راهنمای یافتن پرواز ارزان به اروپا

شاید مهم‌ترین هزینه شما هزینه بلیت پرواز به اروپا باشد. متأسفانه پس از رکود اقتصادی تعداد پروازهای بین‌المللی کم شد و درنتیجه تعداد پروازهای ارزان هم به‌شدت کاهش یافت. درنتیجه برای سفر ارزان باید بتوانید پرواز ارزان هم به دست آورید.

مواردی که هنگام جستجوی بلیت پرواز باید در نظر بگیرید

فصل‌های گران سفر در مقابل فصل‌های ارزان و فصل‌های خنثی: تاریخ سفر بزرگ‌ترین تأثیر را بر قیمت بلیت دارد.

  • فصل‌های گران (اواسط ژوئن – آگوست): در این زمان یافتن بلیت ارزان‌تر از 1100 دلار غیرممکن است. باید انتظار داشته باشید که مبلغی حدود 1000 تا 1600 دلار پرداخت کنید. زیرا بیشتر افراد در این تاریخ پرواز می‌کنند درنتیجه شرکت‌های هواپیمایی هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
  • فصل‌های ارزان (اواسط نوامبر – عید پاک): در این زمان می‌توانید ارزان‌ترین بلیت‌ها را پیدا کنید. قیمت متوسط عینک در این زمان حدود 550 دلار است، حتی می‌توانید قیمت‌های کمتر از این مقدار را هم پیدا کنید. نکته: به یاد داشته باشید که در زمان کریسمس قیمت بلیت مشابه فصل‌های گران است.
  • فصل‌های خنثی (اواسط سپتامبر – اواخر نوامبر و عید پاک – اواسط ژوئن): فصل‌های خنثی بین فصل‌های گران و ارزان قرار داشته و قیمت بلیت در این زمان مناسب و منطقی است. بسیاری از گردشگران برای سفر این تاریخ را انتخاب می‌کنند. در این زمان قیمت بلیت حدود 650 تا 850 دلار است.

فرودگاه مبدأ: فرودگاهی که از آن پرواز می‌کنید می‌توانید بر قیمت بلیت تأثیر مهمی بگذارد. پرواز از فرودگاه شهر نیویورک یا شهرهای مهم ارزان‌تر به نظر می‌رسند. ازآنجایی‌که نمی‌توان محل زندگی را تغییر داد پس این مسئله قابل‌حل نیست. اما اگر در نزدیکی شما فرودگاه‌های مختلفی وجود دارد می‌توانید ببینید کدام‌یک ارزان‌تر هستند.

فرودگاه‌های مختلف اروپا را جستجو کنید: فرودگاه‌های اروپایی می‌توانند صد دلار یا بیشتر در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنند. تمام فرودگاه‌های مهم اروپا را جستجو کرده و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

فرودگاه‌های بزرگ اروپا عبارت‌اند از لندن (LON: LCY, LHR, LGW, STN, LTN)، فرانکفورت (FRA, HHN)، پاریس (CDG, ORY)، مادرید (MAD) و آمستردام (AMS)، بنابراین در این فرودگاه‌ها قیمت‌های مناسب‌تری خواهید یافت. اما فرودگاه‌های دیگر را نیز جستجو کنید.

نکته: ارزان‌ترین فرودگاه همیشه بهترین گزینه نیست، بلکه باید به برنامه سفرتان بخورد. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید به فرانسه سفر کنید اما می‌بینید که هزینه سفر به دوبلین 200 دلار از پاریس کمتر است. سپس باید برای رسیدن از دوبلین به پاریس زمان و هزینه زیادی صرف کنید، بنابراین به زحمت اش نمی‌ارزد و بهتر است به پاریس سفر کنید.

تاریخ‌های مختلف عزیمت را جستجو کنید: قیمت بلیت می‌تواند به زمان سفر بستگی داشته باشد. یک روز دیر یا زود می‌تواند در هزینه‌ها 20 تا 100 دلار صرفه‌جویی کند. به‌طورکلی سفر در وسط هفته ارزان‌تر است.

بلیت‌های جشنواره را امتحان کنید: بلیت‌های جشنواره بسته به فرودگاه و تاریخ می‌تواند ارزان‌تر باشد.

از قبل بلیت خود را خریداری کنید: برای پروازهای بین‌المللی باید هر چه زودتر خرید را انجام دهید. بسیاری معتقدند این بلیت‌ها را نه‌تنها از یک ماه قبل بلکه از شش ماه قبل خریداری کنید. شاید در زمستان بلیت‌های آخرین لحظه ارزان‌تر باشند اما همیشه این‌طور نیست. بنابراین نباید ریسک کرد.

پس از نیمه‌شب بلیت خریداری کنید: گفته می‌شود برخی از شرکت‌های هواپیمایی پس از نیمه‌شب بهای بلیت را کاهش می‌دهند.

بلیت‌های ارزان اغلب قابل پس دادن نیستند: بلیت‌های ارزان معمولاً قابل پس دادن نیستند و یا اینکه در صورت پس گرفتن هزینه دارند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی برای این کار مبلغی حدود 250 دلار یا بیشتر را تعیین کرده‌اند. اگرچه بسیاری از افراد بلیت را پس نمی‌دهند اما باید این مورد را در نظر بگیرید.

بهترین وب‌سایت‌ها برای خرید ارزان‌ترین بلیت‌ها به اروپا

TripAdvisor

این وب‌سایت به‌تازگی در موتور جستجوگر گوگل قرار گرفته و بهترین قیمت‌ها را عرضه می‌کنند. یکی از نکات مثبت این وب‌سایت این است که هزینه نشان داده شده هزینه نهایی است و بهای مالیات و هزینه‌های مازاد محاسبه شده‌اند.

Student Universe

این سایت برای گردشگران یک سایت بسیار مفید است که افراد 18 تا 25 سال و همچنین دانشجویان (با هر گروه سنی) می‌توانند از آن استفاده کنند. این وب‌سایت وضعیت تحصیلی شما را بررسی می‌کند و تا زمان تأیید آن نمی‌توانید بلیت خریداری کنید.

STA Travel

این سایت مخصوص دانشجویان و افراد زیر 26 است. خدمات این وب‌سایت و قیمت‌هایش مشابه سایت قبلی است.

Kayak

این وب‌سایت هم یکی دیگر از وب‌سایت‌های مفید است.

Vayama

این موتور جستجوگر جدید مخصوص پروازهای بین‌المللی است که قیمت‌های مناسبی دارد.

Skyscanner

این وب‌سایت در ابتدا برای پروازهای داخلی اروپا استفاده می‌شد اما امروز به سراسر جهان بلیت می‌فروشد. همچنین در این وب‌سایت می‌توانید پروازهای کشورهای مختلف به یکدیگر را بررسی کنید. این امکان زمانی اهمیت دارد که مقصد خاصی را در نظر نداشته باشید.

CheapOAir

این موتور جستجوگر هم می‌تواند برایتان مفید باشد.

Momondo

یکی از موتورهای جستجوگر دیگر که بلیت‌های ارزان به فروش می‌رساند.

Google Flights

گوگل هم در همه موارد مفید است.

Expedia، Travelocity و Priceline

این وب‌سایت‌ها هم معروف هستند، بنابراین به آن‌ها نگاهی بیندازید.

وب‌سایت شرکت هواپیمایی

همچنین باید به وب‌سایت شرکت هواپیمایی موردنظر نیز مراجعه کنید زیرا ممکن است قیمت‌های مناسبی به چشمتان بخورد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم