10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

اگر قصد بارداری و بچه دارشدن را دارید باید از این اشتباهات خودداری نمایید. با ما همراه باشید تا با این اشتباهات آشنا شوید.

اشتباه اول: نداشتن رابطه جنسی کافی

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

شاید تصور کنید نداشتن رابطه جنسی یا تنها انجام آن در زمان تخمک‌گذاری می‌تواند اسپرم‌ها را ذخیره کند. روزهایی که رابطه جنسی ندارید می‌تواند شانس بارداری را از شما سلب کند. اگر رابطه جنسی را به روزهای تخمک‌گذاری به محدود کنید در آن صورت شانستان را از دست خواهید داد زیرا اغلب زن‌ها روزهایی را که تصور می‌کنند روز تخمک‌گذاری‌شان است در حقیقت اشتباه می‌کنند. بنابراین تا جای ممکن رابطه جنسی داشته باشید به‌خصوص در روزهای تخمک‌گذاری.

اشتباه دوم: داشتن رابطه جنسی خیلی زیاد

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

برخی تصور می‌کنند با داشتن رابطه جنسی زیاد احتمال بارداری‌شان افزایش می‌یابد. اما همیشه چنین نیست. اگرچه این کار میزان اسپرم‌های مرد را کاهش نمی‌دهد اما مشکلاتی دارد. زیرا داشتن رابطه جنسی بسیار زیاد و حتی چند بار در روز باعث می‌شود افراد رابطه جنسی را یک وظیفه بدانند. بنابراین در زمان تخمک‌گذاری ممکن است که یکی از دو زوجین یا هر دو دیگر علاقه‌ای به رابطه جنسی نداشته باشند.

اشتباه سوم: استفاده از یک پوزیشن همیشگی

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

شاید تصور کنید بهترین پوزیشن رابطه جنسی پوزیشن همیشگی مرد روی زن است، اما باید تصور کنید تمام پوزیشن ها، حتی اگر عجیب هم باشند، به یک نتیجه ختم می‌شوند. پزشکان معتقدند در هر پوزیشنی اسپرم‌های مرد مستقیماً وارد مجرای رحم زن و لوله فالوپ می‌شوند. این فرایند تنها در چند ثانیه انجام می‌شود، بنابراین خود را به یک پوزیشن محدود نکنید.

اشتباه چهارم: تصور کنید مشکل از زن ناشی می‌شود

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

معمولاً زمانی که زوجین در بارداری مشکل دارند ناخودآگاه مشکل را به گردن زن می‌اندازند. زیرا به گفته پزشکان مردان به‌ندرت مشکل را به گردن می‌گیرند. زیرا حتی درصورتی‌که مرد اسپرم هم نداشته باشد بازهم مایع منی جاری می‌شود، بنابراین تصور می‌کنند که خودشان عقیم نیستند.

بنابراین به گفته پزشکان زوجین باید بنا را براین قرار دهند که ممکن است مشکل عدم بارداری از هرکدام از آن‌ها باشد. معمولاً نیمی از نازایی‌ها از زن ناشی شده، 40 درصد از مرد و 10 درصد هم از هیچ‌کدام. بنابراین همه زوجین باید این مورد را در نظر بگیرند.

اشتباه پنجم: فراموش کردن زمان تخمک‌گذاری

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

دانستن زمان تخمک‌گذاری می‌تواند گمراه‌کننده باشد. برخی از زنان تصور می‌کنند که چهارده روز پس از اولین روز قاعدگی‌شان روز تخمک‌گذاری‌شان است، اما معمولاً چنین نیست. برخی از زنان تصور می‌کنند می‌توانند با دیدن علائمی به تخمک‌گذاری‌شان پی ببرند. به گفته پزشکان در روزهای پیش از تخمک‌گذاری ترشحاتی همانند سفیده تخم‌مرغ مشاهده می‌کنید. برخی از زنان این علائم را نادیده می‌گیرند، برخی دیگر هم ترشحات معمولی خود را به‌اشتباه برداشت می‌کنند. بهتر است از کیت‌های اعلام‌کننده زمان تخمک‌گذاری استفاده کنید.

اشتباه ششم: داشتن رابطه جنسی در روزهای تخمک‌گذاری

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

اگر با کمک کیت، علائم فیزیکی یا شمردن روزها، متوجه شدید که زمان تخمک‌گذاری‌تان است شاید رابطه جنسی در همان روز هم دیر باشد زیرا تخمک تنها تا 24 ساعت بعد بارور می‌شود. بنابراین باید تا ماه بعد صبر کنید. ازآنجایی‌که اسپرم چهار تا پنج روز می‌ماند بنابراین داشتن رابطه جنسی حتی پیش از زمان تخمک‌گذاری هم می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

اشتباه هفتم: استفاده از روان کننده‌ها

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

در انتخاب روان کننده دقت کنید زیرا روان کننده‌های تجاری فعالیت اسپرم و رسیدن آن به تخمک را کم می‌کند. اگر باید از روان کننده استفاده کنید از روان کننده‌های تأثیرگذار استفاده نمایید. حتی می‌توانید از روان کننده‌های طبیعی مانند روغن‌زیتون، روغن گیاهی، روغن بچه و حتی سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.

اشتباه هشتم: مراجعه به متخصص

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

پس از سه یا چهار ماه تلاش متعدد شاید خسته شوید اما لازم نیست به متخصص مراجعه نمایید. زیرا برخی از زوج‌های سالم و بارور هم ممکن است پس از هفت یا هشت ماه تلاش متعدد بارور شوند. اگر زیر 35 سال هستید و مشکلات خاصی ندارید که بر باروری‌تان تأثیر بگذارد تا یک سال صبر کنید.

اشتباه نهم: کمک نگرفتن در زمان لازم

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

در بیشتر موارد بهتر است به‌موقع به پزشک مراجعه کنید نه دیرتر. اگر سنتان 35 سال یا بیشتر است باید پس از شش ماه تلاش باید به پزشک مراجعه کنید. اگر از این سن جوان‌تر هستید و عادت ماهیانه‌تان نامرتب است یا سابقه بیماری‌هایی که بر باروری تأثیر می‌گذارد را دارید، مانند بیماری‌های جنسی، حاملگی خارج از رحم، التهاب لگن، در آن صورت باید پیش از موعد به متخصص مراجعه کنید.

اشتباه دهم: نادیده گرفتن سلامت عمومی بدن

10 اشتباه رایج برای بچه دارشدن

زمانی که زوجین به باروری خود توجه می‌کنند و مسائلی از قبیل مخاط رحم یا اسپرم‌ها را بررسی می‌کنند، معمولاً سلامت عمومی بدن را نادیده می‌گیرند. اما باید به سلامت بدن توجه کرد زیرا شرایطی مانند وزن، استعمال سیگار، استرس و مصرف داروها هم می‌تواند بر باروری‌تان تأثیر بگذارد. پس از بهتر از زوجین پیش از تصمیم برای بارداری چک آپ کامل انجام دهند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم