راهنمای سفر ارزان به ونیز

ونیز شبیه هیچ‌کدام از شهرهای جهان نیست و یک شهر رمانتیک محسوب می‌شود. همچنین معماری این شهر نیز بسیار جالب است زیرا بر روی بیش از 100 جزیره ساخته شده است. گردشگران از کوچه‌های این شهر دیدن کرده و در میان کانال‌های آب گشت‌وگذار می‌کنند. اما باید بدانید که سفر به ونیز گران است، زیرا در این شهر هیچ مسافرخانه‌ای وجود ندارد، کیفیت غذا پایین است و شهر پر از گردشگر است. اما این شهر یکی از آن شهرهایی است که باید از آن دیدن کنید، زیرا این شهر به‌تدریج در اقیانوس فرو می‌رود.

نکاتی که در این راهنمای سفر خواهید دید:

  • برای سفر به ونیز چه بودجه‌ای لازم است
  • چه مدت در ونیز اقامت داشته باشید
  • مزیت‌ها و معایب شهر ونیز
  • جاذبه‌های گردشگری ونیز
  • غذا و نوشیدنی‌های ارزان ونیز
  • بهترین مسافرخانه‌های ونیز
  • شب‌های ونیز
  • وسایل نقلیه عمومی
  • و بیشتر

برای سفر به ونیز چه بودجه‌ای لازم است

راهنمای سفر ارزان به ونیز

ازآنجایی‌که ونیز یک شهر توریستی است بنابراین یک شهر گران محسوب شده و برای گردشگران مقرون‌به‌صرفه نیست. بنابراین باید بپذیرید که برای دیدن از این شهر زیبای جهان هزینه کنید. برای سفر به کوله‌پشتی باید روزانه حدوداً 50-80 پوند هزینه کنید، البته هزینه بیشتر یا کمتر از این مقدار به خودتان بستگی دارد.

چه مدت در ونیز اقامت داشته باشید: 2-4 روز

اغلب افراد تنها یک روز در ونیز می‌مانند اما باید حداقل یک شب در آنجا سر کنید. ازآنجایی‌که بیشتر افراد صبح خیلی زود به این شهر آمده و شب بازمی‌گردند بنابراین فرصت خوبی است که شب را در آنجا اقامت کنید. اگر می‌توانید دو تا سه روز در آنجا بمانید. البته ازآنجایی‌که این شهر گران است پس باید بر اساس بودجه خود تصمیم‌گیری کنید.

زمان سفر به ونیز و آب‌وهوا

راهنمای سفر ارزان به ونیز

تابستان ونیز گرم و مرطوب بوده و دمای هوا 80 درجه فارنهایت است و ازآنجایی‌که در این فصل تعداد گردشگران زیاد است بنابراین شهر شلوغ می‌شود. همچنین در این فصل پشه و مگس هم زیاد دیده می‌شود.

زمستان‌های ونیز با دمای کمتر از 40 درجه فارنهایت سرد است اما ازآنجایی‌که شهر خالی می‌شود برای سفر مناسب است.

بهتر است اواخر آوریل تا اواسط ژوئن و سپتامبر تا اکتبر به این شهر سفر کنید زیرا دمای هوا 60 تا 70 درجه فارنهایت است.

مزیت‌ها و معایب شهر ونیز

شهر ونیز یکی از محبوب‌ترین شهرها برای گردشگران است اما همان‌طور که می‌دانیم هر شهر مزیت‌ها و معایب خود را دارد.

مزیت‌ها

راهنمای سفر ارزان به ونیز

قدم زدن. در این شهر موزه‌ها و جاذبه‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین کار این است که در خیابان‌های آن قدم بزنید. بهتر است شب را در آنجا اقامت کرده و از سکوت آن لذت ببرید.

کانال‌ها و پل‌ها. کانال‌ها و پل‌های این شهر بسیار معروف هستند.

رمانتیک بودن شهر. با کمی قدم زدن در این شهر متوجه می‌شوید که چرا این شهر را یک شهر رمانتیک می‌دانند. فیلم کازانوا در این شهر متولد شد.

معایب

تعداد زیاد گردشگران. این شهر آن‌قدر پر از گردشگر است که نمی‌توانید زندگی محلی آن را تجربه کنید. جمعیت قسمت اصلی شهر 60000 نفر است. در فصل‌های شلوغ به‌سختی می‌توانید در خیابان‌ها راه بروید. همچنین به بدان معناست که هزینه‌ها بالا هستند.

گران بودن. ونیز یک شهر گران محسوب می‌شود و به همین دلیل به‌سختی می‌توان بیش از یک یا دو روز در آنجا اقامت داشت. با سفر به این شهر باید برای همه‌چیز هزینه پرداخت کنید.

غذای بی‌کیفیت. غذای ونیز چندان باکیفیت نیست. البته شاید بتوانید رستوران‌های خوبی پیدا کنید اما معمولاً کیفیت چندانی ندارند.

خیابان‌های نامناسب برای چمدان‌ها. ونیز خیابان‌های باریکی دارد که مسافران به‌سختی می‌توانند با چمدان در آنجا رفت‌وآمد کنند. بنابراین بهتر است یک کوله‌پشتی به همراه داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری ونیز

کلیسای سن مارک

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این کلیسا ترکیبی از معماری شرق و غرب است (بقایای جسد سن مارک در قرن نهم از مصر به ونیز برده شد و این کلیسا به افتخار او ساخته شد) و به همین دلیل باید از آن دیدن کنید. موزاییک‌های زیبای داخل کلیسا واقعاً منحصربه‌فرد هستند و قسمت خارجی آن همانند کلیساهای دیگر نیست.

کانال بزرگ

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این کانال بزرگ از چهار پل زیبا و جاذبه‌های مهم شهر عبور می‌کند. با سوارشدن بر قایق تفریحی یا اتوبوس‌های دریایی می‌توانید از این کانال عبور کرده و زیبایی‌های شهر و زندگی روزانه مردم ونیز را تماشا کنید.

تئاتر لافینچه

راهنمای سفر ارزان به ونیز

خانه اپرای معروف ونیز به‌تازگی بازسازی شده و فرهنگ این شهر را در معرض نمایش قرار می‌دهد. نقاشی‌های زیبا بر روی سقف و تزئینات شگفت‌انگیز زیبایی این تئاتر را دوچندان می‌کند. برای ورود به این تئاتر باید 10 پوند پرداخت کنید.

برج سان مارکو

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این برج که در نزدیکی کلیسای سن مارک قرار دارد معروف‌ترین جاذبه ونیز محسوب می‌شود. در قسمت‌های مختلف شهر کپی‌های مختلف این برج را ساخته‌اند. می‌توانید با خرید بلیت 8 پوندی به بالای برج رفته و از مناظر اطراف دیدن کنید.

پل آه

راهنمای سفر ارزان به ونیز

گفته می‌شود که دلیل نام‌گذاری این پل این بود که زندانیانی که برای اعدام از شهر ونیز عبور می‌کردند از روی این پل رد شده و با نگاه کردن به شهر ونیز آه می‌کشیدند. البته صحت این گفته‌ها مشخص نیست اما درهرحال دیدن از این پل دوره رنسانس ارزشش را دارد. از طریق تور می‌توانید از این پل عبور کنید.

پل ریالتو

راهنمای سفر ارزان به ونیز

پل تاریخی ریالتو بر فراز کانال بزرگ که به دوره رنسانس تعلق دارد زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارد. این پل اولین پلی بود که بر فراز کانال بزرگ ساخته شد و پله‌های رمانتیک آن در گذشته استراحت گاه تاجران بوده است. برای تماشای تمام زیبایی آن از روی کانال به آن نگاه کنید.

میدان سن مارک

راهنمای سفر ارزان به ونیز

میدان سن مارک در میدان مرکزی شهر روبه روی کلیسای سن مارک قرار دارد. در اطراف این میدان کافه‌های مختلف، برج ساعت، دسته‌های کبوتران و تورهای مختلف به همراه چترهای رنگارنگ، دیده می‌شوند. اما بهتر است در آنجا چیزی نخورید و نیاشامید. در آخر شب که این مکان خلوت‌تر است این مکان رمانتیک است.

قصر دوک

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این صومعه بزرگ در زمان استقلال ونیز اقامت گاه دوک (حاکم ونیز) بود. این قصر زیبا با مناره‌ها و بقایای تاریخی‌اش می‌تواند شما را به قرن‌های گذشته بازگرداند. هزینه ورود به این قصر 19 پوند است.

گالری آکادمی

بازدید از گالری آکادمی می‌تواند شما را با هنر ونیزی آشنا کند. در این گالری آثار هنرمندان مطرح ونیز به نمایش گذاشته می‌شود. هزینه ورود به این گالری 12 پوند است، به‌علاوه 1.5 پوند که هزینه رزرو است.

کلیسای سانتا ماریا گلوریوسا فراری

این کلیسای آجری زیبا الماس جاذبه‌های گردشگری ونیز است. در داخل این کلیسا موزه آثار هنری تیسین قرار دارد که ارزش دیدن را دارد.

موزه CORRER CIVIC

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این موزه در میدان سن مارک ترکیبی از هنر و تاریخ است. این سازه ناپلئونی نوکلاسیک مجسمه‌های زیبای ساخته کانووا را در خود جای داده است. هزینه ورود به این موزه 19 پوند است.

موزه یهودی ونیز

راهنمای سفر ارزان به ونیز

اولین محله یهودی‌نشین جهان این منطقه در ونیز است که ساکنان آن در قرن 16 به این محله آمدند. با دیدن از این محله و این موزه می‌توانید درباره تاریخ این منطقه بیشتر بدانید و همچنین غذاهای یهودی را امتحان کنید.

موزه PEGGY GUGGENHEIM

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این موزه زیبا در نزدیکی کانال بزرگ آثار برتر هنرمندان اروپایی و آمریکایی قرن بیستم را به معرض نمایش می‌گذارد. در این موزه می‌توانید آثار کوبیست و آبستره را تماشا کنید. هزینه ورود به این موزه 15 پوند است.

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوته

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این کلیسا که در ورودی کانال بزرگ قرار دارد توسط ونیزی‌ها و به شکرانه نجات از طاعون برای مریم مقدس ساخته شد. این سازه معماری زیبا که از سنگ ساخته شده است یک مکان عبادتی است که گنبد و مناره‌های زیبایی دارد و کاشی‌کاری‌های مرمر آن هنر تیسین را به نمایش می‌گذارند.

موزه CA’ REZZONICO

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این موزه زیبا بر روی کانال بزرگ در قرن 18 ساخته شد. ساکنان قدیمی شهر این موزه را با مرمر و طلا تزئین کرده و آن را با آثار قرن هجدهمی پر کردند. در این مکان می‌توانید با جامعه ونیز آشنا شده و خود را با آن‌ها ادغام کنید. هزینه ورود به این مکان 10 پوند است.

موزه SCUOLA GRANDE DI SAN ROCCO

در این موزه می‌توانید آثار نقاش مطرح تینتورتو را که عضو کلوپ سن روکو بود را بازدید کنید. سن روکو به دلیل مبارزه با طاعون به شهرت رسید و جز معدود افرادی بود که در امپراتوری ونیز زنده ماند. این ساختمان زیبا و سالن‌های بزرگ آن زیبایی آثار تینتورتو را به نمایش می‌گذارند. هزینه ورود به این موزه 10 پوند است.

موزه پانتا دلا دوگانا

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این موزه مثلثی شکل در کرانه کانال بزرگ از قرن‌های گذشته همچنان پابرجا مانده و هنر مدرن ونیز را به نمایش می‌گذارد. در سال 2009 قسمت داخلی این ساختمان را بازسازی کرده، آن را با ستون‌های آجری تزئین نموده و آثار هنرمندان مدرن را در آنجا قرار دادند. هزینه ورود به این مکان 15 پوند است.

جزیره بورانو

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این جزیره زیبا در نزدیکی ونیز به دلیل داشتن خانه‌های رنگی و تولید تور ماهیگیری شهرت دارد. این جزیره هم همانند ونیز از جزایر مختلف تشکیل شده که توسط پل به هم متصل می‌شوند و 40 دقیقه تا واپورتو فاصله دارد، اما دورتر به نظر می‌رسد. این جزیره از ونیز خلوت‌تر است و گردشگران بسیار در آن دیده نمی‌شوند.

جزیره جورجیو مگ گوری

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این جزیره که روبه روی ونیز قرار دارد برج ناقوس و کلیسای مروارید سپید (کلیسای سن جورجیو مگ گوری) را در خود جای داده است. بسیاری معتقدند که مناظر برج ناقوس از میدان سن مارک زیباتر است و از آنجا می‌توانید کل ونیز را ببینید. حتی اگر کل جزیره مشخص نباشد نمای کلیسای مرواریدی در برابر دریا را خواهید دید.

پیاده‌روی در ونیز

با کمک تورهای پیاده می‌توانید در شهر گردش کرده و از آن دیدن کنید. با این کار می‌توانید از جای‌جای شهر لذت ببرید. برای این کار می‌توانید از تورهای پیاده شهر که رایگان هستند استفاده کنید.

غذا و نوشیدنی‌های ارزان در ونیز

ونیز در سراسر ایتالیا بدترین غذاها را دارد، بخصوص پیتزایش، بنابراین از رفتن به رستوران‌های خلوت پرهیز کنید. اگر می‌خواهید غذای باکیفیت بخورید باید خوب جستجو کنید اما مراقب باشید که باید برای آن هزینه زیادی پرداخت کنید.

شب‌های ونیز

ونیز نسبت به شهرهای دیگر شب‌های آرام‌تری دارد، بنابراین انتظار شب‌های شلوغ را نداشته باشید. در حقیقت تنها افرادی در ونیز زندگی می‌کنند که با گردشگران سروکار دارند، بنابراین پس از ساعت 9 شب همه‌جا خلوت می‌شود. می‌توانید در مرکز شهر بارها و رستوران‌های خلوت پیدا کنید. بهترین بارها در محله دوروسودور و در نزدیکی سانتا مارگریتا وجود دارند که دانشگاه ونیز و کافوسکاری در آن نزدیکی وجود دارند.

مسافرخانه‌ها و اقامت گاه‌های ونیز

راهنمای سفر ارزان به ونیز

در ونیز چند مسافرخانه محدود وجود دارد که در طول تابستان شلوغ بوده و قیمت‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد و کیفیت‌ها چندان خوب نیست. همچنین به‌سختی می‌توانید اتاق پیدا کنید. هتل‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای هم وضعیت بهتری ندارند. بنابراین باید برای یافتن یک مکان اقامت مناسب کل جزیره را جستجو کنید. اگر می‌خواهید در نزدیکی مرکز شهر اقامت داشته باشید باید شبی 30 تا 48 پوند پرداخت کنید. اگر در قسمت اصلی ونیز یا لیدو بمانید هزینه‌ها کمی کمتر خواهد بود.

رفت‌وآمد در ونیز

راهنمای سفر ارزان به ونیز

در شهر ونیز برای رفت‌وآمد از اتوبوس و اتوبوس آبی استفاده می‌شود. برای رفت‌وآمد در کانال‌های بزرگ شهر از اتوبوس آبی واپورتا و قایق تفریحی استفاده می‌شود. تاکسی‌های آبی شخصی را می‌توانید اجاره کرده و در شهر رفت‌وآمد کنید.

75 دقیقه وسایل نقلیه دریایی: 7.50 پوند

هزینه قایق تفریحی: 5 پوند

کارت‌های مسافرتی ACTV برای سفر نامحدود به ونیز

  • یک‌روزه: 20 پوند
  • دوروزه: 30 پوند
  • سه‌روزه: 40 پوند
  • هفت‌روزه: 60 پوند

همچنین با پرداخت 6 پوند (یک‌طرفه) یا 12 پوند (دوطرفه) می‌توانید به فرودگاه مارکوپولو رفت‌وآمد کنید.

رفت‌وآمد از مرکز شهر به فرودگاه (اتوبوس، تاکسی)

  • یک‌طرفه، از طریق اتوبوس یا آئروبوس: 8 پوند
  • یک‌طرفه، از طریق آئروبوس و وسایل نقلیه دریایی: 14 پوند
  • تاکسی زمینی از فرودگاه به شهر ونیز: 45 پوند
  • تاکسی دریایی اشتراکی AirportLink: 27 پوند برای هر نفر، حداقل دو نفر
  • تاکسی دریایی شخصی به ونیز: 80 – 120 پوند

سفر روزانه ونیز

ورونا – VERONA

راهنمای سفر ارزان به ونیز

ورونا نه‌تنها زادگاه نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر است، بلکه آمفی‌تئاتر بزرگ قرن یکمی که هنوز هم در آنجا کنسرت برگزار می‌شود نیز در آن شهر قرار دارد. از جاذبه‌های دیگر این شهر می‌توان کلیسای San Zeno Maggiore و Ponte Scaligero را نام برد. فاصله این شهر تا ونیز یک ساعت است.

ویچنزا – VICENZA

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این شهر زیبا با تپه‌ها و مناظر زیبا 48 کیلومتر از ونیز فاصله دارد. معماری آندره پالادیو که جز میراث یونسکو است نیز در این شهر قرار دارد.

پادوآ – PADUA

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این شهر قدیمی‌ترین شهر شمال ایتالیا است که در قرن 12 ساخته شد. کلیسای اسکروونگی و نقاشی زیبای قرن 14 به‌وسیله گیوتو، نیز از جاذبه‌های این شهر است. فاصله‌ای شهر تا ونیز با قطار 30 دقیقه است.

دولومیت – DOLOMITES

راهنمای سفر ارزان به ونیز

این شهر در شمال شرق ایتالیا یک شهر کوهپایه‌ای است که در تابستان مقصد کوهنوردان بوده و در زمستان مقصد اسکی‌بازان است. حدود 2.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد تا به این شهر برسید بنابراین بهتر است شبانه حرکت کنید.

راهنمایی‌های مفید دیگر

راهنمای سفر ارزان به ونیز

از جزایر دیدن کنید. اطراف ونیز جزایر مختلفی وجود دارد که بهترین آن‌ها مورانو، بورانو و تورکلا هستند. با کمک قایق می‌توانید در بین این جزایر رفت‌وآمد کنید.

مراقب سیل باشید. اگر باران زیاد باشد ممکن است کانال‌ها به سیل تبدیل شوند.

به آب داخل کانال‌ها دست نزنید. بااینکه سیستم فاضلاب بیشتر ساختمان‌ها داخلی است اما برخی از آن‌ها فاضلاب خود را به درون کانال‌ها می‌ریزند.

به درون کانال‌ها نیفتید. برخی از کوچه و خیابان‌ها بسیار باریک هستند بنابراین ممکن است به داخل آن‌ها بیفتید.

زودتر رزرو کنید. مسافرخانه‌ها و هتل‌ها سریع پر می‌شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای سفر ارزان به ایتالیا

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم