نحوه برپا کردن رویدادهای خیریه

ایده برپا کردن مراسم و رویدادهای خیریه یک ایده بسیار عالی است اما درصورتی‌که مجبور باشید در مدت کوتاه کارهای مختلفی را انجام دهید در آن صورت ممکن است ترسناک باشد. اما نگران نباشید زیرا می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا در این کار موفق باشید، پس با ما همراه شوید. بیایید از اول شروع کنیم.

می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟

شاید ساده به نظر برسد اما اگر از همان آغاز کار اهداف کلیدی را مشخص نکنید رفته‌رفته همه‌چیز دشوارتر خواهد شد. اگر هدفتان این است که برای کارهای خیریه پول جمع کنید چگونه می‌توانید به این هدف نائل شوید؟

یا اینکه بخواهید درباره مسائل مربوط به محیط‌زیست یا سلامتی به مردم آگاهی دهید، چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید، از طریق تبلیغات کلامی؟ بنابراین پیش از شروع باید همه این موارد را در نظر بگیرید.

به بودجه خود خوب فکر کنید

واقع‌بین باشید. اگرچه در هنگام این کار دوست دارید نهایت تلاش خود را به کار ببرید و رسیدن به هدف را اولویت خود انتخاب کنید. اما مراقب باشید که برای مسائل بی‌اهمیت پول خود را به هدر ندهید. قیمت بلیت‌ها را درست انتخاب کنید. با شرکت‌کنندگان صادق باشید و به آن‌ها بگویید چه بودجه داشته و می‌خواهید به چه بودجه‌ای دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید برای فعالیت‌های خیریه پول جمع کنید می‌توانید با تاجران و مدیران شهر و کشور خود صحبت کنید تا از فعالیتتان حمایت کنند.

کمال‌گرا باشید

اگر می‌خواهید بزرگ‌ترین رویداد خیریه سال را ترتیب دهید اما برنامه مشخصی ندارید برنامه‌ریزی کنید. سؤالات اصلی را از خود بپرسید: چه افرادی و چه تعدادی در این رویداد شرکت خواهند کرد؟ این رویداد در کجا برگزار می‌شود؟ هزینه‌ها چقدر هستند؟ آیا تم مشخصی دارد؟ برای یافتن ایده‌های نو می‌توانید جستجو کنید. در حقیقت برای تمام بودجه‌ها رویدادی وجود دارد، فقط باید برای شروع اعتمادبه‌نفس کافی داشته باشید. هرچه قدر رویداد پیش رو بزرگ‌تر باشد به کمک بیشتری نیاز خواهید داشت، پس از کمک خواستن از دوستان و خانواده نترسید.

مجوز بگیرید

پیش از آنکه رویداد موردنظر را آماده کنید کمی جستجو کرده و ببینید آیا به مجوز و گواهی نیاز دارید یا خیر. البته بیشتر خیریه‌ها به مجوز نیاز ندارند اما ممکن است نیاز باشد. این کار زمانی به مجوز نیاز دارد که بخواهید در خارج از کشور رویدادی را برپا کنید. کشورهای مختلف قوانین مختلفی دارند بنابراین خوب تحقیق کنید تا به مشکل دچار نشوید. اگر شک دارید با مشاور حقوقی صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید رویداد شما مشکل قانونی نداشته باشد.

نکات امنیتی را بررسی کنید

مهم‌ترین بخش برپا کردن یک رویداد نکات امنیتی آن است، باید اطمینان حاصل کنید که در رویداد موردنظر اتفاقی رخ نمی‌دهد که جان مهمانان را به خطر بیندازد یا خطری صورت گیرد. به تعداد مهمانان توجه کنید، چند نفر از آنان کودک هستند، آیا معلولین هم حضور دارند یا نه، رویداد موردنظر در کجا انجام می‌گیرد. امکان سفر مهمانان به مکان موردنظر را بررسی کنید و مطمئن شوید با امنیت کامل به آنجا می‌رسند.

تمام نکات امنیتی را زیر نظر بگیرید. منظورمان امنیت امکانات، امنیت غذایی، کمک‌های اولیه و نیروی برق است. همان‌طور که بنجامین فرانکلین می‌گوید، “اگر در آماده شدن شکست بخورید، باید برای شکست خوردن آماده شوید” – مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید نگرانش باشید جذب سرمایه است.

بیمه

علاوه بر ارزیابی امنیتی باید ببینید که آیا به بیمه نیاز دارید. اگر رویداد شما برای عموم آزاد است باید بیمه عمومی داشته باشید تا در صورت خسارت مالی یا جانی بتوانید جریمه آن را پرداخت نمایید. برای این کار با یک مشاور صحبت کنید.

نمایندگی بدهید

پس‌ازاینکه رویداد، تاریخ و مکان آن را مشخص کردید نمایندگانی را انتخاب کنید تا از طرف شما کارها را انجام دهند و مطمئن شوید که همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود. در این صورت مطمئن می‌شوید که همه‌چیز توسط افراد مورد اعتماد شما انجام می‌شود.

بازاریابی را در اولویت قرار دهید

بیش‌ازحد درگیر هزینه و مخارج نشوید به‌جای آن به این فکر کنید که چگونه می‌توانید رویداد خود را به دیگران معرفی نمایید. زیرا یک رویداد بدون شرکت‌کننده چه فایده‌ای دارد؟

شرکت‌کنندگان خود را بشناسید و ببینید چه چیزی آن‌ها را به رویداد شما جذب می‌کند. یکی از راه‌های جذب شرکت‌کنندگان داشتن استراتژی بازاریابی است. با روزنامه‌نگاران محلی در ارتباط باشید، پوستر تهیه کنید و درباره آن با دوستان و خانواده صحبت کنید. همچنین نیازی به گفتن نیست که رویداد خود را در رسانه‌ها عمومی کنید.

زمان‌بندی بسیار مهم است

از تاریخ بهترین استفاده را ببرید. در تقویم جستجو کنید تا ببینید چه روزی می‌تواند بازده رویداد شما را افزایش دهد. شرکت‌کنندگان در تاریخ‌های مهم بخشنده‌تر می‌شوند. از قبل با دوستان خود درباره رویداد خود صحبت کنید. زیرا بسیاری از افراد آنقدر درگیر فعالیت‌های روزمره خود هستند که به‌ندرت از آن دست می‌کشند تا در یک رویداد شرکت کنند.

تشکر کنید

نام تمام افرادی که در رویداد شما شرکت داشته‌اند، چه افرادی که کمک مالی داشته‌اند و چه افرادی که خدمات ارائه داده‌اند را یادداشت کنید. سپس در صورت موفقیت رویداد خود از آن‌ها تشکر کنید. این تشکر می‌تواند به‌صورت لفظی، ارسال کارت، ایمیل و یا شبکه اجتماعی باشد. درنتیجه اگر بخواهید رویداد مشابهی را برپا کنید می‌دانید که حامیان شما بازهم پشتتان هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم