نکات مفید برای جلوگیری از ایجاد اشتباه در سفر

در این مقاله می‌خواهیم نکات مفیدی را به شما معرفی کنیم که باعث می‌شود از بروز خطا و اشتباه در حین سفر خودداری کنید.

ایستگاه قطار یا فرودگاه صحیح را انتخاب کنید: در اغلب شهرها چندین فرودگاه یا ایستگاه قطار وجود دارد، بنابراین برخی به ایستگاه / فرودگاه اشتباهی می‌روند. پس دقت کنید.

قطار صحیح را سوار شوید: ممکن است به راحتی قطار اشتباهی را سوار شوید.

در ایستگاه درست پیاده شوید: برخی قطارها علائم الکتریکی دارند که ایستگاه را اعلام می‌کنند اما برخی دیگر نه و شما باید به بیرون نگاه کنید تا ببینید آیا در ایستگاه درست هستید یا نه. این مسئله زمانی گیج کننده تر است که در یک شهر بیش از چند ایستگاه وجود دارد.

بلیت‌های خود معتبر کنید: بسیاری از بلیت‌های قطار یا مترو پس از خرید باید معتبر شوند و باید این کار را در ایستگاه انجام دهید. در غیر این صورت باید جریمه پرداخت کنید. برخی ایستگاه‌ها هم ممکن است گمراه کننده باشند. برای مثال در ایستگاه بوداپست دستگاه‌های مخصوص این کار روبه روی باجه بلیت قرار دارند تا پس از خرید آن‌ها را معتبر کنید. بسیاری از گردشگران این کار را انجام نداده و درنتیجه جریمه پرداخت می‌کنند.

زمان قطار یا پرواز خود را چند بار بررسی کنید: در حین سفر ممکن است ساعت حرکت قطار یا هواپیما را فراموش کنید. در نتیجه یک روز قبل یا بعد به ایستگاه یا فرودگاه خواهید رفت.

تورهای پیاده: بهترین راه کشف شهری که به آن سفر می‌کنید شرکت در تورهای پیاده است. در این صورت با قسمت‌های مختلف شهر آشنا خواهید شد. تورهای رایگان مختلف وجود دارد و برخی از آن‌ها هم با وجود ارائه امکانات مختلف ارزان هستند. برای یافتن بهترین تورها به وب سایت TripAdvisor مراجعه کنید.

پیش از رد شدن از خیابان به دو طرف نگاه کنید: در هنگام رفت‌وآمد در شهرهای مختلف و رد شدن از خیابان به سمت مخالف و موافق خوب دقت کنید تا با خودرو و دوچرخه‌ها برخورد نکنید. بخصوص در بریتانیا. در لندن علائمی با عنوان “به سمت راست نگاه کنید” دیده می‌شود اما اغلب گردشگران به آن توجه نکرده با خودرو و اتوبوس برخورد می‌کنند.

سرویس‌های بهداشتی مک‌دونالد: یافتن سرویس بهداشتی در اروپا مشکل است و باید هزینه پرداخت کنید. اگر در مک‌دونالد چیزی خوردید می‌توانید از سرویس‌های آنجا استفاده کنید. همچنین می‌توانید هتل را نیز امتحان کنید. همانند یک مسافر داخل رفته و به سرویس بهداشتی بروید.

دستمال توالت و پدهای کودک: داشتن دستمال توالت و پد کودک باعث می‌شود در صورت نیاز با مشکلی مواجه نشوید.

بالش‌های زیپ‌دار: کیف پول و سایر اشیای قیمتی خود را در بالش‌های زیپ‌دار جاسازی کنید تا امن‌تر باشد.

پودر تالک: با داشتن یک بطری کوچک پودر تالک می‌توانید سفر راحت‌تری داشته باشید.

داروهای خود را به همراه داشته باشید: داروهای سرماخوردگی یا آلرژی در اروپا به‌سختی یافت می‌شود.

قاشق و چنگال مسافرتی: با داشتن قاشق و چنگال مسافرتی می‌توانید در فروشگاه‌ها هم غذا بخورید.

کیف پول قلابی: داشتن یک کیف پول قلابی و پر کردن آن با کارت‌های اعتباری منقضی و کمی پول خرد می‌تواند دزدها را فریب دهد. بنابراین اگر دزدی به سراغتان آمد این کیف پول را به او بدهید.

کیف پول خود را در جیب جلو قرار دهید: اگر کیف پول خود را در جیب عقب قرار دهید به‌سرعت دزدیده می‌شود. بهتر است آن را در جیب جلو قرار دهید.

کیف پول خود را با یک نوار خوب ببندید: اگر یک نوار محکم را به دور کیف پول خود ببندید دزدیدن آن دشوارتر می‌شود.

آدرس اقامت گاه خود را بلد باشید: برای اخذ پاسپورت باید آدرس اقامت گاه خود را بلد باشید زیرا از شما سؤال می‌شود. اگر بلد نباشید باید با محل اقامت خود تماس بگیرید. مقامات بریتانیایی که پاسپورت شما را بررسی می‌کنند دراین‌باره بسیار سخت‌گیر هستند. در صورت ارائه ندادن این اطلاعات نمی‌توانید به آن کشور وارد شوید. همچنین دراین‌باره با این افراد شوخی نکنید.

محدود کردن موزه‌ها: در اروپا موزه‌های بسیار خوبی وجود دارد که گردشگران دوست دارند از همه آن‌ها دیدن کنند. به همین دلیل بهتر است که روزانه از یک موزه دیدن کنید، زیرا تقریباً همه آن‌ها شبیه هم هستند و پس از مدتی برایتان تکراری خواهند شد. پس از موزه‌هایی که برایتان جالب است دیدن کنید.

فروشگاه‌ها زود بسته می‌شوند: فروشگاه‌های اروپا معمولاً زود بسته می‌شوند و حتی ممکن است برخی از آن‌ها یکشنبه‌ها تعطیل باشند. بنابراین شگفت‌زده نشوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم