برترین فیلم‌های قرن بیستم در مورد جادو و تردستی

فیلم‌هایی که درباره جادو و تردستی هستند حتماً نباید بر اساس دنیای فانتزی کتاب‌های داستان و افسانه باشند. فیلم‌های جادویی می‌توانند چیزی فراتر از داستان‌های قصر هوگوارتز باشند. در این فیلم‌ها جادو نه‌تنها یکی از عناصر فیلم بلکه مهره اصلی داستان است که نه‌تنها عناصر مختلف داستان را گرد هم آورده بلکه رمز و راز آن را نشان می‌دهد.

10. افسون کردن – Enchanted – 2007

افسون کردن – Enchanted – 2007

احتمالاً این فیلم تنها فیلم دیزنی است که افسانه پریان با زندگی واقعی ادغام می‌شود، جیزل توسط نامادری بدجنس اش ملکه ناریسا به دنیای مدرن نیویورک فرستاده می‌شود و در آنجا وکیلی به نام ادوارد فیلیپس را ملاقات کرده و با او رابطه عاشقانه‌ای را آغاز می‌کند. این فیلم فانتزی، رمانتیک، کمدی موزیکال، همان‌طور که از نامش پیداست درباره بوسه عشق واقعی، سیب جادویی زهرآلود و غیره است.

9. مالیفیسنت – Maleficent – 2014

مالیفیسنت – Maleficent – 2014

این فیلم با بازی آنجلینا جولی داستان فیلم “زیبای خفته” محصول سال 1959 را به نمایش می‌گذارد. فیلم داستان یک پری بدجنس را نشان می‌دهد که کسی او را نفهمیده و شاهزاده آرورا را به یک خواب ابدی طلسم می‌کند. بار سنگین فیلم بر دوش جولی است که از یک دختر جوان دوست‌داشتنی که عاشق یک پسر شده به یک اهریمن تبدیل می‌شود که مرد موردعلاقه‌اش به او خیانت کرده است. شاهزاده آرورا در میان نبرد پریان و امپراتوری پدرش گیر افتاده است. اما رفته‌رفته به این پری علاقه‌مند شده و او هم متوجه می‌شود که این دختر می‌تواند بین دنیای پریان و امپراتوری انسان‌ها آشتی بیندازد. این داستان عاشقانه زنان قهرمان از رابرت استرومبرگ به شما نشان می‌دهد که در بدی نیز خوبی پیدا کنید.

8. هوگو – Hugo – 2011

هوگو – Hugo – 2011

داستان یک پسر دوازده‌ساله که در خرابه‌های راه‌آهن پاریس در سال 1930 زندگی کرده و با دزدیدن غذا روزگار می‌گذراند. پدر او که یک ساعت‌ساز دوست‌داشتنی بود از دنیا رفته و او حالا مجبور است برای عموی الکلی‌اش کار کند. اما زمانش را به کار بر روی آخرین پروژه پدرش اختصاص می‌دهد: یک مرد مکانیکی که می‌تواند بنویسد. او که نمی‌داند آیا پدرش در این پروژه می‌خواست به او پیام خاصی را برساند یا نه مجبور بود برای آماده‌سازی آن کارهای مختلفی انجام دهد و حتی لوازم موردنیاز خود را از یک اسباب‌بازی‌فروشی سرقت کند، تا اینکه دختر صاحب مغازه، ایزابل را ملاقات کرد و او تصمیم گرفت در این پروژه به او کمک کند. آن‌ها باهم ماجراجویی را آغاز می‌کنند که راز گذشته یک جادوگر را به آن‌ها نشان می‌دهد. مارتین اسکورزی داستان فیلم را از رمانی به نام “اختراع مهمان‌خانه هوگو” گرفته است.

7. برت واندراستون باورنکردنی – The Incredible Burt Wonderstone – 2013

شاگرد جادوگر – The Sorcerer’s Apprentice – 2010

در این فیلم استیو کارل، استیو بوشمی و جیم کری سه شعبده‌باز جدید شهر هستند، البته نه همه آن‌ها. برت واندراستون (کارل) و آنتون مارولتون (بوشمی) به مدت 10 سال در لاس‌وگاس بودند تا اینکه یک هدیه تولد آن‌ها را به سمت دنیای شعبده سوق داد. اما موفقیت باعث غرور و شکست برت می‌شود. درنتیجه از هم جدا شده و دوستی‌شان خراب می‌شود تا اینکه دوباره به یاد می‌آورند که اصلاً برای چه شعبده‌باز شدند. آنتون و برت تفاوت‌هایشان را کنار گذاشته و در کنار هم دوباره به موفقیت می‌رسند و از جین کمک می‌گیرند. یک فیلم زیبا که اجرای کری خنده بر لبانتان می‌نشاند.

6. شاگرد جادوگر – The Sorcerer’s Apprentice – 2010

شاگرد جادوگر – The Sorcerer’s Apprentice – 2010

فیلمی به کارگردانی جان ترتل تاب که نیکولاس کیج (بالتازار) قرن‌ها به دنبال جانشین مرلین است، کسی که نه‌تنها قدرت‌های او را به ارث برده بلکه می‌تواند نیروهای اهریمنی مورگان لافی (آلیس کریگ) را شکست دهد. دیو استاتلر (جی باروسل) همانند پاتر یک دانش‌آموز فیزیک است که توسط خود مرلین انتخاب شده اما چندان آماده نیست. بالتازار باید به سوگندش عمل کرده و به این جوان آموزش بدهد تا نیروهای شیطانی هورواث (آلفرد مولینا) را نابود کند. در حقیقت فیلم داستان د استاد جادوگر را نشان می‌دهد که میان سوگند خود به استاد و عشق به زنی که دوستشان دارند گیر کرده‌اند. اما سرانجام توسط جادوی مرلین و آموزه‌هایشان شیطان را شکست می‌دهند.

5. از بزرگ و قدرتمند – Oz the Great and Powerful – 2013

از بزرگ و قدرتمند – Oz the Great and Powerful – 2013

جیمز فرانکو با این داستان بازآفرینی شده از جادوگر شهر از قدرت بازیگری‌اش را نشان داده است. اسکار دیگز یک شعبده‌باز است که به دلیل مشکلات مجبور است از کانزاس فرار کند و به سرزمین طلسم شده‌ای می‌رود که او را با یک جادوگر بزرگ اشتباه می‌گیرند که قرار است آن‌ها را از دست جادوگر خبیث نجات دهد. اما با وجود امید مردم آن سرزمین به او، دیگز بین سه جادوگر گیر افتاده است. او سپس با کمک جادوگری مهربان به نام گلیندا و دوستانش علیه اوانورا نقشه‌ای کشیده و او را از قدرت برمی‌اندازد.

4. شعبده‌باز – The Illusionist – 2006

شعبده‌باز – The Illusionist – 2006

این داستان هوشمندانه از نیل برگر در قرن‌های گذشته وین رخ می‌دهد که پسر یک نجار، آیزنهایم (ادوارد نورتون) عاشق دختر یک مرد ثروتمند، سوفی (جسیکا بیل) شده است. بازیگری خوب و کارگردانی موفق این فیلم را به یک فیلم موفق تبدیل نموده که داستان عشق قهرمان فیلم را نشان می‌دهد.

3. پرستیژ – The Prestige – 2006

پرستیژ – The Prestige – 2006

این فیلم موفق هم که در سال 2006 تولید شد داستان دو شعبده‌باز رقیب، رابرت انگیر (هیو جکمن) و آلفرد بورنان (کریستین بل)، را نشان می‌دهد که به کمک نیکولا تسلا و توماس ادیسون می‌خواهند یکدیگر را شکست دهند. با افزایش شهرت آن دو عطش آن‌ها برای شکست یکدیگر بیشتر می‌شود. رفته‌رفته فیلم رمز و رازهای دشمنی آن‌ها را نشان می‌دهد که برای هردوی آن‌ها عواقب بدی داشته است. نقش‌آفرینی موفق جکمن و بل تأثیر این فیلم را افزایش داده است.

2. اکنون مرا می‌بینی – Now You See Me – 2013

اکنون مرا می‌بینی – Now You See Me – 2013

یک نیروی ناشناخته چهار شعبده‌باز خیابانی را گرد هم می‌آورند تا طی یک نمایش از یک بانک دزدی کرده و پول‌ها را در اختیار تماشاگران قرار دهند. اف بی آی و پلیس اینترپل به دنبال این دو هستند اما چیزی دستگیرشان نمی‌شود. پلیس از شعبده‌باز دیگری استفاده می‌کند تا حقه آن‌ها را برملا کند اما آن‌ها جلوتر هستند. این فیلم پیچیده و پررمزوراز تا حدودی مشابه 11 یار اوشن بوده اما کمی تیره‌تر است.

1. هری پاتر – Harry Potter – 2001-2013

هری پاتر – Harry Potter – 2001-2013

داستان‌های جی کی رولینگ درباره پسری در مدرسه هوگوارتز به هشت فیلم سینمایی تبدیل شده است، این فیلم درباره ماجراجویی‌های هری پاتر (دنیل ردکلیف) و دوستان نزدیکش، ران ویزلی (روپرت گرینت) و هرمیون گرانگر (اما واتسون) است که دنیای جادوگری را شکست داده، دشمنان تازه‌ای پیدا کرده. لرد تاریکی را شکست می‌دهند. این فیلم قهرمانانه رمز و رازهای دنیای جادو را نشان می‌دهند و تماشاگران نوجوان و بزرگ‌سال را به خود جلب می‌کند. در حقیقت همه با فیلم‌های هری پاتر آشنا هستند و ناگفته‌های زیادی درباره آن وجود ندارد.

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. A

    آذر 5, 1399

    دکتر استرنج هم میتونست تو لیست باشه

    پاسخ

  2. ناشناس

    تیر 8, 1399

    هرماینی گرنجر نه هرمیون گرانگر

    پاسخ

    • سیاوش در پاسخ به ناشناس

      شهریور 10, 1399

      برادر من دوبلور ها گفتن هرمیون ولی اسم واقعی اش هرمایونی است
      شما مطالعه نداشتی صحبت نفرما

      پاسخ

  3. سام

    دی 10, 1398

    کلا فیلم ندیدی یا سر در نمیاری با این لیستت

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به سام

      دی 10, 1398

      سلام سام جان،
      خب شما فیلم‌های پیشنهادیتون تو این ژانر رو بفرمایید

      پاسخ

      • عرفان ناصری در پاسخ به عباس

        دی 10, 1398

        سلام اقا عباس خوبین ببخشید من خواستن عضو شم نوشت برای تایید به ایمیلم برم اما به ایمیلم هیچ پیامی از طرف سایت شما نیومده میشه کنترل کنین ؟ من میخواستم نویسنده بخش کمیک بشم چطوری میتونم؟

        پاسخ

        • عباس در پاسخ به عرفان ناصری

          دی 13, 1398

          سلام عرفان جان،
          احتمالا آدرس ایمیلت رو اشتباه وارد کردی،
          لطفا از طریق فرم تماس با ما که لینکش توی منوی سایت هست آدرس دقیق ایمیل و شماره تماست رو برای ما ارسال کن تا باهات تماس بگیریم،
          ممنون

          پاسخ

    • คгє z๏๏ در پاسخ به سام

      آذر 13, 1400

      یه لیست بفرس برام😁

      پاسخ

  4. safa

    تیر 2, 1398

    بنظرم شما اصلا فیلم ندیدی که این چندتا رو به عنوان بهترین ها نام بردی واقها خنده داره

    پاسخ

  5. God goblin

    فروردین 28, 1398

    عجیبه که دکتر استرینج رو یادتون رفته وخیلیهای دیگه مثل دنیای موجودات جادویی وووو

    پاسخ

    • amir در پاسخ به God goblin

      خرداد 1, 1399

      دقیقا داشتم به همین فکر میکردم

      پاسخ

    • Parsa potter در پاسخ به God goblin

      آذر 4, 1399

      دقیقا

      پاسخ

    • شبنم در پاسخ به God goblin

      اسفند 3, 1399

      سلام شما که میگی لیست فیلم چرا اینجوریه خودتون فیلماییو با همین ژانر بگین

      پاسخ