10 جاذبه دیدنی باتومی

باتومی یکی از شهرهای کشور گرجستان با بلوارهای بزرگ، ساختمان‌های قرن نوزدهمی، میدان‌های شیک و پارک‌های سرسبز است که می‌توانید در کنار برکه‌ها و فواره‌های آن استراحت کنید، در رستوران‌های آن غذا بخورید و در کلوپ‌های آن خوش بگذرانید.

1. در بلوار باتومی پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید یا بچرخید

10 جاذبه دیدنی باتومی

این بلوار ساخته‌شده در سال 1884 تا ساحل 6 کیلومتر فاصله دارد. در این بلوار می‌توان از جاذبه‌های باتومی مانند یادبود علی و نینو دیدن کنید. این مجسمه‌های فلزی یادبود یک زوج گرجی هستند که از رمان معروف کوربان سعید گرفته شده‌اند. همچنین می‌توانید چرخ‌وفلک بزرگ و برج الفبای 145 متری که متون قدیم و جدید گرجی روی ان حک‌شده را ببینید. پس‌ازاینکه از کافه و رستوران‌های مختلف عبور کردید بلندترین ساختمان گرجستان، برج 200 متری باتومی را خواهید دید. ازآنجا می‌توانید به مناظر اطراف، به دریا، به ساحل، نگاهی انداخته و عکس بگیرید. می‌توانید در این مکان پیاده‌روی کرده، با حیوان خانگی خود بچرخید یا بدوید، دوچرخه‌سواری کنید و از دیدن مناظر کوهستان و دریا لذت ببرید.

2. از میدان اروپا دیدن کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

در باتومی هم ساختمان‌های جدید دیده می‌شود، هم ساختمان‌های قدیمی، زیرا این سرزمین درگذشته مسیر رفت‌وآمد اروپایی‌ها به خاورمیانه بود و به مدد سرمایه گزاری خاندان روتشیلد و نوبل پیشرفت کرد. ساختمان‌ها و یادبودهای اطراف این میدان به شکل ساختمان‌های قدیمی بازسازی شده‌اند. در اینجا یادبود مده آ هم دیده می‌شود. او اولین زن گرجی بود که در افسانه آرگوناتوس پارچه طلا را از گرجستان به یونان برد.

3. در میدان پیازا اروپا را تجربه کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

در این میدان که پر از کافه، رستوران و موسیقی است، تصور می‌کنید در قلب ایتالیا هستید. برج ساعت این میدان پس از ساعت 3 عصر هر ساعت یک بار زنگ زده و موسیقی پخش می‌کند.

4. در نزدیکی پارک مه و در دو دریاچه مصنوعی با دلفین‌ها بازی کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

در این مکان می‌توانید از دلفین‌ها، باغ‌وحش و آکواریوم دیدن کنید. این دریاچه زیبا در وسط پارک قرار داشته و منظره زیبایی پدید می‌آورد. آکواریوم دلفین‌ها، که دلفین‌ها در آن رقص و بازی می‌کنند، یکی از زیباترین جاذبه‌های گرجستان است. نمایش‌های این پارک به سه زبان روسی، گرجی و انگلیسی اجرا می‌شوند. پس‌ازاین پارک دریاچه مصنوعی دیگری هم قرار دارد که فواره‌های بسیار زیبایی داشته و در اطراف آن چندین رستوران دیده می‌شود، همچنین ازآنجا می‌توانید از برج‌های باتومی دیدن کنید. همچنین می‌توانید از دیوان‌خانه و شعبه جدید مک‌دونالد که طراحیان در سال 2013 برنده جایزه شد، نیز دیدن کنید.

5. در بندر باتومی قدم زده و از رستوران‌ها، کشتی‌ها و تراموای برقیان لذت ببرید

10 جاذبه دیدنی باتومی

می‌توانید در این بندر پیاده‌روی کنید، کشتی سوار شوید، در رستوران‌های آن غذا بخورید، نوشیدنی خریداری کنید یا از موزه تکنولوژی باتومی از برادران نوبل دیدن کرده و از پیشرفت‌های این شهر و لوله‌کشی نفت در قرن 19 آگاه شوید.

6. در هر زمان از سال از طبیعت آنجا لذت ببرید

10 جاذبه دیدنی باتومی

باتومی در هر فصل از سال لذت‌بخش است، می‌توانید در ساحل آن آفتاب بگیرید یا در دریا شنا کنید. در فصل زمستان می‌توانید عکس‌برداری کنید یا در قله‌های قفقاز کوهنوردی کنید، در فصل بهار هم می‌توانید از نمایشگاه گل‌ها دیدن نمایید. باتومی در اوایل بهار بسیار زیباست حتی اگر نتوانید شنا کنید. اگر هوا آفتابی باشد می‌توانید نمای رشته‌کوه‌های قفقاز و قله البروس را ببینید، که در هر زمان از سال قابل‌رؤیت است. در نزدیکی هتل رادیسون درخت‌های ساکورا کاشته شده که در زمان شکوفه دادن می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. یادبود ایلیا چاوچاوادزه، یکی از مهم‌ترین چهره‌های گرجستان هم در آن نزدیکی قرار دارد. این مکان برای عکاسی بسیار مناسب است. این شهر در فصل زمستان هم بسیار زیباست. یکی از جاذبه‌های شهر که در هر زمانی زیباست باغ گیاه‌شناسی شهر است.

7. در خیابان‌ها و بارهای قسمت قدیمی شهر گردش کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

گردش خود را به بلوار محدود نکنید. باتومی چندان بزرگ نیست. در بیشتر قسمت‌های شهر خانه و رستوران‌های قرن نوزدهمی دیده می‌شود. یکی از این قسمت‌های شهر خیابان کوتاسی است که در آنجا تصور می‌کنید در قسمت ترکی دریای سیاه هستید. در این خیابان یک مسجد قدیمی، رستوران‌های ترکی، بار، فروشگاه، کلوپ‌های شبانه، کازینو، بارهای آلمانی و رستوران‌های گرجی، وجود دارد.

8. از مناظر باتومی لذت ببرید

10 جاذبه دیدنی باتومی

با سوارشدن بر تله‌کابین می‌توانید از مناظر زیبای باتومی دیدن کنید. اگر به صومعه سامبا که در بالای کوه قرار دارد هم بروید می‌توانید از این مناظر لذت ببرید. همچنین دیدن از پارک ملی متیرالا در نزدیکی باتومی نیز خالی از لطف نیست.

9. غذاهای آجارا را امتحان کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

آجارا غذاهای بسیار خوش‌طعمی دارد که باید آن‌ها را امتحان کنید، برترین این غذاها عبارت‌اند از: بورانو (پنیر ذوب شده در کره)، چیربولی (صبحانه‌ای از تخم‌مرغ و گردو) و سینوری (خمیر و سرشیر). شیرینی‌های آجارا هم بسیار معروف هستند مانند باقلوا و شکر لقمه.

10. غروب آفتاب باتومی را تماشا کنید

10 جاذبه دیدنی باتومی

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم