راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

سفر ارزان در اروپا می‌تواند مشکل باشد. بسیاری از گردشگران ازآنجایی‌که از این استراتژی‌ها خبر ندارند بیش ازآنچه باید پول خرج می‌کنند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم دراین‌باره راهنمایی‌تان کنیم.

راهنمایی برای خوردوخوراک ارزان در اروپا

راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

نهار ویژه: غذاهای اروپا معروف هستند. بسیاری از رستوران‌های اروپایی در زمان نهار تخفیف می‌دهند بنابراین می‌توانید از فرصت استفاده کرده و غذای زیادی میل کنید، در عوض وعده شام را سبک‌تر کنید.

فروشگاه‌ها: خرید غذا از فروشگاه می‌تواند به‌صرفه باشد. پیک‌نیک در پارک هم راه مناسب دیگری است.

  • الکل: خرید الکل از مغازه و نوشیدن آن در مسافرخانه گزینه خوبی است. حتی در صورت مهمانی رفتن هم این کار شروع خوبی است.
  • میان وعده‌ها: کمی میوه و خوراکی از فروشگاه خریده و آن را تمام‌روز به همراه خود داشته باشید.

راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

بازارهای محلی: در بازارهای محلی می‌توانید میوه و خوراکی‌های باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

خودتان غذا بپزید: غذا پختن در آشپزخانه مسافرخانه و تعارف کردن آن به بقیه می‌تواند راهی برای دوست‌یابی باشد.

زیاد گرسنه نشوید: پیش از گرسنه شدن غذا بخورید. اگر در هنگام گرسنگی بخواهید غذا بخورید ممکن است از رستوران‌های گران سر درآورید.

کمی جستجو کنید: در اینترنت رستوران‌های ارزان را جستجو کنید.

صبحانه رایگان بخورید: بسیاری از مسافرخانه‌ها صبحانه ارزان ارائه می‌دهند. حتی اگر صبح خیلی زود هم باشد بازهم از آن استفاده کنید.

بارهای ارزان را پیدا کنید: می‌توانید از مسافرخانه‌ها آدرس بارها و مکان‌های یافتن الکل ارزان را بپرسید.

راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

غذاهای خیابانی/ فست فود: به‌جای رفتن به مک‌دونالد کباب‌ترکی را امتحان کنید. زیرا ارزان و خوشمزه هستند. ساندویچ‌های باگت ارزان در فرانسه هم معروف هستند.

مناطق توریستی را ترک کنید: در مناطق توریستی قیمت غذا و نوشیدنی بالا است. اگر به مکان‌های عمومی‌تر بروید می‌بینید که قیمت‌ها پایین است.

آب روی میز را بنوشید: اگر در رستوران بخواهید برایتان آب بیاورند یک بطری آب گران‌قیمت می‌آورند به‌جای آن همان آب روی میز را بنوشید.

نوشیدنی‌ها بار: نوشیدنی‌های خود (قهوه، چای، آبجو، شراب، شکلات داغ و غیره) را در بار بنوشید، این کار از نشستن روی میز ارزان‌تر تمام می‌شود.

صرف غذا در پاسیوی رستوران: خوردن غذا در پاسیوی رستوران شاید جالب به نظر برسد اما می‌تواند گران باشد.

نوشابه گازدار گران است: نوشیدن نوشابه در رستوران می‌تواند برایتان گران تمام شود.

انعام ندهید: در کشورهای اروپایی انعام دادن رایج نیست.

غذاهای با قیمت ثابت: غذاهایی که قیمت ثابت دارند به همراه پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر یا نوشیدنی سرو می‌شوند. پس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

محل اقامت ارزان در اروپا

مستقیماً از طریق مسافرخانه رزرو را انجام دهید: اگر مستقیماً از طریق مسافرخانه مراحل رزرو را انجام دهید چند یورو پس‌انداز خواهید نمود. در فصول خلوت می‌توانید کمی چانه بزنید.

قوانین لغو کردن اتاق در مسافرخانه را مطالعه کنید: قوانین لغو کردن اتاق را مطالعه کنید زیرا در صورت نرسیدن باید جریمه پرداخت کنید. اغلب مسافرخانه‌ها درصورتی‌که از قبل تماس بگیرید رزرو را لغو می‌کنند.

گروهی در هتل اتاق اجاره کنید: اگر در گروه‌های 3 یا 4 نفره سفر می‌کنید می‌توانید باهم یک اتاق هتل را اجاره کنید. شاید اتاقتان شلوغ شود اما در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد.

کوچ سرفینگ: کوچ سرفینگ یک راه رایگان برای آشنایی با افراد محلی است.

قطارهای شبانه: برای مسافت‌های طولانی قطارهای شبانه را انتخاب کنید. در این صورت باید برای تخت مبلغ مازاد پرداخت کنید اما این مبلغ به اندازه اجاره مسافرخانه برای یک شب است.

اردو زدن: در اروپا اردوگاه‌های مختلفی موجود است اما برای این کار به چادر نیاز دارید. اردوگاه‌ها معمولاً در خارج از شهر هستند بنابراین کمی مشکل است.

خوابیدن در فرودگاه / ایستگاه قطار: این کار برای یک شب خوب است نه برای مدت طولانی.

راهنمایی‌های متفرقه برای بودجه‌بندی

راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

تخفیف‌های دانشجویی: بسیاری از موزه‌ها و اماکن تاریخی برای دانشجویان و جوانان تخفیف قائل می‌شوند.

در مبادلات دقت کنید: برخی از فروشندگان در پس دادن مابقی پول دقت کافی به خرج نمی‌دهند. این کار بیشتر در اروپای شرقی رایج است که پول شما برایشان غریبه است.

کافی‌نت‌ها: هزینه استفاده از اینترنت مسافرخانه گران است. بسیاری از کافی‌نت‌ها در ازای هر ساعت 1 یا 2 یورو دریافت می‌کنند.

هرگز برای پرداخت تماس‌های تلفنی از کارت اعتباری استفاده نکنید: در اروپا می‌توان از طریق کارت اعتباری بهای تلفن را پرداخت نمود. اما هرگز این کار را نکنید مگر اینکه بخواهید 50 دلار در دقیقه پرداخت کنید.

روزهای رایگان: اغلب موزه‌ها روزهای تعطیل دارند. اغلب موزه‌های پاریس یک یکشنبه در ماه را رایگان هستند.

از تاکسی گرفتن خودداری کنید: تاکسی‌ها بسیار گران هستند. همیشه دراین‌باره محتاط باشید. بسیاری از تاکسی‌های اروپای شرقی به کلاه‌برداری از مسافران شهرت دارند.

کارت‌های موزه: در بیشتر شهرها کارت‌های موزه وجود دارد که با کمک آن می‌توانید از موزه‌های مختلف دیدن کنید. اگر از آن‌ها درست استفاده کنید می‌توانند مفید باشند. اما باید قوانین کارت‌ها را بخوانید. برای استفاده بهینه از این کارت‌ها باید روزانه از بیش از یک موزه دیدن کنید.

راهنمای گردشگران برای سفر کم‌هزینه در اروپا

کارت‌های وسایل نقلیه عمومی: اغلب شهرها کارت‌های چندروزه اتوبوس و مترو دارند. خرید این کارت‌ها در مقایسه با خرید کارت‌های جداگانه ارزان‌تر است.

دوچرخه: در اغلب شهرهای اروپا سیستم‌های ارزان دوچرخه‌سواری برای اجاره دوچرخه وجود دارد که توسط آن می‌توانید با هزینه کم در شهر جستجو کنید.

تمرکز منطقه‌ای: حرکت از یک شهر به شهر دیگر توسط وسایل نقلیه بسیار گران است. برای به حداقل رساندن سفرهای طولانی بر یک منطقه تمرکز کنید.

کپون ها: در اینترنت، مجلات و روزنامه‌ها کوپن‌ها و کارت‌های رایگان را جستجو کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم