به عنوان یک آزادکار (فریلنسر) چگونه با شکست‌ها کنار بیاییم؟

فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار به افرادی گفته می‌شود که در استخدام شرکت خاصی نیستند و به صورت آزاد به انجام پروژه‌های تخصصی می‌پردازند. از پر طرفدارترین شغل‌های فریلنسری می‌توان به برنامه‌نویسی، ترجمه، طراحی گرافیک، انجام پروژه‌های آکادمیک و از این دست اشاره کرد. به دلیل اینکه افراد فریلنسر به شرکت خاصی وابسته نیستند معمولا مشکلات این قشر بیشتر از سایر کارمندان است. به همین دلیل در این پست به نحوه کنار آمدن با مشکلات و رفع اشتباهات مربوطه می‌پردازیم.

نحوه برخورد با اشتباهات: کلید موفقیت فریلنسرها

امروزه تعداد افرادی که کار آزاد انجام می‌دهند روز به روز افزایش می‌یابد. دنیای اینترنت و تکنولوژی به ما کمک می‌کند تا به جای انتخاب مشاغل کارمندی، مشاغلی مانند ترجمه، طراحی و برنامه‌نویسی را انتخاب کنیم. اما تعداد کمی از این افراد هستند که قبل از شروع کار، مهارت‌های لازم را کسب کنند یا آموزش ببینند.

مهارت‌های عملی در مقایسه با مهارت‌های روانی: برای موفقیت به هردو نیاز دارید

زمانی که یک کار آزاد را شروع می‌کنید، باید به توانایی‌های خود اعتماد داشته باشید، به این معنا که مطمئن باشید می‌توانید مشتری پیدا کنید، می‌توانید قیمت‌ها را خودتان تعیین کنید و مهارت لازم را دارید. علاوه براین، در هر کاری علاوه بر مهارت عملی، به آمادگی روحی روانی هم نیاز دارید.

کلید طلایی موفقیت این است که بتوان از اشتباهات درس گرفت و این توانایی برای مترجمان آزاد ضروری‌تر است. در کار سنتی یا گروهی، از حمایت دیگران برخوردارید. اما کار فردی این‌گونه نیست. به همین دلیل باید منتظر شکست باشید و از آن درس بگیرید.

داشتن سابقه خوب بسیار مهم است و به این معناست که کمتر دچار اشتباه می‌شوید

برای یک فریلنسر، داشتن سابقه خوب بسیار حیاتی است، زیرا یک شکست کوچک می‌تواند سابقه‌اش را خراب کند، و در مقایسه با یک کارمند استخدامی، موفقیت کاری یک فریلنسر به سابقه‌اش وابسته است. بنابراین باید خود را برای شکست آماده کنید، تا در صورت وقوع آن را به‌خوبی پشت سر بگذارید.

1. شکست اجتناب‌ناپذیر است.

همیشه امکان این وجود دارد که در انجام یک پروژه با شکست مواجه شوید، پس باید بتوانید آن شکست را مدیریت کنید، در غیر این صورت درباره تصمیم خود بیشتر فکر کنید. ممکن است اشتباه کنید، ممکن است در انجام برخی از پروژه‌ها با شکست مواجه شوید. هرچقدر هم توانمند باشید، بازهم انسان هستید و ممکن است اشتباه کنید.

2. هرگز تلاش نکنید شکست‌های خود را پنهان کنید.

لازم نیست که اشتباهات خود را به همه اطلاع دهید، اما سعی کنید اشتباهات خود را باکسی که از آن اشتباه لطمه می‌بیند درمیان بگذارید. زیرا صداقت بهترین سیاست است. دروغ، استرس و نگرانی‌تان را افزایش می‌دهد و درنهایت فاش می‌شود. علاوه بر آن، مشتری‌ها به مترجم صادقی که اشتباهات خود را قبول می‌کند، بیشتر احترام می‌گذارند. آن‌ها هرگز برای یک دروغ‌گو احترامی قائل نمی‌شوند.

3. در چند ماه دیگر هیچ‌کدام از اشتباهاتتان را به یاد نمی‌آورید.

زمانی که با شکست مواجه می‌شوید، دنیا برایتان به آخر می‌رسد و تصور می‌کنید که موفقیت‌های کاری‌تان به پایان رسیده است. این حالت ممکن است زمانی رخ دهد که بر روی یک پروژه مهم مشغول به کار باشید. اما بسیار مهم است که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید و یادتان باشد که بعد از چند ماه، تمام مشکلات خود را فراموش خواهید کرد.

4. از اشتباهات خود درس بگیرید.

همیشه باید سعی کنید از اشتباهات و تجربه‌های خود درس بگیرید. درنتیجه می‌توانید از بروز اشتباهات مجدد جلوگیری کنید. حتی می‌توانید اشتباهات خود را در یک مجله یا وبلاگ منعکس کنید. به یاد داشته باشید که “تجربه بهترین آموزگار است.”

5. درانجام کارهای خوب به خودتان تبریک بگویید.

همیشه موفقیت‌های کاری خود را به خود تبریک بگویید، زیرا این موفقیت‌ها هم همانند شکست‌ها باارزش هستند! زمانی که مشکلی پیش می‌آید، موفقیت‌های اخیر را به خودتان یادآوری کنید.

هرکسی نمی‌تواند به‌عنوان یک فریلنسر فعالیت کند. برای انجام آن به آرامش روانی و اراده نیاز دارید. اما در عین‌ حال مزایایی هم دارد. پس اگر برای این مشکلات کوچک خود را آماده کنید، یک‌قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم