10 ترفند شنا برای افراد تازه‌کار

خود را گرم کنید

پیش از گرم کردن وارد استخر نشوید. چند دقیقه نرمش کنید تا خون در رگ‌هایتان جریان یافته و بدنتان راحت‌تر به محیط آب عادت کند.

نفس بکشید

پس از کمی نرمش دم و بازدم کنید و تمرین تنفس را انجام دهید. راز موفقیت شناگر خوب تنفس است، بنابراین هرچه بیشتر برای این کار زمان صرف کنید بهتر خواهد بود.

زمان‌های استفاده از استخر را بررسی کنید

برخی از استخرها برای قسمت تمرین شنا زمان مشخصی را تعیین کرده‌اند. شنا در خارج از این ساعت‌ها و در کنار شناگران دیگر می‌تواند خسته‌کننده باشد.

مراقب ابزار خود باشید

پس از هر بار شنا لوازم شنا را خوب بشویید تا کلر آن پاک شود. در این صورت ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

انتخاب ابزار

در انتخاب و خرید لوازم خود دقت کنید و آن‌ها را بر اساس کارایی بخرید نه زیبایی. برخی از لوازم که از فروشگاه‌های خوب خریداری می‌شوند شاید ظاهر خوبی داشته باشند اما پس از مدتی ظاهر خود را از دست می‌دهند.

ابزار خود را در یک جعبه پلاستیکی قرار دهید

یک کیف یا جعبه پلاستیکی خریداری کنید و پس از شنا لوازم خیس خود را در آن قرار دهید. زیرا قرار دادن لوازم خیس در کیف باشگاه می‌تواند آن را خیس و کثیف کند.

کلاه شنا بپوشید

کلر موجود در استخر می‌تواند بر پوست سر اثر گذاشته و آن را پوسته‌پوسته کند. با پوشیدن یک کلاه شنای معمولی می‌توانید این مشکل را حل کنید.

مایوی یک سره بپوشید

اگر حس می‌کنید هرگز در آب گرم نمی‌شوید بهتر است مایوی یک سره بپوشید تا از شنای خود بیشتر لذت ببرید. مراقب باشید اندازه آن متناسب باشد و مانع حرکتتان نشود. ازآنجایی‌که دمای هر استخر متفاوت است نمی‌توان از یک مایو در تمام استخرها استفاده نمود.

عینک شنای خود را تمیز کنید

یکی از ابزار مهم شنا عینک شنا است که اگر مراقب آن نباشید خراب می‌شوند. کمی مایع تمیزکننده عینک خریداری نموده و پیش از هر بار شنا استفاده کنید.

عینک‌های تیره برای فضای بیرون

اگر می‌خواهید در فصل تابستان در فضای بیرون شنا کنید بهتر است از عینک شنای تیره استفاده کنید. این عینک‌ها همانند عینک آفتابی عمل کرده و از چشمان شما مراقبت می‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم