4 نکته مهم که قبل از خرید ملک در خارج از کشور باید بدانید

خرید ملک به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به شمار می‌رود. مردم به دلایل مختلف، سرمایه گذاری، سفر و یا دلایل دیگر، به خرید ملک در خارج از کشور اقدام می‌کنند. دلیل شما هرچه که هست، قبل از خرید خانه این عوامل را در نظر بگیرید. خریدخانه توسط سایت‌هایی مانند AirBnb بسیار آسان است و میلیون‌ها مشتری از آن استفاده می‌کنند.

اما قبل از اینکه خرید را آغاز کنید، چند مورد را در نظر بگیرید تا بعداً پشیمان نشوید.

1. خرید ملک در ایام تعطیلات

هرگز در هنگام گذراندن تعطیلات در یک کشور، خانه موردنظر خود را انتخاب نکنید، زیرا برخی بنگاه‌های املاک افرادی را دارند که در این ایام مسافران را به خرید خانه تشویق کنند. بدترین زمان برای خرید ملک، زمانی است که در تعطیلات به سر می‌برید و آرام و بدون استرس هستید. پس از تعطیلات خود لذت برده و خرید خانه را به زمان دیگری موکول کنید.

وقتی در خانه هستید می‌توانید با خیال راحت ملک موردنظر خود را انتخاب کرده، درباره آن پرس‌وجو کنید، با افراد مطلع صحبت کنید و قوانین مربوطه را مطالعه کنید. حتی می‌توانید از منابع آنلاین استفاده نمایید.

2. نرخ معاملات خارجی

نرخ معاملات خارجی ممکن است بسیار وسوسه‌کننده باشد، اما فریب آن را نخورید. بهتر است که با بانک محلی خود و یا یک سرمایه‌گذار صحبت کنید.

علاوه بر این هر کجا که ملکی خریداری کنید، باید مالیات مربوطه را پرداخت نمایید. به همین دلیل بهتر است که از شرایط پرداخت آن، میزان آن و شرایط خودتان به‌عنوان یک خریدار خارجی مطلع باشید. همه این سؤالات، سوالاتی هستند که باید به‌درستی پاسخ داده شوند.

 3. هزینه‌های دیگر را هم در نظر بگیرید

البته که خرید در یک کشور خارجی هزینه‌هایی را به همراه دارد، اگر ملک شما استخر، باشگاه، باغ و یا قسمت‌های دیگری داشته باشد، مطمئناً مخارجتان بیشتر می‌شود. شرکت‌هایی که از املاک نگه‌داری می‌کنند، خدمات مختلفی ارائه می‌دهند و مبالغ مختلفی هم دریافت می‌کنند. بنابراین وقت بگذارید و درباره آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، ببینید چه خدماتی ارائه می‌دهند. با افرادی که از این خدمات استفاده نموده‌اند صحبت کنید.

ببینید آیا این شرکت‌ها فقط از ملک شما مراقبت می‌کنند یا اینکه به آن رسیدگی هم می‌کنند؟ اگر قرار باشد ماهانه هزینه‌ای پرداخت کنید، باید بدانید که آیا ملکتان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد یا خیر؟ در صورت وجود مشکل، آیا پاسخگو هستند یا خیر؟ چه کسی خانه را تمیز می‌کند؟ آیا به گل‌ها رسیدگی می‌کنند؟ آیا کارکنان آن شرکت اطلاعات کافی دارند؟ مسلماً نمی‌خواهید هرروز با شما تماس بگیرند و درباره خاموش روشن کردن سیستم تهویه سؤال کنند.

 4. قوانین مالکیت

قوانین مالکیت هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است. مثلاً برخی از کشورها فقط ملک را می‌فروشند نه زمین را، که البته به نفعتان نیست. سیاست‌های خرید ملک برخی کشورها آن‌قدر پیچیده است که حتماً باید از وکیل استفاده کنید. اما چگونه باید یک وکیل مناسب استخدام کنید تا راهنمایی‌تان کند؟ اگر وکیلی انتخاب کنید که هم‌زبان شما باشد کارتان بسیار راحت‌تر می‌شود. می‌توانید از وکیل‌های بین‌المللی استفاده کنید، زیرا به تمام قوانین مالکیت تسلط کامل دارند. خرید خانه در خارج از کشور یک سرمایه‌گذاری مطمئن بوده و رویای هرکسی است، اما برای اینکه این رؤیا به کابوس تبدیل نشود حواستان را خوب جمع کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم