9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

در سال‌های اخیر علم و دانش دستاوردهای مهمی داشته است و درست زمانی که تصور می‌کنیم به همه‌چیز دست یافته‌ایم متوجه می‌شویم برخی از سازمان‌های علمی و تحقیقاتی پروژه هلی علمی جدیدی در دست دارند که می‌خواهند آن‌ها را عملی کنند. برخی از این پروژه‌ها در پی کاوش‌های فضایی بوده و برخی دیگر هم به دنبال درمان بیماری‌های مختلف هستند.

در اینجا 9 یافته علمی را به شما معرفی می‌کنیم که در آینده نزدیک در زندگی‌تان تغییر و تحول بزرگی را ایجاد خواهند نمود.

9. وای فای جهانی

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

بیش از 50 درصد از مناطق روستایی اروپا, آفریقا و آسیا از اینترنت بی‌بهره هستند. آیا تابه‌حال به اینکه سراسر جهان به اینترنت متصل باشد فکر کرده‌اید؟ باید بدانید که شرکت OneWeb این ایده را تا 10 سال آینده ممکن می‌سازد. مدیرعامل شرکت معتقد است که این پروژه می‌تواند اینترنت پرسرعت را در اختیار تمام جهانیان قرار دهد, مخصوصاً مناطق روستایی.

آن‌ها به این منظور در سال 2018 حدود 10 ماهواره را به مدار زمین ارسال می‌کنند تا به کمک آن در سال 2022 اینترنت را در اختیار مدارس و خانه‌ها قرار دهند. در سال 2027 با وجود بیش از 900 ماهواره تمام جهان به اینترنت رایگان متصل خواهد بود.

8. ماسکی که حواس فرا انسانی را ایجاد می‌کند.

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

تمامی ابرقهرمانان ماسک و لباس‌های محافظ می‌پوشند, حتی آن دسته‌ای که قدرت‌های ماورایی نداشته باشند. یافته‌های علمی باعث می‌شود که تمام افراد قدرت‌های ماورایی به دست آورند, حداقل از لحاظ حواس بینایی و شنوایی.

دانشجویان یک کالج در لندن ماسکی به نام Eidos ساخته‌اند که حواس بینایی و شنوایی ما را افزایش می‌دهد. این ماسک به کمک یک میکروفن جهت‌دار صداها را تقویت نموده و درعین‌حال سروصدای اطراف را مسدود می‌کند. به‌این‌ترتیب تنها صداهایی که می‌خواهید را می‌شنوید. این ماسک می‌تواند به افرادی که مشکل شنوایی دارند یا برای تمرکز در مکان‌های شلوغ دچار مشکل‌اند کمک کند.

7. پروژه انگشت شست سوم

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

دنی کلود, یک طراح نیوزلندی, با یک انگشت شست سه‌بعدی پروژه دید خود را معرفی نمود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوار مخصوص را به دست خود پیچیده و حسگرهای آن را تنظیم کنید. حسگرها از طریق بلوتوث با انگشت مصنوعی ارتباط برقرار نموده و حرکات آن را کنترل می‌کند.

بنا به گفته کلود، او همیشه به اعضای مصنوعی و چگونگی ارتباط آن با بدن گیرنده علاقه داشت. وجود این انگشت می‌تواند در موسیقی، داروسازی و هر صنعت دیگری که به یک عضو اضافه نیاز باشد کمک کند. پروژه کلود می‌تواند توانایی‌های انسان را افزایش دهد نه اینکه نشانه معلولیت باشد.

6. آزمایش داروی ایدز

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

سال‌هاست که جهان در انتظار این دارو بسر می‌برد. خوشبختانه علم به دنبال کشف این داروست. در سراسر جهان بیش از 36.7 میلیون نفر به این بیماری دچار هستند. طبق یافته‌ها دانشمندان پادتنی ساخته‌اند که از سه طرف به ویروس حمله نموده و به‌عنوان یک واکسن می‌تواند در آینده در برابر این ویروس از ما دفاع کند.

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که حتی ویروس ایدز هم قابلیت جهش داشته و می‌تواند توسط این پادتن‌ها از بین برود. اگر ثابت شود که این پادتن‌ها برای بدن بی‌خطر هستند تا سال 2018 برای درمان افرادی که با این بیماری زندگی می‌کنند استفاده خواهد شد. در صورت مثبت بودن نتایج آزمایشات در 3 تا 4 سال آینده این دارو به بازار خواهد آمد.

5. لنز طبی هوشمند گوگل

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل در زمینه تکنولوژی هیچ محدودیتی قائل نیست. این شرکت به همراه چندین داروساز در 3 سال آینده لنز طبی هوشمند به بازار عرضه خواهد نمود. هدف اصلی از تولید این لنزها این است: این لنزها از طریق یک تراشه بی‌سیم می‌توانند میزان گلوکز موجود در اشک را اندازه‌گیری نموده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشند.

محققان شرکت گوگل این حسگرها و تراشه‌ها را به اندازه‌ای کوچک می‌سازند که تنها یک تلالو بوده و آنتن موجود در آن‌هم از موی سر نازک‌تر باشد. این لنزها در حال حاضر مورد آزمایش قرار می‌گیرد اما در آینده نزدیک به بازار خواهد آمد.

4. قرص‌های تشخیص سرطان از گوگل

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

سال‌هاست که بخش گوگل ایکس از این شرکت در تلاش است تا داروسازی و نانوتکنولوژی را باهم ادغام کند. نانوتکنولوژی زمینه مطالعاتی بسیار پیچیده‌ای است که صنعت داروسازی را به سطح جدیدی می‌رساند. آن‌ها به دنبال ساخت قرص‌های بسیار ریزی هستند که می‌تواند سرطان و حتی بیماری‌های قلبی را تشخیص داده و حتی آن‌ها را درمان کند.

بنا به گفته رهبر این گروه تحقیقاتی این پروژه نیازمند مطالعه و بررسی عمیق است زیرا اگر کنترل‌شده نباشد ممکن است به بدن انسان آسیب برساند. بنابراین پیش از آزمایش نمودن آن باید ثابت کنند که این قرص‌ها برای بدن انسان بی‌خطر است. اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی ارزش صبر کردن را دارد.

3. چین می‌خواهد در سال 2018 به قسمت تاریک ماه سفر کند.

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

در سال 2016 چین پروژه جدید خود برای سفر به قسمت تاریک ماه در سال 2018 را معرفی نمود. آن‌ها تصمیم دارند فضاپیمای خود را به قسمتی از ماه بفرستند که هیچ‌گاه توسط انسان کاوش نشده است. در حقیقت این پروژه آن‌ها بلندپروازانه است اما در حال حاضر بر روی پروژه بعد از آن‌هم برنامه‌ریزی می‌کنند.

2. بیوپلیمرهای ارگانیک که در بدن حل می‌شوند

پروفسور دانشکده مهندسی شیمی استنفورد و همکارانش اولین بیوپلیمر الکترونیکی که در بدن انسان حل می‌شود را به وجود آورده‌اند. بنا به گفته آن‌ها این بیوپلیمرها بسیار سبک، سازگار با محیط‌زیست، بسیار باریک و کاملاً بی‌خطر هستند. دانشمندان معتقدند که این بیوپلیمرها می‌توانند در تحقیقات مختلف استفاده شوند، بدون اینکه به محیط‌زیست آسیب برسانند. آن‌ها در گام بعدی قصد دارند موارد استفاده این قطعات را افزایش دهند.

1. پیوند سر

9 یافته علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

بیش از 35 سال است که پزشکان و دانشمندان سراسر جهان برای درمان و کنترل قطع نخاع تحقیقات مختلفی انجام می‌دهند. آن‌ها در صورت موفقیت باید از عهده پیوند سر برمی‌آمدند اما نمی‌توانند. اما امروز، دکتر سرگیو کاناورو می‌خواهد اولین پیوند سر را انجام دهد. او می‌خواهید نخاع را قطع کرده، آن را درمان نموده و از تحریک مغناطیسی استفاده نماید. او و تیمش برای انجام تحقیقات از اجساد استفاده خواهند نمود. هزینه تخمینی چنین عملی حدود 16 میلیون دلار خواهد بود. بااین‌حال او با بیماران چینی و روسی به انجام تحقیقات می‌پردازد و معتقد است که می‌تواند چنین عملی را روی یک فرد چینی انجام دهد.

جهان امروز با پیدایش دستگاه‌ها و اکتشافات جدید هرروز ما را شگفت‌زده می‌کند. کدام یک از این اکتشافات شما را بیشتر تحت تأثیر قرار داد؟ امیدوار هستید که کدام یک سریع‌تر مورداستفاده قرار گیرد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم