5 نکته لازم برای مراقبت از نوزاد حین حمام کردن

5 نکته لازم برای مراقبت از نوزاد حین حمام کردن

حمام کردن نوزاد می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین دوران زندگی‌تان باشد که با کودک خود بازی کرده، آواز خوانده و از رشد او لذت ببرید. اما درعین‌حال می‌تواند خطرناک نیز باشد زیرا بچه خیس به‌راحتی از دستتان سر می‌خورد. در اینجا 5 نکته برای مراقبت از فرزندتان را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1. باید بر همه‌چیز نظارت داشته باشید

متخصصین کودک معتقدند در حین حمام کردن کودک باید بر همه‌چیز نظارت داشته باشید و این یک باید است. در حقیقت هر جا که آب وجود داشته باشد باید مراقب فرزندتان باشید. زیرا یک نوزاد در عرض چند ثانیه در عمق چند سانتی‌متری آب غرق می‌شود و این اتفاق هم معمولاً بی‌صدا است. همچنین یک بزرگ‌تر باید همیشه مراقب باشد. نوزاد یا کودک خود را به خواهر و برادرانش نسپارید.

2. تمام چیزهایی که نیاز دارید را در کنارتان قرار دهید

باید از قبل آماده باشید. از لوازمی که نیاز دارید یک لیست تهیه نموده و آن‌ها را در کنار خود قرار دهید. این لوازم عبارت‌اند از حوله، صابون، شامپو، پوشک و لباس نوزاد. حتی اگر چند ثانیه به آن سوی حمام بروید تا وسیله‌ای بردارید ممکن است اتفاقی رخ دهد. اگر بنا به هر دلیلی نیاز باشد که فضا را ترک کنید کودک را با خود ببرید.

3. دما را بررسی کنید

وان را پر از آب کرده و پیش از قرار دادن نوزاد در آن دما را بررسی کنید. یادتان باشد که پوست نوزاد حساس‌تر است و زودتر می‌سوزد. آب باید ولرم باشد. آب را با دست پخش کرده تا دمای آن کاهش یابد. همچنین با مچ دست، آرنج یا ساعد خود دمای آب را بررسی کنید. با شیر آب دما را کم‌وزیاد کنید تا از سوزاندن نوزادتان جلوگیری شود.

4. امنیت بیشتری ایجاد کنید

می‌توانید با استفاده از محصولات ضدضربه شیر آب و قسمت‌های تیز وان را بپوشانید تا اگر کودکتان تکان خورد بدنش با شیر آب یا قسمت‌های تیز وان برخورد نکند.

5. اطراف را خشک نگه دارید

در حین حمام کردن کودک ممکن است به محیط اطراف هم آب بپاشد. بنابراین با قرار دادن حوله و کف‌پوش اطراف را خشک نگه دارید زیرا ممکن است سر بخورید و کودکتان هم به همراه شما سر بخورد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم