9 مورد که پیش از جراحی پلاستیک بینی باید بدانید

جراحی پلاستیک بینی فرایندی است که برای تغییر ظاهر بینی خود انجام می‌دهید. اما این جراحی فرایندی است که شاید به‌خوبی آن را نشناسید. آیا می‌دانستید که پس‌ازاین جراحی تا مدتی نمی‌توانید از عینک آفتابی استفاده کنید؟ یا اینکه جراحی دردناک است؟ یا اینکه نتیجه نهایی آن تا یک سال بعد یا بیشتر مشخص می‌شود؟ در اینجا می‌خواهیم مواردی را به شما معرفی کنیم که پیش از جراحی پلاستیک باید آن ها را در نظر بگیرید.

1. بینی ایده آل وجود ندارد!

یک جراحی پلاستیک موفق ظاهر بینی‌تان را بهتر می‌کند و بینی جدیدی به شما می‌بخشد اما به این معنا نیست که یک بینی ایده آل خواهید داشت. پزشکان معتقدند که نباید انتظار یک بینی ایده آل را داشته باشید بلکه تنها بخواهید بینی تا از قبل بهتر شود.

2. تا چند روز پس از جراحی باید بینی‌تان را آتل ببندید.

حدود یک هفته پس از جراحی بینی شما آتل بسته یا گچ گرفته می‌شود. تا بینی شما از آسیب دور بماند. البته این مسئله و نوع آن به عمل شما و پزشک مربوطه بستگی دارد.

3. تا حداقل یک ماه پس از جراحی نباید از هیچ نوع عینکی استفاده کنید.

پل بینی شما برای بهبود به زمان نیاز دارد. استفاده از عینک به پل بینی آسیب می‌زند. اغلب پزشکان به شما توصیه می‌کنند که حداقل تا شش هفته پس از عمل از عینک زدن خودداری کنید. در صورت لزوم استفاده از آن می‌توانید عینک را به پیشانی چسب بزنید تا روی بینی قرار نگیرد.

4. جراحی بینی می‌تواند بدون درد باشد.

تجربه جراحی بینی در هر فرد متفاوت است اما عموماً درد چندانی ندارد و حتی در این صورت هم می‌توانید از دارو استفاده کنید. بسیاری از افراد تنها در هفته اول پس از جراحی کمی درد دارند و برخی هم اصلاً درد و ناراحتی ندارند.

5. ممکن است پس از جراحی تنفستان دشوارتر شود.

جراحی بینی تنها درباره ظاهر بینی نیست بلکه باید به توانایی تنفس فرد هم توجه کرد، حالا چه جراحی زیبایی است یا ترمیمی. درصورتی‌که جراحی زیبایی به مجرای تنفسی شما آسیب بزند به مشکلات تنفسی دچار می‌شوید. در این صورت می‌توانید جراحی ترمیمی انجام دهید تا مشکلات تنفسی خود را حل کرده و ظاهر بینی‌تان را بهبود ببخشید.

6. غیر از جراحی گزینه دیگری وجود ندارد.

برای تغییر ظاهر بینی خود برای بلندمدت راهی جز جراحی بینی وجود دارد. اگر به دنبال تغییرات جزئی هستید می‌توانید از راه‌های دیگر استفاده کنید. محصولات تجاری موجود در بازار می‌توانند برای تغییرات جزئی و موقت مناسب باشند. این محصولات می‌توانند در زمان کوتاه عمل کرده و حداکثر تا یک سال تأثیر دارند.

7. جراحی بینی تا حدی می‌تواند صدای شما را تغییر دهد.

اغلب پزشکان معتقدند که جراحی پلاستیک تا حدی صدای شما را تغییر می‌دهد. مخصوصاً اگر پیش از عمل صدایتان تودماغی بوده است. درصورتی‌که این مسئله از مشکلات تنفسی ناشی شود جراحی بینی مجرای تنفسی‌تان را اصلاح نموده و باعث تغییر صدای شما خواهد شد.

8. پس از باز کردن چسب ممکن است بترسید یا ناامید شوید.

جراحی بینی باعث ورم آن شده و این ورم تا مدت‌ها با شما خواهد بود. بسیاری از پزشکان معتقدند که تا 18 ماه پس از عمل نباید منتظر نتیجه نهایی آن باشید. زیرا ورم‌ها به‌مرور کاهش یافته و ظاهر واقعی بینی شما آشکار می‌شود. بنابراین بینی که پس از باز کردن چسب می‌بینید با بینی یک سال بعد کاملاً متفاوت خواهد بود. البته پس از جراحی بینی شما تغییر می‌کند اما این تغییر نهایی نیست. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از باز کردن چسب از ظاهر بینی‌شان ناامید می‌شوند و صبر نمی‌کنند تا ورم آن از بین برود.

9. جراحان بینی می‌توانند ظاهر بینی شما را تغییر دهند اما این تغییرات محدود است.

احتمالاً درباره ظاهر نهایی بینی خود تصوری دارید. شاید هم تصویر بینی ایده آل خود را داشته باشید. اما بینی شما درست به همان شکل تبدیل نخواهد شد. برخی از پزشکان با برنامه کامپیوتری تغییرات ظاهری بینی شما را نشان خواهند داد اما تضمینی وجود ندارد که بینی شما همان‌گونه شود. ظاهر نهایی بینی شما به چند عامل بستگی دارد: ضخامت پوست، میزان غضروف شما و ساختار بینی‌تان. پزشکان معتقدند نتیجه نهایی جراحی بینی به ژنتیک شما و فرایند درمان بستگی دارد و پزشک تا حدی تأثیرگذار است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم