9 راه متنوع برای تهیه یک غذای لذیذ با بوقلمون

شیوه کلاسیک طبخ بوقلمون این است که آن را شکم پر کرده و سپس کباب کنید. اما طبخ همیشگی آن به یک شیوه می‌تواند خسته‌کننده باشد. اگر می‌خواهید به شیوه متفاوتی بوقلمون طبخ کنید این مقاله را بخوانید.

1. کباب کردن بوقلمون در فر

کباب کردن بوقلمون در فر

شیوه کلاسیک طبخ بوقلمون کباب کردن آن در فر است. با این روش بوقلمون شما ظاهر خوبی خواهد داشت اما ممکن است خشک و بی‌طعم شود.

2. نمک دود کردن بوقلمون

نمک دود کردن بوقلمون
یکی از روش‌های رایج طبخ بوقلمون نمک دود کردن آن است که طی آن مایعات و ادویه‌جات وارد گوشت می‌شود. برای این روش گوشت بوقلمون باید سرد باشد. بهترین راه این است که آن را در یخچال قرار دهید. اگر می‌خواهید در عرض دو ساعت گوشت را نمک دود کنید بهتر است بوقلمون را روی یخ قرار دهید.

3. آماده کردن آن زودتر از موعد

آماده کردن آن زودتر از موعد

زمان‌بندی طبخ غذا می‌تواند یک مشکل باشد مخصوصاً زمانی که فضای فر شما محدود است. راه‌حل پیش رو این است که بوقلمون را زودتر بپزید و سپس تزئینات آن را انجام دهید. گوشت آن را خرد کرده و در یک تابه بزرگ قرار دهید، سپس آن را به آب‌نمک آغشته کرده و در یخچال بگذارید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهای دیگر خود را آماده کرده و بوقلمون را گرم کنید. بوقلمون شما آماده است، پس دیگر جای نگرانی نیست!

4. کباب کردن تکه‌های بوقلمون

کباب کردن تکه‌های بوقلمون
بوقلمون را خرد کرده و تکه‌های آن را کباب کنید. با این روش می‌توانید مطمئن شوید که همه قسمت‌های گوشت به یک اندازه کباب شده است و برای همه مناسب می‌باشد. گوشت بدون استخوان سریع‌تر کباب می‌شود، اما کباب کردن بوقلمون با استخوان حدود 2 ساعت طول می‌کشد، البته به اندازه و وزن بوقلمون و اینکه کدام قسمت گوشت باشد بستگی دارد. کباب کردن پای بوقلمون به مدت‌زمان کمتری نیاز دارد.

5. طبخ بوقلمون در آرام‌پز

طبخ بوقلمون در آرام‌پز

آرام‌پز بهترین راه برای پختن سینه بوقلمون است. می‌توانید سبزیجات و ادویه را هم به آن اضافه کنید. تا زمانی که بدانید دمای موردنظرتان چقدر است می‌توانید در این روش تمام قسمت‌های بوقلمون را بپزید، البته به‌جز اینکه بخواهید بوقلمون کامل را بپزید.

6. تهیه بوقلمون یخ‌زده

تهیه بوقلمون یخ‌زده

شاید عجیب به نظر می‌رسد اما می‌توانید بوقلمون یخ‌زده را مستقیماً بپزید. در این روش به دلیل ساختار گوشت بوقلمون ممکن است سینه آن آبدار اما قسمت‌های بیرونی آن خشک باشد. این روش امن‌تر نیز می‌باشد زیرا احتمال اینکه گوشت بوقلمون شما آبدار باشد کمتر خواهد بود.

7. دودی کردن بوقلمون

دودی کردن بوقلمون

در این روش بوقلمون شما دیرتر آماده شده اما مزه بهتری دارد. اگر تابه‌حال هیچ گوشتی را دودی نکرده‌اید بهتر است از قبل این کار را چند بار امتحان کنید.

8. سرخ کردن بوقلمون

سرخ کردن بوقلمون

در این روش بوقلمون شما خوب سرخ شده، گوشت آبدار و طعم بسیار خوبی خواهد داشت. اما برای سرخ کردن بوقلمون باید خوب دقت کنید. باید این کار را بیرون از ساختمان و در مکان‌های امن انجام دهید.

9. گریل کردن بوقلمون

گریل کردن بوقلمون

گریل کردن بوقلمون یک روش بسیار عالی برای تهیه یک بوقلمون خوشمزه بدون کثیف کردن آشپزخانه است. یادتان باشد که حتی در برف هم می‌توانید این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که گریل باید دمای ثابتی داشته باشد. دمای آن را اندازه گرفته و در صورت استفاده از زغال آن را به‌تدریج افزایش دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم