفت. اگرچه نیک تصور می‌کرد که آن نمونه از بین رفته است. اما سؤال اینجاست که‌امی چگونه توانست به آن نمونه دسترسی پیدا کند؟ حتی در صورت داشتن آن‌ها چگونه توانست پزشکی را پیدا کند که این کار را به‌خوبی انجام دهد؟ زیرا درصد احتمال بارداری او فقط 20% بود.


 4. آیا پاتریک بیتمن کسی را به قتل رساند؟

چیزی که واضح است این است که پاتریک بیتمن واقعاً روانی است. او دستگاه خودپردازی دارد که با او صحبت می‌کند، تفنگش ناگهان غیب می‌شود، و ماشین‌های اطرافش ناگهان منفجر می‌شوند. او یک دفترچه مخفی دارد که تصورات ترسناکش را آشکار می‌کند. او در طول روز یک تاجر موفق است اما با تاریک شدن هوا به یک جانی تبدیل می‌شود. اما او آن‌قدر روانی است که این سؤال پیش می‌آید: آیا او تمام آن افراد را به قتل رساند یا تمام آن‌ها زاییده ذهن بیمار اوست؟


 3. آیا جان آتوی به قتل رسید؟

در فیلم خاکستری، لئام نیوسان نقش جان آتوی را ایفا می‌کند. او یک کارگر نفت کشی است که همسرش او را ترک کرده و می‌خواهد خودکشی کند، اما صدای زوزه گرگ‌ها تصمیمش را عوض کرده و وسایلش را جمع می‌کند تا به خانه بازگردد. اما هواپیمای آن‌ها دچار سانحه می‌شود، همکارانش به‌تدریج کشته می‌شوند و او به‌عنوان تنها بازمانده باقی ماند. درصحنه آخر او با چند گرگ روبرو می‌شود. گرگ آلفا به او حمله می‌کند، و درصحنه آخر می‌بینیم که هردو آن‌ها برزمین افتاده‌اند و شکم گرگ هم دریده شده است. اما متوجه نمی‌شویم که جان زنده می‌ماند، یا خیر. آیا کسی به کمکش می‌آید و نجات پیدا می‌کند؟


 2. چطور بکا و تایلر هرگز تصاویر پدربزرگ و مادربزرگشان را ندیدند؟

ملاقات یک فیلم در سبک کمدی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی‌ام. نایت شیامالان است که به‌صورت مرموزی پایان می‌یابد. اما متأسفانه این پایان، سؤالات بی‌جوابی ایجاد می‌کند. ربکا و تایلر برای مدتی به نزد پدربزرگ و مادربزرگشان می‌روند، اما موضوع این است که آن‌ها تابحال پدربزرگ و مادربزرگشان را ندیده‌اند، زیرا مادرشان با آن‌ها رابطه خوبی نداشت. اما چگونه آن دو نوجوان هرگز سعی نکردند بدانند پدربزرگ و مادربزرگشان چه شکلی هستند؟ یا آن پیرمرد و پیرزن از کجا می‌دانستند که آن دو نوجوان چهره واقعی پدربزرگ و مادربزرگ خود را تشخیص نمی‌دهند؟ چگونه تابحال کسی دنبال آن پیرزن نبود بااینکه او فرزند خودش را به قتل رسانده بود و هردو از تیمارستان فرار کرده بودند.


 1. آیا فرفره از چرخیدن باز می‌ایستد؟

در فیلم تلقین، دی کاپریو نقش دزدی به نام دام کاب را ایفا می‌کند که می‌تواند ذهن و رویای دیگران را هنگامی که در خواب هستند دست‌کاری کند و ایده‌ها و رازهای شخصی آن‌ها را بدزدد. او برای خلاص شدن از سابقه مجرمانه‌اش و کسب مجوز برای بازگشت به کشورش، مجبور می‌شود که از تواناییش در جهت عکس استفاده کند و یک ایده را در ذهن مدیر یک شرکت بزرگ کارگذاری کند، به طوریکه آن شخص فکر کند این ایده خودش است.

در این فیلم کاب فرفره‌ای دارد که از آن برای تشخیص دنیای خواب از دنیای واقعی استفاده می‌کند. به این صورت که او فرفره را می‌چرخاند و تا زمانی که فرفره بچرخد یعنی او هنوز در داخل دنیای خواب است، اما اگر فرفره بعد از کمی چرخش بیفتد او متوجه می‌شود که در دنیای واقعی است. در پایان فیلم بعد از اتفاقات بسیاری کاب به خانه و نزد فرزندانش بازمی‌گردد، اما درنمایی نشان داده می‌شود که این فرفره هنوز در حال چرخیدن است، بنابراین متوجه نمی‌شویم که کاب هنوز در دنیای خواب به سر می‌برد یا واقعاً به خانه بازگشته است.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Siyavash

    مرداد 11, 1399

    من نسخه ای از فیلم خاکستری رو دیدم که ته ش گرگ و لیام بهم حمله میکنن و کات…دیگه گرگ شکم پاره بیوفته و فلان نداشت…

    پاسخ

  2. غفاری

    تیر 3, 1399

    آقا به نظرم تو فیلم تلقین فرفره به پت پت میوفته و با روند داستان نمیتونیم احتمال بدیم کاب تو عالم خوابه…نظرتون چیه گلها؟

    پاسخ