راهنمای استفاده از RAIL PASS برای سفر با قطار در اروپا

هر ماجراجویی در اروپا می‌تواند یک تجربه منحصربه‌فرد باشد. برخی ممکن است تنها برای 12 روز سفر کنند و برخی برای 12 ماه. در اروپا کارت‌های قطار وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است قوانین و شرایط هرکدام را مطالعه کرده و سپس سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و کارت را تهیه کنید. در اینجا تمام اطلاعات مربوط به این کارت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اطلاعات اولیه درباره RAIL PASS در اروپا

Eurail Pass چیست؟

با کمک این کارت راه‌آهن می‌توانید به‌صورت نامحدود با بیشتر قطارهای اروپا سفر کنید. این کارت‌ها انواع مختلفی دارند.

Global Pass

Continuous: با استفاده از این کارت می‌توانید به مدت 15 روز تا 3 ماه به کشورهای عضو این کارت سفر نامحدود داشته باشید.

Felxi: با استفاده از این کارت می‌توانید در طی دو ماه به کشورهای عضو این کارت سفر 10 تا 15 روزه داشته باشید.

Select Pass

با این کارت می‌توانید به 3, 4 یا 6 کشور عضو این کارت طی دو ماه 5 تا 15 روز سفر کنید. ازآنجایی‌که این کشورها را خودتان انتخاب می‌کنید پس در صورت سفر به گروهی از کشورها می‌تواند برایتان مناسب باشد.

برای مثال ممکن است که کارت شما مخصوص سفر 8 روزه به کشورهای آلمان, فرانسه و جمهوری چک باشد. شما می‌توانید در طول 2 ماه از این سفر 8 روزه استفاده کنید. هرروز استفاده از این کارت یک روز سفر محسوب می‌شود.

Britrail

این کارت اروپا را شامل نشده و تنها کشورهای انگلستان, اسکاتلند و ولز را تحت پوشش قرار می‌دهد, اما مزایای مختلفی دارد.

Swissrail

با این کارت می‌توانید تنها در کشور سوئیس سفر کنید. قطارهای سوئیس گران هستند و هر سفر کوتاه می‌تواند هزینه‌بر باشد. قطارهای سوئیس به رزرو قبلی نیاز ندارند و هزینه‌های مازاد دریافت نمی‌کنند.

این کارت‌های قطار در کدام کشورها معتبر هستند؟

در هنگام استفاده از این کارت‌ها باید این موارد را در نظر بگیرید

سفر در ایتالیا، اسپانیا و شرق اروپا: بلیت قطار این کشورها ارزان است (حتی اگر از ایستگاه خریداری شوند)، بنابراین با خرید بلیت‌های نقطه‌به‌نقطه می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اما بلیت قطار در سوئیس گران است بنابراین با خرید کارت قطار در آن کشور هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد.

سفر برنامه‌ریزی‌شده از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری می‌کند: بهتر است پیش از رسیدن به اروپا برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و کارت اروپا را یک یا دو ماه قبل به‌صورت آنلاین خریداری کنید. به یاد داشته باشید که اغلب بلیت‌های ارزان قابل پس دادن نیستند بنابراین بلیتی را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد.

هزینه‌های رزرو: بسیاری از قطارهای پرسرعت و شبانه باید رزرو شوند حتی در صورت داشتن کارت قطار. رزرو هزینه کمی دارد. بسیاری از قطارهایی که در نواحی و شهرهای مختلف توقف نمی‌کنند نیز به هزینه رزرو نیاز دارند. این هزینه‌ها از 5 دلار تا 40 دلار متغیر هستند (بسته به طول سفر).

نکته: در ایستگاه قطار رزرو را انجام دهید. به آن‌ها بگویید که کارت قطار دارید و آن‌ها برایتان رزرو را انجام می‌دهند.

این کارت مترو و قطارهای شهری را شامل نمی‌شود: برخی تصور می‌کنند کارت قطار تمام قطارهای شهری و متروها را شامل می‌شود اما چنین نیست. بااین‌حال ممکن است که برای مثال فرودگاه پاریس بلیت رایگان راه‌آهن پاریس را در اختیارتان قرار دهد.

تفاوت قیمت کارت بزرگ‌سالان و جوانان: جوانان زیر 26 سال از تخفیف بهره‌مند هستند. اگر سنتان زیر 25 سال است بلیت درجه‌یک انتخاب کنید.

سفر گروهی کم‌هزینه‌تر است: گروه‌های 2 تا 5 نفره که باهم سفر می‌کنند می‌توانند یک کارت ارزان‌تر خریداری کنند که نام تمامشان روی آن نوشته شده است و همه باید با یک قطار حرکت کنند.

این کارت‌ها انعطاف‌پذیری سفرتان را افزایش می‌دهند: یکی از خوبی‌های این کارت این است که خودتان می‌تواند مقصد سفر را انتخاب نمایید. تنها کافی است به ایستگاه قطار بروید، مقصد را انتخاب کنید و سوار شوید. اگر بدون کارت قطار حرکت کنید باید بلیت نقطه‌به‌نقطه خریداری کنید.

این کارت‌ها برای سفر به مقصدهای مختلف مناسب هستند: مسافت‌های طولانی می‌توانند گران باشند. بنابراین با خرید این کارت می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

استفاده از آن‌ها آسان است: در بیشتر قطارها تنها کافی است سوار قطار شده و یک صندلی انتخاب کنید. به همین راحتی.

سخن آخر

اگر می‌خواهید سفرتان انعطاف‌پذیر باشد و یا اینکه برای برنامه‌ریزی سفر خود زمان کافی ندارید می‌توانید از این کارت‌ها استفاده کنید. اما اگر از یک یا دو ماه قبل از حرکت سفر خود را به‌خوبی برنامه‌ریزی کرده و بلیت‌های خود را خریداری نموده‌اید، بلیت نقطه‌نقطه می‌تواند بهتر باشد.

از کجا EURAIL PASS را خریداری کنیم

شرکت‌های آنلاین که این کارت‌ها را به فروش می‌رسانند تفاوت‌های جزئی دارند. البته در قیمت‌ها تفاوتی دیده نمی‌شود. سایت raileurope.com به همراه بلیت مواردی چون نقشه، برنامه قطار، اطلاعاتی درباره مسیرها و چیزهای دیگر را به فروش می‌رسانند. این موارد را به یاد داشته باشید:

  • تنها افراد غیراروپایی می‌توانند این کارت را خریداری کنند و این کارت‌ها به آدرس‌های اروپایی فرستاده نمی‌شود. اروپایی‌ها باید کارت‌های داخلی خریداری کنند.
  • کارت شما باید 6 ماه پس از تاریخ خرید معتبر شود در غیر این صورت منقضی خواهد شد.

بیمه: بسیاری از شرکت‌ها بیمه کارت اروپا ارائه می‌دهند. اگر کارت شما گم یا دزدیده شود بخشی از پولتان پس داده می‌شود (البته باید سیاست‌های شرکت مربوطه را مطالعه کنید). اگر کارت شما بیمه نشده باشد و آن را گم کنید دیگر شانسی نخواهید داشت. حتی در صورت داشتن بیمه بازهم تعداد سفرهای خود را در نظر داشته باشید تا با کمبود بودجه مواجه نشوید.

نکاتی برای استفاده از EURAIL PASS

  • پیش از اولین روز سفر بلیت خود را معتبر نکنید.
  • اگر سن شما زیر 26 سال است بلیت درجه‌دو خریداری کنید. افراد قسمت درجه‌یک اغلب مسن یا تاجر هستند. در قسمت درجه‌دو می‌توانید با افراد کم سن و سال آشنا شوید. و مهم‌تر اینکه ارزان هستند.
  • در هنگام استفاده از کارت continuous سفر خود را برنامه‌ریزی کنید تا بهترین استفاده را از آن ببرید. می‌توانید سفر خود را در جایی آغاز کنید که کارتتان آن را شامل نمی‌شود، مانند لندن. در آنجا چند روز اقامت داشته و سپس با یک سفر ارزان به آمستردام بروید. چند روز در آنجا مانده و پس از ترک آمستردام کارت خود را معتبر کنید.
  • در صورت استفاده از کارت flexi حتی یک روز سفرتان را با پروازهای ارزان تلف نکنید. برای استفاده بهینه از سفر خود این کارت را با بلیت‌های نقطه‌به‌نقطه ادغام کنید. برای اینکه ببینید آیا استفاده از این کارت ارزشش را دارد یا نه هزینه تعداد روزهای سفر را محاسبه کنید. اگر هزینه هرروزه‌تان 50 دلار است و می‌خواهید سفر کوتاه 18 دلاری هم داشته باشید پس بهتر است از بلیت‌های نقطه‌به‌نقطه استفاده کنید. بهتر است این کارت را برای سفرهای گران‌تر استفاده کنید.
  • سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌های مختلف سفر با این کارت را باهم مقایسه کنید. زیرا مطمئناً نه می‌خواهید کارتی خریداری کنید که برای سفرتان کافی نباشد و نه اینکه آن‌قدر طولانی باشد که نتوانید از آن استفاده کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم