نقش زنان در ازدواج و راهنمای تعامل مثبت با همسر

نقش زنان در ازدواج و راهنمای تعامل مثبت با همسر

امروزه زنان بیش از هر زمان دیگری در تاریخ به نقش خود نسبت به مردان واقف‌اند و تلاش می‌کنند آگاهی خود را افزایش دهند. بااین‌حال جنبش‌هایی مانند جنبش زنان در دهه‌های اخیر درباره نقش زنان در خانه شبهاتی به وجود آورده است. زنان تصور می‌کنند در صورت پذیرفتن نقش‌های سنتی هویت و آزادی خود را از دست می‌دهند.

1. به همسر خود کمک کنید.

یک زن باید در خانه به همسر خود کمک کند و حامی و پشتیبان او باشد، نباید همسرش را در خانه تنها بگذارد. در حقیقت زنان دراین‌باره نقش تأثیرگذاری دارند و قدرت فوق‌العاده‌ای به آنان ارزانی شده است. خدا زنان ا به‌گونه‌ای خلق کرده که حامی همسرانشان باشند.

2. به همسر خود احترام بگذارید.

یک زن همواره باید به همسرش احترام بگذارد، به او توجه کند، برایش ارزش قائل باشد، شخصیت و نبوغش را تحسین نماید و نیازها و ارزش‌هایش را موردستایش قرار دهد. مردان نیازهای مختلفی دارند. برخی از نیازهای رایج عبارت‌اند از:

  • اعتمادبه‌نفس نسبت به شخصیتشان
  • اینکه به سخنانشان گوش دهید
  • همراهی و مصاحبت
  • به نیازهایشان توجه شود

همه مردان به توجه و حمایت زنان خود نیاز دارند، همه مردان زنی می‌خواهند که کنارشان باشد، آن‌ها را باور کند، آن‌ها را ستایش کند و به او عشق بورزد.

3. همسر خود را دوست داشته باشید.

همسر خود را همان‌گونه که هست بپذیرید، حتی اگر همسرتان کامل هم نباشد بازهم باید او را همان‌گونه که هست بپذیرید. همچنین عشق به معنای این است که به رابطه جنسی‌تان متعهد باشید. مردان به رابطه جنسی اهمیت بسیاری می‌دهند، زنان هم باید عشق را از نگاه همسرشان در نظر بگیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که عشق، اگر نگوییم مهم‌ترین نیاز، یکی از مهم‌ترین نیازهای مردان است. زمانی که یک زن در برابر نیاز همسرش به رابطه جنسی مقاومت کند مرد احساس می‌کند طرد شده است. درنتیجه او هم از همسرش فاصله می‌گیرد.

یک زن باید نیازهای جنسی همسرش را اولویت خود قرار دهد و آن را به کارهای خانه، پروژه‌ها و حتی رسیدگی به فرزندان، ترجیح بدهد. البته به این معنا نیست که باید همیشه به رابطه جنسی فکر کنید، بلکه به این معناست که نیازهای همسرتان را در نظر بگیرید و انرژی خود را برای او ذخیره کنید. درنتیجه به‌جای خودخواه بودن و توجه به نیازهای خود به نیازها و خواسته‌های همسرتان توجه کنید. این توجهات رابطه‌تان را تقویت می‌کند.

4. از همسرتان تبعیت کنید.

زمانی که زنان کلمه اطاعت یا تبعیت را می‌بینند سریع عصبانی و خشمگین می‌شوند. اما مشکل اینجاست که این مفهوم به‌اشتباه برداشت شده است زیرا تصور می‌کنند به معنای این است که زنان از مردان پایین‌تر هستند و هویت خود را از دست داده‌اند، یا اینکه مورد سوءاستفاده شدن قرار گرفته‌اند.

سو تفاهم دیگر این است که زنان تصور می‌کنند باید بدون چون‌وچرا از همسرشان اطاعت کنند. از همسرشان درخواستی نداشته باشند، سؤال نکنند و فقط کارهای خانه و وظایف زناشویی را انجام دهند. درصورتی‌که یک زن باید به اختیار خود و به دلیل علاقه به همسرش از او تبعیت کند. باید به همسر خود کمک کنید تا یک مرد تمام‌عیار باشد و به وظایف اش عمل کند.

یک ازدواج زمانی با موفقیت روبه‌رو می‌شود که هر دو طرف به اختیار خود به وظایفشان عمل کنند نه با زور و اجبار. درصورتی‌که ازدواجتان موفقیت‌آمیز نبوده و احساس ناامنی می‌کنید، تبعیت بی‌چون‌وچرا می‌تواند برایتان خطرناک باشد. برای مثال، اگر از لحاظ فیزیکی یا لفظی مورد آزار قرار می‌گیرید باید با همسرتان مقابله کنید تا از جان خود و فرزندانتان محافظت شود. همچنین می‌توانید از کمک‌های تخصصی بهره ببرید. عشق ورزیدن، بخشش و تبعیت به معنای این نیست که در مقابل رفتارهای ناسالم سکوت کنید.

سخن آخر

اگر تابه‌حال خیاطی کرده باشید می‌بینید که برای دوختن یک لباس کامل باید هر تکه را به‌درستی اندازه‌گیری کرده و دوخت. بدون وجود این قطعات کوچک و بزرگ لباس شما کامل نخواهد شد. زمانی که این تکه‌های کوچک و بزرگ را به هم می‌دوزید لباستان کامل می‌شود. ازدواج هم به همین صورت است. هر یک از زوجین وظایف به خصوصی دارند که درصورت انجام آن‌ها می‌توانند ازدواج کامل و پایداری داشته باشند.

هر فرد شخصیت متفاوت و درنتیجه زندگی متفاوتی دارد. پس زندگی و ازدواج خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید. بلکه به زندگی خود توجه کرده، وظایف خود را دنبال نموده و به زندگی موفقی دست پیدا کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم