11 راه هوشمندانه برای خوردن غذای سالم با بودجه کم

استفاده از سبزیجات یخ‌زده

استفاده از سبزیجات یخ‌زده

اگر به بازار محلی دسترسی نداشته باشید استفاده از سبزیجات تازه می‌تواند هزینه‌بر باشد، بنابراین با مصرف سبزیجات یخ‌زده می‌توانید صرفه‌جویی کنید. این سبزیجات نه‌تنها ارزان‌تر بلکه مغذی‌تر هستند زیرا در عین تازگی یخ‌زده شده و مواد مغذی‌شان حفظ می‌شود. از سبزیجات سس زده استفاده نکنید زیرا گران‌تر هستند.

برای صبحانه جوی دو سر بخورید

برای صبحانه جوی دو سر بخورید

زمانی که صحبت از خوردن غذای سالم و کم‌هزینه به میان می‌آید می‌توانید با جوی دو سر صبحانه سریع بخورید، یا حتی آن را در غذا استفاده کنید. جوی دو سر سرشار از بتا گلوکان است، نوعی فیبر که کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

آجیل را کلی بخرید

آجیل را کلی بخرید

آجیل هم یکی از خوراکی‌های سالم است که اگر آن‌ها را در حجم زیاد خریداری کنید ارزان‌تر است. از خرید آجیل روغنی یا شور خودداری کنید و آن را به‌صورت خام خریداری کنید. آجیل سرشار از چربی سالم، ویتامین و مواد معدنی است. آن‌ها را به‌صورت کلی خریده و آماده کنید. خرید کلی از خرید جزئی ارزان‌تر است.

میوه‌های فصلی خریداری کنید

میوه‌های فصلی خریداری کنید

صرفه‌جویی به معنای خرید خوراکی ارزان نیست بلکه می‌توانید میوه و خوراکی‌های فصلی را خریداری کنید. در فصل تابستان خربزه، گیلاس، ذرت، سیب و کلم خریداری کنید. این خوراکی‌ها در فصل تابستان بهتر رشد کرده، در حجم بیشتری تولید شده و درنتیجه ارزان‌تر هستند.

خرید کلی انجام دهید

خرید کلی انجام دهید

بسیاری از اسنک‌ها، غلات و غذاهای ارگانیک با برندهای مختلف به فروش می‌رسند. برندهای معروف‌تر قیمت بیشتری دارند. لازم نیست آن‌ها را خریداری کنید. اگر آن‌ها را به‌صورت کلی خریداری کنید ارزان‌تر بوده و همان کیفیت را دارد.

میوه‌های بدشکل خریداری کنید

میوه‌های بدشکل خریداری کنید

گاهی اوقات فروشندگان میوه‌هایی که ظاهر خوبی ندارند را کنار می‌گذارند، اما اشکالی ندارد اگر میوه‌های مصرف کنید که ظاهر خوبی ندارد اما سالم است. فروشندگان حاضر هستند این میوه‌ها را با قیمت پایین به شما بفروشند. مصرف این میوه‌ها هیچ اشکالی ندارد.

لوبیا بخرید

لوبیا بخرید

لوبیا یکی از غذاهای ارزان اما بسیار سالم است. انواع خشک و کنسروی آن ارزان است. 15 گرم لوبیا کمتر از 300 کالری دارد و قیمت آن‌هم زیاد گران نیست. لوبیا سرشار از آهن بوده و منبع خوبی برای پروتئین گیاهی می‌باشد.

از حراجی‌ها خریداری کنید

از حراجی‌ها خریداری کنید

شاید کمی وقت‌گیر باشد اما زمانی که در فروشگاهی حراج می‌شود حتماً به آنجا بروید. معمولاً برخی از فروشگاه‌ها تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین از آنجا خریداری کنید.

برای پخت غذا برنامه‌ریزی کنید

برای پخت غذا برنامه‌ریزی کنید

حتی صرف چند دقیقه برای برنامه‌ریزی غذا می‌تواند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کند. در این صورت می‌دانید به چه خوراکی‌هایی نیاز دارید و تنها همان‌ها را خریداری می‌کنید. همچنین می‌توانید غذای مانده از شام را در نهار روز بعد استفاده کنید تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم اسراف نشود.

همیشه غذای ارگانیک خریداری نکنید

همیشه غذای ارگانیک خریداری نکنید

استفاده از محصولات ارگانیک شما را در معرض خطر مواد شیمیایی قرار نمی‌دهد اما برخی از میوه‌ها که پوستشان کنده می‌شود نیازی به استفاده از محصول ارگانیکشان نیست، مانند موز و آووکادو. همچنین اگر از بازارهای محلی خرید می‌کنید از کشاورزان درباره روش کشت محصولات پرس‌وجو کنید. بسیاری از کشاورزان ناخواسته از روش‌های ارگانیک استفاده می‌کنند، زیرا دریافت مجوز کشت ارگانیک گران است.

حبوبات را به‌صورت عمده خریداری کنید

حبوبات را به‌صورت عمده خریداری کنید

حبوباتی مانند جو، برنج قهوه‌ای، کینوآ و ذرت، را می‌توان به‌صورت عمده خریداری نمود. این حبوبات سرشار از ویتامین ب، فیبر و مواد مغذی دیگر هستند. ازآنجایی‌که این مواد خام و فراوری نشده هستند، از خوراکی‌های نمک‌زده، بسته‌ای و دما دیده، ارزان‌تر خواهند بود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم