معرفی بهترین فیلم های عاشقانه قرن 21 که احساسات شما را برانگیخته می‌کنند

در این مقاله اختصاصی از پروشات، میخواهیم لیست بهترین فیلم های عاشقانه قرن 21 را به شما معرفی کنیم. عشق یکی از مفاهیم عمیق انسانیت است که نمی‌توان هیچ جنبه‌ای از آن را از زندگی حذف نمود؛ معروف‌ترین و زیباترین داستان‌های جهان بر مبنای عشق نوشته شده‌اند و زیباترین عواطف انسانی نیز در کنار عشق معنا پیدا کرده‌اند. دنیای سینما نیز از این موضوع مستثنا نشده و فیلم‌های خوش‌ساخت ژانر عاشقانه و درام همواره جزو پرطرفدارترین فیلم‌ها بوده و هستند. تماشای یک فیلم عاشقانه زیبا در کنار کسی که عاشقش باشید می‌تواند یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین خاطرات زندگی را رقم بزند و به همین خاطر می‌خواهیم در انتخاب یک فیلم عاشقانه با کیفیت به شما کمک کنیم. اگر طرفدار فیلم های عاشقانه و رمانتیک باشید از دانلود و تماشای این فیلم ها پشیمان نخواهید شد.

در این مقاله 32 فیلم پرطرفدار را معرفی کرده‌ایم؛ البته انتخاب فیلم‌های خوب یک ژانر کار آسانی نیست و همواره نظرات مختلفی در این بحث وجود دارد، به همین خاطر شما می‌توانید فیلم مورد نظر خود را (که در لیست ما قید نشده است) در بخش نظرات بنویسید تا به این لیست اضافه شود. با پروشات همراه باشید.

یادداشت: با توجه به نظرات مخاطبین و سایت‌های معتبر حوزه سینما، لیست بسیار کامل‌تری از فیلم‌های عاشقانه شامل 100 فیلم برتر این ژانر را گردآوری کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را در مقاله 100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما مطالعه کنید.


32. غرور و تعصب – Pride and Prejudice – ۲۰۰۵

یک فیلم اقتباسی از رمان جین آستن به همین نام که کیرا نایتلی شخصیت الیزابت بنت را برعهده گرفت و نامزد اسکار شد. او این نقش را به زیبایی ایفا کرد و باعث شد تصورتان نسبت به این شخصیت مثبت تر شود. هر لحظه ی این فیلم زیبا و دلنسین است و علاقه مندان به ژانر عاشقانه را تا پایان راضی نگه می دارد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی برای افرادی که احساس تنهایی می کنند


31. خواستگاری – The Proposal – 2009

فیلمی به کارگردانی آن فلچر و نویسندگی پتر شیارلی، درباره یک مدیر کانادایی (ساندرا بولاک) و دستیار خوش‌تیپ و بلندپروازش (رایان رینولدز). او برای اقامت در ایالات‌متحده مجبور است با دستیارش ازدواج کند و سپس برای دیدن خانواده او به آلاسکا می‌رود. سپس متوجه می‌شویم که این رئیس بداخلاق چقدر آسیب‌پذیر است (او سال‌ها پیش خانواده‌اش را از دست داده) و سپس عاشق دستیار و خانواده‌اش می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


30. افسانه تارزان – The Legend of Tarzan – 2016

یک فیلم ماجراجویانه رمانتیک از دیوید یتس، درباره شخصیت معروف تارزان، با این تفاوت که در این فیلم رابطه او با همسرش جین (مارگارت رابی) را نشان می‌دهد. این فیلم از همان افسانه قدیمی تارزان الهام گرفته اما علاوه بر آن تارزان و جین مجبورند با اهریمن مبارزه کنند و به همین دلیل صحنه‌های اکشن جالبی خلق می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 50 فیلم برتر سال 2016 از دید مخاطبین و منتقدین


29. لا لا لند -۲۰۱۶- La La Land

دیمین شزل، نویسنده و کارگردان “لا لا لند”، با ساختن یک فیلم جالب، رمانتیک، جذاب و خوش ساخت، در سال ۲۰۱۷ اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. بازی زیبا و دیدنی “اما استون” و “رایان گاسلینگ” یکی دیگر از جذابیت های این فیلم است؛ فیلمی که در آن تمام احساسات شخصیت ها به صورت رقص، آهنگ و تصمیمات آنها، نشان داده می شود. گفتنی است که این فیلم جایزه ی اسکار بهترین موسیقی اورجینال را هم در سال ۲۰۱۷ به دست آورد. “اما اسنون” نیز اسکار بهترین بازیگر نقش اول را برای بازی در این فیلم دریافت کرد. اگر از طرفداران فیلم های عاشقانه و موزیکال هستید و در عین حال از رویا پردازی لذت می برید، از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لالالند” (La La Land)


28. گرگ‌ومیش – Twilight – 2008

در این فیلم از کاترین هاردویک شاهد داستان یک خانواده خوش آشام، از استفانی مایر، خواهیم بود که اگرچه با بودجه 37 میلیون دلاری و بازیگران ناآشنا ساخته شد اما به یک فیلم پرفروش تبدیل شد. بلا سؤال (کریستین استوارت) یک دختر دبیرستانی معمولی است که به یک شهر کوچک می‌رود تا با پدرش (بیلی برک)، که یک پلیس است، زندگی کند. زیرا مادرش مجدداً ازدواج کرده است. او عاشق ادوارد کولن (رابرت پاتینسون) می‌شود که خون‌آشام است و پوستش زیر نور خورشید می‌درخشد. اما این به آن معنا نیست که این خوش آشام ها با دیدن انسان وسوسه می‌شوند. اگرچه این فیلم در ابتدا باعث نگرانی سینماگران شد اما به‌زودی به موفقیت رسید و در زمان اکران 70 میلیون دلار فروش داشت و به موفق‌ترین فیلمی که توسط یک زن کارگردانی شده بود تبدیل گشت. این فیلم در سراسر جهان 402.2 میلیون دلار فروش داشت و سپس ادامه آن تولید شد.

همچنین بخوانید: 50 فیلم برتر سال 2017 براساس انتخاب 200 منتقد فیلم و سینما


27. آنچه زنان می‌خواهند – What Women Want – 2000

نانسی مایرز یکی از کارگردان‌های موفق فیلم‌های کمدی زنانه است. او کارگردانی و نویسندگی این فیلم را بر عهده داشت و از فیلم‌های کمدی کلاسیک الهام می‌گیرد. با بررسی شش کمدی رمانتیک او می‌توانید سیر پیشرفت حرفه‌ای او را مشاهده کنید. دیان کیتون در فیلم “بیبی بوم” (1987) که با نگهداری از یک فرزند احساسات انسانی‌اش را بازمی‌یابد؛ سه دهه بعد هم در فیلم “کارآموز” شاهد آن هاتاوی هستیم که به کار اعتیاد دارد و با رابطه با رئیسش، رابرت دنیرو، قلب و احساسش را بازمی‌یابد. در این فیلم موفق که در سراسر جهان 374 میلیون دلار فروش داشت، مل گیبسون مدیر اجرایی یک آژانس تبلیغاتی است که می‌تواند احساسات و افکار زنان را بشنود، به همین دلیل باریتای او (ماریسا تامی) تصور می‌کند که او باید هم‌جنس‌گرا باشد، از آن‌سو، رئیس سنگدلش هلن هانت از او می‌خواهد که به دلیل این توانایی محصولات را به زنان بفروشد. مایرز معتقد است که تمام فیلم‌ها به‌نوعی تخیلی هستند و از زندگی واقعی ما جالب‌تر، مهیج‌تر و رمانتیک‌تر هستند، به همین دلیل است که برای تماشای آن‌ها به سینما می‌رویم.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم هایی که در سال 2018 اکران شدند


26. پنج تای برتر – Top Five- 2014

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کریس راک درباره یک روز از زندگی یک سلبریتی، آندره آلن (کریس راک)، که می‌خواهد جدی گرفته شود و زمانی که یکی از گزارشگران نیویورک‌تایمز (روزاریو داوسون) با او مصاحبه می‌کند مجبور می‌شود درباره حرفه‌اش به‌عنوان کمدین صحبت کند. در این فیلم راک و داوسون زوج موفقی هستند که در کنار سایرین، کوین هارت، تریسی مورگان، سدریک و لزلی جونز، نقش‌آفرینی می‌کنند. راک برخی از نکات این فیلم را از جولی دل پی، که در گذشته با او همکاری داشت، گرفته است.

همچنین بخوانید: لیست کامل بهترین فیلم های سال 2019 به همراه تریلر و خلاصه داستان


25. مسافران -۲۰۱۶- Passengers

طرفداران جنیفر لارنس با دیدن این فیلم هیجان زده می شوند زیرا بار دیگر استعدادهای او را مشاهده خواهند نمود. این فیلم اخلاقیات و باورهای شما را زیرسوال می برد. سفینه فضایی آوالون ۵۰۰۰ مسافر را در یک سفر ۱۲۰ ساله به سیاره هوم استید ۲ می برد. در این میان مشکلاتی باعث می شود جیم پرستون (کریس پرت) بیدار شود. پس از یک سال جیم می خواهد خودکشی کند اما به جای آن مسافر دیگری به نام آرورا لین (جینفر لارنس) را بیدار می کند. برای جلب اعتماد آرورا به او می گوید سیستم اش معیوب شده. آرورا پس از اگاهی از اینکه آن سیاره را دیگر نخواهد دید خاطرات خود را نوشته و عاشق جیم می شود. با این حال پس از اینکه متوجه می شود جیم چه کرده، از اینکه زندگی او را نابود کرده است از جیم متنفر می شود. رویارویی با مرگ باعث می شود به وضعیت خود بیندیشند. آرورا تصمیم می گیرد به جای خوابیدن در محفظه زمان باقی مانده را با جیم بگذراند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ زندگی با افرادی که نمی شناسید یا وقت گذرانی با تنها کسی که عاشق اش هستید؟

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های تاریخ سینما با پایان باز


24. دو عاشق – Two Lovers- 2008

عشق همیشه تأثیرگذار است بخصوص اگر خواکین فینیکس هم در آن حضور داشته باشد. جیمز گری کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشت و البته از داستان کوتاه “شب‌های سفید” فئودور داستایفسکی الهام گرفته و آن را به یک فیلم موفق تبدیل نموده است. ونسا شاو، گوینت پالترو و ژاک فنیکس در یک مثلث عشقی قرار دارند. این فیلم با صحنه خودکشی آغاز شده و صحنه‌های بعدی نیز از آن شادتر نیستند، اما کارگردانی گری آن‌قدر موفق است که این داستان را به یک داستان متفاوت تبدیل می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر کلاسیک عاشقانه


23. شکل آب -۲۰۱۷- The Shape of Water

اگر به فیلم های عاشقانه و فانتزی علاقه دارید حتما این فیلم را تماشا کنید. داستان این فیلم در سال ۱۹۶۲ میلادی در جریان است و درباره ی دختری ناشنوا به نام “الیسا” است که به عنوان یک نظافتچی در آزمایشگاهی دولتی کار می کند. “الیسا” به طور اتفاقی با موجود دوزیست عجیبی که به آزمایشگاه آورده می شود ملاقات می کند و با زبان اشاره با او ارتباط برقرار می کند؛ این رابطه رفته رفته صمیمی تر می شود تا جایی که “الیسا” عاشق این موجود شده و تصمیم می گیرد او را از آزمایشگاه بیرون ببرد.

یکی از نقاط قوت فیلم “شکل آب” فضا سازی و موسیقی مناسب آن است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم در سال ۲۰۱۸ جایزه ی اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه شکل آب


22. وفادارانه – High Fidelity – 2000

این فیلم از چند لحاظ یک فیلم برتر است: بهترین اقتباس از رمان نیک هورنبی (درباره یک پسر)، بهترین فیلم استفان فیرز و بهترین اجرای جان کیوساک. وفادارانه داستان عاشقانه یک مرد و هنرمند موردعلاقه‌اش است. همچنین می‌توان آن را داستان مردی دانست که در گذشته گیر کرده و هنوز هم عاشق زنان ترانه نویس است. حتی امروز هم می‌توانید از دیدن این فیلم لذت ببرید و مطمئن باشید تأثیرگذاری 17 سال پیش خود را حفظ کرده است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی رمانتیک برتر که باید تماشا کنید


21. لاوینگ – Loving – 2016

نویسنده و کارگردان این فیلم جف نیکولز در زمان اکران آن در جشنواره کن معتقد بود که این فیلم آن‌چنان‌که باید با اقبال مواجه نشده است. این فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی زوجی به نام‌های ریچارد و میلدرد لاوینگ ساخته شده که در سال 1967 به جرم ازدواج با یکدیگر از ویرجینیا تبعید شدند. در این فیلم جوئل اجرتون، بازیگر استرالیایی در نقش ریچارد و بازیگر دورگه ایرلندی روث نگا در نقش میلدرد ظاهر شده‌اند. فیلم‌ساز این فیلم تلاش کرد تا داستان این فیلم را بدون هرگونه اغراق به نمایش بگذارد، چیزی که در هالیوود به‌ندرت اتفاق می‌افتد. این فیلم داستان زوجی است که از لحاظ قانونی نمی‌توانند در کنار هم بمانند و هنرمندان فیلم هم این رنج و فراق را به‌خوبی نشان می‌دهند. این فیلم بسیار تأثیرگذار بود و نگا برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد.

همچنین بخوانید: 30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند


20. زندگی ادل – Blue Is the Warmest Color- 2013

این فیلم روایتگر عشق میان دو زن همجنسگرا است، دختر جوانی به نام ادل (با بازی ادل اگزارکوپولوس) که اگرچه در ظاهر از نظر جنسی به مردان تمایل دارد، اما پس از آشنایی با دختری به نام اما (با بازی لئا سدو) به او دل می‌بازد. بنابر تصمیم اعضای هیئت‌داوران، نخل طلا علاوه بر کارگردان، استثنائاً به دو هنرپیشه زن این فیلم، یعنی ادل اگزارکوپولوس و لئا سیدو نیز اهدا شد. فیلم‌برداری این فیلم 800 ساعت طول کشید و محصول نهایی آن یک فیلم 179 دقیقه‌ای است. بسیاری این فیلم موفق از عبدللطیف کشیش را یک فیلم بحث‌برانگیز می‌دانستند بااین‌حال بسیار موفق از آب درآمد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2018


19. دیو و دلبر – Beauty and the Beast – ۲۰۱۷

یک اثر کلاسیک از دیزنی با یک داستان اسطوره ای زیبا و بازیگران درخشان که به یکی از جذاب ترین داستان های عاشقانه تبدیل شده است. در این فیلم شاهد یک داستان عمیق تر، مخصوصا از جانب دیو، هستیم. بازیگران با خلق یک داستان عمیق فیلم را دیدنی می کنند. داستان عشق های نامتعارف و غیر عادی معمولا طرفدران زیادی دارند و “دیو و دلبر” بدون شک یکی از بهترین آنهاست.

همچنین بخوانید: اگر فیلم یک مکان آرام (A Quiet Place) را دوست دارید این ۱۲ فیلم را تماشا کنید


18. عشق و بسکتبال – Love & Basketball – 2000

در سینمای هالیوود امروز کارگردانان مطرح زن بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها جینا پرینس-بایدوود، کارگردان و نویسنده مطرح است که تاکنون فیلم‌های کوتاه و بلند و سریال‌های تلویزیونی را کارگردانی نموده و جوایز متعددی کسب نموده است. این فیلم ورزشی داستان عمر اپس و سانا لاتان، دو بازیکن بسکتبال رقیب را نشان می‌دهد که از دوران کودکی عاشق هم بوده‌اند. این فیلم فروش بالایی داشت و برای این کارگردان جوایزی را به همراه آورد. همچنین نام او را به‌عنوان یک کارگردان مطرح بر سر زبان‌ها انداخت.


17. خرچنگ -۲۰۱۵- The Lobster

برخی فیلسوفان معتقد اند اگر بعضی آدم ها چیزی از عشق نمی شنیدند، هرگز عاشق نمی شدند. واقعا اگر ما هیچ گاه در سینما و ادبیات نام عشق را نمی شنیدیم اینگونه در جستجویش بودیم؟ فیلم “خرچنگ” ما را با سوال هایی از این دست مواجه می کند و نقش جامعه و انسان های دیگر را در مورد روابط عاطفی بررسی می کند. فیلم “خرچنگ” در دنیای عجیبی با قوانینی عجیب تر می گذرد و تماشایش ما را شوکه می کند، می ترساند و راجع به پیروی از قوانین جامعه خودمان به فکر فرو می برد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جذاب و دیدنی که می تواند الهام بخش شما باشد


16. من عشق هستم – I Am Love – 2009

تیلدا سوئینتن می‌تواند با هر گریم و در هر نقشی درخشان ظاهر شود. او در این فیلم ملودرام برای اولین بار با کارگردان ایتالیایی لوکا گوادانینو همکاری داشته و در نقش اما، زنی که با یک مرد اشراف‌زاده میلانی ازدواج کرده، ظاهر می‌شود. اما زمانی که همسر او تصمیم می‌گیرد دارایی خانوادگی را به پسر و نوه‌اش که می‌خواهند یک رستوران داشته باشند، واگذار کند همه‌چیز تغییر می‌کند. او در ابتدا یک مادر و همسر معمولی است اما پس از آشنایی با آشپز این رستوران همه‌چیز تغییر می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین موسیقی های متن فیلم، 55 ساندترک ماندگار تاریخ سینما


15. کارول – Carol – 2015

یک فیلم عاشقانه از تاد هینز درباره عشق میان کارول (کیت بلانشت) و ترز بلیوت (رونی مارا) در دهه 50 میلادی که بسیار تأثیرگذار است. این فیلم توجه منتقدین را به خود جلب کرد و بسیاری این فیلم را یک فیلم ملودرام و غم‌انگیز می‌دانند.

همچنین بخوانید: 23 فیلم برتر درباره جاده و سفر که می‌توانید در تابستان تماشا کنید


14. دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook – 2012

فیلم درام، کمدی و عاشقانهٔ آمریکایی به کارگردانی دیوید او راسل است. فیلم‌نامهٔ این اثر نوشتهٔ خود راسل برگرفته از رمانی با همین نام از متیو کوئیک می‌باشد. جنیفر لارنس و بردلی کوپر در این فیلم نقش یک زوج شکست‌خورده اما جذاب را ایفا می‌کنند. این رابطه کمدی جالب و درعین‌حال تأثیرگذار است زیرا در کنار هم می‌توانند عشق واقعی را بیابند. جنیفر لارنس از آن دست بازیگرانی است که هویت جدیدی به شخصیت بخشیده و به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی را دریافت نمود.

همچنین بخوانید: 25 فیلم زیبا که در آن‌ها قهرمان داستان یا شخصیت اصلی می‌میرد


بیمار بزرگ -۲۰۱۷- The Big Sick

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. “کمیل نانجیانی” پسری پاکستانی است که از بچگی در شیکاگو بزرگ شده است و به عنوان یک استند آپ کمدین مشغول به کار است. خانواده ی کمیل اصرار دارند که او با دختری پاکستانی ازدواج کند ولی او عاشق  دختری آمریکایی به نام “امیلی” می شود. بعد از مدتی “امیلی” دچار بیماری سختی می شود و این اتفاق، مسیر زندگی این دو نفر را متحول می کند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “درباره زمان” (About Time)


13. بحث کافیه – Enough Said – 2013

پنجمین فیلم کارگردان مطرح، نیکول هلوفسنر، بهترین و تأثیرگذارترین فیلم اوست. جولیا لوئی-درایفوس در نقش زنی مطلقه به نام اوا تصمیم می‌گیرد به دنبال کسی بگردد تا به او علاقه‌مند شدن را یاد بدهد. در این میان، او با دوست شوهر سابق خود آشنا می‌شود، آلبرت که مطلقه است و شاعری به نام ماریان، که او هم یک مشتری و دوست است. دختران همه آن‌ها به کالج می‌روند.

همچنین بخوانید: 25 فیلم حال خوب کن که باید ببینید


12. کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain – 2005

هنوز هم پس از 12 سال دیدن این فیلم تأثیرگذار و متأثرکننده است، بخصوص اینکه یکی از بازیگران اصلی این فیلم یعنی هیث لجر، از دنیا رفته است. این فیلم توسط آنگ لی کارگردانی شده‌است و برگرفته از داستان کوتاه «کوهستان بروکبک» نوشتهٔ انی پرو می‌باشد. این فیلم بازیگرانی نظیر هیث لجر، جیک جیلنهال، میشل ویلیامز و آن هاتاوی را به بازیگران مطرح تبدیل نمود. این فیلم داستان عشق میان دو مرد هم‌جنس‌گرا را نشان می‌دهد که با وجود علاقه شدید نمی‌توانند کنار هم باشند و به همین دلیل پایان غم‌انگیزی دارد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم خارجی دیدنی و بسیار زیبا که احتمالاً تماشا نکرده‌اید


11. ستاره ای متولد شده است -۲۰۱۸- A Star Is Born

اگر به دیدن فیلم های عاشقانه با پایانی غم انگیز و نه چندان قابل پیش بینی علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید. “ستاره ای متولد شده است” داستان عشق پسری خواننده به نام “جکسون” (با بازی “بردلی کوپر”) به دختری است که به خوانندگی علاقه دارد اما فرصت رشد و پیشرفت در این زمینه را پیدا نکرده است.

“ستاره ای متولد شده است” در مراسم اسکار ۲۰۱۹ جایزه ی بهترین موسیقی اورجینال را دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه غم انگیز در تاریخ سینما


10. اوئیسیز – Oasis – 2002

تماشای سومین فیلم لی چانگ دانگ اصلاً آسان نیست. این فیلم درباره مردی است که دچار ناتوانی ذهنی شده و درست پس از آزاد شدن از زندان عاشق زنی می‌شود که به فلج مغزی مبتلاست، به همین دلیل یکی از رمانتیک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. بسیاری آن را یک فیلم رئال و تأثیرگذار می‌دانند. سول کیونگ گو و مون سو ری نقش‌آفرینی بسیار چشمگیری داشتند و به‌خوبی توانستند رابطه میان اعضای یک خانواده را نشان دهند، به‌طوری‌که تصور می‌کنید به صحنه‌ای از یک زندگی واقعی نگاه می‌کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم زیبا درباره ازدواج و مراسم عروسی


9. بروکلین – Brooklyn – 2015

هرچند سال یک‌بار یک فیلم برتر به دنیای سینما وارد می‌شود. این فیلم هم یکی از این فیلم‌های برتر است که اشکتان را درمی‌آورد، حالا چه اشک شوق یا اشک غم. سایورس رونان در بروکلین نقش زن جوانی به نام آلیس را بازی می‌کند که در حین رقص عاشق یک پسر ایتالیایی می‌شود. جان کراولی داستان فیلم را از رمان کولم تویبین اقتباس نموده است. قهرمان زن داستان در پایان فیلم به این نتیجه می‌رسد که جایی که هستید مهم نیست بلکه نحوه زندگی‌تان و افرادی که در کنارتان هستند مهم‌اند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


8. درخشش ابدی یک ذهن پاک – Eternal Sunshine of the Spotless Mind – 2004

افراد فراموش‌کار خوشبخت‌ترند. هر کس که به توانایی‌های جیم کری و کیت وینسلت در نقش دراماتیک شک دارد باید بهترین فیلم میشل گوندری را تماشا کند. سؤال اصلی این فیلم این است: آیا بهتر است کسی را دوست داشت و او را از دست داد یا اینکه اصلاً به یاد نیاوری که کسی را دوست داشتی. در این فیلم افراد می‌توانند به یک کلینیک رفته و خاطرات خود را از ذهنشان پاک کنند. اما در نهایت قلب بسیاری از خاطرات را نگه می‌دارد و پیروز می‌شود. برای دانستن پاسخ عقل و عشق این فیلم را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “درخشش ابدی یک ذهن پاک”


7. ندیمه – The Handmaiden – 2016

فیلمی به کارگردانی پارک چان-ووک است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم بر اساس داستانی از سارا واترز ساخته شده است. دهه ۱۹۳۰، کُره. در دورهٔ اشغال ژاپن، دختری به‌عنوان دستیار برای یک زن ثروتمند ژاپنی که زندگی منزوی‌ای را در کاخی بزرگ می‌گذراند، استخدام می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین او وزن ثروتمند شکل می‌گیرد. اما او به‌صورت مخفیانه درگیر توطئه‌ای علیه آن زن ژاپنی می‌شود. کارگردان این فیلم با قرار دادن قطعات پازل مانند از بیننده دعوت می‌کند تا خودش داستان فیلم را حدس بزند. با تماشای این فیلم متوجه می‌شوید که راوی آن چندان قابل‌اعتماد نیست و از همه‌چیز خبر ندارد. تنها چیزی که می‌توانیم به آن اطمینان داشته باشیم این است که این زنان به هم علاقه دارند و از مردانی که آن‌ها را به بازی درآورده بودند پیشی می‌گیرند. این فیلم را می‌توان یک اثر فمینیست دانست.

همچنین بخوانید: 25 شخصیت قدرتمند دنیای مارول از بین ابرقهرمانان و ابرشرورها


6. دریای آبی عمیق – The Deep Blue Sea – 2011

ترنس دیویس در طول فعالیت کارگردانی‌اش هشت فیلم ساخته که این فیلم برترین آن‌ها محسوب می‌شود. از بازیگران آن می‌توان به ریچل وایس، تام هیدلستون، و سایمون راسل بیل اشاره کرد. ریچل وایس و تام هیدلستون نقش دو عاشق را ایفا می‌کنند که در زمان جنگ رابطه عاشقانه‌ای باهم داشتند که به شکست مبدل شد. این فیلم یک تراژدی تمام‌عیار است که وایس را در اوج یک فروپاشی روانی نشان می‌دهد.


5. تنها عاشقان زنده می‌مانند – Only Lovers Left Alive – 2013

نام فیلمی بریتانیایی-آلمانی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی جیم جارموش ساخته شد. او این فیلم عاشقانه را با بودجه 7 میلیون دلاری در خرابه‌های دترویت و تانگیر ساخت. آدام موزیسین گوشه‌گیرِ خون‌آشامی است که قرن‌ها در دیترویت زندگی کرده، پس از مدتی یار همیشگی‌اش ایو از آفریقا نزد او بازمی‌گردد. این دو از بازار سیاه خون تهیه می‌کنند و به آن‌ها کاری ندارند. پس از مدتی خواهر کوچک‌تر ایو که او هم خون‌آشام است نزد آن‌ها آمده و درباره ارتباط انسانی آدام با دنیای بیرون خیال‌هایی در سر دارد.

همچنین بخوانید: 21 رمان عاشقانه برتر جهان که حتماً باید بخوانید


4. در حال و هوای عشق – In the Mood for Love – 2000

فیلمی از ونگ کار وای که می‌تواند بهترین آثار عاشقانه سینمای جهان را به رقابت بطلبد. در این فیلم دو همسایه که هر دو متأهل هستند عاشق هم شده و پس از ساعت‌ها حرف زدن باهم شب هنگام به اتاق‌هایشان بازمی‌گردند. بااینکه در اجرای مگی چانگ و تونی لونگ هیچ‌گونه رابطه صمیمانه یا جنسی نیست اما می‌توان احساس میان آن دو را با تمام وجود حس کرد. این مسئله هم خوب است هم بد، زیرا ترکیبی از تنش جنسی و خواسته‌های سرکوب شده است که به هیچ شکلی رها نمی‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های کمدی سال 2018


3. او – Her – 2013

یکی از برترین فیلم‌های ساخته شده درباره هوش مصنوعی توسط اسپایک جونز که وابستگی ما به تکنولوژی را نشان می‌دهد. این فیلم درباره مردی (خواکین فینیکس) است که در سال‌های آینده لوس‌آنجلس زندگی کرده و عاشق یک سیستم کامپیوتری می‌شود. اسکارلت جوهانسون در این فیلم یکی از بهترین نقش‌های دوران بازیگری‌اش را ایفا می‌کند، آن هم بدون اینکه از نظر فیزیکی ظاهر شود! به همین دلیل هنوز هم پس از چهار سال دیدن این فیلم خالی از هیجان نیست.

همچنین بخوانید: 13 فیلم با داستان غیرمنتظره که ارزش دیدن دارند


2. پیش از غروب – Before Sunset – 2004 و پیش از نیمه‌شب – Before Midnight – 2013

دو فیلم عاشقانه موفق از ریچارد لینکتر که یکی پس از دیگری به بازار آمد. پیش از غروب آن‌قدر کامل و بی‌عیب و نقص ساخته شده بود که تصور ساخت نسخه دنباله آن اشتباه به نظر می‌رسید. اما اکران پیش از نیمه‌شب به ما ثابت کرد که اشتباه فکر می‌کردیم. ای‌تان هاک و جولی دل پی به‌عنوان نویسندگان نامزد جایزه اسکار و عشاق فیلم ثابت کردند که بهترین زوج سینمایی هستند.

همچنین بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ سینما (انتخاب شده توسط بازیگران مطرح سینما)


1. عروسی مانسون – Monsoon Wedding – 2001

فیلم‌های میرا نایر معمولاً چالش‌برانگیز و مستقل هستند، مانند سلام بمبئی در سال 1988 که نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار شد، کاماسوترا: داستانی از عشق، می‌سی‌سی‌پی ماسالا و عروسی مانسون. در این فیلم درام خانوادگی آدیتی قرار است به شکل سنتی ازدواج کند و چند روز مانده به عروسی به جوانی که به‌تازگی از تگزاس بازگشته آشنا می‌شود. او ناگهان ازدواجش با مرد مسن‌تر را برهم زده اما بازهم به او بازمی‌گردد و نامزدش او را می‌بخشد. نایر در این فیلم به‌خوبی داستان‌های فرعی و دکور رنگارنگ را به نمایش گذاشته و در این راه از دوربین‌های دستی استفاده می‌کند. در این فیلم صحنه خسته‌کننده‌ای وجود ندارد و زوج‌های عاشق به پایان شادی دست می‌یابند.


آپدیت: فیلم‌های زیر با استناد به نظرات کاربران به لیست اضافه شدند.


تایتانیک – Titanic – 1997

یادداشت مترجم: این مقاله مربوط به فیلم‌های قرن 21 (سال 2000 به بعد) بوده و فیلم تایتانیک در قرن بیستم (سال 1997) ساخته شده است. دلیل قرار گرفتن تایتانیک در آپدیت مقاله، نظرات بسیاری از مخاطبان است که از غیبت این فیلم در لیست ابراز ناراحتی کردند و ما به احترام مخاطبین عزیز پروشات، این فیلم را نیز در لیست قرار دادیم.

احتمالا نیازی نیست که چیزی درباره این فیلم بنویسیم، زیرا این فیلم توانست یک داستان ساده را به یک خاطره فراموش ناشدنی برای تمام سینمادوستان تبدیل کند. همه چیز در این شاهکار سینمایی وجود دارد، عشق، نفرت، علاقه، شادی، غم؛ همه و همه را در تایتانیک خواهید یافت. این فیلم از جیمز کامرون در ردیف دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته است. بازی جذاب لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت نیز ستودنی و درخور یکی از بهترین عاشقانه‌های تاریخ سینماست.


عشق – Amour – 2012

این فیلم از سینمای فرانسه یکی از درام‌های زیباست که ارزش قرار گرفتن در این لیست را دارد. این فیلم سوال مهمی را مطرح می‌کند و آن این است که کدام حس انسان تا آخر عمر با او باقی می‌ماند؟ در این فیلم شاهد یک زوج سالخورده به نام های آنه و جورج هستیم که هر دو استاد بازنشسته موسیقی هستند. زندگی آنها با سکته آنه دچار چالش می‌شود و داستان فیلم را رقم می‌زند. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را از دست ندهید.


امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. البته هیچ لیستی کامل نیست و تنها با شنیدن نظرات شما می‌توانیم این لیست را کامل تر کنیم.

منتظر شنیدن نظرات شما هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (341)

بستن فرم

  1. زن ایرانی

    بهمن 27, 1402

    شما خجالت نمیکشید که فیلمهای همجنسگرا را تبلیغ میکنید و نام فیلم عاشقانه را روی آن میگذارید
    اینکارتون از نظر شرع و قانون مشکل داره😤😤😤😤

    پاسخ

  2. میترا

    آذر 23, 1401

    فبلم سه قدم بالاتر از آسمان از همه فیلما قشنگتره من بیستر از 100 بار دیدمش و هنوز برام جذابیت داره

    پاسخ

  3. احمد

    خرداد 9, 1401

    فیلم redeeming love 2022 یکی بهترین فیلم‌هایی بود که دیدم

    پاسخ

  4. سارا

    اسفند 24, 1400

    فیلم تریستان و ایزولید عاشقانه عالی هست اینجا ننوشتین

    پاسخ

  5. کیلرر دات کامم

    شهریور 22, 1400

    لیستتون بدک نبود ولی به علاقه مندان فبلم های عاشقانه
    گرگ و میش
    و
    بعد از ان
    رو حتماااااا حتماااا پیشنهاد میکنم که ببینن

    پاسخ

  6. مهدی

    شهریور 5, 1400

    سلام ،به نظرم سریال های کره ای واقعا موفق تر هستن و من فیلم هایی ک پایان خوش دارن رو بهتر ترجیح میدم به خاطر انرژی که به فرد میده توصیه میکنم این فیلم ها رو ببینید محشره:۱.سقوط بر روی تو۲ سقوط به خاطر بی گناهی ۳. باغ مخفی ۴. من روبات نیستم ۵.منشی کیم چشه ۶.دستم رو رها نکن البته ترکی هست این فیلم ولی خیلی قشنگه۷.دختران افتاب ۸.تو از ستاره ها اومدی ۹. سینمایی با تو بودن ۱۰ فیلم ترکی تو درم رو بزن ۱۱ نسل خورشید ۱۲ سینمایی هندی دفترچه خاطرات۱۳ طلوع ماه در رودخانه ۱۴عاشقان ماه اگرچه پایان غم انگیز۱۵روباه نه دمم ۱۶ افسانه ابی۱۷ میتونی بهتر از این باشی

    پاسخ

  7. Hurriz1400313

    خرداد 20, 1400

    سلام من عاشق فیلم و سینمام و میخوام 25 فیلم برتر زندگی رو بهتون معرفی کنم که از تماشای این فیلم ها لذت ببرید البته سلیقه چیده شده و اصلا بر اساس جوایز و رتبه فیلم ها این لیست رو ننوشتم فقط به عنوان یه تماشاگر سینما بهتون توصیه میکنم فیلم ببینید و لذت ببرید ولی هیچوقت افراطی نباشید و به صورت خیلی حرفه ای دنبالش نکنید که بهتون آسیب نزنه این لیست از فیلم هایی که یادم بود نوشتم خیلی فیلم های عالی دیگه هم هست که یادم نیومد ولی همینایی که یادم بود رو نوشتم حتما همشون رو ببینید ارزش دیدن رو دارن 1.The Shawshanc Redemption 1994 (واقعا این فیلم شاهکاره هر کی ندیده حتما ببینه من با اینکه خیلی وقت پیش دیدمش هر وقت بهش فکر میکنم با خودم میگم عجب شاهکاری بود…) 2.Leon:The professional 1994 (وای من عاشق این فیلمم خیلی دوستش دارم در اصل اینو باید میزاشتم اول ولی خوب دلم نیومد رستگاری در شائوشنگ روبزارم دوم ) 3.A Werewolf Boy 2012 (من واقعا با این فیلم ارتباط خیلی خوب گرفتم عشق کردم باهاش خیلی قشنگه وخاص حتما ببینید) 4. The Green Mile 1999(این فیلم شاهکاره و مفهمومی که به تصویر میکشه بینظیره از دستش ندید اگه ندیده این فیلمو) 5.The Intouchables 2011 (وای این فیلم همه چی باهاش میشه زندگی کرد اینقدر قشنگه خیلی لذت بردم ازش) 6. Forrest Gump 1994 (دیگه عشق تر از این فیلم نداریم …) 7.فیلم ایرانی مارمولک (بله بهترین فیلم ایرانی که دیدم خیلی دوستش داشتم واقعا 8.Your Name 2016(من خیلی با این انیمه زیبا ارتباط خوبی گرفتم و بهترین انیمه زندگیم که دیدم همین انیمه هستش پیشنهاد میکنم حتما ببینید) 9.Intestellar 2014 (بله کارگردان مورد علاقه من نولانه به نظر من این مرد نابغست و به عقیده شخصی من میان ستاره ای بهترین فیلم نولانه بعد این فیلم من تا چند روز مبهوت بودم ) 10.12 Angry Men 1957 (عالیه این فیلم شاهکار به تمام معنا بینظیره حتما ببینید) 11. Mad Max : Fury Road 2015 (این فیلم عالی بود پیشنهاد میکنیم حتما ببینید ) 12.Hacksaw Ridge 2016 (من این فیلمو خیلی دوست داشتم فیلم نجات سرجوخه رایان هم خوب بود ولی به سلیقه من این فیلم بهتر بود و من ارتباط بهتری باهاش برقرار کردم ) 13.Brave Heart 1995 (فیلم گلادیاتور و تروی هم خوب بودن ولی من خیلی عاشق این فیلمم ) 14.فیلم ایرانی لیلی با من است (هرکی ندیده حتما ببینه حتما) 15.فیلم ایرانی بچه های آسمان(بدون شک بهترین فیلمه جز 250 فیلم هم هست هر کی ندیده ببینه) 16. One Flew over The Cuckoo`s Nest 1975 (این فیلم هم خیلی قشنک بود) 17.Inception 2010 (شاهکار نولان واقعا این فیلم نشون میده نولان یه نابغه هم هست خیلی قشنگه این فیلم میدونم رتبش رو خیلی پایین گذاشتم ولی خوب دیگه هم فیلم های بالا هم قشنگ بودن ) 18. Titanic 1997(من ژانر مورد علاقم عاشقانس و خیلی فیلم دیدم ولی هیچکدوم برام این فیلم نشدن) 19. Memories of Murder 2003 (این فیلم بینظیره حتما ببینید) 20. Greave Of The Firefiles (بهترین انیمه ای که در مورد جنگ ساخته شده) 21. PK 2015 (فیلم هندی خوب زیاد دیدم ولی این یکی رو خیلی دوستش داشتم ) 22. Ayla: The Doughter of war 2017 (یکی از بهترین فیلم های ترکی هستش از دستش ندید) 23. Be with you 2018 (چقدر دوست داشتم این فیلمو آخرش که گریم گرفت ) 24.Life is Beautiful 1997 (قطعا جای این فیلم اینجا نیست واقعا شاهکاره ولی دیگه همینجوری شد افتاد این پایین ولی من عاشقشم) 25.Soul 2020(یکی از بهترین انیمیشن هاست به کنار خیلی تاثیر گذاشت روم همه فکر میکنن انیمیشن مال بچه هاست منم اوایل این فکر میکردم ولی بعد از دیدن این انیمیشن نظرم عوض شد اینقدر معنی و مفهوم قشنگی داشت حقش بالاتر از رتبه آخرم ) فیلم خوب زیاد دیدم ولی همینا یادم مونده رتبشون رو هم همینجوری چیدم همشون رو دوست دارم امیدوارم ببینید و لذت ببرید … یاعلی

    پاسخ

    • هادی در پاسخ به Hurriz1400313

      تیر 17, 1400

      لیستت عالی بود

      پاسخ

    • فاطمه در پاسخ به Hurriz1400313

      آبان 17, 1400

      خیلی خوب بود سلیقه خوبی داری حتما اونایی که گفتی رو میرم ببینم

      پاسخ

    • فران در پاسخ به Hurriz1400313

      آبان 3, 1401

      خدا خیرت بده

      پاسخ

  8. kim

    خرداد 9, 1400

    سریال منشی کیم چشه رو ببینید خیییییییلی قشنگه بهترین سریالی هست که من دیدم 🌛

    پاسخ