25 فیلم که آینده را پیش‌بینی نمودند

همه ما می‌دانیم که صنعت فیلم‌سازی برای سرگرم کردن افراد ساخته شده است. ما با دیدن فیلم‌های کمدی موردعلاقه‌مان می‌خندیم، با دیدن درام‌های رمانتیک اشک می‌ریزیم و با دیدن فیلم‌های علمی تخیلی شگفت‌زده می‌شویم. شاید فیلم دیدن بهترین سرگرمی روزهای تعطیلمان باشد. اما به‌ندرت پیش می‌آید به دیدن فیلم‌هایی بنشینیم که آینده را پیش‌بینی می‌کنند. گاهی اوقات فیلم‌های علمی تخیلی به‌خوبی آینده را پیش‌بینی می‌کنند و گاهی اوقات در این امر موفق نیستند. هنوز هم منتظر دیدن فیلم‌های علمی تخیلی هستیم که آینده را پیش‌بینی می‌کنند، چنین فیلم‌هایی می‌توانند ترسناک باشند. در حال حاضر درباره آینده فیلم‌هایی ساخته شده است. آیا می‌خواهید ببینید این فیلم‌ها چه فیلم‌هایی هستند؟ در اینجا 25 فیلم برتر که آینده را پیش‌بینی می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

25. سربازان سفینه – Starship Troopers

سربازان سفینه

خوشبختانه هنوز بیگانگان به سیاره ما حمله نکرده‌اند. اما تکنولوژی موجود در سربازان سفینه یادآور تماس‌های ویدیویی، تبلیغات کامپیوتری آنلاین و جنگ‌های مدرن امروزی است.

24. ای دی‌ای‌ام – A.D.A.M

ای دی ای ام

عنوان خلاصه فیلم به معنای “مانیتور لوازم‌خانگی داخلی” است. این سریال تلویزیونی درباره خانه هوشمندی است که عشق و حسادت در آن دیده می‌شود. امروزه شرکت‌های گوگل، آمازون و نست، خانه‌های هوشمند عرضه می‌کند. خوشبختانه این تکنولوژی برای ما ضرری ندارد.

23. فرار از نیویورک – Escape From New York

فرار از نیویورک

پیش‌بینی آینده در فیلم “فرار از نیویورک” چندان درست نبوده است، به‌جز استفاده از هولوگرام‌ها. در این فیلم متوجه شدیم که چگونه می‌توان از هولوگرام استفاده کرد.

22. روز پس از فردا – The Day After Tomorrow

روز پس از فردا

در “روز پس از فردا” به دلیل گرم شدن کره زمین طوفان‌های بزرگی پدید آمده و در نیمکره شمالی عصر یخبندان آغاز می‌شود. تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه کالیفرنیا وقوع چنین رویدادی را در آینده نزدیک پیش‌بینی نموده است.

21. روفیوز جونز برای ریاست جمهوری – Rufus Jones for President

روفیوز جونز برای ریاست جمهوری

این فیلم که در سال 1933 اکران شد یک پسر آفریقایی آمریکایی را نشان می‌دهد که به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده انتخاب می‌شود، که ریاست جمهوری باراک اوباما را پیش‌بینی نمود.

20. ترمیناتور – The Terminator

ترمیناتور

اگرچه هنوز نتوانسته‌ایم در زمان سفر کنیم اما این فیلم ساخت هواپیمای بدون سرنشین را پیش‌بینی نمود. در حال حاضر ارتش ایالات‌متحده در سراسر جهان از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند و برخی از آن‌ها می‌توانند از مقصد هواپیماهای دیگر هم باخبر شوند. ممکن است در آینده با چنین هواپیمایی حملاتی انجام دهند.

19. 1984

1984

در این فیلم که بر اساس رمانی از جرج اورول ساخته شده افراد توسط یک حکومت دیکتاتوری کنترل می‌شوند و بینآن‌ها جنگی وجود دارد که هرگز تمام نمی‌شود. با افزایش ترس از جنگ در جای‌جای جهان و افشای اخبار جاسوسی شهروندان توسط NSA به این نتیجه می‌رسیم که داستان این فیلم در حال وقوع است.

18. جتسون ها – Jetsons: The Movie

جتسون ها

اگرچه در حال حاضر خودروهای شناور نداریم اما این فیلم چیزهایی مانند جاروبرقی اتوماتیک، روزنامه دیجیتال و تماس ویدیویی را پیش‌بینی کرده است.

17. دانش عجیب – Weird Science

دانش عجیب

در این فیلم دو نوجوان توانسته از جلد مجلات تصویر زنی را انتخاب کرده، آن را پرینت گرفته و به دنیای واقعی بیاورند. امروزه پرینترهای سه‌بعدی داریم که شاید نتوانند انسان را پرینت کنند اما می‌توانند مفید باشند.

16. تا پایان جهان – Until the End of the World

تا پایان جهان

تا پایان جهان شاید در گیشه سال 1991 چندان موفق نبود اما در پیش‌بینی آینده تقریباً موفق بود. این فیلم نشان می‌دهد که انسان امروزی تا چه اندازه به اسکایپ، آی پد، تلویزیون‌های صفحه تخت و موتورهای جستجوگر، اعتیاد پیدا کرده است.

15. من افسانه‌ام – I Am Legend

من افسانه ام

این فیلم تا حدی اکران فیلم “بتمن در برابر سوپرمن” را پیش‌بینی کرده است. اما با نسخه زاک سیندر تفاوت دارد. داستان ازاین‌قرار است که آکیوا گلدزمن نمایشنامه بتمن در برابر سوپرمن را نوشته بودد اما کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفتند آن را با دیدگاه نولان پیش ببرند. گلدزمن آن نمایشنامه را برای “من افسانه‌ام” نوشت و توانست از لوگوی آن هم در این فیلم استفاده کند.

14. بازگشت جدی – Return of the Jedi

بازگشت جدی

از انجاییکه فیلم “جنگ ستارگان: بازگشت جدی” در سیاره بسیار دورتری از زمین رخ می‌دهد، به این معنا نیست که نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. در این فیلم از دوچرخه‌های شناور استفاده می‌شود که واقعی هستند. البته دوچرخه‌های شناوری که در این فیلم دیده می‌شوند از دوچرخه‌های ما بهتر هستند اما به این معنا نیست که ما از آن تکنولوژی بی بهره‌ایم.

13. دشمن ملت – Enemy of the State

دشمن ملت

یک داستان تریلر درباره یک حکومت استبدادی غیرقانونی داستان جدیدی نیست. باا این حال اگر یک فیلم باشد که جه جهان امروز ما را درست پیش‌بینی کرده باشد همین فیلم است. جاسوسی شهروندان و هک کردن تلفن‌های آنان توسط NSA و کنترل افراد از طریق دوربین‌های کامپیوتر اگرچه در سال 1998 تخیل بود اما امروزه به واقعیت تبدیل شده است.

12. دیک تریسی – Dick Tracy

دیک تریسی

مدت‌زمانی طول کشید تا بتوانیم به تکنولوژی ساعت‌هایی که در این فیلم پیش‌بینی شده بود دست پیدا کنیم. البته از ساخت ساعت‌های هوشمند مدت زیادی می‌گذرد اما این فیلم باعث تنوع این ساعت‌ها شد.

11. پارک ژوراسیک – Jurassic Park

پارک ژوراسیک

در حقیقت ما پارکی نداریم که دایناسورهای واقعی را در آن قرار داریم اما این فیلم تکنولوژی دست‌یابی به آن را پیش‌بینی کرد. در حال حاضر دانشمندان قصد دارند ماموت پشمالو را احیا کنند.

10. او – Her

او

این فیلم درباره مردی است که عاشق سیستم کامپیوتری‌اش شده و در دوره‌ای زندگی می‌کند که افراد دستیار شخصی دیجیتال دارند که در انجام آن‌ها کمکشان می‌کند. در حال حاضر در تکنولوژی هوش مصنوعی شرکت‌های الکسا، سیری و گوگل، همین اتفاق رخ می‌دهد.

9. وست ورد – Westworld

وست ورد

این فیلم که در سال 1973 اکران شد درباره مردمی است که در تخیلات خود در غرب زندگی می‌کنند و ربات‌هایی به آن‌ها کمک می‌کنند. اخیراً دیزنی اعلام کرد قصد ساخت پارک جنگ ستارگان را دارد که مردم را در دنیای این فیلم قرار دارد. مردم با ورود به این پارک لباس بازیگران جنگ ستارگان را پوشیده و ماجراجویی جدیدی را آغاز می‌کنند.

8. سگ را بجنبان – Wag the Dog

سگ را بجنبان

در این فیلم رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا به تجاوز و آزار و اذیت یک دختر متهم شده است. این فیلم پیش از بدنامی و رابطه نامشروع مونیکا لوینسکی و کلینتون اکران شد. جالب اینجاست که نویسنده این داستان به داستانی فکر می‌کرد که هرگز در دنیای واقعی رخ نخواهد داد.

7. بازی مرگ – Game of Death

بازی مرگ

بازی مرگ فیلمی است که بروس لی در آن نقش‌آفرینی کرده و در حال ضبط یک فیلم است. داستان فیلم به این صورت است که یک تفنگ پر به‌جای یک تفنگ خالی در صحنه قرار دارد و اشتباهاً بروس لی را می‌کشد. این فیلم پنج سال پس از مرگ بروس لی اکران شد و اتفاقی که در سال 1993 در فیلم‌برداری “The Crow” برای براندون لی، پسر بروس لی رخ داد و باعث مرگ او شد را پیش‌بینی کرد.

6. پرتقال کوکی – A Clockwork Orange

پرتقال کوکی

این فیلم نشان‌دهنده مدینه فاسده ای است که جرائم و خشونت‌های جوانان در آن موج می‌زند. پرتقال کوکی به‌نوعی جامعه ما را پیش‌بینی کرده که نسل قدیمی مشغول تماشای تلویزیون هستند و نسل جوان به خشونت‌های مختلف دست می‌زند. همچنین در این فیلم زندانی را می‌بینیم که زندانیان آن در صورت شستشوی مغزی آزاد می‌شوند. اگرچه تاکنون هیچ زندانی چنین آزمایشی را انجام نداده است اما اخیراً در یکی از زندان‌های تنسی در صورت عمل وازکتومی زندانیان مدت‌زمان اسارت آن‌ها کوتاه می‌شود.

5. گرملین های 2: یک دسته جدید – Gremlins 2: A New Batch

گرملین های 2: یک دسته جدید

مکان فیلم‌برداری این فیلم برج کلامپ است (به تمسخر از برج ترامپ) و آن‌قدر آینده نگارانه بود که در آن از درب‌ها و چراغ‌های اتوماتیک استفاده می‌شد. البته همه‌چیز درست پیش نمی‌رفت. البته این فیلم اولین پیش‌بینی خانه‌های هوشمند نیست اما ارزش تماشا کردن دارد.

4. فرزندان انسان – Children of Men

فرزندان انسان

در این فیلم جهان به ناباروری دچار شده و هیچ زنی نمی‌تواند باردار شود، بنابراین انسان‌ها تصور می‌کنند که آینده‌ای ندارند. اگرچه هنوز چیزی مشخص نشده اما تحقیقات سال‌های 1970 تا 2014 نشان می‌دهد که میزان باروری جهانیان کاهش یافته است.

3. پلیس آهنی – RoboCop

پلیس آهنی

اگرچه هنوز نتوانسته‌ایم یک پلیس آهنی داشته باشیم اما این فیلم تکنولوژی تشخیص چهره، اعضای بدن مصنوعی و این حقیقت که دترویت به یک شهر جنایی و ورشکسته تبدیل می‌شود را پیش‌بینی نمود.

2. هکرها – Hackers

هکرها

اگرچه این فیلم چندان دل‌چسب نبود اما توانست آینده‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم را پیش‌بینی کند. این فیلم توانست جرائم سایبری را پیش‌بینی کند و وجود هکرها و افرادی که با انتخاب گذرواژه‌های ضعیف در معرض جرائم سایبری قرار می‌گیرند را ثابت کند.

1. گاتاکا – Gattaca

گاتاکا

خوشبختانه مدینه فاسده این فیلم که در آن ژنتیکی انسان تغییر یافته است هنوز رخ نداده. تنها چیزی که واقعاً رخ داده این است که شما با کیت‌های تشخیص DNA می‌توانید از وجود بیماری‌های ژنتیکی خود مطلع شوید. این کار امروزه انجام‌پذیر است.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. Sf__Killer

    فروردین 28, 1401

    ممنون که گذاشتید ولی به غیر از من یک افسانه همشون چرا قدیمیه

    پاسخ

  2. امیرکیا

    بهمن 13, 1399

    فیلمی که درآن کره ی زمین را آب فراگرفته به طوره خلاصه زمین دیگر به شکل امروزی خویش که رویت میکنیم نیست وخشکي وجودندارد همه ی کسانی که ازنسل انسانهاباقي مانده است برروی شناورها و یک شهرسيار وشناوربزرگ و یک کشتی قول پيکرنفتکش زندگی ميکنندوبدنبال سوخت و مهمات برای اندک سلاح باقی مانده از رويدادطبيعي ميگردند،چندین سال قبل اينوديدم پیداش نمیکنم هرچی میگردم،لطف کنین پیداش کردین يااسمش رو بگین من خیلی مشتاقم بازم ببينمش ممون وسپاسگزارم.

    پاسخ

    • 007 در پاسخ به امیرکیا

      بهمن 16, 1399

      Waterworldبا بازی کوین کاستنر

      پاسخ

    • 007 در پاسخ به امیرکیا

      بهمن 16, 1399

      تو فیلم looper.2012 هم یه جورایی از موفقیت اقتصادی چین در آینده خبر میده دقیقا دیالوگش اینه:(من از آینده اومدم باید بری چین)

      پاسخ

  3. کوروش

    آذر 3, 1399

    جای سیمپسون ها خیلی خالیه 🙂

    پاسخ