25 راه طبیعی برای خلاصی از جوش‌های سرسفید بینی و صورت

جوش‌های بینی می‌توانند آزاردهنده باشند. این جوش‌ها که جوش‌های سرسفید نامیده می‌شوند معمولاً در نواحی چرب پوست مانند بینی و چانه ایجاد می‌شوند. ایجاد این جوش‌ها به دلیل بسته شدن حفره‌های پوست است. رهایی از این جوش‌ها ساده است و به خرید کرم‌های گران‌قیمت نیازی نیست.

چه چیزی موجب ایجاد این جوش‌های سرسفید می‌شود؟

این جوش‌های سرسفید درنتیجه بسته شدن حفره‌های پوست ایجاد می‌شوند و دلایل مختلف دارند. تغییرات هورمونی حین بارداری و همچنین قاعدگی یا یائسگی که چربی پوست را افزایش داده و موجب بسته شدن حفره‌ها می‌شود. همچنین این جوش‌ها دلایل ژنتیکی هم دارد. اگر والدین شما دارای این جوش‌ها باشند در پوست شما هم ایجاد خواهد شد. مواد آرایشی چرب هم یکی از بزرگ‌ترین دلایل بسته شدن حفره‌های پوستی و ایجاد این جوش‌ها هستند.

در اینجا 25 داروی طبیعی و ساده برای درمان فوری جوش‌های سرسفید بینی را به شما معرفی می‌کنیم.

1. نشاسته ذرت

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نظیر جوش‌های سرسفید مفید است. با ترکیب این نشاسته با سرکه به نسبت سه‌به‌یک یک خمیر ایجاد می‌شود، آن را روی بینی گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید، سپس موضع را با آب گرم بشویید. بینی شما نرم‌تر و صاف‌تر خواهد شد.

2. روغن‌زیتون و شکر

روغن‌زیتون و شکر

این اسکراب طبیعی می‌تواند مانند یک ماسک صورت جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. 1 قاشق چای‌خوری شکر را با چند قطره روغن‌زیتون ترکیب نموده و یک اسکراب تهیه کنید. با یک مسواک آن را به پوست بینی مالیده و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب سرد بشویید تا حفره‌ها بسته شوند.

3. شنبلیله

شنبلیله

شنبلیله برای پوست فواید بسیاری دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن جوش‌های سرسفید است. با کمک این سبزی می‌توانید از شر این جوش‌ها رها شوید. برگ شنبلیله را با آب ترکیب نموده و خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد پوست خود را بشویید. این کار را به‌صورت مداوم انجام دهید تا جوش‌هایتان از بین بروند.

4. بخور دهید

بخور دهید

بخور صورت یکی از بهترین راه‌ها برای درمان مشکلات پوستی است. برای رهایی از شر این جوش‌ها پوست خود را بخور دهید تا حفره‌های پوست از بین برود. جوش سرسفید درنتیجه بسته شدن حفره‌های پوست ایجاد می‌شوند که با بسته شدن این حفره‌ها دیگر از جوش خبری نیست.

5. استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب می‌تواند اغلب مشکلات پوستی از قبیل جوش سرسفید را درمان کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرکه سیب را با آب ترکیب نموده و محلول را با پنبه روی پوست بمالید. با این کار چربی و آلودگی پوست از بین می‌رود. 20 دقیقه بعد پوست را با آب گرم بشویید.

6. خمیردندان

خمیردندان

خمیردندان یکی از راه‌های درمان جوش سرسفید است. تنها از خمیردندان‌های ساده استفاده کنید نه ژله‌ای. صورت خود را شسته، خمیردندان را به پوست بینی مالیده و یک دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. به‌سرعت می‌توانید متوجه تغییر به‌دست‌آمده باشید.

7. لیمو

لیمو

لیمو حاوی اسیدسیتریک است و چربی اضافی پوست که باعث ایجاد جوش سرسفید می‌شود را از بین می‌برد. آب‌لیمو را روی پوست بمالید، درصورتی‌که پوستتان حساس است آن را با کمی آب ترکیب کنید. محلول را با پنبه به پوست مالیده و پس از 10 الی 15 دقیقه پوست را بشویید.

8. دارچین

دارچین

ماسک دارچین یکی از راه‌های از بین بردن جوش سرسفید است. آن را با جوش‌شیرین، آب‌لیمو و آب، به میزان 1:5:1:1 ترکیب نموده و یک خمیر تهیه کنید. آن را روی بینی مالیده و بگذارید خشک شود. پس از مدتی آن را با آب گرم بشویید.

9. آرد گندم

آرد گندم

آرد گندم نه‌تنها پوستتان را روشن می‌کند بلکه جوش‌های سرسفید را از بین می‌برد. برای تهیه خمیر یک قاشق غذاخوری آرد گندم را با کمی گلاب ترکیب کنید، سپس روی پوست بمالید. بگذارید خشک شود سپس پوست را با آب گرم بشویید. برای تأثیر بهتر می‌توانید آن را با شیر مخلوط کنید.

10. روغن درخت چای

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین روغن‌ها برای از بین بردن مشکلات پوستی است. آن را به نسبت 1 به 9 با آب مخلوط کرده و با پنبه به پوست بمالید. صورت خود را نشویید. این روغن را به‌تنهایی روی پوست نمالید زیرا باعث واکنش پوست خواهد شد.

11. ماست

ماست

ماست می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها مشکلات پوستی را از بین می‌برد. ماست را به‌تنهایی روی پوست مالیده و پس از خشک شدن بشویید. همچنین با ترکیب ماست، بلغور جو دو سر، آب‌لیمو و روغن‌زیتون، یک ماسک تهیه کنید. این ماسک را روی پوست مالیده و پس از 5 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی می‌تواند جوش‌های سرسفید را از بین ببرد.

12. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین هم یکی دیگر از راه‌های درمان جوش سرسفید و آکنه است. جوش‌شیرین را با آب ترکیب نموده و خمیر تهیه کنید. خمیر را روی بینی گذاشته و بگذارید خشک شود. آن را با گرم شسته و منتظر باشید تا جوش‌های سرسفیدتان از بین برود.

13. آلو ورا

آلو ورا

آلو ورا یکی از روش‌های درمان بسیاری از مشکلات پوستی است که جوش‌های سرسفید هم یکی از آن‌هاست. ژل آلو ورا را مستقیماً روی پوست بگذارید تا رطوبت آن افزایش یابد. حفره‌های پوست بسته شده و پوست صاف‌تر خواهد شد.

14. گلاب

گلاب

گلاب یکی از روش‌های درمان مشکلات پوستی نظیر جوش سرسفید است که هم آن را از بین برده و از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. پس از پاک‌سازی پوست کمی گلاب روی پوست بمالید. زیرا از سایر ماسک‌های صورت مؤثرتر است.

15. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی

با کمک سیب‌زمینی می‌توانید از شر این جوش‌ها رها شوید و پوست صاف‌تری داشته باشید. برای تهیه ماسک سیب‌زمینی را رنده کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. پس‌ازاین ماسک پوستتان شفاف‌تر خواهد شد.

16. توت‌فرنگی

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی یکی از روش‌های نه‌چندان رایج برای از بین بردن جوش‌های سرسفید است. بافت توت‌فرنگی می‌تواند آلودگی و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. توت‌فرنگی را له کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. پس از 15 دقیقه این ماسک را با آب گرم بشویید.

17. برنج

برنج

اسکراب برنج می‌تواند جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. برنج را به مدت 4 تا 5 ساعت در آب خیس کرده و سپس آبکشی کنید. آب حلیم را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بمالید تا سلول‌های مرده و جوش سرسفید از بین برود.

18. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر

جو دوسر می‌تواند آکنه و جوش سرسفید را از بین ببرد. باید جو دوسر پودر شده را با ماست ترکیب نموده و یک خمیر تهیه کنید. خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و آن را با آب گرم بشویید. بلغور جو دو سر می‌تواند باکتری و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

19. آب‌لیمو

آب‌لیمو

آب‌لیمو هم همانند عصاره لیموترش می‌تواند حفره‌های پوست را بسته و چربی و درنتیجه جوش سرسفید را از بین ببرد. با مخلوط آب‌لیمو و روغن بادام‌زمینی یک ماسک تهیه کرده و آن را روی بینی بمالید تا جوش‌های سرسفید به‌سرعت از بین بروند.

20. گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی برای پوست بسیار مفید است و می‌تواند مشکلات پوستی را از بین ببرد. گوجه‌فرنگی را له کرده و کمی آب‌لیمو به آن اضافه کنید. سپس آن را به پوست مالیده و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با آب گرم صورت را شسته و سپس با آب سرد بشویید تا حفره‌ها بسته شوند.

21. پودر صندل

پودر صندل

استفاده از پودر صندل از دیرباز برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌شد و می‌تواند به‌سرعت جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. پودر صندل را با گلاب ترکیب نموده و خمیر ایجادشده را روی پوست بمالید. پس از خشک شدن آن را با آب بشویید.

22. شکر

شکر

اسکراب شکر می‌تواند پوست را پاک‌سازی کرده و جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. شکر را با عسل ترکیب نموده و روی بینی بمالید. به مدت 10 دقیقه صبر کرده و پوست را بشویید. درنتیجه باکتری و چربی اضافی پوست از بین می‌رود.

23. عسل

عسل

عسل هم یکی از راه‌های درمان جوش‌های سرسفید است که می‌توانید آن را به‌تنهایی یا با ترکیب با سایر مواد استفاده کنید. برای درمان پوست باید از عسل ارگانیک خالص استفاده کنید. عسل ناخالص خاصیتی نخواهد داشت.

24. شیر

شیر

با کمک شیر می‌توانید به‌سرعت جوش‌های سرسفید را از بین ببرید. شیر را با نمک و 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو ترکیب کنید. آن را با پنبه به پوست مالیده و پس از 20 دقیقه از پوست بشویید.

25. تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی

اگرچه درمان‌های خانگی می‌توانند جوش‌های سرسفید را از بین ببرند اما بهترین راه این است که از بروز آن جلوگیری کنیم. با تغییر در سبک زندگی خود از شر این جوش‌ها رها شوید. دو بار در روز صورت خود را بشویید، به اندازه کافی بخوابید و رژیم غذایی متناسبی داشته باشید. غذاهای پرچرب مصرف کنید. از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید.

به این جوش‌ها اجازه ندهید که ناراحتتان کند. هرگز این جوش‌ها را دست‌کاری نکنید زیرا زخم می‌شوند. با کمک این روش‌های خانگی آن‌ها را درمان نموده تا پوست صاف و نرمی داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم