سفر تنهایی در اروپا: نکاتی برای بهره‌وری بیشتر از سفر تنها

در این مقاله می‌خواهیم نکات مثبت و منفی سفر تنها به دور اروپا را به شما معرفی کنیم تا بدانید چگونه می‌توانید از سفرتان لذت ببرید.

تأثیرات مثبت سفر تنها

کنترل کامل: زمانی که تنها سفر می‌کنید می‌توانید هر کاری که دوست دارید را انجام دهید، هر چیزی که دوست دارید بخورید و به هرکجا که می‌خواهید بروید. اما در سفر گروهی چنین آزادی را ندارید.

آزادی خوردوخوراک: یکی از موارد استرس‌زای سفر انتخاب مکان غذا خوردن است مخصوصاً اگر سفرتان گروهی باشد. اما در سفر تنها خودتان می‌توانید مکان سفر را انتخاب کنید. ازآنجایی‌که رستوران‌های اروپا قبض را تقسیم نمی‌کنند بنابراین این مسئله در سفرهای گروهی می‌تواند مشکل باشد.

خودتان برنامه سفر را انتخاب می‌کنید: در سفر تنها خودتان برنامه سفر را مشخص می‌کنید و هر کاری را که دوست دارید انجام می‌دهید. اما در سفر گروهی باید عقاید همه را در نظر بگیرید و به همین دلیل جروبحث ایجاد می‌شود.

بحثی وجود نخواهد داشت: در سفر گروهی ممکن است با همراهان خود جروبحث کنید زیرا سفر خسته‌کننده و استرس‌زا است. اما در سفر تنها این مسائل رخ نمی‌دهد.

تمرکز کامل: در سفر تنها به تجارب خود تمرکز می‌کنید و کسی نیست که حواستان را پرت کند.

خودتان را پیدا می‌کنید: اگر به‌تنهایی سفر کنید می‌توانید خودتان باشید و نقش بازی نکنید. در این صورت شخصیت واقعی خودتان را پیدا می‌کنید.

افراد جدید را ملاقات خواهید کرد: زمانی که به‌تنهایی سفر می‌کنید با افراد جدید آشنا خواهید شد. زیرا در صورت سفر گروهی تنها با گروه خودتان ارتباط دارید. همچنین می‌توانید با افرادی که تنها سفر می‌کنند نیز ارتباط برقرار کنید.

رشد شخصی: زمانی که به‌تنهایی سفر می‌کنید تنها باید به خودتان تکیه کنید و این باعث می‌شود که شخصیتتان زودتر رشد کند.

معایب سفر تنها

غذا خوردن تنها: بسیاری از افراد از غذا خوردن تنها بدشان می‌آید، اگرچه برای صبحانه و نهار مشکلی نیست اما به‌تنهایی‌ غذا خوردن کمی ناراحت‌کننده است. البته می‌توانید با افراد جدیدی دوست شده و با آن‌ها غذا بخورید.

تنهایی ناخواسته: اقامت در مسافرخانه خوب است زیرا در اطراف تا افراد مختلفی وجود دارند. اما گاهی اوقات هم تنها خواهید شد.

نداشتن دوست: اگر با دوستتان سفر کنید می‌توانید لحظات خوشی را باهم سپری کنید و احساس امنیت بیشتری هم داشته باشید.

نکاتی برای سفر موفق به اروپا

اقامت در مسافرخانه‌ها: این نکته مهم‌ترین نکته سفر تنها است. مسافرخانه‌ها پر از افرادی است که دوست دارند با افراد جدید آشنا شوند پس این فرصت را به خود بدهید.

قوانین مسافرخانه‌ها را از بین نبرید: حتماً این مورد را در نظر بگیرید.

خون گرم و دوستانه باشید: همیشه لبخند به لب داشته باشید و در آشنایی با افراد جدید پیش‌قدم باشید. اگر فرد جدیدی به مسافرخانه آمد به او خوشامد بگویید. افراد درون‌گرا به‌سختی می‌توانند با افراد جدید آشنا شوند.

آبجو: آبجوی ارزان خریداری کرده و آن را به دیگران تعارف کنید تا با افراد جدیدی آشنا شوید، در مقابل آن‌ها نیز با شما چنین رفتاری خواهند داشت. با این کار نهایتاً 10 دلار هزینه خواهید کرد.

در مسافرخانه غذا بپزید: اگر در زمان شام در آشپزخانه مسافرخانه باشید با افراد جدیدی آشنا خواهید شد.

فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده مسافرخانه‌ها: بسیاری از مسافرخانه‌ها فعالیت‌هایی نظیر تورهای رایگان پیاده‌روی یا رفتن به بار را ارائه می‌دهند.

کوچ سرفینگ: یکی از راه‌های ملاقات افراد جدید کوچ سرفینگ است زیرا معمولاً میزبان‌ها شما را به بارهای موردعلاقه‌شان برده و یا به دوستان خود معرفی می‌کنند. همچنین سازمان‌های کوچ سرفینگ در بارهای شهرهای مهم اروپایی جلسات مختلف ترتیب می‌دهند. ازآنجایی‌که این مکان‌ها پر از گردشگران و افراد بومی است بنابراین می‌توانید با افراد جدید آشنا شوید.

Airbnb: اگر از طریق این سایت آپارتمان اجاره کنید این احتمال وجود دارد که میزبان‌ها شما را به بارها و مکان‌های موردعلاقه‌شان ببرند.

امنیت از همه‌چیز مهم‌تر است: اگر به منطق خود رجوع کنید می‌بینید که راه رفتن در شهرهای بزرگ اروپایی در هنگام شب چندان امن نیست. اگر تنها هستید باید حواستان را خوب جمع کنید و اگر حس ناامنی داشتید به محل اقامت خود بازگردید. همیشه با اعتمادبه‌نفس باشید و جوری راه بروید که انگار از چیزی نمی‌ترسید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم