راهنمای سنگ های بی نهایت مارول و نحوه پیدا شدن آن توسط تانوس

از سال 2011 دنیای فیلم‌سازی مارول بر یافتن سنگ‌های بی‌نهایت متمرکز شده است، این سنگ‌ها شش سنگ قدرتمند هستند که از زمان آغاز آفرینش وجود داشته‌اند. هرکدام از این سنگ‌ها قدرت‌های منحصربه‌فردی دارند که اگر تمامشان در کنار هم قرار بگیرند قدرت خارق‌العاده‌ای به وجود خواهد آمد. از سال 2012 در فیلم‌های “انتقام‌جویان”، تانوس (با بازی جاش برولین) در پی یافتن این سنگ‌ها بوده است.

سری بعد این فیلم یعنی “انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت” جستجوی تانوس برای یافتن این سنگ‌ها به یک نبرد حماسی علیه کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و دوستان، تبدیل شد. تا جایی که می‌دانیم این شش سنگ در قسمت‌های مختلف فضا پراکنده شده‌اند، بنابراین می‌خواهیم گزیده‌ای از مکان‌ها و افرادی که تانوس برای یافتن این سنگ‌ها باید با آن‌ها مقابله کند و همچنین این سنگ‌ها را به شما معرفی کنیم.

آپدیت: این مقاله قبل از انتشار فیلم «جنگ بی نهایت» نگارش شده بود. با توجه به اینکه در این فیلم هر 6 سنگ پیدا شدند، تغییراتی در این مقاله اعمال شد.


1. سنگ ذهن

سنگ ذهن

رنگ: زرد

پنهان‌شده به‌عنوان: عصای سلطنتی لوکی، ویژن

وضعیت: امن

سنگ ذهن یکی از عناصر داستان جنگ بی‌نهایت بود که تانوس کنترل آن را بر عهده داشت و سپس در انتقام‌جویان آن را در اختیار لوکی (تام هیدلستون) قرار دارد. این سنگ که در عصای سلطنتی پنهان‌شده برای کنترل ذهن هاوک آی (جرمی رنر)، دکتر اریک سلویگ (استلان اسکارزگارد)، برخی از نمایندگان شیلد و شهروندان آلمانی، استفاده می‌شود. پس از وقایع این فیلم عصا به دست هایدرا و رهبر دفاکتو، بارون ولفگانگ ون استراکر (توماس کرچمن) می افتد. پس‌ازاینکه در ابتدای “انتقام‌جویان: عصر الترون” هایدرا شکست می‌خورد، تونی استارک (رابرت داونی جونیور) سنگ را مطالعه نموده و قدرت آن را در اختیار پروژه الترون قرار می‌دهد. ازآن‌پس همه‌چیز به هم ریخت، اما تونی و ثور با قدرت این سنگ جارویس را فعال کرده و او را به ویژن (پائول بتانی) تبدیل می‌کنند. در “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” این سنگ هنوز مهم است اما همان‌طور که از جنگ بی‌نهایت پیداست شاید همیشه باقی نماند.


2. سنگ فضا

سنگ فضا

رنگ: آبی

پنهان‌شده به‌عنوان: مکعب کیهانی

وضعیت: امن نیست

کعب کیهانی اولین سنگ بی‌نهایت تأییدشده در فیلم‌های مارول بود. از قرن‌های گذشته این سنگ بر روی گنبد زمین قرار داشت که کله سرخ (هوگو ویوینگ) در “کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو” آن را یافت و از قدرت آن برای ایجاد سلاح‌های قدرتمند برای هیدرا استفاده کرد. این سنگ تا دهه‌ها در اختیار شیلد قرار داشت تا اینکه دکتر سلویگ در انتقام‌جویان آن را در اختیار لوکی قرار داد، لوکی هم توسط آن چیاتوری را به زمین دعوت کرد. ثور پس از شکست با کمک این سنگ خود و برادرانش را به آزگارد بازگرداند، جایی که سنگ تا فیلم جدید “ثور: راگناروک” باقی ماند. احتمالاً این سنگ به همراه سایر آزگاردیان در سفینه فراری‌ها قرار دارد، در تریلر جنگ بی‌نهایت می‌بینیم که لوکی سنگ مکعب را در دستش گرفته است، بنابراین احتمالاً پس از وقایع “ثور: دنیای تاریک”، لوکی با جا زدن خود به‌عنوان پدر اودین این سنگ را به چنگ زده است. شکی نیست که لوکی آن را در اختیار تانوس، خدای شرارت، قرار می‌دهد. زمانی که در تریلر لوکی این سنگ را در دست دارد اجساد آزگاردین ها بر روی زمین افتاده است.

همچنین بخوانید: فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را با چه ترتیبی ببینیم؟


3. سنگ قدرت

سنگ قدرت

رنگ: بنفش

پنهان‌شده به‌عنوان: یک گوی

وضعیت: در حال حاضر امن

در فیلم “نگهبانان کهکشان” سنگ قدرت یک جایزه بود که رونان متهم (لی پیس) در معامله‌اش با تانوس برای کمک به او در تخریب حکومت کری و زاندار، در اختیارش قرار می‌داد. رونان برای به دست آوردن این سنگ از ویرانگران استفاده نمود که توسط پتر کوئیل (کریس پرات) شکست خوردند. تانوس که از رونان ناامید شده بود برای به دست آوردن این سنگ از دخترانش گامورا (زو سالدانا) و نبولا (کارن گیلان) استفاده کرد. سپس قضایا کمی پیچیده شد و تانوس از حمایت رونان درست برداشت. زمانی که پتر و گامورا برای دریافت پاسخ سؤالات خود گوی را نزد کلکسیونر (بنشیو دل تورو) بردند متوجه شدند که سنگ‌های بی‌نهایت در حقیقت ذراتی بودند که پیش از آفرینش جهان به سنگ تبدیل شدند، سپس فروشگاه او را خراب کردند. پس‌ازاینکه پتر و نگهبانان از این سنگ برای شکست رونان استفاده کردند، پتر آن را در اختیار زاندار و نوا قرار داد تا جایش امن باشد. احتمالاً این مکان اولین مقصد تانوس خواهد بود، زیرا همان‌طور که از تریلرها پیداست او پیش از داشتن سنگ فضا سنگ قدرت را به دست می‌آورد.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


4. سنگ زمان

سنگ زمان

رنگ: سبز

پنهان شد به‌عنوان: چشم آگاماتو

وضعیت: امن

سومین سنگ از سنگ‌های بی‌نهایت توسط اولین جادوگر زمین، آگاماتو، به یک مدال تبدیل شد. این مدال برای هزار سال در سالن‌های کامارتاج در نپال قرار داشت، تا اینکه استفان استرنج (بندیکت کامبرباچ) جستجوی خود را آغاز کرد. درحالی‌که استرنج یاد گرفت زمان را به‌زانو دربیاورد، جادوگر ملعون کاسیلیوس (مادس میکلسن) با استفاده از قدرتش و مطالعه کتاب‌های جادو، دورومامو را به این دنیا آورد. سرانجام استرنج با کمک چشم آگاماتو، دورومامو را در یک حلقه زمانی گیر انداخت و او را مجبور کرد به بعد تاریک خود بازگردد، احتمالاً این کار او هوشمندانه‌ترین روش برای شکست یک فرد بود. او سپس چشم کامارتاج را بازگرداند، احتمالاً یکی از یاران تانوس آن را به چنگ خواهد انداخت.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


5. سنگ حقیقت

سنگ حقیقت

رنگ: قرمز

پنهان‌شده به‌عنوان: اتر

وضعیت: ناشناخته

این سنگ که مهم‌ترینشی فیلم: ثور: دنیای تاریک” است در اختیار مالکیت (کریستوفر اکلستون) بود. او با این سنگ می‌تواند آزگارد را شکست داده و جهان را به حالت پیش از انفجار بزرگ تبدیل کند. همچنین در صورت موفقیت ممکن است گالاکتوس را نیز بیابد. به‌جای آن لوکی و ثور برای شکست او باهم همکاری می‌کنند، در این حال آزگاردها در مقابل حمله اعضای مالکیت دفاع می‌کنند. پس از پایان این حملات، درحالی‌که ثور تصور می‌کند لوکی مرده، بانو سیف (جیمی الکساندر) و ولستاگ (ری استونسون) که حالا می‌دانند اتر همان سنگ حقیقت است آن را برداشته و نزد کلکسیونر می‌برند، زیرا معتقدند که وجود دو سنگ در محفظه اودین خطرناک خواهد بود، زیرا درحال حاضر سنگ مکعب هم در آنجا قرار دارد. پس‌ازآن در نگهبانان کهکشان پتر کوئیل با کلکسیونر ملاقات می‌کند. در اینجاست که او آرزو می‌کند این سنگ را داشته باشد و احتمالاً در خرابه‌های فروشگاه و یا لباس‌هایش پنهان‌شده است. اما از تریلر جنگ بی‌نهایت مشخص است که تانوس پیش از به دست آوردن سنگ قدرت و سنگ فضا به این سنگ دست پیدا نمی‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم شبیه تبدیل شوندگان که باید تماشا کنید


6. سنگ روح

سنگ روح

رنگ: نارنجی

پنهان‌شده به‌عنوان: در حال آشکار شدن

وضعیت: ناشناخته

سنگ روح تنها سنگیست که تاکنون در این فیلم‌ها دیده نشده است. حتی در تریلر جنگ بی‌نهایت هم خبری از آن نیست. بسیاری معتقدند که در فیلم “پلنگ سیاه” همه به دنبال آن هستند. برخی هم معتقدند که در فیلم “نگهبانان کهکشان 2” به دنبال آن خواهند بود. تمام صحنه‌های واکاندا در جنگ بی‌نهایت دنباله صحنه‌های پیشین است. تنها چیزی که مطمئن هستیم این است که این سنگ در سینمای مارول نارنجی است، درحالی‌که قبلاً سبز بود. با داشتن سنگ روح می‌توان روح زنده‌ها و مرده‌ها را کنترل کرد، بنابراین کسانی که امید دارند کله سرخ یا آهن چی (جف بریج) را ببینند احتمالاً به آرزویشان خواهند رسید. احتمالاً تانوس با کمک قدرت این سنگ هوارد استارک (دامینیک کوپر یا جان اسلاتری) و تونی را خاموش کند، یا تصور کنید اگر این سنگ پگی کارتر (هایلی اتول) را زنده کند استیو راجرز (کریس ایوانز) چقدر می‌ترسد.

آپدیت: در فیلم جنگ بینهایت مشخص شد که سنگ روح در سیاره ای به نام ورمیر پنهان شده و (شاید عجیب باشد اما) رد اسکال نگهبان آن است. تانوس برای تصاحب این سنگ باید یک روح به آن سنگ تقویم ‌می‌کرد، روح کسی که بسیار دوستش دارد. تانوس با قربانی کردن گامورا به خواسته خود رسید و سنگ روح را تصاحب کرد.


7. دستکش بی نهایت

فیلم دستکش بلند

رنگ: طلایی

پنهان‌شده به‌عنوان: هیچ‌چیز

وضعیت: در دست تانوس

دستکش آهنی یکشی خاص است. در کامیک‌های مارول، این شی توسط تانوس طراحی شد تا الماس‌های بی‌نهایت را در آن گردآوری کند، اما زمانی که تریبیونال زنده – موجود کیهانی کمیابی که از دستکش آهنی قوی‌تر است – عنوان کرد که الماس‌ها در کنار یکدیگر قابل‌استفاده نیستند، دستکش را ذوب نمودند. این دستکش اولین بار توسط ثور استفاده شد و سپس در “ثور: رگنوراک” دیده شد که یک دستکش تقلبی هم برای آن ساخته بودند. همچنین گفته می‌شود این دستکش که در پایان “انتقام‌جویان: عصر اولترون” دیده شد خود در فیلم‌های مارول سابقه مهمی دارد و خودبه‌خود به وجود نیامده است. اگر این‌گونه باشد، چرا این دستکش ساخته شده و چرا چنین قدرتی در اختیار همگان قرار می‌گیرد؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (29)

بستن فرم

  1. مكي

    اسفند 3, 1399

    چطور سنگ قدرت دست تانوس افتاد

    پاسخ

  2. 21_11_7

    دی 20, 1398

    درود برهمه “دوستان این الماسهایی نام برده شده درحقیقت در روح ماواقع شده که باید برای یگانگی بسوی خداوند وپاک شدن از هر گونه گناه وبزگشت کامل بسوی او از انها استفاده کنیم. دستکش” بدن خود ماست والماسها همگی جنبه معنوی داره وداخل بدن ما.شمااگر بتوانید روح خود را کریستالیزه کنید میتوانید درنهایت پرواز کنید واینده را ببینید وپیش بینی کنید وخیلی کارهای دیگر انجام بدهید.باید 6 چاکرای خودتونو پاکسازی کنید کامل.واین کار اسان نیست وسالها تمرین میخواهد تا به انجا برسید خواندن قران بهترین تمرین وگناه نکردن وخرافاتی نبودن وبت پرست نبودن و دعا کردن ودرخواست از کائنات فقط از کائنات نه چیز دیگه ویا شی دیگه”باید تمام افکارتان نسبت به جهان وانسان هاامثبت باشه وبدی هاشون رو نبینید انگاه میتوانید کرات را به تسخیر خود دربیاورید.این فیلمها هم برا اساس همین واقیعت ها ساخته منتهی بهش جنبه تجاری میدهند.باز کردن چشم سوم یکی ازاین الماس هاست

    پاسخ

  3. علی

    شهریور 22, 1398

    مطالبتون ناقصه. توی فیلم تور راگناروک لوکی وقتی میخاد فرار کنه از ازگارد سنگ تسارکت رو برمیداره. شما نوشتین در انتهای فیلم تور دنیای تاریک خودشو به جای ادین جا زده. اصلاح کنید

    پاسخ

  4. علی

    تیر 3, 1398

    اون مکعب آبیه که توی کاپیتان مارول گربه قورتش داد جریانش چیه

    پاسخ

    • شئهق در پاسخ به علی

      بهمن 25, 1400

      سنگ فضا است

      پاسخ

  5. :o

    دی 8, 1397

    اصن قهرمانا زنده هم بشن پیتر بدون گامورا ک تانوس کشتش داغون میشه یا ثور بدون لوکی یا کلا فیلم بدون ویژن…..

    پاسخ

    • آریو در پاسخ به :o

      دی 9, 1397

      پیتر که داغون باشه بهتره D-:
      ثور که قبلا هم یک بار لوکی رو از دست داده بود .
      ویژن هم یه جورایی کار انتقامجویانو سخت کرده بود . همش باید مواظبش بودن .
      به نظر من کسی زنده نمیشه بلکه زمانو به عقب برمیگردونن تا سنگای بینهایتو قبل ثانوس بگیرن

      پاسخ

    • کوروش حاجی حسینی در پاسخ به :o

      فروردین 4, 1400

      اگر سریال وانداویژن قسمت اخر رو دیده باشی میبینی که ویژن میتونه زنده باشه تو دنیای واقعی ویژن واقعی اون سفیده هست که هیوارد ساخته

      پاسخ

  6. امیرحسین

    آذر 22, 1397

    همه چیز توی اونجرز 4 معلوم میشه ، یه فیلم خیلی راز آلود و نصف نیمه بود اونجرز 3 ، تانوس به هدفش رسید و با یه بشکن زدن کارو تموم کرد ، توی اونجرز 4 تو زمان سفر میکنن و سعی میکنن دوباره سنگ هارو جمع کنن کاپیتان امریکا میمیره و مرد آهنی یه دستکش میسازه خودش و با اون سنگ هارو کنترل میکنه البته اینارو من دوسال پیش خوندم تو یکی از سایت های خارجی داستان لو رفته فیلم ها بود که گفته بود توی اونجرز 3 تانوس و رد اسکال با هم متحد میشن و . . . دقیق یادم نیست ولی اونجرز 4 پایان خوبی نخواهد داشت

    پاسخ

  7. سهیل علیزاده

    شهریور 2, 1397

    در فیلم جنگ بینهایت سنگ روح در سیاره تایتان بود که تانوس با کشتن کامرا اون رو بدست اورد

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به سهیل علیزاده

      شهریور 3, 1397

      سلام،

      ** اسپویل **
      .
      .
      .
      .
      سنگ روح در سیاره ورمیر بود که تانوس مجبور شد برای بدست آوردنش گامورا رو قربانی کنه!

      پاسخ

      • عباس اقا اخر فیلم چی شد وقتی تور با تبر زد و تبر فشار داد در قلب تانوس تانوس چکار کرد که غیب شد و قهر مانان چرا بعضی ها شون داشتند پودر می شدند بعضی هاشون نه وتانوس توی یه سر زمین دیگه بود و دستکش هم دستش نبود میدونی چکار کرد ….بگو من هر چی فکر کردم اخرم متوجه نشدم البته من دوبله فارسی دیدم

        پاسخ

        • سلام احمد جان،
          تانوس از سنگ فضا برای تلپورت استفاده کرد و غیب شد. قبل از غیب شدن هم با بشکنی که زد نه تنها قهرمان ها بلکه نصف تمام موجودات زنده تو تمام هستی پودر شدن و از بین رفتند تا به قول تانوس تعادل (بین موجودات زنده و منابع جهان) به جهان برگرده.
          تانوس هم بعد از اینکه به هدفش رسید رفت به یه سیاره دیگه و به قول خودش تو آرامش طلاع آفتاب رو تماشا کرد (تو سیاره تایتان استرنج ازش پرسید وقتی به هدفت رسیدی چیکار میکنی؟ تانوس جواب داد دوباره به آرامش میرسم)

          پاسخ

          • بنظرت قهرمانان مردن یعنی بر نمی گرند واقعا مردن …لعنتی تانوس، کاپیتان مارول بیاد مثل دستمال کاغذی مچاله اش میکنه می اندازه توی سطل اشغال عوضی ….قدرت های کاپیتان مارول خوندم اصلا تانوس را با یه مشت قدرتی از پا در میاره خیلی ویژگی ها داره کاپیتان مارول یکی از ویژگی ها ش اینه که در برابر هر نوع نیروی قدرت مقابله دارد اسیب ناپذیر هستش و کلی ویژگی دیگه پرواز کردن از دست هاش نیروی های ماوراه طبیعی میاد بیرون که نیروی تانوس هیچی نیست در مقابل نیروی کاپیتان مارول خلاصه تانوس در انتقام جویان 4 ال فاتحه هست اشهدشو بخونه …..ثور دیدی چقدر قوی بود از ثور قوی تر هستش کاپیتان مارول اینطوری حساب کن …..

            ای کاش زود تر می امد کاپیتان مارول قبل از این که قهر مانان بمیرن تانوس می کشد ……..

            پاسخ

            • بنظرم میتونن کل دنیارو نجات بدن
              با سنگ زمان زمان و برمیگردونن
              دکتر استرینگر شانزده میلیون راه و بررسی کرد و یک راه فقط نتیجه میداد
              این اتفاقات و دکتر استرینگر میدونست میفته و یجورایی این یک نقشس
              اینکه دستکش جادویی از دستش نتونستن در بیارن هم در راستای همون راهی هست ک جواب میده
              راه دیگه برای برگرداندن قهرمانها آتش مقدس هست که هلا با اون گرگشو زند کرد

              پاسخ

              • آریو در پاسخ به داود

                دی 9, 1397

                جسارت نباشه ولی فکر کنم درستش دکتر استرنج باشه .

                پاسخ

            • نه
              هیچ کدوم از قهرمانان نمردند فقط طلسم شدن که توی اونجرز 4به احتمال زیاد برمیگردن

              پاسخ

              • خدا کنه بر گردن حیف هستند قهر مانان …در ضمن اسکات و هوپ دکتر هنگ هم میان در اونجرر4 مرد مورچه ای و زنبورک …کا پیتان مارول این قضیه سر دراز داره جریان مرد مورچه ای زنبورک حتما در اونجرر4 راه پیدا میکنه شکی نیست

                پاسخ

              • آریو در پاسخ به سهیلا

                دی 9, 1397

                نمیشه از هیچ فرضیه ای مطمئن بود
                مارول تو اونجرز اینفینیتی وار تقریبا کل کسایی که فرضیه داده بودنو ضایع کرد . لعنتی هیچ کدوم از فرضیه ها درست نبود

                پاسخ

              • امیر در پاسخ به سهیلا

                اسفند 17, 1397

                با استفاده از سنگ روح میتونن همه شون را زنده کنن

                پاسخ

            • اونقدرا هم به نیروی کاپیتان مارول نسبت به ثانوس اونم به تنهایی اطمینان نداشته باش !!!
              در دنیای کمیک ثانوس با دستکش بینهایت از کاپیتان مارول خیلی قویتره !!!

              پاسخ

            • کاپیتان مارول اینقدر هم قوی نیستش ها

              پاسخ

            • ام عمو منم هم سن تو بودم نفهمیدم باکی چجوری بعد از 70 سال چرا پیر نشده . مطالعه کن ببین قصد بی احترامی ندارم ولی تو باید فعلا هر فیلمی که دیدی رو دوباره نگاه کنی البته نه این جوری که همش رد کنی و به حرفا دقت نکنی قشنگ جا هایی که نفهمیدی استوپ بزن بزن عقب دوباره گوش کن.
              بعدش برو داخل سایت های کوچکی و ایرانی مثل اسپایدی یا همین پروشات خودمون یک زره مطالعه کن در مورد قهرمانا ویلین ها سنگ های ابدیت و… حوصله ندارم بگم چه مطالبی رو دنبال کن بعدش باید شروع کنی به کمیک بوک خواندن (همون کتاب های مصور) باید اسمشون رو بزنی تا برات بیان بخونی .
              و درمورد جمله کاپیتان مارول قویه بهت بگم که کاپیتان مارول مورچه هم برا تانوس نیست مشت قدرتی هم بزن کاریش نمیشه وقتی تور با استورم بریکر شتو پلش کرد نمرد میخوای با مشت قدرتی بمیره

              زرت

              پاسخ

        • اره من میدونم چی شد
          وقتی سور سعی کرد تانوس رو بکشه تانوس بشکن زد و بعد وارد یک سیاره ی بیگانه شد.
          دستکش دستش نبود زیرا در ان لحظه 6سنگ ابدیت در جهان پخش شدند
          ان کسایی هم که پودر شدن طلسم شدند و برای برگرداندن انها باید انتقام جویان 6سنگ ابدیت را پیدا کنند و به دست تانوس بگذارن و تانوس هم یکبار دیگه ان بشکن را بزند و بعد هم باید تانوس را بکشند.

          پاسخ

          • کیارش در پاسخ به سهیلا

            شهریور 26, 1398

            اگه این جوری بود تو همون اونجرز 3 کارو تموم میکردند . استارک میگفت تانوس تورو خدا دستکش رو بده . تانوسم میگفت بیا ننه . بعد استارک همه چیزو درست میکرد . بعد کپ امریکا یه مهمونی راه مینداخت بعد تانوسم دعوت میشد همه میرقصیدن و داستان به خیرو خوشی تموم میشد

            پاسخ

        • دوست عزیز اگر در فیلم انتقام جویان ۲دقت کرده باشید زمانی که استارک درون فکر خود فرو رفت دید که اعضای گروه خود مرده اند و دقیقا کسانی که مرده بودند در فیلم انتقام جویان ۳ زنده ماندند

          پاسخ

        • دوست عزیز تانوس نصف جمعیت جهان رو نابود کرد به همین دلیل بعضی هاشون پودر شدن.تانوس بشکن زد بعدش ثور شکست خورد.چون باید چکش رو در سر تانوس میکرد.تانوس هم با استفاده از یکی از سنگهای ابدیت پورتال درست کرد و به جای دیگه ای رفت.

          پاسخ

  8. سنگ ابی

    فروردین 30, 1397

    تو فیلم راگناروک اون جایی که میره شاخ اون هیولارو تو اتش جاویدان بندازه تو سرداب سنگ ابی رو میبینه که توجهش رو جلب میکنه و دیگه بقیش رو نشون نمیده. لوکی اونجا سنگو بلند میکنه:)

    ولی من عاشقشم

    پاسخ

  9. morteza

    اسفند 5, 1396

    اگه تریلر اونجرس 3 رو نگاه کنید توی یکی از صحنه ها که داره دونه دونه قهرمان هارو نشون میده( ثانیه 36م) سنگ روح رو روی سر “پلنگ سیاه” میبینی
    فدا

    پاسخ