بهترین کوله‌پشتی‌های مسافرتی برای سفر به خارجی با کوله‌پشتی

خوشبختانه امروزه شرکت‌های تولیدکننده برای سفر هم کوله‌پشتی مخصوص می‌سازند. درحالی‌که در گذشته گردشگران مجبور بودند از کوله‌پشتی‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی استفاده کنند. درحالی‌که این کوله‌پشتی‌ها برای سفر با قطار، هواپیما و اتوبوس مناسب نبودند.

دلایل نامناسب بودن کوله‌پشتی‌های طبیعت‌گردی برای سفر

  • کوله‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی از بالا باز می‌شوند و به همین دلیل اگر بخواهید به دنبال چیزی بگردید باید همه محتویات را خارج کنید. شاید در حین کوهنوردی این کار به شما کمک کند، زیرا به قله رسیده و تمام لوازم موردنیاز را سریع خارج می‌کنید. اما در حین سفر لازم نیست هر بار تمام لوازم را خارج کنید.
  • کوله‌های طبیعت‌گردی بندها و تسمه‌های مختلف دارند. با کمک این تسمه‌ها می‌توانید بار را تنظیم کنید، کمربند را سفت کنید، وسایلی مانند کیسه‌خواب را حمل کنید و لوازم دیگر را به همراه داشته باشید. اما اگر مراقب نباشید ممکن است این تسمه‌ها به چمدان شما گیر کنند و رویه آن را خراب کنند. همچنین اگر جنس کوله‌پشتی خوب نباشد شاید این تسمه‌ها کنده شوند.
  • اغلب کوله‌های طبیعت‌گردی باریک و بلند هستند که باعث می‌شوند وسایل به‌درستی روی کمرتان بمانند اما جمع‌کردن آن‌ها مشکل است. این ویژگی شاید در حین کوهنوردی به شما کمک کند اما برای مسافرت چندان به کارتان نمی‌آید.
  • کوله‌های طبیعت‌گردی با یک سگک در بالا بسته می‌شوند، بنابراین برای نگهداری در مسافرخانه‌ها چندان امن نیستند.

کوله‌پشتی مسافرتی

کوله‌پشتی مسافرتی همانند چمدان زیپ‌دار است، بنابراین دیگر لازم نیست وسایل خود را از بالا در آن قرار دهید. در این صورت بدون هیچ زحمتی به همه‌چیز دسترسی خواهید داشت. همچنین این کوله‌ها تسمه و بند اضافه ندارند و تسمه و کیف کمری آن امنیت لازم را مهیا می‌کند تا در اتوبوس، قطار و هواپیما خیالتان راحت باشد. شاید فکر کنید پس این کوله‌پشتی‌ها عالی هستند، اما ازآنجایی‌که این کوله‌پشتی‌ها به‌تازگی تولید شده‌اند به اندازه کوله‌های طبیعت‌گردی پیشرفته نیستند و معایبی دارند.

  • سیستم تعلیق: تسمه‌های این کوله‌ها همانند تسمه‌های کوله‌های کوهنوردی پیشرفته نیست. زیرا برای این طراحی شده‌اند که نهایتاً یک ساعت استفاده شده و بار کمی داشته باشد. درصورتی‌که در حین گردش ممکن است ساعت‌ها از آن استفاده کنید. بنابراین در این صورت باید برای انتخاب آن بیشتر فکر کنید.
  • کمربند شکمی: اغلب کوله‌های سفر حتی یک کمربند شکمی هم ندارند. در این صورت بیشتر وزن روی شکم و کمر اعمال می‌شود نه شانه‌ها. تنها برخی از کوله‌های مسافرتی کمربند شکمی دارند، به همین دلیل بسیاری از گردشگران از آن استفاده نمی‌کنند. البته اگر آن را برای مدت‌زمان طولانی استفاده نمی‌کنید نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد.
  • زیپ‌ها در نقاط نامناسبی هستند: معمولاً در تمام کوله‌ها زیپ‌ها در نقاط نامناسبی هستند که از دسترس شما خراج‌اند. خوشبختانه اغلب شرکت‌ها زیپ‌های سنگین و محکم به کار می‌برند که نباید نگران شکستن آن‌ها باشید اما ممکن است این اتفاق بیفتد. نگرانی دیگر این است که زیپ‌های رایج ضدآب نیستند. بااینکه کوله‌های جدید با زیپ‌های ضدآب ارائه می‌شوند اما اگر این‌گونه نیست باید کاور ضدآب خریداری کنید.
  • جعبه‌ای بودن: کوله‌های مسافرتی نسبت به کوله‌های کوهنوردی جعبه‌ای‌تر هستند زیرا شبیه چمدان طراحی شده‌اند. البته این تفاوت چندان مهم نیست اما اگر به کوله‌های کوهنوردی عادت کرده‌اید باید به این مسئله توجه کنید.

کوله‌پشتی‌ها مسافرتی پیشنهادی ما

تمام کوله‌پشتی‌هایی که در اینجا پیشنهاد می‌شوند مخصوص سفر هستند. به وزن آن‌ها توجه کنید زیرا معمولاً خطوط هوایی ازنظر بار موجود در هواپیما محدودیت دارند. البته اغلب این کوله‌ها جمع شده و در محفظه مخصوص بار قرار داده می‌شوند. خطوط هوایی بیشتر به وزن بار توجه می‌کنند. معمولاً یک کوله 50 لیتری حداکثر باری است که می‌توانید با خود به درون هواپیما ببرید.

OSPREY FARPOINT

این کوله‌پشتی مسافرتی یکی از محبوب‌ترین‌هاست که در سه اندازه 40، 55 و 70 لیتری یافت می‌شود. این کوله ویژگی‌ها و امکانات مختلفی دارد که در کوله‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی هم یافت می‌شد. همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. کوله‌های 40 و 55 لیتری مشابه هستند با این تفاوت که کوله 55 لیتری پک روزانه هم دارد. به این صورت که هر دو 40 لیتری بوده و کوله 55 لیتری یک پک اضافه 15 لیتری دارد. کوله 70 لیتری هم 55 لیتر بوده و یک پک 15 لیتری هم دارد. شاید در نگاه اول کمی گیج شوید.

مزیت‌های کوله‌پشتی OSPREY FARPOINT

  • سیستم تعلیق واقعی: سیستم تعلیق این کوله‌پشتی همانند کوله‌های طبیعت‌گردی است بنابراین اگر به‌راحتی اهمیت می‌دهید برایتان مناسب خواهد بود.
  • کمربند شکمی راحت: این کمربند شکمی راحت و متناسب است.
  • اندازه‌های مختلف: هر مدل در اندازه‌های کوچک / متوسط / بزرگ ارائه می‌شود. ازآنجایی‌که افراد بر اساس قد خود اندازه خاصی را انتخاب می‌کنند بنابراین این ویژگی یک مزیت خواهد بود. بیشتر کوله‌های مسافرتی این ویژگی را ندارند.
  • قابل‌حمل بودن: مدل‌های 40 و 55 لیتری همانند چمدان کشیده هم می‌شوند (در مدل 55 لیتری باید پک جداگانه را در داخل کوله بگذارید. البته این مسئله به محدودیت وزنی خطوط هوایی بستگی دارد). مدل 70 لیتری برای تبدیل‌شدن به حالت چمدانی بیش‌ازاندازه بزرگ است.
  • دارای دسته: این کوله دارای دو دسته است، یکی در پهلو و دیگری در قسمت بالا. البته این مزیت چندان مهم نیست اما می‌تواند به شما کمک کند.
  • سبک: مدل 40 لیتری کمتر از یک و نیم کیلو و مدل 55 لیتری حدود نیم کیلو سنگین‌تر است. اگرچه این کوله‌ها سبک‌ترین کوله‌ها نیستند اما سنگین هم نیستند.
  • دارای زیپ در قسمت شانه و کمربندشکمی: در قسمت‌های شانه و کمربند شکمی زیپ‌هایی وجود دارد که می‌تواند امینت وسایلتان را افزایش دهد.

OSPREY WAYPOINT

سیستم تعلیق این کوله و امکانات آن از کوله‌پشتی قبلی کمی بیشتر است. این کوله در دو اندازه 65 و 85 لیتری موجود است. در حقیقت آن‌ها 50 و 70 لیتری بوده و پک جداگانه 15 لیتری دارند.

  • سیستم تعلیق واقعی: سیستم تعلیق این کوله‌پشتی کاملاً پیشرفته است که تنها در کوله‌پشتی‌های کوهنوردی حرفه‌ای موجود است. حالت کشیده آن باعث می‌شود به‌درستی روی کمر بماند. این ویژگی به‌ندرت در کوله‌پشتی‌های مسافرتی دیده می‌شود.
  • مدل زنانه و مردانه: مدل زنانه و مردانه آن باعث می‌شود که برای هر جنسیت متناسب باشد.
  • کمربند شکمی راحت: این کمربند کاملاً متناسب و راحت است.
  • اندازه‌های مختلف: هر مدل (65 و 85 لیتری) در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ عرضه می‌شود.
  • تهویه در قسمت عقب: سیستم تهویه در قسمت عقب باعث می‌شود که هوا در بین کمر و کوله‌پشتی جریان داشته باشد. درنتیجه کمرتان حین راه رفتن عرق نمی‌کند.
  • قابل‌حمل بودن: اگر پک کوله 65 لیتری را جدا کنید به حالت چمدانی قرار می‌گیرد اما آن را زیاد پر نکنید. به‌ندرت می‌توان کوله 85 لیتری را به حالت چمدانی تبدیل نمود.
  • دارای دسته: این کوله دارای دو دسته است، یکی در پهلو و دیگری در قسمت بالا. که می‌تواند به شما کمک کند.
  • دارای زیپ در قسمت شانه و کمربندشکمی: در قسمت‌های شانه و کمربند شکمی زیپ‌هایی وجود دارد که می‌تواند امینت وسایلتان را افزایش دهد.

بزرگ‌ترین ایراد این کوله‌پشتی قیمت و وزنان است. مدل 65 لیتری آن حدود 3 کیلوگرم وزن دارد. این مدل حدود 250 دلار و مدل 85 لیتری حدود 280 دلار است.

OSPREY PORTER

این مدل در بین مدل‌های Osprey ابتدایی‌ترین سیستم تعلیق را داشته و برای مسافرت‌های کوتاه مناسب است. این کوله‌پشتی در سه اندازه 30، 46 و 65 لیتری موجود است. در این مدل تسمه و بندهای مختلف دیده نمی‌شود. بندهای شانه و همچنین کمربند شکمی آن ساده است و در این قسمت‌ها زیپ هم وجود دارد. این کوله سبک یک کیلو و دویست و پنجاه گرم وزن دارد. این کوله با قیمت حدود 100 دلار یکی از ارزان‌ترین کوله‌پشتی‌ها است.

REI VAGABOND TOUR 40

این کوله‌پشتی باکیفیت همان‌گونه که از نامش پیداست در مدل 40 لیتری و وزن یک کیلو و دویست و پنجاه گرمی موجود است. بندهای شانه آن چندان حجیم نیست. کمربند شکمی آن‌هم چندان قوی نیست. همچنین این کوله ساده جیب یا بندهای زیاد ندارد. تسمه‌های شانه و کمربند می‌توانند مخفی شوند، همچنین این کوله دو دسته دارد اما ازآنجایی‌که چندان حجیم نیستند ممکن است دستتان را اذیت کنند.

قیمت این کوله‌پشتی حدود 120 دلار است.

KELTY REDWING و KELTY FLYWAY

کوله پشتی Kelty Redwing پرفروش بسیار راحت، مقرون‌به‌صرفه و جادار است. Kelty Flyway هم به همان شکل بوده و تغییرات جزئی دارد. ین کوله‌پشتی‌ها سیستم تعلیق بسیار خوب، بندهای شانه و شکم بسیار راحت دارند. همچنین سیستم تهویه آن‌ها در عقب مانع از عرق کردن کمر می‌شود. هر دو کوله جادار بوده و جیب‌های خارجی آن‌ها محدود است.

تفاوت اصلی این است که مدل Flyway دارای کاوری است که بندهای شانه و کمربند شکمی را می‌پوشاند. همچنین Flyway تنها دارای مدل 43 لیتری است اما Redwing در دو مدل 44 و 50 لیتری موجود است. همچنین مدل زنانه 40 لیتری آن‌هم موجود است. وزن هردوی آن‌ها کمی بیش از یک و نیم کیلوگرم است بنابراین کوله‌های سبک محسوب می‌شوند.

مزیت دیگر این کوله‌ها قیمت آن‌ها است. قیمت Redwing 115 تا 125 دلار و قیمت Flyway 135 دلار است.

TORTUGA OUTBREAKER TRAVEL BACKPACK

تا به اینجا همه کوله‌پشتی‌ها توسط شرکت‌های بزرگ تولید شده‌اند غیرازاین مورد. این کوله‌پشتی توسط چند دوست که از کوله‌پشتی‌های خود حین سفر به اروپا خسته شده بودند طراحی شد. این مدل برای سفرهای شهری تولید شده است.

این کوله جادار در دو مدل 35 و 45 لیتری موجود است. بدنه آن محکم بوده و کمربند آن حجیم است. سیستم تعلیق آن بهترین بوده و بندهای شانه آن کمی حجیم هستند. بندها و کمربند شکمی آن بیرون نمی‌زنند اما مدل 35 لیتری آن کوچک بوده و قابل‌حمل در هواپیما است. مدل 45 لیتری آن اگرچه قابل‌حمل است اما ممکن است برای تمام خطوط هوایی مجاز نباشد.

مدل 35 لیتریان 225 دلار و مدل 45 لیتری آن 250 دلار است.

MINAAL CARRY-ON BACKPACK

این کوله‌پشتی تمام ویژگی‌های یک کوله‌پشتی مسافرتی مناسب را دارا است: جادار است، بندهایش مخفی می‌شوند، کاور باران‌گیر دارد و در قسمت بالا و پهلو دارای دسته است. مدلان شیک و درعین‌حال ساده است. وزن این کوله‌پشتی کمی بیش از یک کیلوگرم است و 35 لیتری محسوب می‌شود، بنابراین کمی کوچ است اما اگر بتوانید خوب وسایل را مرتب کنید قطعاً جادار است. دسته‌ها و بندهای این کوله چندان حجیم نیستند و شاید نتوانند تمام وزن کوله را تحمل کنند.

با وجود تمام مزیت‌ها قیمت 300 دلاری این کوله آن را به یک کوله گران‌قیمت تبدیل کرده است.

PATAGONIA TRANSPORT MLC

این کیف همانند یک کیف سفر است که بندهای کوله‌پشتی آن مخفی می‌شوند. همچنین یک بند مجزا دارد که می‌توانید آن را به‌عنوان یک کیف دوشی حمل کنید، که البته کیف‌های دیگر این مزیت را ندارند. این کیف دسته‌های بالا و پهلو هم دارد. این کیف 45 لیتری دارای جیب‌های بیرونی نیست و با ظاهر شیک اش برای گردش‌های شهری مناسب می‌باشد. این کیف کمربند شکمی ندارد و بندهای کوله هم کاملاً ساده هستند. بنابراین برای افرادی که بارشان زیاد نیست مناسب می‌باشد.

DEUTER TRANSIT 50

این کوله‌پشتی ترکیبی از کوله‌پشتی طبیعت‌گردی و مسافرت است. سیستم تعلیق بسیار خوبی داشته، بندهای آن حجیم هستند و کمربند شکمی آن مخفی است. همچنین این کوله دارای یک بند مجزا است که می‌توانید آن را روی شانه خود حمل کنید، بنابراین تنها کوله‌پشتی است که روی دوش هم حمل می‌شود. این کوله‌پشتی در قسمت بالا و پهلو دارای دسته هم است. همچنین حالت کشیده آن به‌خوبی روی کمر می‌ماند. این کوله 50 لیتری کمی بیش از 2 کیلوگرم وزن داشته و دارای پک 15 لیتری است.

قیمت این کوله‌پشتی حدود 180 دلار است. اگرچه این کوله ارزان‌ترین کوله نیست اما مزیت‌های مختلفی دارد.

پکینگ کیوب و لوازم جانبی

اگر می‌خواهید سفر مجهزتری داشته باشید باید یک یا چند پکینگ کیوب و فایل داشته باشید. با کمک پکینگ کیوب می‌توانید لباس‌های مختلف را در کیوب های مختلف گذاشته و همه‌چیز را مرتب کنید. بهتر است لباس‌های آستین‌بلند و شلوار را در فایل‌ها قرار دهید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم