2 راه برای آموزش احترام گذاشتن به کودکان

2 راه برای آموزش احترام گذاشتن به کودکان

ارزش‌های مختلفی وجود دارد که باید به کودکان آموزش دهیم، یکی از این ارزش‌ها احترام است. در حقیقت به‌جای آموزش معنای احترام باید به فرزند خود بیاموزیم که محترم است. زیرا کودکان از زمان تولد تنها به نیازهای خود توجه می‌کنند، خوراک، استراحت و راحتی. سپس به‌تدریج رشد کرده و متوجه حضور دیگران می‌شوند و می‌فهمند که دنیا حول محور آن‌ها نمی‌گردد. در اینجا دو راه آموزش احترام به کودکان را می‌آموزیم.

1. از زبان محترمانه استفاده کنید. ما از آغاز تولد کودک معمای احترام را به آن‌ها یاد می‌دهیم. به همین دلیل از واژه‌های مادر و پدر استفاده می‌کنیم که نشان‌دهنده روابط هستند. زیرا نشان می‌دهند که پدر و مادر ما با افراد دیگر برابر نیستند. از دوران کودکی با کمک واژه‌هایی که نشان‌دهنده روابط هستند احترام را به فرزندان خود بیاموزید. برای مثال می‌توانید به فرزندان خود یاد بدهید که به دوستان نزدیکتان “آقا” و “خانم” بگویند.

2. پاسخ‌های درست را آموزش دهید. گاهی اوقات تصور می‌کنیم فرزندمان خجالتی است و به همین دلیل از حرف زدن با دیگران خودداری می‌کند، اما حقیقت این است که ما به فرزند خود شیوه پاسخ و واکنش نشان دادن به دیگران را آموزش نداده‌ایم. به همین دلیل به فرزند خود یاد بدهید که به فردی که با او صحبت می‌کند 1) توجه کرده، 2) لبخند بزند و با 3) بله، خیر و متشکرم، پاسخ دهید.

آموزش روش صحیح برخورد به کودک مفهوم احترام را به او آموزش می‌دهد زیرا کودک یاد می‌گیرد که افراد دیگر ارزش توجه کردن و دریافت پاسخ را دارند. آموزش به کودکان می‌تواند یک کار دشوار و طاقت‌فرسا باشد اما با آموزش احترام به کودکان می‌توانید مفاهیم دیگر را نیز به آموزش دهید.

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم