طرز تهیه سس سالسا خانگی با تمام افزودنی‌ها

مواد لازم تهیه سالسا عبارت‌اند از گوجه‌فرنگی، پیاز، فلفل چیلی، سبزیجات، آب‌لیمو و نمک. ازآنجایی‌که انواع مختلف گوجه‌فرنگی و فلفل چیلی وجود دارد بنابراین می‌توان میلیون‌ها انواع مختلف سالسا تهیه کرد. اغلب سس‌های سالسا، از این جمله این یکی از گشنیز تهیه می‌شود. اما ازآنجایی‌که افراد به طعم‌های مختلف علاقه دارند می‌توان از جعفری، تره، ترخون و حتی رزماری استفاده نمود. قسمت‌های سبز رزمری می‌تواند طعم شگفت‌انگیزی به سالسا ببخشد.

در صورت استفاده از گشنیز یک‌دوم فنجان کافی است. جعفری هم همین‌طور. در صورت استفاده از تره یک‌چهارم فنجان کافی است. اگر می‌خواهید از رزماری استفاده کنید یک قاشق غذاخوری کافی است. بنا به سلیقه خود می‌تواند مقادیر آن‌ها را کم‌وزیاد کنید.

گوجه‌فرنگی، پیاز و فلفل چیلی

بنا به سلیقه غذایی خود می‌توانید از انواع گوجه‌فرنگی و پیاز – زرد، سرخ، شیرین و بهاری – استفاده کنید. حالا نوبت فلفل چیلی است. هالاپینو رایج‌ترین نوع فلفل چیلی است که کمی تند است. اگر می‌خواهید سس سالسای شما کمی تندتر باشد می‌توانید فلفل سرانو یا هابانرو را امتحان کنید. اما مراقب باشید زیرا هابانرو 10 تا 100 مرتبه از هالاپینو تندتر است.

کباب کردن مواد لازم می‌تواند طعم خوبی به سالسای شما ببخشد

کباب کردن مواد لازم میزان تندی فلفل را دوچندان کرده و طعم خوبی به سس سالسا می‌بخشد. فلفل را روی سینی کباب بگذارید. پس‌ازآن که یک طرف آن تیره شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم کباب شود. سپس می‌توانید ریشه و بخش‌های اضافی را جدا کرده و فلفل را در مخلوط‌کن بریزید.

همچنین اگر به مدت پنج دقیقه آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهید کندن پوست آن راحت‌تر خواهد شد. این کار لازم نیست اما اگر کندن پوست فلفل برایتان دشوار باشد می‌توانید این کار را انجام دهید. با پیاز هم همین کار را انجام دهید. آن را به دو نیم تقسیم کرده، پوست کنده و روی سینی کباب قرار دهید.

همچنین می‌توانید گوجه‌فرنگی را کباب کنید. برای این کار آن‌ها را دو نیم کرده، به روغن‌زیتون آغشته نموده، در سینی فر قرار داده و به مدت 10 تا 20 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید. سپس مواد لازم را در مخلوط‌کن قرار داده و در صورت تمایل آن‌ها را به مدت چند ساعت در فریزر بگذارید.

مواد لازم

6 تا 8 گوجه‌فرنگی روما

1 پیاز (سفید)

3 فلفل هالاپینو

یک‌دوم فنجان سبزیجات

1 لیمو (آب‌لیمو)

نمک کوشر (برای طعم)

طرز تهیه

  1. اگر می‌خواهید گوجه‌فرنگی‌ها را کباب کنید، آن‌ها را دو نیم کرده، به روغن‌زیتون آغشته نموده، کمی نمک زده، در سینی فر قرار داده و به مدت 10 تا 20 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید. در غیر این صورت آن‌ها را خرد کرده و در مخلوط‌کن بریزید.
  2. اگر می‌خواهید پیاز و فلفل را کباب کنید، پیاز را دو نیم کرده، پوست کنده و در سینی کنار فلفل هالاپینو قرار دهید. پیاز را خوب کباب کنید تا طلایی شود و فلفل‌ها هم سرتاسرشان تیره و سیاه شود.
  3. هالاپینو را به مدت 5 دقیقه در کیسه پلاستیکی قرار داده، سپس ریشه و پوست آن‌ها را کنده و به مخلوط‌کن بریزید.
  4. پیاز را هم خرد کرده و در مخلوط‌کن بریزید.
  5. سبزی، آب‌لیمو و نمک را به مخلوط‌کن اضافه کرده و مخلوط‌کنید تا خوب له شوند. مواد را به کاسه ریخته و پیش از سرو کردن بگذارید حداقل 4 ساعت سرد شود.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم