15 راه برای کنترل خشم و تسلط بر اعصاب

یک فرد شاد و خوشحال ممکن است در یک لحظه از کوره در رفته و رفتارهای دیوانه‌وار از خود نشان دهد که پس از آرام شدن از رفتارش پشیمان شود. عجیب نیست؟ حتی خانواده و دوستان نزدیکتان هم ممکن است در این شرایط از شما فاصله بگیرند. آیا فکر نمی‌کنید دیگر وقتش رسیده که بر این مشکل خود غلبه کنید؟ کنترل عصبانیت باعث می‌شود زندگی آرام و راحتی داشته باشید. در حقیقت موفقیت از آن کسانی است که بتوانند عصبانیت خود را کنترل کنند. آیا عصبانیت و خشونت تابه‌حال فایده‌ای برایتان داشته است؟ شاید خشونت گاهی اوقات مفید باشد اما برای موفقیت در زندگی و رسیدن به خواسته‌هایتان باید خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید، بنابراین بیایید با راه‌های کنترل خشم و عصبانیت آشنا شویم.

15. منضبط باشید

انضباط را رعایت کنید، حساب کارهایتان را داشته باشید، همیشه صبور باشید و نتیجه‌اش را ببینید. باید بدانید همه‌چیز طبق انتظارتان پیش نمی‌رود بنابراین باید با آن کنار آمده و بر ذهن خود کنترل داشته باشید.

14. تا 10 بشمارید

شاید همیشه این راهکار را شنیده باشید اما وقتش رسیده که به آن عمل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را آرام کنید، زیرا زمانی که کنترل خود را از دست بدهید خشونت به خرج خواهید داد. بنابراین قبل از اعمال خشونت تا 10 بشمارید. این کار باعث آرام شدنتان می‌شود. بنابراین دفعه بعد نفس عمیق بکشید، تا 10 بشمارید و نتیجه آن را ببینید.

 13. بیخیال موضوع شوید

زمانی که از فرد یا چیزی عصبانی هستید آن فرد یا مشکل را به حال خود رها کنید. زمانی که یک فرد حرف بدی به شما می‌زند که ممکن است باعث شود از کوره در بروید، به‌جای مقابله‌به‌مثل او را ترک کرده، خود را آرام کنید و پس از آرامش به او بازگشته و با او حرف بزنید تا به یک راه‌حل منطقی دست پیدا کنید.

12. خنده بهترین درمان است

شاید تصور کنید چرا در شرایط حساس باید بخندید؟ در حقیقت در مواقع عصبانیت این بهترین راه‌حل است. به‌جای اینکه عصبانی باشید به شرایط می‌خندید و شاد می‌شوید. با این کار ذهن خود را گول می‌زنید. بنابراین با کمی خنده همه‌چیز را رها خواهید کرد.

11. عصبانیت را فراموش کنید

زمانی که عصبانی می‌شوید سعی کنید آن را فراموش کنید. یک کش لاستیکی در دست خود انداخته و در مواقع عصبانیت با آن بازی کنید تا عصبانیتتان فروکش شود.

10. مسائل منفی را کنار بگذارید

مسائل منفی تنها ذهنتان را آشفته‌تر می‌کنند، بنابراین باید آن‌ها را از ذهنتان بیرون کنید. این مسائل ذهن شما را به خود مشغول کرده و حالتان را بدتر می‌کند، بنابراین بهتر است آن‌ها را کنار گذاشته و خود را آرام کنید.

9. به دنبال افراد شاد و خوش‌بین باشید

شما باید با افرادی نشست‌وبرخاست داشته باشید که مثبت و شاد هستند و امید شما به زندگی را افزایش می‌دهند. این کار باعث آرامش شما شده و شما را از عصبانیت به دور می‌کند. بنابراین با داشتن دوستان آرام زندگی آرامی داشته باشید. دوستان شاد و خوشحال که باعث شادی شما خواهند شد.

8. احساسات خود را به تعادل برسانید

اگر نمی‌توانید در موارد بحرانی عصبانیت خود را کنترل کنید بنابراین ازنظر احساسی یک فرد نامتعادل هستید. برای کنترل عصبانیت خود باید به تعادل احساسی برسید. بنابراین به انجام کارهایی بپردازید که باعث آرامش شما می‌شود.

7. آب بنوشید

ما نمی‌توانیم بدون آب زنده بمانیم. 70% بدن ما از آب تشکیل شده است. زمانی که عصبانی و ناراحت هستید آب بنوشید تا عصبانیتتان فروکش کرده و آرام شوید. همان‌طور که می‌دانید آب می‌تواند آتش را خاموش کند پس آرام کردن شما که دیگر کاری ندارد.

6. خودشناسی

باید خودتان را بشناسید. باید بدانید که چرا عصبانی می‌شوید، که چرا نمی‌توانید عصبانیت خود را کنترل کنید. مواردی که باعث می‌شود کنترل خود را از دست بدهید را در نظر داشته و سعی کنید آن شرایط را از خود دور کنید. مراقب تغییرات رفتاری خود باشید و زمانی که مشکل خاصی رخ می‌دهد آن رفتارها را از خود بروز ندهید.

5. یوگا انجام دهید

مدیتیشن نوعی ورزش مفید است که باعث سلامت جسم و روحتان خواهد شد. انجام آن باعث می‌شود با روح و ذهن خود ارتباط برقرار کرده، آرام‌تر شوید و ازنظر ذهنی، حسی و فیزیکی فرد سالم‌تری باشید.

4. خوش‌بین باشید

شکر گذار باشید، به داشته‌های زندگی خود فکر کنید و از آن‌ها یک لیست تهیه کنید. این کار باعث می‌شود قدر داشته‌های خود را بدانید و در مسیر درست قرار بگیرید.

3. از مشکلات خود بزرگ‌تر باشید

عصبانیت زمانی پدید می‌آید که از چیز یا کسی ناراحت هستید. اگر کسی کاری انجام داده و از او ناراحت هستید بزرگواری کرده و او را ببخشید. با این کار می‌توانید بر عصبانیت خود غلبه کنید. این کار را امتحان کنید و سپس ببینید چه حس خوبی تجربه خواهید کرد.

2. این ویژگی خود را نفی کنید

قبول کنید این ویژگی شما منفی است و از آن بر حذر باشید. بنابراین خود را از عصبانیت دور کرده و آرامش خود را حفظ کنید.

1. ریشه مشکلات خود را بشناسید

در حقیقت به‌جای عصبانی شدن و نشان دادن خشم خود باید ریشه مشکلاتمان را بشناسیم. همیشه این گزینه را در اولویت قرار داده و ببینید که چگونه تمام مشکلاتتان از بین می‌رود.

یادتان باشد که ما خودمان شخصیتمان را شکل می‌دهیم. باید از اطراف خود آگاه باشید و مراقب باشید کلمات منفی از دهانتان خارج نشده و ذهنتان را گمراه نکند. باید قبول کنید که در زندگی مشکلاتی پیش می‌آید که می‌توان با آن مقابله کرد، گاهی اوقات هم نمی‌توان مانع آن‌ها شد و باید با آن‌ها کنار آمد. یادتان باشد که خودتان باعث آرامش زندگی خود می‌شوید. بنابراین از عصبانیت به دور باشید.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. saara

    مرداد 24, 1400

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    https://youmovise.com/

    پاسخ