25 پیشنهاد برای اینکه زندگی بهتر و جذاب تری داشته باشید

1. سفر کنید!

اگر می‌توانید سفر کنید پس این کار را انجام دهید. شاید وقت و بودجه لازم برای سفر را نداشته باشید اما سفر می‌تواند در زندگی‌تان تغییر مهمی ایجاد نماید. اگر نمی‌توانید سفرهای دورودراز داشته باشید حداقل به مکانی که از محل زندگی‌تان متفاوت باشد برای دو هفته یک سفر آرامش‌بخش داشته باشید.

2. شغلتان را تغییر دهید

اگر شغلتان شما را افسرده کرده آن را تغییر دهید. تنها کسی که مانع شادی‌تان می‌شود خود شما هستید. اگر افراد همان انرژی را که صرف ناله درباره شغلشان می‌کنند برای یافتن شغل جدید صرف کنند در زندگی خود تغییر مهمی ایجاد خواهند نمود. شما بیشتر اوقاتتان را در محل کار سپری می‌کنید پس باید در آنجا تا حد امکان شاد باشید.

3. خانه‌تان را بفروشید

ممکن است دلیل اصلی ناراحتی شما خانه و محیط اطرافش باشد، بنابراین با تغییر آن می‌تواند روحیه خود را بهتر کنید. آیا می‌توانید در یک خانه کوچک‌تر اما شادتر زندگی کنید؟ نقل‌مکان به یک خانه کوچک‌تر نه‌تنها ممکن است شادی زندگی‌تان را افزایش دهد بلکه با کاهش هزینه‌ها نگرانی‌هایتان نیز کاهش می‌یابد.

4. در کارهای داوطلبانه مشارکت داشته باشید

انجام کارهای داوطلبانه و کمک به دیگران باعث می‌شود که نسبت به خود حس خوبی داشته باشیم. کارهای داوطلبانه فرصتی است تا با افراد جدید آشنا شوید. می‌توانید برای کمک‌های داوطلبانه به کشورهای فقیر بروید یا حداقل چند ساعت در هفته به افراد مسن در خرید کردن کمک کنید. انجام این کار باعث می‌شود متوجه شوید که از افراد دیگر خوشبخت‌تر هستید و درنتیجه حس بهتری خواهید داشت.

5. برنامه روتین زندگی خود را تغییر دهید

شاید داشتن یک برنامه روتین و منظم احساس امینت را در شما ایجاد کند اما هیجان زندگی‌تان را کاهش می‌دهد. با تغییر چیزهای کوچک برنامه روتین زندگی‌تان را تغییر دهید: برای مثال از مسیر دیگری به سر کار بروید و یا از وسیله نقلیه متفاوتی استفاده کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که باید در یک روز خاص یک کار را انجام دهید پس همین حالا کاری را که قرار نبود را انجام دهید.

6. هدف داشته باشید

همیشه هدف مشخصی داشته باشید، این هدف می‌تواند سفر به سراسر جهان، خرید یک خودروی جدید یا موفقیت شغلی باشد. اگر هدف مشخصی نداشته باشید در آن صورت در روزمرگی گیر می‌کنید. اما داشتن هدف مشخص انگیزه شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود در روزمرگی گیر نکنید پس هدف مشخصی تعیین کنید.

7. ازچه کاری می‌ترسید؟ آن را انجام دهید!

هیچ کاری بیش از انجام یکی از چالش‌های زندگی‌تان نمی‌تواند باعث شود که نسبت به خود حس خوبی داشته باشید. اگر در تخیل خود به چیزی فکر می‌کنید و از آن می‌ترسید پس بهتر است آن را انجام دهید. بسیاری از افراد همواره به پرش از هواپیما و چتربازی فکر می‌کنند اما نمی‌توانند آن را انجام دهند و بر این چالش غلبه کنند.

8. زندگی‌نامه خود را بنویسید

نوشتن زندگی‌نامه خود باعث می‌شود ببینید که در کجا درست و در کجا اشتباه عمل کرده‌اید. البته که دیگران نباید آن را بخوانند (اما در صورت خواندن آن شما را بهتر درک می‌کنند) اما با مرور آن می‌تواند جهت زندگی خود را تغییر داده و زندگی خود را بهتر کنید. این کار باورهای شما را تقویت کرده و نکات منفی‌تان را از بین می‌برد.

9. فعال‌تر باشید

درصورتی‌که پس از بازگشت از محل کار مستقیماً به خانه آمده و تلویزیون تماشا می‌کنید در این صورت قطعاً افسرده می‌شوید. البته منظورمان این نیست که به یک ورزشکار المپیک تبدیل شوید بلکه کمی فعالیت خود را افزایش دهید. به‌جای استفاده از آسانسور می‌توانید کمی قدم بزنید. اگر کمی ورزش کنید احساس شادابی بیشتری خواهید داشت.

10. به ظاهر خود بیشتر توجه کنید

تصویر شما از خودتان می‌تواند بر اعتمادبه‌نفستان تأثیر بگذارد. اگر همیشه ظاهر همیشگی را دارید پس وقت آن است که آن را تغییر دهید. کمی پول خرج کرده مدل موی خود را تغییر دهید، لباس جدید بخرید و کاری کنید تا احساس خاص بودن به شما دست بدهد. با این کار اعتمادبه‌نفستان کاهش یافته و از نتیجه کار شگفت‌زده می‌شوید.

11. کمتر یا بیشتر بخوابید

برخی از افراد کم می‌خوابند و برخی زیاد، نتیجه این است که هر دو گروه همیشه احساس خستگی دارند. خواب کافی باعث می‌شود که همیشه هشیار باشید و بهتر به کارهای خود رسیدگی نمایید. مزیت دیگر خواب کم این است که در طی روز برای انجام کارهای خود وقت بیشتری خواهید داشت. همچنین در زمان پیری برای خواب وقت کافی است.

12. رژیم غذایی جدیدی انتخاب کنید

شما همان چیزی هستید که می‌خورید پس شاید به همین دلیل است که همیشه احساس واماندگی دارید. چند تغییر جزئی می‌تواند باعث شود که انرژی بیشتری داشته و حس خوبی داشته باشید. البته رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارد اما بهتر است همه‌چیز را در حالت تعادل مصرف کنید. قوانین طلایی دیگر عبارت‌اند از نوشیدن آب کافی و خوردن میوه و سبزیجات.

13. دیدگاه خود را تغییر دهید

اگر همیشه درباره مسائل منفی فکر می‌کنید پس دیدگاهتان نیز منفی خواهد شد. لبخند بیشتر و مثبت بودن باعث می‌شود فرد خوش‌بینی باشید. افراد به همان اندازه خوشحال خواهند بود که خودشان می‌خواهند، پس اگر افکار منفی را کنار گذاشته و خوش‌بین‌تر باشید در زندگی حس بهتری پیدا می‌کنید. همچنین شواهد نشان می‌دهد افرادی که بیشتر لبخند می‌زنند عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

14. با افراد جدید ارتباط برقرار کنید

برخی از افراد اطرافتان ممکن است حالتان را بدتر کرده و در شما احساس منفی ایجاد نمایند. اگرچه ما دوست داریم همیشه به دوستان خود کمک کنیم اما اگر وجود آن‌ها باعث بدتر شدن حالمان شوند و افکار منفی را در ما تقویت کنند پس دلیلی وجود ندارد که به آن‌ها گوش دهیم. اگر این‌گونه است با آن‌ها وقت‌گذرانی نکرده و دوستان جدیدی پیدا کنید.

15. بیشتر مطالعه کنید

کتاب‌ها می‌توانند الهام‌بخش شما باشند و باورهای جدیدی در شما ایجاد نمایند. بسیاری از افراد تحت تأثیر کتاب‌ها قرار گرفته و زندگی خود را تغییر می‌دهند. خواندن سرگذشت افرادی که در زندگی خود مشکلات مختلفی را گذرانده و بر چالش‌های خود غلبه کرده‌اند می‌توانند در زندگی‌تان الهام‌بخش شما باشند.

16. یک حیوان خانگی خریداری کنید

داشتن یک حیوان خانگی فشارخونتان را کاهش داده و حال عمومی‌تان را بهتر می‌کند. داشتن حیوان خانگی، بخصوص سگ، فعالیتتان را افزایش می‌دهد. همچنین یک حیوان خانگی با انجام کارهای جالب شما را خوشحال کرده و حالتان را بهتر می‌کنند.

17. بچه‌دار شوید!

بسیاری از افراد داشتن فرزند را یک تجربه طاقت‌فرسا می‌دانند زیرا نه‌تنها زایش یک انسان جدید است بلکه زندگی پدر، مادر و خواهر و برادران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که ورود یک فرزند زندگی والدین را بیش از هر کس دیگری تحت تأثیر قرار می‌دهد و باید تا آخر عمر مراقبش باشند بنابراین باید دراین‌باره خوب فکر کنید (از لحاظ احساسی، فیزیکی و مالی). بااین‌حال نقاط قوت بچه‌دار شدن از نقاط منفی آن بیشتر است.

18. بیش‌ازپیش از کلمه “بله” استفاده کنید

از آن دسته افرادی که همیشه به دعوت‌ها جواب منفی می‌دهند نباشید. اگرچه همیشه بگویید “نه” دیگر افراد از شما دعوت نمی‌کنند. بنابراین عذر و بهانه برای بیرون نرفتن را کنار گذاشته و از دعوت‌ها استقبال کنید. شما نمی‌دانید چه چیزی منتظرتان است و همیشه وقت‌هایی که انتظارش را ندارید به بهترین لحظات زندگی‌تان تبدیل می‌شوند.

19. کمتر تلویزیون تماشا کنید

این روزها مردم آن‌قدر تلویزیون تماشا می‌کنند که پس از خواب و کار، تماشای تلویزیون عمده فعالیت آن‌هاست. تماشای کمتر تلویزیون باعث می‌شود برای کارهای دیگر (فعالیت‌های سالم‌تر) وقت بیشتری داشته باشید. این کار بر زندگی و سلامت عمومی‌تان تأثیر بهتری خواهد داشت.

20. مصرف الکل را ترک کنید

بسیاری از افراد برای استراحت، آرامش یا فراموش کردن مشکلات روزانه خود به الکل پناه می‌برند اما حقیقت این است که الکل مضر است (به‌جز مصرف متعادل شراب قرمز) و حالتان را بهتر نمی‌کند. الکل را ترک کنید تا حالتان بهتر شود. بسیاری از افراد پس از ترک الکل حالشان بهتر می‌شود و دیگر به سراغ آن نمی‌روند.

21. به سراغ سرگرمی‌های جدید بروید

احتمالاً همه شما قلبا خواستار چیزی هستید اما هرگز دنبال آن نرفته‌اید. می‌توانید یک فعالیت مضر را ترک کرده و به‌جای آن فعالیت موردعلاقه خود را شروع کرده و آن را به بخش مهمی از زندگی‌تان تبدیل کنید. بسیاری از افراد آن‌قدر به این سرگرمی جدید اعتیاد پیدا کرده که نمی‌توانند بدون انجام آن روزهای خود را سر کنند. بنابراین بهتر است در یک کلاس جدید ثبت‌نام کرده و فعالیت جدیدی را بیاموزید.

22. از قانون سه‌دقیقه‌ای استفاده کنید

سه کار مهم که برای انجام آن تلاش کرده‌اید را یادداشت کنید، این کارها می‌توانند تغییر بانک، مرتب کردن تصاویر آلبوم یا تغییر شغل باشد، سپس برای انجام آن یک ماه به خود فرصت دهید. سپس در ساعت مقرر آن کار را انجام داده و به خودتان سه دقیقه وقت بدهید. آن وقت خواهید دید که پس از غلبه بر ترس انجام آن کار می‌توانید به‌خوبی آن را انجام دهید.

23. بر استرس خود غلبه کنید

شاید ساده به نظر برسد اما اگر درباره چیزی نگران نباشید نگرانی‌تان کاهش می‌یابد. برخی از افراد استرس خود را کنترل می‌کنند اما به‌طورکلی داشتن استرس برایتان چه نفعی دارد؟ در مواجهه با مشکلات از خود بپرسید که درباره آن چه‌کاری از شما ساخته است؟ اگر کاری ساخته نیست پس نگرانی و استرس مشکلی را حل نمی‌کند. همیشه درنهایت کارها انجام می‌شود و متوجه می‌شوید که استرس‌هایتان بی‌فایده بوده‌اند.

24. با خودتان درست رفتار کنید

شاید نتوانید همیشه خود را در اولویت قرار دهید اما یادتان باشد که شما سزاوار رفتار بهتری هستید. اگر منتظر این هستید که افراد دیگر با شما رفتار خوبی داشته باشند در آن صورت هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد. همیشه خود را در اولویت قرار داده و با خود رفتار خوبی داشته باشید. در این صورت ضمانت می‌دهید که در زندگی‌تان یک نفر همیشه خوشحال خواهد بود و آن فرد خودتان هستید.

25. این زندگی خودتان است پس خوب زندگی کنید!

همیشه به خود یادآوری کنید که این زندگی خودتان است و شما در قبال شادی خود مسئول هستید. افراد دیگر هم می‌توانند باعث خوشحالی‌تان شوند اما هیچ‌کس نمی‌تواند شما را وادار به خوشحالی کند و در شما احساس خوشبختی پایدار ایجاد نماید. پس منتظر نباشید که اتفاقات خوب خودبه‌خود رخ دهند، زیرا زندگی در جریان است و می‌گذرد. به‌جای آن از هرروز زندگی‌تان لذت برده و از آن نهایت استفاده را ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم