برترین گیاهان گل دار خانگی

گیاهان گل‌دار فضای زیبایی به خانه‌مان می‌بخشند. به همین دلیل در این مقاله 10 گیاه خانگی گل‌دار را به شما معرفی می‌کنیم.

ناوک

ناوک

این گل زیبا با گل‌های خوش‌رنگ و نامتعارف در دما و رطوبت اتاق رشد می‌کند. برای مراقبت بیشتر می‌توانید آن را در معرض نور خورشید هم قرار دهید. می‌توانید این گل را در سبد آویزان نموده و اگر شرایط مناسب باشد این گیاه سالانه گل می‌دهد.

برگ نمدی

اگر از این گیاه خوب مراقبت کنید حتماً گل می‌دهد. این گیاه یا درختچه گرمسیری در دمای خانه رشد کرده و در زمستان می‌تواند دمای زیر 50 درجه را هم تحمل کند.

خورشیدی

پس‌ازاینکه این گیاه به مدت پنج هفته در شرایط سرد و خشک نگهداری شد، شکوفه‌های نارنجی، زرد یا قرمز آن در بهمن یا فروردین جوانه می‌زنند. گیاه قدیمی‌تر بهترین شکوفه‌ها را خواهد داشت. برای حفظ ظاهر بهتر این گیاه برگ‌های زرد آن را هرس کنید.

اسکینانتوس

اسکینانتوس

این گیاه بومی آفریقا در فصل پاییز شکوفه می‌دهد اما در ایام دیگر سال هم می‌توانید شکوفه‌های آن را ببینید. شکوفه‌های زیبا و پیچان بودن آن این گل را به یکی از گل‌های آپارتمانی محبوب تبدیل می‌کند.

آفلاندرا

آفلاندرا

این گیاه گرمسیری حتی بدون داشتن شکوفه‌های زردرنگ هم زیباست. اگر خاک خیلی تر یا خشک باشد این گیاه خراب می‌شود، بنابراین باید خوب مراقب باشید. این گیاه بیش از یک سال عمر نمی‌کند اما می‌توان آن را تکثیر نمود.

ارکیده

ارکیده

ارکیده انواع گوناگونی دارد و زمانی بهتر رشد می‌کند که دمای شبانه بین 50 تا 65 و روزانه بین 65 تا 75 درجه باشد. به‌طورکلی نوع ترکیبی آن (بلارا، همانند شکل) ماندگارتر هستند.

ختمی

ختمی

این گل بومی هاوایی بزرگ‌ترین گل‌های ممکن در بین گیاهان آپارتمانی را داراست. گل‌های ان می‌توانند تا 20 سانتی‌متر باشند. این گیاه در اواخر بهار تا اواخر پاییز و حتی در زمستان گل می‌دهد. برای نگهداری بهتر این گیاه را در معرض نور خورشید و در مکان گرم نگه دارید، بهتر است ان را در مقابل پنجره غربی یا شرقی قرار دهید.

درفش گیاه

درفش گیاه

این گیاه که فلامینگو هم نام دارد اغلب گل‌های قرمزرنگ دارد، اما نوع ترکیبی آن گل‌های صورتی، بنفش کم‌رنگ و سبز دارند. برای این گلتان ظاهر خوبی داشته باشد آن را با اسفنج‌تر تمیز کنید. گل‌های این گیاه تا مدت‌زمان طولانی باقی می‌مانند بنابراین می‌توانید ان ها را بریده و در گلدان قرار دهید.

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین و مناسب‌ترین گل‌های آپارتمانی است. گل‌های آن رنگ‌های متنوعی دارند: سفید، بنفش، قرمز، بنفش کم‌رنگ، صورتی و یا چندرنگ. این گیاه در نور کم رشد کرده، به مراقبت چندانی نیاز ندارد و تمام ایام سال گل می‌دهد.

آکالیفا هیسپیدا

آکالیفا هیسپیدا

این گیاه به‌راحتی در گلدان نگهداری شده، گل‌های آن 30 تا 45 سانتی‌متر رشد کرده و 2 سانتی‌متر عرض دارند. این گل‌ها در دمای بالا و رطوبت زیاد رشد کرده و به نور شدید نیاز دارند. گل و برگ‌های این گیاه سمی بوده و در پوست حساسیت ایجاد می‌کنند، بنابراین حین تمیز کردن آن دستکش پوشیده و آن را از دسترس کودکان خارج کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم