10 نکته مهم درباره سرطان پروستات که مردان باید بدانند

از هر 7 مرد 1 نفر در دوره زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. اگر درباره دلایل ابتلا به این سرطان چیزی ندانید احتمالاً خود را در معرض خطر این سرطان قرار خواهید داد. در این مقاله درباره رژیم غذایی مناسب تا آزمایش‌های تشخیص این سرطان را به شما معرفی می‌کنیم.

1. عوامل سرطان پروستات را بشناسید

افزایش سن یکی از دلایل سرطان پروستات است، اما سابقه خانوادگی و ارثی می‌تواند از دلایل دیگر باشد. در حقیقت مردان آفریقایی آمریکایی 1.65 برابر بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا شده و 2.4 برابر بیشتر از مردان از این بیماری فوت می‌کنند.

2. سرطان پروستات تنها مختص پیرمردها نیست

حقیقت عکس این موضوع است: از هر 325 مرد زیر 49 سال، 1 نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

3. پروستات کوچک اما مهم است

سرطان پروستات از پروستات ایجاد می‌شود، یک غده در عضو تولیدمثلی مردان که همانند یک گردو است. اگرچه این غده کوچک است و چندان به چشم نمی‌آید، اما مهم است: زیرا به دفع ادرار کمک کرده و منی تولید می‌کند.

4. سبک زندگی سالم احتمال سرطان پروستات را کاهش می‌دهد، بنابراین مصرف گوشت و استعمال سیگار را کاهش دهید

سبک زندگی سالم برای پیشگیری از این بیماری و همچنین مقابله با آن، در صورت تشخیص، بسیار مهم است. مرتب ورزش کنید، وزنتان را متعادل کنید، رژیم غذایی سالمی داشته باشید که در آن از گوشت کمتری استفاده شود. یک رژیم غذایی سالم به سلامت غده پروستات کمک می‌کند. اگر سیگار می‌کشید یا تنباکو استعمال می‌کنید آن را ترک کنید، اگر هم مصرف نمی‌کنید هرگز به سراغ آن نروید.

5. تشخیص به‌موقع ضروری است

سرطان پروستات در اوایل هیچ نشانه‌ای ندارد، بنابراین باید احتمال آن را در نظر بگیرید. تشخیص به‌موقع سرطان پروستات باعث افزایش طول عمر می‌شود، در صورت تشخیص به‌موقع افزایش طول عمر، بیش از 5 سال، 99 درصد بیشتر است. درباره احتمال ابتلا به این سرطان با پزشک صحبت کرده و آزمایش دهید.

6. سرطان پروستات از آنچه که تصور می‌کنید رایج‌تر است

در سال 2016 تخمین زده شد که 180890 نمونه جدید سرطان پروستات، به همراه سرطان روده بزرگ و ریه، تشخیص داده شده است. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید این است که سرطان پروستات دومین دلیل مرگ مردان آمریکایی است و بیشترین سرطان تشخیص داده شده است. در حال حاضر، حدود 2.9 میلیون مرد آمریکایی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

7. آزمایش سرطان پروستات بحث‌برانگیز اما ضروری است

بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا زمان لازم برای آزمایش سرطان پروستات را به شما اعلام کند. این آزمایش ساده است و تنها باید یک آزمایش خون انجام شود – آزمایش آنتی‌ژن پروستات – همچنین پزشک معاینه رکتوم نیز انجام می‌دهد، که این معاینه با انگشت صورت می‌گیرد.

8. دراین‌باره تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌گیرد

امروزه برای مقابله با این بیماری تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌شود. دراین‌باره اطلاعات زیادی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود تا در این زمینه آموزش‌های کافی داشته باشند.

9. این مشکل قابل‌حل شدن است

هرساله برای درمان سرطان پروستات باید درمان‌های مختلفی انجام شود. در حقیقت پیشرفت‌های انجام‌شده در درمان این بیماری نرخ مرگ‌ومیر در اثر این بیماری را کاهش داده است. اخیراً با کمک آزمایش‌های ژنومی می‌توان میزان خوش‌خیم یا بدخیم بودن این سرطان را بررسی کرد، درنتیجه راحت‌تر می‌توان بیماری را درمان و مدیریت کرد.

10. می‌توانید با این بیماری مبارزه کنید

برای مبارزه با بیماری پروستات روش‌های مختلفی وجود دارد. با مطالعه مطالب مرتبط، شرکت در مجامع پزشکی، آگاهی خود را دراین‌باره افزایش داده و درباره بیماری خود با عزیزانتان صحبت کنید. با کمک یکدیگر می‌توانید این مشکل را حل کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم