راهنمای اجاره موقت آپارتمان در اروپا

مهمان‌سرا می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد اما درعین‌حال که در آنجا فضای خصوصی ندارید، هزینه بسیار زیادی هم بر دوشتان تحمیل می‌کند. بنابراین بهتر است که در صورت سفر به اروپا یک آپارتمان اجاره کنید. در این صورت نه‌تنها در پول خود صرفه‌جویی کرده‌اید بلکه می‌توانید همانند افراد بومی زندگی کنید.

مزیت‌های اجاره آپارتمان در اروپا

صرفه‌جویی در هزینه: اگر دونفری یک آپارتمان اجاره کنید هزینه‌ها بین دو نفر تقسیم می‌شود. در حقیقت هزینه هر نفر خیلی کمتر از اقامت در مهمان‌سرا است. همچنین اجاره از اجاره اتاق در هتل کمتر است.

تجربه زندگی افراد بومی: با اجاره آپارتمان می‌توانید همانند افراد بومی زندگی کنید. در این صورت به نانوایی و رستوران‌های محلی نزدیک هستید. و در انتهای روز تصور می‌کنید به خانه خود بازمی‌گردید.

امکانات: شما در آپارتمان دارای امکاناتی از قبیل آشپزخانه، حمام و حتی تلویزیون هستید. حتی ممکن است تلفن و اینترنت رایگان هم داشته باشند. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است ماشین لباس‌شویی هم داشته باشید.

تخفیف در صورت اقامت بلندمدت: بسیاری از این آپارتمان‌ها در صورت اقامت طولانی به شما تخفیف هم می‌دهند.

معایب اجاره آپارتمان در اروپا

مراجعه به صاحب‌خانه: یکی از مشکلات اجاره آپارتمان این است که باید شخصاً با صاحب‌خانه قرار گذاشته و کلیدها را از او دریافت کرده یا تحویل بدهید. بنابراین انتظار نداشته باشید که همانند هتل کارتان سریع انجام شود.

نبود جا برای چمدان: یکی دیگر از مشکلات آپارتمان‌ها این است که باید در ساعات مقرر ازآنجا خارج شوید. برای مثال اگر قطار شما ساعت 7 حرکت کند و شما مجبور باشید ساعت 11 از آپارتمان خارج شوید جایی برای نگهداری چمدان‌ها وجود ندارد. مگر اینکه آن‌ها را در انبار مخصوص چمدان در ایستگاه قطار قرار دهید.

عدم وجود مسئول پذیرش: اگر مشکلی وجود داشته باشد مسئول پذیرش یا صاحب‌خانه در دسترس نیست که سریعاً مشکل را حل کند.

مشکلات آپارتمانی: معمولاً اکثر آپارتمان‌ها مشکلاتی دارند. بخصوص در اروپا که اغلب آپارتمان‌ها بیش از 100 سال قدمت دارند و بارها تعمیر شده‌اند. بنابراین منتظر مشکلاتی نظیر خرابی لوله آب، سیم برق، وای فای، تعداد زیاد پله‌ها یا چکه آّب، باشید.

هزینه‌های اضافی: برخی از شرکت‌های اجاره آپارتمان برای سرویس‌هایی نظیر نظافت یا ودیعه، هزینه مازاد دریافت می‌کنند. بنابراین آن‌ها را فراموش نکنید.

حداقل مدت اقامت: برخی آپارتمان‌ها حداقل مدت اقامت دارند که معمولاً از 3 روز آغاز می‌شود.

مشکلات اجاره آپارتمان: بیشتر اوقات نمی‌توان به غریبه‌ها اعتماد کرد و اجاره آپارتمان را به آن‌ها پرداخت، بخصوص از طریق اینترنت. بنابراین بهتر است از شرکت‌های اجاره آپارتمان استفاده کنید.

نحوه یافتن آپارتمان اجاره‌ای در اروپا

از طریق صاحب‌خانه

برخی سایت‌ها آگهی اجاره آپارتمان را تبلیغ می‌کنند. در این صورت می‌توانید مستقیماً با صاحب‌خانه در ارتباط باشید (اگرچه بیشتر شرکت‌های اجاره آپارتمان هم از این شیوه استفاده می‌کنند تا امکانات موجود در آپارتمان بررسی شود).

در اینجا برخی از سایت‌های اجاره آپارتمان را به شما معرفی می‌کنیم:

Airbnb: افراد محلی می‌توانند از طریق این سرویس خانه‌های خود را اجاره دهند. گاهی اوقات ممکن است این خانه‌ها تنها یک اتاق باشد یا یک آپارتمان مجزا. استفاده از این سرویس رایگان نیست. در این سایت می‌توانید تصاویر خانه‌ها را ببینید و سپس از طریق همین سایت هزینه‌ها را پرداخت کنید (بنابراین دیگر نگران پول‌های پرداختی‌تان نیستید). همانند سایت‌های دیگر در این سایت ممکن است در شهرهای بزرگ انتخاب‌های بی‌شماری داشته و برعکس در شهرهای کوچک گزینه‌های کمتر و یا هیچ گزینه‌ای نداشته باشید.

VRBO: این سایت بزرگ‌ترین سایت اجاره خانه توسط صاحب‌خانه است. این سایت از سال‌های 1990 فعالیت داشته و بیش از 150000 خانه برای اجاره دارد. در این سایت هم خانه‌های بسیار مجهز وجود دارد و هم ارزان.

HomeAway: در این سایت هم خانه‌ها توسط صاحب‌خانه اجاره داده می‌شوند.

Craigslist: بسیاری از افراد از این سایت استفاده می‌کنند. در این سایت هم آژانس‌ها پست می‌گذارند و هم صاحب‌خانه‌ها. خانه‌هایی که توسط صاحب‌خانه‌ها اجاره داده می‌شود ارزان‌تر هستند زیرا دیگر لازم نیست به شرکت‌های واسطه پولی پرداخت شود. البته مراقب کلاه‌برداری‌ها هم باشید.

آژانس‌های اجاره

سایت‌های مختلفی هم وجود دارد که به آژانس‌های اجاره تعلق دارند. می‌توانید در گوگل به دنبال این سایت‌ها گشته و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید.

مواردی که در هنگام انتخاب آپارتمان باید در نظر بگیرید

در هنگام انتخاب یک آپارتمان باید این موارد را در نظر بگیرید. در ابتدا باید نظرات مهمان‌های دیگر را بخوانید.

سروصدای خیابان: آیا خوابتان سبک است؟ در این صورت باید به سروصداهای اطراف توجه کنید. مخصوصاً اگر آپارتمان شما به خیابان مشرف است.

پله‌ها: همه آپارتمان‌های اروپا آسانسور ندارند، بنابراین منتظر پله‌های تنگ و باریک باشید. مخصوصاً اگر مشکل حرکتی دارید یا چمدان‌هایتان سنگین هستند.

موقعیت: اگر اقامتتان کوتاه است بهتر است نزدیک مرکز شهر بوده تا به همه‌چیز دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید در محله‌های مختلف شهر اقامت داشته باشید، بخصوص اگر با حال و هوای شما هماهنگ هستند.

ماشین لباسشویی: اگر یک آپارتمان ماشین لباسشویی و خشک‌کن داشته باشد بهتر است.

زمان‌های رفت‌وآمد: یکی دیگر از مشکلات اجاره آپارتمان رفت‌وآمد خیلی زود یا دیروقت است. زیرا آپارتمان‌ها مقررات مشخص دارند که ممکن است با برنامه شما هماهنگ نباشد. برای مثال اگر قطار شما ساعت 7 حرکت کند و شما مجبور باشید ساعت 11 از آپارتمان خارج شوید جایی برای نگهداری چمدان‌ها وجود ندارد. مگر اینکه آن‌ها را در انبار مخصوص چمدان در ایستگاه قطار قرار دهید.

دوش: معمولاً دوش‌های آب، بخصوص در آپارتمان‌های ارزان، کوچک است. بنابراین نظرات را بخوانید تا ببینید افراد از دوش‌ها راضی هستند یا نه.

نزدیکی به وسایل نقلیه عمومی: نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی باعث می‌شود به‌راحتی در شهر رفت‌وآمد داشته باشید.

وای فای: اگرچه امروزه اغلب آپارتمان‌ها به وای فای مجهز هستند اما باید از آن مطمئن شد.

اجاره تمام‌وقت یا موقت: برخی از آپارتمان‌ها مخصوص اجاره هستند و برخی خانه افراد هستند که در نبودشان اجاره می‌دهند. خانه‌های مخصوص اجاره امکانات و لوازم کمتری دارند. خانه‌های شخصی امکانات بیشتری دارند اما اغلب آن‌ها شخصی هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم