49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان
رابطه جنسی را درک کنید

رابطه جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای سلامت شما بسیار مهم است. ویلیام کلب، نویسنده کتاب باور قدرت خود ارضایی (The Rejuvenating Power of Masturbation)، می‌گوید، “مزایا و فواید رابطه جنسی برای سلامت فیزیکی و روحی را درک کرده و فرابگیرید تا بدانید که این فعالیت یکی از فعالیت‌های بسیار مفید است. یکی از بهترین راه‌ها برای درک این مسئله این است که در ابتدا نیازهای خود را شناخته و سپس نیازهای دونفره را بشناسید.” هورمون‌های جنسی در استحکام ماهیچه و استخوان، ویژگی‌های مردانه و زنانه، میل جنسی، فعالیت‌های شناختی و حافظه، تأثیر دارد. اولین گام برای داشتن رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر این است که بدن خود را بشناسید.

از سلامت بدنی خود اطمینان حاصل کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

باید بدانید که سلامت جنسی و سلامت عمومی بدن باهم رابطه مستقیم دارند. آلیسا دووک، نویسنده کتاب همه‌چیز درباره بدن زنان (The Complete A to Z for Your V)، معتقد است که برای داشتن رابطه جنسی بهتر باید بیماری‌های مزمن را درمان نمود. برای مثال، آیا از رابطه جنسی خسته شده‌اید؟ احتمالاً به کم‌خونی دچار هستید زیرا کم‌خونی تنفس را کوتاه نموده و باعث خستگی می‌شود، بنابراین باید غذاهای غنی از آهن مصرف کنید. اگر واژن زنان خشک است و در حین رابطه جنسی درد دارند احتمالاً به فشارخون بالا یا بیماری عروق کرونر مبتلا هستند. “همچنین بیماری دیابت می‌تواند به عفونت واژن منجر شود که درنتیجه آن در حین رابطه جنسی به خارش، ناراحتی، التهاب و درد دچار می‌شوید.

از ابتدا شروع کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

نیکی مارتینز، یک مشاور، معتقد است، “زمانی که زوجین از هم دور می‌شوند و این دور شدن به معنای این است که از در آغوش کشیدن و بوسیدن هم دست بردارند، به‌سختی می‌توانند به هم نزدیک شوند. شاید تصور کنید نمی‌توان بر این فاصله غلبه کرد اما اگر به این فکر کنید که چگونه به هم جذب شدید می‌توانید بر این دوری غلبه کنید.” به‌عبارت‌دیگر مانند نوجوانان رفتار کنید، عشق‌بازی کنید، اما رابطه جنسی نداشته باشید تا به این‌گونه به هم نزدیک‌تر شوید.

خود را آماده کنید

اگرچه همه ما درباره اهمیت عشق‌بازی چیزهایی شنیده‌ایم اما یکی از تحقیقات اخیر نشان داده که عشق‌بازی می‌تواند ارگاسم و رضایت جنسی را افزایش دهد. آپریل ماسینی، یک متخصص در این زمینه می‌گوید، “ماساژ، گذراندن زمان در کنار هم و یا صرف شام در کنار نور شمع، می‌تواند رضایت جنسی شما را افزایش دهد.”

جوراب به پا کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

شاید عجیب به نظر برسد اما مطالعه‌ای در سوئد نشان داده که زنان زمانی که پاهایشان سرد است دیرتر به ارگاسم می‌رسند. بنابراین می‌توانید از شریکتان بخواهید پیش از رابطه جنسی شما را ماساژ داده یا حداقل کنار آتش بمانید.

یک لیست از کارهایی که باید در تخت خواب انجام دهید را تهیه کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

مطمئناً همه شما درباره رابطه جنسی تصوراتی دارید اما هرگز آن‌ها را به زبان نمی‌آورید. می‌توانید دراین‌باره با شریکتان صحبت کنید، تصورات خود را به او بگویید و یا از کارهایی که دوست دارید انجام دهید یک لیست تهیه کنید و هر بار به یکی از آن‌ها عمل کنید.

یک شب در هتل اتاقی اجاره کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

رابطه جنسی در خانه خود ممکن است گاهی خسته‌کننده به نظر برسد، زیرا با دیدن آشپزخانه به یاد کارهای انجام نداده و وظایف خود می‌افتید و آرامش خاطر ندارید. درصورتی‌که می‌توانید شبی از خانه خارج شده و به هتل بروید، یا اینکه از کشور خود خارج شده و شب متفاوتی را تجربه نمایید.

ببینید چه چیزی مانع فعالیتتان می‌شود

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

به این فکر کنید که چه چیزی مانع انجام رابطه جنسی‌تان می‌شود، اگر دلیل اش استرس است سعی کنید موارد استرس‌زا را از زندگی خود حذف کنید. اگر دلیلش اضافه‌وزن است به باشگاه بروید و وزن خود را کاهش دهید. اگر دلیلش کودکان شما هستند یک شب برای کودکان خود پرستار گرفته یا آن‌ها را به خانه اقوام ببرید.

نقاط G، A و o را کشف کنید

احتمالاً بیشتر شما درباره نقطه G اطلاعاتی دارید اما باید بدانید پس‌ازاین نقطه و در نزدیکی دهانه رحم نقطه دیگری به نام A قرار دارد. در پایین دهانه رحم هم نقطه دیگری به نام O وجود دارد. اگر شریکتان این نقاط را طی رابطه جنسی یا با انگشت تحریک کند تجربه جدیدی کسب خواهید کرد.

برای رابطه جنسی خود برنامه‌ریزی کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

شاید ازنظرتان جذاب به نظر نرسد اما برنامه‌ریزی برای رابطه جنسی می‌تواند تجربه جدیدی در اختیارتان قرار دهد. یکی از دلایل بروز مشکلات بین زوجین تعدد روابط جنسی است. اگر یکی از زوجین همیشه خواهان رابطه جنسی باشد و دیگری خیر، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. با کمک یکدیگر روزی را انتخاب کنید که هردویتان به داشتن رابطه جنسی مایل باشید و همیشه به آن پایبند بمانید.

درباره چیزهایی که تحریکتان می‌کند باهم صحبت کنید

یکی از اصلی‌ترین مشکلات زوجین تمایلات جنسی است. زیرا از صحبت کردن درباره نیازهای جنسی خود شرم دارند بنابراین آن‌ها را پنهان کرده و دیگر به آن‌ها دسترسی ندارند. یک زوج واقعی باید بتوانند درباره نیازها و خواسته‌های خود با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین درباره این نیازها با یکدیگر صحبت کنید. در این صورت شادتر بوده و از یکدیگر بیشتر راضی خواهید بود.”

از انتقاد از عملکرد همسر خود در رابطه جنسی خودداری نمایید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

رابطه جنسی یک فعالیت حساس است، درنتیجه افراد نگران عملکرد خود هستند و می‌خواهند همسرشان را راضی نگه دارند. بنابراین انتقاد از عملکرد همسرتان تنها می‌تواند شرایط را بدتر کند. دلیل اصلی عملکرد نادرست مردان نگرانی آن‌هاست، بنابراین با انتقاد تنها میزان نگرانی‌شان را افزایش می‌دهید. اگر احساس می‌کنید به حرف زدن نیاز دارید باید شیوه متفاوتی را انتخاب کنید.

از تخیل خود کمک بگیرید

اگر همسرتان دوست دارد برخی از کارهایی را که در فیلم‌ها می‌بیند انجام دهد اشکالی ندارد که با او همراهی کنید. در رابطه جنسی قدرت تخیل بسیار مهم است، بنابراین آن را فراموش نکنید و بدانید که تخیلات جنسی می‌توانند در رضایت جنسی مؤثر واقع شوند. بنابراین از به کاربردن و عمل به تخیلات جنسی خود شرم نداشته باشید.

خارج از رابطه جنسی هم تماس‌های لمسی داشته باشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

لمس فیزیکی اگر از رابطه جنسی مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر هم نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که اوکسی توسین یا هورمون عشق بر احساسات ما درباره شریکمان تأثیر می‌گذارد. این هورمون نه‌تنها باعث می‌شود حس بهتری داشته باشید بلکه هورمون کورتیزول یا هورمون استرس را نیز کاهش می‌دهد.

مشغله‌های خود را پشت در اتاق‌خواب جا بگذارید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

مسلماً همه ما مشغله‌های ذهنی داریم اما باید آن‌ها را پشت در اتاق‌خواب جا بگذاریم. در حین رابطه جنسی نباید به مسئولیت‌ها و وظایف خود فکر کنیم. در حقیقت یکی از دلایل اصلی عدم لذت‌جویی حین رابطه جنسی فکر کردن به این مشغله‌هاست، هرچقدر خود را بیشتر از دام آن‌ها رها کنید، بیشتر لذت خواهید برد. می‌توانید این وظایف را روی کاغذ نوشته و از ذهن خود خارج کنید.

از روش پیشگیری از بارداری مطمئن استفاده کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

افرادی که به بارداری تمایل ندارند در صورت استفاده از روش مطمئن بارداری رابطه جنسی بهتری خواهند داشت. به یاد داشته باشید که میل جنسی زنان ابتدا از مغزشان آغاز می‌شود بنابراین نگرانی درباره این مسئله می‌تواند میلشان را کاهش دهد. برخی از زنان معتقدند استفاده از قرص میل جنسی‌شان را کاهش می‌دهد و برخی هم شکایتی از آن ندارند، بنابراین تأثیر قرص بر میل جنسی هنوز مشخص نیست. افرادی که به مصرف قرص تمایل ندارند می‌توانند از IUD یا کاشت استفاده کنند.

تمرینات کگل انجام دهید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

معمولاً اغلب پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند که تمرینات کگل را انجام دهند تا ماهیچه‌های واژنشان قوی‌تر شود. طبق تحقیقات این تمرینات از بی‌اختیاری ادرار جلوگیری نموده، لذت رابطه جنسی را افزایش داده و پایین آمدن مثانه جلوگیری می‌کند. متأسفانه بااینکه این تمرینات بسیار آسان است و به باشگاه نیاز دارد، اغلب یا نادیده گرفته می‌شود یا درست انجام نمی‌شود. برای کسب نتیجه باید روزانه سه بار سه ست 15 تایی را انجام داد و عضلات لگن را به مدت 5 ثانیه نگه داشت. طریقه درست این تمرین به این صورت است که حین ادرار آن را نگه دارید. اگرچه نباید در حین ادرار به‌طور مداوم آن را انجام داد اما برای یادگیری روش صحیح می‌توان در حین ادرار امتحان کرد.

استروژن مصرف کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

استروژن یک هورمون جنسی زنانه است که برای فعالیت جنسی مهم است که کمبود آن به خشکی واژن، عدم تعادل روحی، درد در حین مقاربت و عادت ماهیانه نامرتب منجر می‌شود. ازآنجایی‌که خشکی واژن یکی از سندرم‌های رایج زنانه است بهترین راه برای مقابله با آن استفاده از استروژن مستقیماً بر روی پوست یا مصرف قرص است. تستوستورن یا روش درمانی جدید اینتروزا هم مؤثر هستند.

استرس را کاهش دهید

یکی از دلایل اصلی کاهش میل جنسی استرس است که متأسفانه میزان آن درحال افزایش است به‌طوری‌که در پنج سال گذشته میزان استرس آمریکایی‌ها 44 درصد افزایش یافته است. اگرچه استرس همیشه وجود دارد و نمی‌توان آن را به کل از بین برد، به‌خصوص در صورت داشتن مشغله زیاد یا فرزند، اما می‌توان برای بهبود رابطه جنسی اقداماتی کرد.

ورزش کنید

ورزش کردن برای سلامت بدن مفید است زیرا میزان استقامت، که در حین رابطه جنسی بسیار مهم است، را افزایش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای که در یک ژورنال درمان جنسی چاپ شد، ورزش کردن اعتمادبه‌نفس فرد را نسبت به بدن افزایش داده، ازلحاظ روحی حس بهتری داشته و عملکرد جنسی بهتری نشان خواهد داد. زیرا یک زن هرچقدر نسبت به بدنش حس بهتری داشته باشد، در حین رابطه جنسی موفق‌تر خواهد بود.

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

شما همان چیزی که مصرف می‌کنید هستید، بنابراین اگر غذاهای چرب بخورید، وزنتان افزایش یافته و احساس خستگی می‌کنید (که درنتیجه آن رابطه جنسی خوبی نخواهید داشت). طبق تحقیقات داشتن رژیم غذایی، بخصوص رژیم غذایی مدیترانه‌ای، بر فعالیت جنسی زنانی که به سندرم متابولیسم یا دیابت نوع 2 دچار هستند، تأثیر مثبت دارد. رژیم غذایی هیکل را زیباتر نموده و باعث می‌شود ازنظر روحی آماده‌تر باشید.

از زعفران استفاده کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

یکی از راه‌های مقابله با بی‌میلی جنسی که از افسردگی ناشی می‌شود استفاده از زعفران است. تأثیر مثبت زعفران بر قوای جنسی بر کسی پوشیده نیست اما اخیراً ثابت شده که زعفران تأثیر ضدافسردگی دارد و می‌تواند افسردگی را از بین برده و درعین‌حال میل جنسی را افزایش دهد. طبق یکی از تحقیقات علمی ازآنجایی‌که داروهای ضدافسردگی میل جنسی زنان را کاهش می‌دهد، زعفران می‌تواند یک داروی ضدافسردگی جایگزین باشد.

غذاهایی افزایش‌دهنده قوای جنسی مصرف کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

مصرف برخی غذاها باعث می‌شود رابطه جنسی بهتری داشته باشید. یکی از این غذاها صدف است که سرشار از روی بوده و از دیرباز به‌عنوان یک غذای افزایش‌دهنده میل جنسی محسوب شده است. یکی از تحقیقات نشان داده که آمینواسیدهای موجود در صدف تولید هورمون‌های جنسی تستوستورن و پروژسترون را افزایش می‌دهد. غذاهای دیگری که باید مصرف کنید عبارت‌اند از فلفل چیلی، آووکادو، شکلات، موز و خربزه.

سیب بخورید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

اگرچه سیب یک میوه افزایش‌دهنده میل جنسی نیست اما مواد مغذی نظیر انتی اکسیدان، فلاونوئیدها و فیبر را به بدنتان می‌رساند. همچنین ممکن است میل جنسی‌تان را افزایش دهد. یکی از مقالات چاپ شده اظهار داشت که مصرف سیب در زنان جوان میل جنسی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سیگار را ترک کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

ترک سیگار یکی از عوامل مهم افزایش میل جنسی است زیرا مصرف سیگار نه‌تنها باعث بوی بدن دهان، زردی دندان و تشدید گرگرفتگی در مرحله پری منوپاز یا منوپاز می‌شود، بلکه بر واژن هم تأثیر منفی دارد. همچنین مصرف سیگار با گرفتگی رگ‌های خونی، خون‌رسانی و انقباضات واژن را مختل می‌کند.

مصرف الکل را ترک کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

مصرف الکل باعث افسردگی، خستگی و بی‌حسی می‌شود. در صورت مست بودن قادر نیستید کار خاصی انجام دهید، چه برسد به رابطه جنسی. بنابراین به‌جای اینکه هر شب الکل بنوشید آن را به مناسبت‌های خاص اختصاص دهید و به‌جای آن رابطه جنسی را به عادت هر شب تبدیل کنید.

به دنبال پیشرفت‌های شغلی باشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

شاید تصور کنید رابطه جنسی چه ربطی به شغل دارد. اما باید بدانید عدم موفقیت شغلی باعث عدم لذت‌جویی در حین رابطه جنسی خواهد شد. تصور منفی درباره خود یا موقعیت شغلی باعث استرس شده و درنتیجه میل جنسی‌تان کاهش می‌یابد. پس زندگی خود را کنترل کنید تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید.

حالت روحی خود را بهبود ببخشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

مشکلات روحی نظیر افسردگی یا اضطراب بر زندگی شخصی، زندگی کاری و تصویر ذهنی‌تان از خود تأثیر می‌گذارد. برخی از داروهای ضدافسردگی میل جنسی و توانایی رسیدن به ارگاسم را کاهش می‌دهند، اما می‌توانید در کوتاه‌مدت از آن‌ها کمک گرفته و یا از مشاوره استفاده کنید.

آپنه خواب را درمان کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

یکی از علائم اصلی آپنه خواب خروپف است که باعث آزار شریکتان می‌شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید خود و شریکتان از آپنه خواب رنج می‌برد باید بدانید که آپنه خواب میل جنسی را کاهش می‌دهد پس به نفعتان است که به دنبال درمان آن باشید.

آب بنوشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

ازآنجایی‌که 75 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است بنابراین برای سلامت بدن و سلامت جنسی باید آب کافی بنوشیم. طبق یکی از تحقیقات انجام شده کم‌آبی بدن بر میزان هورمون تستوسترون، که میل جنسی را افزایش می‌دهد، تأثیر دارد.

داروهای مصرفی خود را بررسی کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

داروهای مصرفی، چه داروهای معمولی یا تجویز پزشک، بر میل جنسی‌تان تأثیر دارد. داروهای مختلف ضدافسردگی، پیشگیری از بارداری، آنتی‌هیستامین، مواد مخدر، مسکن‌ها، داروهای فشارخون مانند مسدودکننده بتا، میل جنسی را کاهش می‌دهد. داروهای ضد تشنج مانند تگرتول، حساسیت را کاهش داده و عوارض جنسی مختلفی برای زنان و مردان ایجاد می‌کند. از دیگر موادی که بر میل جنسی تأثیر منفی دارند عبارت‌اند از کافئین و الکل که خواب را کاهش داده و میزان استرس را افزایش می‌دهند.

به خواب خود اهمیت دهید

خواب کافی برای سلامت جنسی ضروری است. اگرچه مشخص است که عدم خواب کافی خستگی را افزایش می‌دهد اما بسیاری نمی‌دانند که کمبود خواب میل جنسی را نیز کاهش می‌دهد. طبق یکی از تحقیقات افزایش ساعات خواب میل جنسی زنان را افزایش می‌دهد. همچنین این زنان در حین رابطه جنسی لذت بیشتری کسب می‌کنند. بااین‌حال تحقیقات نشان داد زنانی که خواب طولانی‌تری دارند در حین رابطه جنسی حساسیت کمتری نشان می‌دهند بنابراین باید تعادل را رعایت نمود.

قدرت ذهن را تقویت کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

قدرت ذهن در حین رابطه جنسی بسیار مهم است. ازآنجایی‌که ذهن زنان چندوجهی است در حین رابطه جنسی به مسائل مختلف فکر می‌کنند، درحالی‌که لذت جنسی برای نزدیکی و رضایت جنسی مهم است. ازآنجایی‌که معمولاً زنان در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند، این مشکل می‌تواند به این دلیل باشد که زنان در حین رابطه جنسی به مسائل مختلف فکر می‌کنند، “آیا به ارگاسم می‌رسم یا نه؟”، “آیا خوب به نظر می‌رسم یا نه؟”، “آیا به نظر همسرم خوش‌قیافه هستم؟”. برای تمرکز بیشتر می‌توانید از مدیتیشن و یوگا کمک بگیرید.

از روان‌ساز کمک بگیرید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

روان‌سازهای جنسی فقط مختص افرادی که از خشکی واژن رنج می‌برند نیستند بلکه درهر حالتی می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. برای لذت بیشتر و درد کمتر باید آن را در دهانه واژن و آلت مردانه استفاده کرد. روان‌سازهای مختلف با مارک‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را امتحان کنید.

از تأثیر موسیقی کمک بگیرید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

داشتن رابطه جنسی حین شنیدن یک موسیقی خاص می‌تواند لذتتان را افزایش داده و در صورت شنیدن مجدد آن آهنگ میل جنسی‌تان افزایش یابد. در حقیقت یکی از تحقیقات نشان داده که موسیقی و رابطه جنسی قسمت‌های یکسان مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین برای رابطه جنسی خود آهنگ‌های معینی را انتخاب کرده و یک لیست تهیه کنید. 15 تا 20 دقیقه را به معاشقه اختصاص داده و آهنگ‌های خاصی را به آن مدت اختصاص دهید تا کاملاً برای رابطه جنسی آماده باشید.

لوازم الکترونیک را خارج از اتاق‌خواب قرار دهید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

طبق یکی از تحقیقاتی که در سال 2014 انجام گرفت آمریکایی‌ها حداقل 4 وسیله الکترونیک داشته و 60 ساعت در هفته را به آن‌ها اختصاص می‌دهند. اگر این 60 را با 40 ساعت کار در هفته جمع کنیم، برای کارهای دیگر ازجمله رابطه جنسی هیچ زمانی نمی‌ماند. درصورتی‌که وقت‌گذرانی با همسر و توجه به او باید جای لوازم الکترونیک را بگیرد. بنابراین هر شب وسایل الکترونیک را خارج از اتاق‌خواب قرار داده و به همسر خود توجه کنید.

پیام‌های جذاب برای هم ارسال کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

فرستادن پیام تنها برای جوانان نیست بلکه می‌تواند یک ابزار مناسب برای عشق‌ورزی و معاشقه باشد. برای مثال اگر می‌دانید که پنج‌شنبه رابطه جنسی خواهید داشت صبح آن روز برای همسرتان پیام‌های عاشقانه ارسال کرده و او را ازلحاظ ذهنی آماده کنید. ازآنجایی‌که مغز بزرگ‌ترین ارگان جنسی است باید پیش از شروع رابطه جنسی مغز را به تفکرات جنسی وادار کرد.

از لباس‌های جذاب استفاده کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

پوشیدن لباس‌های خواب بلند و جذاب می‌تواند به‌راحتی توجه همسرتان را جلب نموده و یک شب رمانتیک رقم بزند. در تابستان می‌توانید لباس‌های توری و حریر پوشیده و در زمستان هم لباس‌های مخمل و ساتن را به تن کنید. بنابراین کمد لباس خود را تازه کنید تا ببینید تصور اینکه جذاب‌تر شده‌اید تا چه اندازه می‌تواند در رابطه جنسی‌تان تأثیر بهتر داشته باشد.

کفش پاشنه‌بلند بپوشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

آیا می‌دانستید که پاشنه‌های کفشتان می‌تواند در رابطه جنسی‌تان تأثیر خوبی بگذارد؟ یکی از تحقیقات اخیر نشان داده که کفش‌های پاشنه‌بلند نه‌تنها ازلحاظ فیزیکی زنان را جذاب‌تر کرده بلکه ماهیچه‌های واژن را نیز قوی‌تر می‌سازد.

بیشتر قهوه بنوشید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

نوشیدن قهوه علاوه بر تأثیر مثبت بر سلامت بدن و افزایش فعالیت، میل جنسی را نیز افزایش می‌دهد. یکی از تحقیقات نشان داده که کافئین بخشی از مغز که وظیفه تحریک را بر عهده دارد، فعال می‌کند.

گاهی چشمان خود را ببندید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

گاهی اوقات این که ندانید چه چیزی در انتظارتان است می‌تواند همه‌چیز را مهیج‌تر کند. اول به این فکر کنید درصورتی‌که چشمان همسرتان بسته باشد چه کارهایی می‌تواند او را هیجان‌زده کند. می‌توانید در اینترنت تحقیق کنید اما درباره کارهایی که قرار است انجام دهید به همسرتان چیزی نگویید. سپس یکی از زوجین چشمان خود را بسته و دیگری باید کارهایی که در نظر گرفته بود را انجام داده و او را هیجان‌زده کند.

کنترل ارگاسم را تمرین کنید

کنترل ارگاسم به معنای به کار گرفتن روش‌هایی است که در آن ارگاسم را کنترل کرده و به تعویق بیندازید، در این صورت مدت‌زمان رابطه جنسی افزایش یافته و در عین حال از فواید روحی، ذهنی و فیزیکی، لذت بیشتری خواهید برد. در این صورت انقباضات ارگاسم رفت‌وبرگشت داشته و چندین بار تکرار می‌شود و لذت جنسی را به اوج می‌رساند.

تلویزیون را خاموش کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

اگرچه تلویزیون مانع از خواب می‌شود اما طبق تحقیقات محققان ایتالیایی شانس داشتن رابطه جنسی زوجین را کاهش می‌دهد. همچنین زوجینی که در اتاق‌خواب هم تلویزیون دارند شانس داشتن رابطه جنسی در آن‌ها نصف کسانی است که تلویزیون ندارند، بنابراین به نفعتان است که تلویزیون را فقط در پذیرایی بگذارید. زیرا اگر در اتاق تلویزیون نباشد توجهتان به هم جلب می‌شود.

پودر ماکا را امتحان کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این گیاه بومی پرو می‌تواند عملکرد جنسی را افزایش دهد. از دیگر فواید این گیاه عبارت است از تعادل هورمون‌ها، افزایش باروری مردان و زنان و بهبود حافظه و تمرکز.

به نیازهای یکدیگر توجه کنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

نیازها و خواسته‌های جنسی خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به آن‌ها عمل کنید. در این صورت به همسرتان نشان می‌دهید که خواسته‌های او برایتان مهم است، او را شاد کرده و او نیز به نوبه خود به نیازهای شما بیشتر توجه خواهد کرد. همچنین این حس که شما رضایت همسر خود را جلب کرده‌اید و نیازهای خودتان نیز رفع شده است می‌تواند در خودتان هم حس خوشایندی ایجاد نماید.

از کمک متخصصین بهره ببرید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

گاهی اوقات کاهش استرس و ورزش کردن نمی‌تواند میل جنسی یک مرد را افزایش دهد. در این شرایط باید از کمک متخصصین استفاده کرد. یک متخصص اورولوژیست می‌تواند به همسرتان کمک کرده و میل جنسی او را افزایش دهد. شرایط و مشکلات مختلف می‌تواند بر میل جنسی مردان تأثیر بگذارد بنابراین یک امر طبیعی است و در میان گذاشتن این مسئله جای خجالت ندارد.

بیشتر لبخند بزنید

49 راه ساده برای بهبود رابطه جنسی‌تان

شاید ساده به نظر برسد اما این کار می‌تواند بر زندگی شما تأثیر شگرفی داشته باشد. لبخند می‌تواند سلامت فیزیکی را افزایش داده، وضعیت روحی را بهبود بخشیده و باعث شود که زوجین در کنار هم لحظات شادتری را سپری کنند. زیرا لبخند جذابیت و زیبایی‌تان را افزایش می‌دهد. بنابراین دفعه بعد که می‌خواهید یکدیگر را ببینید به هم لبخند بزنید.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علی زیباکناری

    تیر 23, 1402

    همشهری عزیزم سرکار خانم باقری.
    ممنون ازمطلب زیباتون که یقینا ترجمه شده ازرسانه های خارجی است.
    درکشوری که مردمش دغدغه نان واجاره خانه وهزاران درد وبی درد را داریم مگر فکروحواسی برای مسایل جنسی هم باقی می ماند؟؟!

    پاسخ