9 تمرین ورزشی که چربی‌های کمر را از بین می‌برد

دمبل در حالت خمیده
دمبل در حالت خمیده

متخصصان تغذیه معتقدند که این ورزش می‌تواند چربی کمر را از بین برده و ماهیچه آن را تقویت کند. اغلب بزرگ‌سالان ماهیچه‌های ضعیفی در قسمت کمر دارند که به دلیل حالت نامناسب ایستادن و یا آسیب دیدن است و این ورزش این ماهیچه‌ها را تقویت کرده و حالت بدن را متناسب می‌کند. سرپا بایستید، کمر را کمی خمیده کنید، پاها را باز کرده و در دست خود دمبل بگیرید. این دمبل را به‌آرامی در راستای بدن بالا ببرید. در هنگام عقب بردن لگن نخاعتان را صاف نگه دارید و دمبل را به‌طوری بالا ببرید که در موازات زمین باشد. شانه را عقب برده و فشار به لگن وارد کنید. ی دقیقه صبر کنید و دوباره به حالت اولیه بازگردید. این تمرین می‌تواند حالت بدنتان را خوب حفظ کند.

انواع مختلف پوش آپ چاتورانگا

انواع مختلف پوش آپ چاتورانگا

زمانی که درباره چربی کمر صحبت می‌کنیم پای عضلات گردن هم در میان است. یک مربی یوگا به نام لیندزی وارنر نوعی تمرین یوگا به نام چاتورانگا به شما معرفی می‌کند که بر نقاط مختلف بدن تأثیر می‌گذارد. این حرکت که رایج‌ترین و تأثیرگذارترین حرکت یوگا است اغلب اشتباه انجام می‌شود. افرادی که در این حرکت تازه‌کار هستند بهتر است بر روی زانوی خود این حرکت را انجام دهند زیرا می‌تواند بر قسمت بالای بدنشان تأثیر بگذارد. برای انجام این حرکت در حالت پلانک بالا قرار گرفته، انگشتان خود را از هم باز کنید و کمر خود را پایین‌تر از شانه قرار دهید. دست‌ها را به‌گونه‌ای قرار دهید که داخل آرنج به سمت بالا قرار بگیرد. به‌آرامی آرنج را چند سانتی‌متر بازو بسته کنید. آرنج باید در راستای قفسه سینه حرکت کند (مراقب باشید زیاد به بدنتان فشار نیاورید). شانه‌تان نباید خم شود و گردنتان باید در راستای نخاع قرار گیرد. سپس به‌آرامی بالا و پایین بروید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

پیچش استخوان کتف

پیچش استخوان کتف

نیکول وینهورف یکی از مربی‌های خصوصی است که شروع کلاس‌هایش را به تمرینات از بین برنده چربی کمر اختصاص می‌دهد. آرنج را 90 درجه خم کرده و آن را در راستای شانه قرار دهید. سپس دست‌ها را حرکت داده تا به هم نزدیک شده و صورت را بپوشانند. سپس دست‌ها را به طرفین برده و کمر خود را به عقب حرکت دهید. این حرکت یک حرکت چرخشی است. به گفته وینهوفر این حرکت اغراق شده است. برای انجام یک ست باید 30 حرکت آن را انجام دهید.

پلانک پهلو به پلانک ساعد

پلانک پهلو به پلانک ساعد

اگر تصور می‌کردید پلانک برای قسمت پایین بدن مفید است در اشتباه بوده‌اید. برای افزایش کمی چالش به این حرکت ساده، با پلانک ساعد کار را آغاز کرده و سپس به‌آرامی از روی ساعد به سمت طرفین حرکت کنید. در حین انجام پلانک طرفین روی مچ پا بمانید. با فشار آوردن به بدن در حالت پلانک ساعد به مفاصلتان فشار وارد نشده و درعین‌حال ماهیچه‌هایتان نیز فعال می‌شود.

کشش دو سویه نوار

کشش دو سویه نوار

پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده، یک نوار کشی در دست گرفته و دست‌ها را نیز به اندازه عرض شانه باز کنید. شانه‌ها را در حالت ریلکس قرار داده، و زمانی که کش را می‌کشید شانه را به سمت گوش‌ها نزدیک کنید. سپس دوباره به حالت اولیه بازگردید. برای انجام یک ست باید این حرکت را 15 بار انجام دهید.

کشش نوار به سمت پایین

کشش نوار به سمت پایین

یک نوار کشی در دست بگیرید و بالا ببرید تا اگر به آن فشار وارد کردید به‌خوبی کشیده شود. انتهای این کش را در دستان خود نگه داشته و سپس آرنج‌های خود را به‌آرامی به طرفین بکشانید. سپس دوباره به حالت اولیه بازگردید. برای انجام یک ست این حرکت را 12 بار انجام دهید.

نگه‌داشتن توپ

نگه‌داشتن توپ

در این تمرین چربی کمر درگیرم شود نه گلوتات ها. برای انجام این تمرین دست‌ها را در طرفین قرار داده و آرنج‌ها را به‌آرامی به داخل وارد کنید انگار که می‌خواهید دو توپ را در دست بگیرید و دستانتان حالت کروی به خود بگیرد. انگشتان خود را از هم باز کرده و کف دست خود را به سمت سقف برگردانید، سپسان را دوباره به سمت زمین بازگردانید. این تمرین را 30 بار انجام دهید.

شنا

شنا

این ورزش دست، کمر و به‌خصوص نخاع را تقویت می‌کند، درنتیجه چربی کمر از بین می‌رود. روی شکم دراز کشیده و دست‌وپاها را بکشید. به‌آرامی دست‌وپا بزنید، به صورتی که دست‌وپایتان در خلاف جهت هم حرکت کنند. عضلات شانه و لگن باید روی زمین قرار بگیرند و فاصله دست‌وپا از زمین برابر باشد. با نگاه کردن به پایین گردن را در حالت ریلکس قرار دهید.

حالت مثلثی

حالت مثلثی

این تمرین یوگا اعضای مختلف بدن ازجمله بالاتنه و پایین‌تنه را تقویت می‌کند. برای انجام این تمرین بایستید، پاهایتان را باز کنید، پای عقب را در زاویه 90 درجه قرار داده و پای جلو را به سمت جلو بگذارید. دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز کرده به یک سمت خم شوید اما شانه را در حالت ریلکس قرار دهید. صورت خود را به سمت سقف نگه دارید اما تعادل پای جلو را برهم نزنید. درحالی‌که دست دیگرتان در پایین قرار دارد باید هر دو دستتان در یک خط مستقیم قرار گیرد.

سخن آخر درباره چربی کمر

سخن آخر درباره چربی کمر

اگرچه چربی کمر آزاردهنده است اما موجب محافظت از این عضو بدن خواهد شد. اگر این چربی و پوست وجود نداشتند کمر ما به‌راحتی دچار آسیب می‌شد. بنابراین نباید دراین‌باره زیاد نگران باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم